Urbanus schreef:Ja jij kunt vinden dat je wel weet wat je zegt maar een ander kan jou ongenuanceerd vinden, toch? En als jouw werkomgeving last heeft van jouw directheid, zit je dan wel op goede plek?
Ik heb oprecht nog nooit op mijn werk te horen gekregen dat ik mijn communicatie moet veranderen.
Ik ben echt geen botte boer, ik ben wel direct, maar ik breng wat ik wil zeggen wel met zoveel mogelijk tact.
Maar ik ga niet wie ik ben aanpassen, mijn relaties(als in klanten) hebben nog nooit problemen gehad met mijn directheid, en ik doe mijn werk enorm goed.
Maar een of andere suffe gesprekscoach heeft bedacht dat directheid gelijk staat aan mensen onderuit schoffelen of de grond in trappen. Dus in eens worden alle mensen die assertief zijn extra gecontroleerd op de manier van communiceren, terwijl onze communicatie heel wat helderder is zonder alle ruis op de lijn van het er om heen draaien.
Direct of assertief zijn betekend helemaal niet dat je mensen onderuit schoffelt of de grond in trapt. Je bent alleen wel eerlijk en draait er niet zo om heen.
Ik doe er in ieder geval niet aan mee, de senior heeft er niks over te zeggen en mijn manager is juist blij met mijn heldere manier van communiceren, dus als de senior, en de collega die mijn mail niet kon handelen, een probleem hebben, pakken ze het maar op met mijn manager.