Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:51

Zo dat zijn echt de details die je aan het afstrepen bent Eulogy! Leuk dat je ook met confetti aan de slag kan dat is zo feestelijk! Bij onze locatie willen ze dat niet hebben, dan moet je dikke extra schoonmaakkosten betalen....

Qua bedankjes gaan wij waarschijnlijk voor iets lekkers van een van onze favoriete koffietentjes. Leuk zakje er om, dichtplakken met dezelfde sticker als de uitnodigingenvelop en klaar. We moeten dat nog even regelen, maar heeft geen haast. We willen via hun ook wat lunch bij ons thuis laten brengen voor onze ouders, getuigen en onszelf zodat er tenminste enigszins een bodempje ligt voor we naar de locatie gaan. Waarschijnlijk zijn wij al een groot deel van de ochtend met de foto's bezig geweest en ik kan niet hangry worden natuurlijk :7

Ongeveer een kwart van onze gasten geeft nu al ge-rsvp-t :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:06

Ja vind ik ook! Het moest wel biodegradable (van de locatie, maar van onszelf toch ook wel) dus het zijn gedroogde bloemblaadjes uit de tuin van m'n ouders die m'n vader al een jaar aan het drogen is :D Zo schattig haha.

Oh dat is ook leuk! Wij wilden ook zoiets doen eerst, of zakjes met een stroopwafel (ik kom uit Gouda) en een Briels zandtaartje (m'n vriend woonde tot zijn 8e in Brielle). Vonden we teveel werk, want dan zaten we de week van tevoren vast nog een hele dag stroopwafels in zakjes te stoppen... Uiteindelijk zitten we nu voor veel meer geld straks macarons in doosjes te stoppen _O-

Dat is een goed idee inderdaad! Ik moet ook echt eraan denken te onrbijten inderdaad die dag, anders word ik ook hangry denk ik :+

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 23:39

Juval, mooie kapsels! Wij hebben onze bedankjes op Weddingdeco.nl gevonden. Wij gaan voor zaadbommen in een doosje :)

En welkom Binii!

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:47

Ky, jullie waren wel mooi vlot met de uitnodigingen!

Ik krijg bijna geen reactie van de locatie die we bedacht hadden (en een optie hebben op de datum). Mijn vriend is er nog nooit geweest en die wilde eerst kijken voordat we het definitief zouden maken. Ze nemen de telefoon niet op en reageren sporadisch op een e-mail. Ik vind dat wel lastig, hoor. Zeker omdat ze geen makkelijk tijd hadden en nu weer open kunnen. Ik heb er alle begrip voor. Toch vraag ik me af of het wijs is om naar een andere locatie te zoeken... Eigenlijk is er maar één alternatief als we in onze eigen gemeente willen trouwen. Alle andere opties vereisen een speciale vergunning.

Voor wie niet in juni, juli of augustus trouwt: dragen jullie ook iets over/op de jurk?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:42

Pfoe lastig Lorette, in dat geval zou ik nog een keer proberen te bellen op een tijdstip dat je weet dat ze open zijn en als je dan geen contact kan krijgen houdt het toch echt op. Het is zo vervelend om te dealen met slechte communicatie... Zo lang jullie "alleen" optie hebben, kun je gewoon nog afzeggen. Ik zou zeker dan bij de andere locatie informeren en misschien daar ook een optie op de datum vastzetten, dan kun je nog een beetje tijd rekken bij je voorkeurslocatie of ze het weer op de rit krijgen.

Ik draag trouwens niks over mijn jurk, ik ga gewoon voor dat het lekker weer is die dag en anders heb ik het koud :Y) Een vestje oid is bij mijn jurk niet mooi en een of andere omslagdoek zie ik ook niet zo zitten. Mocht het er op lijken dat het echt <10 graden wordt, dan wordt het misschien nog een last-minute zoektocht naar iets maar het is niet gepland.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:07

Warme communicatie vind ik wel belangrijk :j Het kost nou eenmaal niet niks en je wilt dat alles perfect verloopt die dag...

Ik zou dan toch verder kijken, denk dat dat voor mijn gemoedstoestand beter zou zijn haha :+ Voor ons was de communicatie en de betrokkenheid van de locatie ook een grote plus

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 18:29

Ik ben er ook nog niet over uit, mijn moeder had zo’n speciale sjaal achtig iets (ben de naam even kwijt), die kan ik eventueel lenen.

Wat balen van je locatie Lorette.. voor mij zou het ook snel klaar zijn als het nu al zo stroef gaat. Als je eenmaal geboekt hebt wil je ook dat het soepel verloopt.
Daar hebben wij nu last van, sinds we geboekt hebben duurt het aanzienlijk langer voor we teruggemaild worden.. we hebben zaterdag een mail gestuurd met wat vragen waar we antwoord op nodig hebben voor we verder kunnen met regelen, daar is nu nog steeds geen antwoord op..

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:23

ik heb een fijne zachte wollen omslagdoek, kleur past goed bij mijn jurk (ivoor).

Wel lastig die locatie Lorette, kun je er niet een keer langsrijden als ze open zijn?

We hebben gisteren helaas slecht nieuws gekregen, de zus van manlief die tevens zijn getuige is heeft diagnose borstkanker gekregen. Ze moet op korte termijn geopereerd worden. Manlief wil de bruiloft uitstellen. Volgende week horen we meer over wanneer ze geopereerd wordt. Heel moeilijk en triest, vooral voor haar natuurlijk. Afwachten maar dus :\ .

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:30

Ah dat lijkt me ook niks Lorette, zeker met de locatie wil je wel snel contact kunnen maken. Wat amandananana ook zegt, het is van jullie kant natuurlijk ook een vrij grote commitment. Ik zou daar ook heel zenuwachtig van worden :+

Ik draag denk ik een kort spijkerjasje over m'n jurk als ik buiten ben. Een omslagdoek of zo vind ik zelf al snel tuttig (bij mezelf).

Jeetje Juval wat vervelend... Voor de hele familie natuurlijk. Ik duim voor je voor goed nieuws :(:)

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:40

Ach juval wat een rot nieuws! Veel sterkte.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:45

Hè, wat een naar nieuws... :\ Veel sterkte voor jullie! Naast de operatiedatum zal ze ook nog de herstelperiode hebben... Mijn moeder wordt net geopereerd voor onze bruiloft (iets heel anders, hoor). Dat vond ik al best lastig voor haar en voor ons. Borstkanker is helemaal rot.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:56

Heftig Juval, sterkte!

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 22:20

Sterkte Juval! Wat een rotnieuws..

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:00

Sterkte Juval! Dubbel bitter! Hopen op een positief vooruitzicht voor je schoonzus!!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:23

Sterkte Juval, wat een vreselijk nieuws. :(

Ik zag nog een paar mooie kapsels voorbij komen en ringen! :)
M'n kapsel weet ik ook nog niet.. ik heb een bob lengte tussen kin en schouders, en wil het dan wel los hebben denk ik, met bloemetjes of iets achterin. Maar heb de laatste tijd de neiging om korter te gaan haha.. alleen dan weet ik niet hoe ik m'n haar kan doen. Nog even over nadenken :')

M'n verlovingsring heeft m'n vriend zelf ontworpen, en dan is het hier de traditie om er nog een kleine 'wedding band' onder te dragen. Dus dan draag je er eigenlijk 2. Nou hou ik zelf helemaal niet van brede ringen, dan voel ik me opgesloten, dus dan komt er een dun 'v'shape ringetje onder.
Hij zei: de buitenkant wat inelkaar draait zijn onze twee verschillende werelden die samen komen (omdat hij uit Zuid Afrika komt, ik uit NL) <3
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:26

Wat een mooi idee achter de verlovingsring!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:39

Wauw, wat een prachtige ring! <3 Heel mooi en ook een hele gave symboliek, ik houd ervan!

Jeetje Juval, wat een klote nieuws.. Heel veel sterkte voor jullie en je schoonzus. Hoe sta je zelf tegenover eventueel de bruiloft uitstellen?

We hebben al een datum (weet even niet meer wie het vroeg), maar onze save the dates moeten er nog uit, dus die houd ik nog eventjes voor mezelf :)

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:41

Wauw, wat een mooie symboliek en een prachtige ring.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:30

Prachtige ring en mooie symboliek laughterline <3

Hier vandaag de haar en make-up proefsessie gehad, het was erg leuk! Fijn om alvast kennis te maken en alles rustig uit te kunnen proberen. Het kapsel is wat anders geworden dan mijn voorbeeld plaatjes, omdat mijn haar nou eenmaal eigenwijs is... Maar ik ben er heel blij mee en het zit nu een halve dag later nog steeds goed. Dat wil wat zeggen met mijn gladde steile haar :x mijn sluier kan er ook goed stevig in vastgezet worden en ik ga nog voor een of andere vorm van een haarsierraad kijken, iets kleins met goud en ivoren bloemetjes ofzo.

Afbeelding

Op de wedding Day mag ik om 7u klaarzitten voor de haar en make-up styling :z

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:50

mooi haar kylan!! jullie beginnen lekker vroeg, hoe laat trouw je?

Hier komt de kapster rond half 10. Ik wil om 13.00 uur klaar zijn want dan komt de fotograaf. we trouwen om 15.00 uur.

Uitstellen wil ik liever niet, maar om mijn zin door te drukken lijkt me ook niet gepast. De sfeer zal er niet op vooruit gaan dan. Dus we wachten maandag het behandelplan even af. Als de operatie na de 22e is dan is er geen probleem, als het volgende week al is dan is het misschien ook wel mogelijk dat ze erbij kan zijn. Alles daartussen in wordt moeilijker denk ik.

nog 25 dagen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:23

Wij trouwen om 14u, maar ik wil rond half 10 vertrekken voor de fotoshoot. Dan hebben we tot een uur of 12 de tijd, daarna nog even tijd voor een rustmoment en broodje voordat we naar de trouwlocatie gaan.

Hopelijk kan jullie bruiloft gewoon doorgaan juval. Het is al zo dichtbij. Ik snap wel dat je het lastig vindt, hopelijk past het allemaal met het behandelplan...

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:35

laughterline schreef:
Sterkte Juval, wat een vreselijk nieuws. :(

Ik zag nog een paar mooie kapsels voorbij komen en ringen! :)
M'n kapsel weet ik ook nog niet.. ik heb een bob lengte tussen kin en schouders, en wil het dan wel los hebben denk ik, met bloemetjes of iets achterin. Maar heb de laatste tijd de neiging om korter te gaan haha.. alleen dan weet ik niet hoe ik m'n haar kan doen. Nog even over nadenken :')

M'n verlovingsring heeft m'n vriend zelf ontworpen, en dan is het hier de traditie om er nog een kleine 'wedding band' onder te dragen. Dus dan draag je er eigenlijk 2. Nou hou ik zelf helemaal niet van brede ringen, dan voel ik me opgesloten, dus dan komt er een dun 'v'shape ringetje onder.
Hij zei: de buitenkant wat inelkaar draait zijn onze twee verschillende werelden die samen komen (omdat hij uit Zuid Afrika komt, ik uit NL) <3
[ [url=m/T31df1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtige ring!

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:20

Ik vind de ring overigens ook heel mooi, niet alleen het idee erachter. :P

Ky, wat gaaf! En super dat het mooi bleef zitten.

Juval, ik ga voor jullie allemaal duimen dat het behandelplan wat gunstig uitvalt (want ik neem aan dat je schoonzus ook het liefst heeft dat alles door kan gaan en ze er gewoon bij kan zijn!).

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 08:31

Dank jullie wel! :) Ik stond ook wel even te kijken van m'n blijkbaar toch wel romantische vriend _O- Heel mooi de gedachte erachter.

Dat ziet er mooi uit Kylan! en fijn dat het ook goed bleef zitten :j
Ik hoop dat het allemaal goed voor iedereen uitvalt Juval, wel een lastige situatie zo met de bruiloft om de hoek.

Hoe lang van te voren stuur je save the dates uit en wanneer dan de echte uitnodiging?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:19

Volgens mij verschilt dat cultureel nogal, wij deden de uitnodigingen 6 maanden van tevoren. Save the dates deden wij niet, omdat we iedereen toch al de datum verteld hadden.

Wat een mooie ring inderdaad, en wat een mooie betekenis! <3

Kylan, mooi je haar zo! En fijn dat het bleef zitten, dat is ook belangrijk :D

Juval, nare situatie, ik duim voor jullie allemaal :(:)

Bij mij komt de visagiste/kapper ook al om 7 uur, maar ze doet ook haar en makeup voor m'n moeder en 2/3 vriendinnen en we trouwen al om 12 uur.

Dit wordt mijn haar denk ik, nog zonder het kroontje en twijfel nog of ik m'n haar nog laat verven:

Afbeelding

Afbeelding