Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:59

ynskek schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik heb vorig jaar een bruiloft moeten missen omdat ik ivm corona niet mee durfde naar buitenland (was de eerste reden dat ik niet mee ging) en achteraf een oproep kreeg om een dag voor vertrek geopereerd te worden. Ik heb wel meegedaan met het gezamenlijke kado en mijn vrienden groepje heeft mij vanuit Italië geface timed zodat ik soort van op de groepsfoto stond voor in het herinneringen boek dat ze daar invulde Hahaha


Dat is nog weer anders dan niet uitgenodigd worden.

Als ik ergens niet uitgenodigd wordt doe ik sowieso niks, als ik wel een uitnodiging heb maar niet kan hangt het ban de situatie en mijn relatie met t bruidspaar af

We zijn wel uitgenodigd maar kunnen dat weekend niet (hebben een hele goede reden dus iedereen weet ook waarom wij er niet bij zijn) en de bruiloft is al 2x verzet ivm de Corona maatregelen.
Bij die vriendengroep is het altijd x bedrag per stel en dat wordt dan op een leuke manier gegeven.

Hebben dat weekend 2 bruiloften die we helaas moeten missen. Maar bij die andere bruiloft geven we geen gezamenlijk cadeau dus daar sturen we daags voor de bruiloft een pakketje heen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:05

Ik zou wel absoluut iets geven in dat geval. Maar hoeveel hangt echt van de band met het koppel af. Ik kan me niet voorstellen dat ik er bij echt goede vrienden niet bij zou zijn, gelukkig nog niet in die situatie gezeten.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:12

Ik zou er denk ik voor kiezen om op een later tijdstip eens met het bruidspaar af te spreken en hun verhaal van de dag te horen. Op dat moment zou ik ze verrassen met nog een cadeau.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:51

Ethelate schreef:
Gaat over gierig toch? ;)

Benieuwd wat jullie doen met gezamenlijk geld cadeau bij bruiloft, 10 stellen samen, als je al weet dat je als stel de hele bruiloft moet missen.


Als ik uitgenodigd ben dan doe ik zeker mee. Uitzondering hierop is als ik het stel niet kan uitstaan en dat ook de reden is dat ik niet naar de bruiloft ga. (nooit voorgekomen maar toch)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:56

M_D_H schreef:
ynskek schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik heb vorig jaar een bruiloft moeten missen omdat ik ivm corona niet mee durfde naar buitenland (was de eerste reden dat ik niet mee ging) en achteraf een oproep kreeg om een dag voor vertrek geopereerd te worden. Ik heb wel meegedaan met het gezamenlijke kado en mijn vrienden groepje heeft mij vanuit Italië geface timed zodat ik soort van op de groepsfoto stond voor in het herinneringen boek dat ze daar invulde Hahaha


Dat is nog weer anders dan niet uitgenodigd worden.

Als ik ergens niet uitgenodigd wordt doe ik sowieso niks, als ik wel een uitnodiging heb maar niet kan hangt het ban de situatie en mijn relatie met t bruidspaar af

Ik weet uit betrouwbare bron dat dit niet altijd waar is :') _O-



Voor bruiloft zeker wel...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:04

Wat vinden jullie?

Stel, je koopt iets en nog voordat je het gebruikt hebt is het opeens flink afgeprijsd.

Opnieuw kopen en de oude terug brengen of je verlies nemen.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:05

corinep schreef:
Wat vinden jullie?

Stel, je koopt iets en nog voordat je het gebruikt hebt is het opeens flink afgeprijsd.

Opnieuw kopen en de oude terug brengen of je verlies nemen.


Opnieuw kopen en oude terugbrengen, absoluut

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:10

Ligt eraan hoe hoog de korting is. Voor 10/20€ ga ik geen moeite doen maar vanaf 40/50€ wordt het verleidelijk :+

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:12

O ik herinner mij een gierige actie van mezelf nog niet zo heel lang geleden.

Voor een schrijf en lees en luister examen Engels mocht ik woordenboeken mee nemen naar het examen.
Nieuwe gekocht, want ja die had ik niet en niemand die ik kende. Iedereen zoekt toch op Google tegenwoordig.

Na de examens heb ik ze terug gebracht en mijn geld terug gekregen :o :')

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:13

corinep schreef:
Wat vinden jullie?

Stel, je koopt iets en nog voordat je het gebruikt hebt is het opeens flink afgeprijsd.

Opnieuw kopen en de oude terug brengen of je verlies nemen.

Gewoon bellen en vragen:
Hé ik zie dat het product X wat ik gekocht heb nu Y Euro goedkoper is.
Hoe kan ik dit het beste doen, het product X terugsturen en opnieuw bestellen of kunnen jullie dat crediteren?

Dit werkt alleen als je nog in je bedenktijd zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:15

Brainless schreef:
corinep schreef:
Wat vinden jullie?

Stel, je koopt iets en nog voordat je het gebruikt hebt is het opeens flink afgeprijsd.

Opnieuw kopen en de oude terug brengen of je verlies nemen.

Gewoon bellen en vragen:
Hé ik zie dat het product X wat ik gekocht heb nu Y Euro goedkoper is.
Hoe kan ik dit het beste doen, het product X terugsturen en opnieuw bestellen of kunnen jullie dat crediteren?

Dit werkt alleen als je nog in je bedenktijd zit.


Dit idd, je krijgt dan gewoon die korting :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:16

corinep schreef:
Wat vinden jullie?

Stel, je koopt iets en nog voordat je het gebruikt hebt is het opeens flink afgeprijsd.

Opnieuw kopen en de oude terug brengen of je verlies nemen.



Contact opnemen met de verkoper. Als je nog binnen de omruiltermijn zit krijg je de korting vaak gewoon zo!

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 14:54

Ik kom hier even met een vraag binnen vallen, ik wil namelijk niet overkomen als gierigaard maar ook niet als overdreven gulle gever :+

Waar ik dus een hekel aan heb. Open tikkies. Dus waar je het bedrag zelf in mag vullen voor een groepscadeau. In dit geval gaat het om een collega die weggaat. Groepsapp gemaakt, we gaan uit eten met zijn allen en daarnaast wordt er een bon voor de sauna gegeven waarvoor er dus een open tikkie gedeeld is. Hoeveel geef je dan zonder een vrek te zijn of juist uitslover :')

Help? :D

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:04

ik zou het van de band met de collega af laten hangen. Maar ik denk ergens tussen de 5 en de 15 euro.....

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:05

Aranel schreef:
Ik kom hier even met een vraag binnen vallen, ik wil namelijk niet overkomen als gierigaard maar ook niet als overdreven gulle gever :+

Waar ik dus een hekel aan heb. Open tikkies. Dus waar je het bedrag zelf in mag vullen voor een groepscadeau. In dit geval gaat het om een collega die weggaat. Groepsapp gemaakt, we gaan uit eten met zijn allen en daarnaast wordt er een bon voor de sauna gegeven waarvoor er dus een open tikkie gedeeld is. Hoeveel geef je dan zonder een vrek te zijn of juist uitslover :')

Help? :D


Hier ook een collega die nu weggaat. Ik heb gekozen zelf iets voor/met die collega te doen en niet anoniem iets in de pot te steken.

Als het een collega is die ik amper ken, geef ik niks.
Collega die ik nog wel sympathiek vind zonder meer, 5-10 €.
Collega waar ik regelmatig mee werk, 20-30€
Collega die meer een vriend is dan een collega: zoals huidige situatie hierboven beschreven.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:09

Hoe goed is je band met die collega? Want ik zou bij een collega die niet direct in m'n team zit / die ik nauwelijks spreek iets van €10 doen. Als het een directe collega is €20.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:20

Hier was 2- een 10tje gebruikelijk. Altijd vrije inleg vanwege heel uiteen lopende lonen dus een open tikkie lijkt mij niet heel gek in deze tijd?

Meestal was er op mijn vorige werkplek een cadeau van €80-100, bij mijn afscheid was dat het dubbele, toen voelde ik mij wel gierig met meestal het tussenin bedrag :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:37

Bedacht mij vanmiddag opeens weer...

Kende iemand die een soort sponsorloop ging doen, al de donaties voor het goede doel hield diegene zelf want diegene "had zelf zoveel kosten moeten maken en er was niet genoeg gedoneerd dat er over was voor het goede doel".

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:39

corinep schreef:
Bedacht mij vanmiddag opeens weer...

Kende iemand die een soort sponsorloop ging doen, al de donaties voor het goede doel hield diegene zelf want diegene "had zelf zoveel kosten moeten maken en er was niet genoeg gedoneerd dat er over was voor het goede doel".


Ergens begrijp ik wel dat die mens er de basiskost wel uit wil halen?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:41

Nou, ik vind dat niet het idee van een sponsorloop. Je bent haar hobby niet aan het financieren, je zoekt gewoon een soort aanleiding om geld te geven.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:44

Poekkie schreef:
corinep schreef:
Bedacht mij vanmiddag opeens weer...

Kende iemand die een soort sponsorloop ging doen, al de donaties voor het goede doel hield diegene zelf want diegene "had zelf zoveel kosten moeten maken en er was niet genoeg gedoneerd dat er over was voor het goede doel".


Ergens begrijp ik wel dat die mens er de basiskost wel uit wil halen?


De kosten waren vrij hoog waardoor het al niet aannemelijk was dat er uberhaupt zoveel gedoneerd zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:42

corinep schreef:
Bedacht mij vanmiddag opeens weer...

Kende iemand die een soort sponsorloop ging doen, al de donaties voor het goede doel hield diegene zelf want diegene "had zelf zoveel kosten moeten maken en er was niet genoeg gedoneerd dat er over was voor het goede doel".


Ik vraag mij af hoe je bij zoiets veel kosten kunt maken. Is ze in het buitenland gaan lopen ofzo? :')

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:26

corinep schreef:
Bedacht mij vanmiddag opeens weer...

Kende iemand die een soort sponsorloop ging doen, al de donaties voor het goede doel hield diegene zelf want diegene "had zelf zoveel kosten moeten maken en er was niet genoeg gedoneerd dat er over was voor het goede doel".


Belachelijk zeg, ik organiseer ook een sponsor evenement maar laat iedereen direct naar het goede doel overmaken. Dan is het duidelijk voor de gevers dat het geld ook op de bedoelde bestemming komt

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:24

Dat vind ik echt gierig. Mensen doneren voor het goede doel, niet voor haar hobby. Ik doneer daarom dus ook alleen via erkende sites.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:27

Ik vind het ook gierig maar is het niet bij vele goede doelen dat eerst alle kosten ( salaris,reclame,pand) er af gaan en wat overblijft naar het goede doel gaat ?