Welke bril heb jij? Show hem hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:58

Afbeelding
Afbeelding
Dit is hem geworden, zonder bril kon ik geen selfie maken dus die komt volgende week als de bril klaar is

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:27

_Hedi schreef:
Crypto: ivm corona of vind je het moeilijk om iets uit te zoeken?

Dat laatste en omdat k weet niet voel me gewoon niet zo op gemak bij opticien

Sowieso hou k niet zo van " in belangstelling" staan

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:52

Tip voor crypto: ik pak een bakje voor (drie?) brillen. Dan begin ik onder hulp van wie dan ook. Elke bril die ik op zetten waarvan ik denk ‘zou kunnen’ leg ik in het bakje, maar nooit meer dan drie. Telkens keuzes maken welke bril eruit gaat. Dus uiteindelijk houd ik drie brillen over van de totale collectie. Dan maak ik selfies en stuur die naar mijn vriend. Daar mag hij iets van vinden, maar heeft zeker niet de beslissende stem. Ik wil dus geen hulp van wie dan ook, want daar mee ben ik eens voor €500 het schip in gegaan.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:25

Ceetje_bokt schreef:
Tip voor crypto: ik pak een bakje voor (drie?) brillen. Dan begin ik onder hulp van wie dan ook. Elke bril die ik op zetten waarvan ik denk ‘zou kunnen’ leg ik in het bakje, maar nooit meer dan drie. Telkens keuzes maken welke bril eruit gaat. Dus uiteindelijk houd ik drie brillen over van de totale collectie. Dan maak ik selfies en stuur die naar mijn vriend. Daar mag hij iets van vinden, maar heeft zeker niet de beslissende stem. Ik wil dus geen hulp van wie dan ook, want daar mee ben ik eens voor €500 het schip in gegaan.


Bedankt :) super leuk dat je met me meedenkt mijn budget is sowieso klein dus dat gebeurt me hopelijk nooit

Dat van die 3 brillen zoiets deed verkoopster ook vorig jaar idd
Toch k weet niet k ben gewoon niet op gemak daar ( of waar dan ook) k zou denk ook geen selfie durven maken in de winkel zelf

Maar thnx voor de tip :) :j

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:34

Zeker als je alleen een bril moet uitzoeken, vinden de mensen in de brillenzaak het echt niet raar als je selfies neemt om met een vriend oid te overleggen hoor!
Dat begrijpen ze echt, dat je je wil laten bijstaan door iemand die jou kent. Daar hoef je je echt niet ongemakkelijk over te voelen.

Zoals mijn man en ik het altijd zeggen: degene die hem draagt moet hem lekker vinden zitten, de ander moet hem leuk vinden om naar te kijken.

Succes!

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:06

Ik zag er ook tegenop. Maar ben helemaal in mijn uppie geslaagd ben echt blij met mijn brillen. Ook fijn de verkoper vroeg of die kon helpen. Ik zei ik zoek en kijk liever eerst zelf. En hij zei dat is helemaal goed. Als u advies wil geeft u maar een gil. Dat was bij de eerste bril waarbij het derde montuur gelijk beviel. Tweede keer zat niks goed alles leek heel groot op mijn gezicht wezen ze me op een rek met petitie brillen en daar had ik eigenlijk meteen dit montuur vast en legde hem eerst terug omdat ik verder wilde kijken omdat ik er meer leuk vond en kwam weer bij deze uit. Ik vond het eigenlijk wel prettig dat er verder ook niemand in de winkel was. Kon echt op mijn gemak kijken en kiezen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:12

Ik heb tot nu toe altijd mijn monturen zelf gekozen zonder hulp van ouders of vrienden.
Vind het elke keer weer een overwinning om iets voor mezelf te kiezen en niet te voldoen aan iets wat misschien de smaak van een ander is. Ik wil blij in de spiegel kijken, of een ander blij wordt van mijn bril doet me er weinig toe.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:14

Mijn man wilde dat ik zo'n zware bril nam, met zwart montuur, daar begin ik niet meer aan dus. Ik heb het altijd erg warm en zweet me rot, zo'n bril glijdt dan de hele tijd van je neus.
Ik wil altijd een glasbril: geen randen.
Ik was een kwartiertje voor mijn afspraak voor oogmeting en heb toen 2 monturen uitgezocht en apart laten leggen. 1 viel na de oogmeting af omdat ie te smal was dus de andere is het geworden. De opticien deed nog een halfslachtige poging om me zo'n hippe grote opzichtige bril aan te smeren, maar besefte al snel dat dat hem niet ging worden.

Het leesgedeelte van mijn bril wordt flink sterker, ik zie er nu al naar uit om volgende week weer normaal te kunnen lezen en prutsen

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:15

Crypto schreef:
Toch k weet niet k ben gewoon niet op gemak daar ( of waar dan ook) k zou denk ook geen selfie durven maken in de winkel zelf


Gewoon doen hoor, 'we' zijn wel wat gewend in de winkel. Vraag ook gerust of een medewerker even de demolensjes eruit wil halen voor een betere foto zonder die glimmende stukjes plastic.

Het enige waar mensen wel rekening mee moeten houden is dat een foto vaak een vertekend beeld geeft en dat je een bril eigenlijk 3D moet zien. Het gebeurt zo vaak dat mensen thuis op whatsapp meejureren en dan hele andere dingen zien dan wij in de winkel. :)

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:05

Rawr schreef:
Crypto schreef:
Toch k weet niet k ben gewoon niet op gemak daar ( of waar dan ook) k zou denk ook geen selfie durven maken in de winkel zelf


Gewoon doen hoor, 'we' zijn wel wat gewend in de winkel. Vraag ook gerust of een medewerker even de demolensjes eruit wil halen voor een betere foto zonder die glimmende stukjes plastic.

Het enige waar mensen wel rekening mee moeten houden is dat een foto vaak een vertekend beeld geeft en dat je een bril eigenlijk 3D moet zien. Het gebeurt zo vaak dat mensen thuis op whatsapp meejureren en dan hele andere dingen zien dan wij in de winkel. :)


Ok, ik heb dus een halve minuut zitten studeren op het woord ‘demolensjes’
Kwartje wilde eerst niet vallen. ;-)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:40

Hahaha, ik had je reactie nog niet gelezen, maar post hem net in het rommella topic. Ik had nl. precies hetzelfde _O-

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:39

Rawr: ja precies dat! Bij ons in de winkel ook al meerdere keren meegemaakt dat de gekozen bril werd afgekeurd op een foto, komt de partner mee naar de winkel vind hij de afgekeurde bril ineens de leukste :D maar ik snap wel dat mensen foto's maken, ik doe het zelf ook wel eens.

Truus1957: hahaha dat kan ik me heel goed voorstellen _O-

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:32

Rawr schreef:
Crypto schreef:
Toch k weet niet k ben gewoon niet op gemak daar ( of waar dan ook) k zou denk ook geen selfie durven maken in de winkel zelf


Gewoon doen hoor, 'we' zijn wel wat gewend in de winkel. Vraag ook gerust of een medewerker even de demolensjes eruit wil halen voor een betere foto zonder die glimmende stukjes plastic.

Het enige waar mensen wel rekening mee moeten houden is dat een foto vaak een vertekend beeld geeft en dat je een bril eigenlijk 3D moet zien. Het gebeurt zo vaak dat mensen thuis op whatsapp meejureren en dan hele andere dingen zien dan wij in de winkel. :)


Dankjewel :) voor je uitgebreide antwoord

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:33

Marije_jiplover schreef:
Zeker als je alleen een bril moet uitzoeken, vinden de mensen in de brillenzaak het echt niet raar als je selfies neemt om met een vriend oid te overleggen hoor!
Dat begrijpen ze echt, dat je je wil laten bijstaan door iemand die jou kent. Daar hoef je je echt niet ongemakkelijk over te voelen.

Zoals mijn man en ik het altijd zeggen: degene die hem draagt moet hem lekker vinden zitten, de ander moet hem leuk vinden om naar te kijken.

Succes!

. K ben in dat soort dingen gewoon wat sociaal onhandig denk ik hihi

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:13

Apple-fan? O yeah! Al jaren een iPhone, op dit moment ruim 2 jaar de 11 Pro Max. MacBook Air in huis, iMac en mijn geliefde iPadPro (ahum!). Alleen al voor Procreate zou ik die absoluut niet willen missen. Ik gebruik hem ook voor Spaanse les, aantekeningen en natuurlijk voor mijn sociale leven. Lach maar, maar als emigrant is dat op dit moment grotendeels online.



Ik ben op dit moment helemaal verslaafd aan het tekenen van gnomes, deze is van vandaag.

Afbeelding

Mijn nieuwe hoesje, ook blij mee!

Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:20

Wat een leuke tekening! Echt heel knap!
Maarre, is dit wel het goede topic?

BeFunny

Berichten: 10513
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:25

Ik denk idd verkeerde toppic. Kan gebeuren! Wel echt een hele leuke gnome <3

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:30

Oeps, sorry!!

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:14

Hier een nieuwe bril uitgezocht!

Afbeelding
Zeshoek de randen zwart en gouden details! 17 januari ophalen! :)

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:31

Inmiddels heb ik Mijn nieuwe bril al een tijdje! :9k

Afbeelding