Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 417 [ 10414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 417  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Homesteading/zelfvoorzienend leven

 
Profiel   

Moestuin schreef
Is er iemand die ervaring heeft met honden die alles aanvallen wat geen hond is? Na het zoveelste schaap dat is gepakt zit bij mij de emmer vol. Ik loop gewoon naast die hond en hij vliegt gewoon overal over om maar iets te kunnen pakken. Deuren van konijnenhokken worden kapot getrokken, schapen worden aangevallen, kippendraad wordt gewoon vernield. Ik ben op. Hij vindt altijd ergens wel een gaatje om door te glippen. Deuren worden open gesprongen dus alles is gewoon constant op slot. Maar het zorgt voor zoveel stress. Hij kan nog enkel buiten aan de leiband maar dat is voor ons bijna niet vol te houden…


Heb je de mogelijkheid een kennel te bouwen waar hij in kan als je zelf buiten bezig bent. Kan hij toch lekker buiten zijn maar heb jij je handen vrij. Als hij dan verder gewoon met je mee naar binnen mag als jij binnen bent en lekker dagelijks met hem wandelt aan de lijn kan dat prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:48 



 
Profiel   

Oef moestuin, wat een lastige situatie.
Daar zou ik een goede gedragstrainer op zetten. Voorlopig muilkorven als hij bij de dieren kan komen of aan een ketting leggen. En anders een goed herplaatsingsadres voor zoeken

Wat is het voor ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:17 



 

Die kennel heeft hij ja. Daar zijn wij weer vanaf gestapt. We hebben het een half jaar een kans gegeven maar die ging helemaal over de zeik. Piepen, janken, blaffen, diarree, noem maar op. Duurde 2 uur eer hij was gekalmeerd van er een uurtje te zitten. Hij is sowieso al erg nerveus om te starten.

Hij is gekocht als gezinshond die wat afschrikt op het erf. Ook weggehaald bij een kleine kweker die maar 1 ras kweekte, aangesloten bij een rasvereniging. Ondertussen weten wij wel dat er volle broers in het leger dienen als pakhond :')

Op ons komt het over alsof het allemaal 1 groot spel is. De eerste keer dat wij het zagen zat hij een kip weg te gooien, te apporteren, terug weg te gooien, terug te apporteren. Echt 1 groot, leuk spel. Daarna zijn wij alles beter gaan scheiden maar dan vonden wij 2 konijnenoren of een kippenkop terug. Dan was er een deur kapot getrokken of het kippengaas kapot gebeten. Deze lente heeft hij voor de eerste keer een lam genomen. Tijdens het enten waren we opeens een lam kwijt en die hebben wij flink gehavend terug gevonden aan onze achterdeur (was nog met de oude stal en we enten toen buiten de stal ivm ruimte) We hadden haar een minuut daarvoor geënt, losgelaten, omgedraaid voor haar zus te halen, terug omgedraaid en ze was weg. Ondertussen heeft hij het nog geflikt bij 2 andere schapen. Hij pakt ze op hun achterhand en sleurt ze zo weg. Nu met de voederhekkens gaat hij in de oren gaan happen of de koppen terwijl ze staan te eten. Dus ondertussen heeft hij een volledig stalverbod. Maar eerlijk is eerlijk, mijn dochter doet soms eens de achterdeur open waardoor hij opeens toch in de stal staat en het kost hem maar een seconde.

Sinds een week probeert hij ook door de hekkens heen te kruipen. Hij staat niet gemeen te grommen ofzo, hij loopt mega enthousiast rond. Het is hem meer te doen voor het spel lijkt het ons dan voor de beloning —> vlees.

Misschien dat standaard muilkorfen als ik buiten ga nog de beste oplossing is. Want zijn karakter is echt goud. Het is de grootste knuffel in mega verpakking die er is.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hier ook veel strikter op ben dan mijn man. Die gaat al snel vergeten dat hij zo doet of hem minder strak in de gaten houden waardoor hij toch opeens weer in de stal zit, of dingen krijgt die hij niet mag eten etc.

Het is een Oud Duitse herder.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-22 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:32 



 
Profiel   

Hoeveel trainen jullie eigenlijk met hem? Want het is dus een werkhond pur sang qua bloedlijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:35 



 

Niet. Wij gaan wel over de hele dag anderhalf uur wandelen. Hij is ons dus verkocht als gezinshond. Moeder deed ook geen competitie, werd niet getraind. Geen hondenschool. Grootmoeder ook niet, half zus ook niet. Die hebben wij allemaal meermaals gezien. Maar zijn vader blijkt dus wel pakwerk te doen weten wij nu. Maar daar hebben wij echt 0,0 ervaring mee. De gewone basis zoals lig, zit, nee, blijf etc zit er in en doet hij ook gewoon top. Zolang je hem dus aankijkt.

Ook meerdere broers/zussen contact mee gehad en niemand heeft dit probleem. Maar niemand heeft ook een boerderij. Allemaal zitten ze geplaatst als gezinshond en dat doen ze gewoon super. Hij ook, als hij maar binnen blijft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:37 



 

Hij gaat ook gewoon mee op vakantie etc. Wij hebben er onze handen mee vol ivm het nerveus zijn, maar het is goed te handelen. Aan de zee, op wandeling etc is een knip genoeg om hem te laten terug keren als hij vrij loopt. Of er nu een andere hond langs komt of er een berg hamburgers vlak voor zijn neus liggen. Hij komt altijd direct terug, wat de situatie ook is. Enkel thuis bij onze dieren is het dus zo problematisch. Daarom dat ik inslapen niet als optie zie en ook herplaatsen liever nog even wil uit stellen. Maar het zal toch opgelost moeten worden…
Dat maakt het ook zo ontzettend frustrerend. Hij kan het gewoon en weet verdomd goed dat het niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:50 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Moestuin schreef
Nou ja, inslapen is wel erg drastisch hoor. Naar mensen is hij 100% lief en betrouwbaar. Draait perfect mee in het gezin en ook met andere, niet te kleine honden lukt het prima. Dus het is niet dat je er niets mee kunt. Hij weet prima wat wel en niet mag. Als ik hem strak aankijk doet hij niets. Maar als ik mijn hoofd weg draai zijn de poppen aan het dansen.


Kan je hem voor de veiligheid buiten met de muilkorf laten lopen? Dan is het toch al minder stress voor jullie. Of een buitenkennel en hem daar in zetten als je je handen vrij wilt hebben.


Een muilkorfje is inderdaad een goed idee.
Zo heb ik ook wel eens ergens paard gereden waar een border collie liep. Schat van een beest, maar soms ging hij 'herden' en dan beet hij alles en iedereen in de benen. Dus die liep sindsdien ook standaard met een muilkorfje. Beestje was echt een schat, maar voorkomen is altijd beter dan genezen. En ze wennen er vrij snel aan heb ik begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:05 



 
Profiel   

Heel eerlijk? Met zulk gedrag zou ik hem niet op mijn boerderij willen hebben en zou hij of herplaatst worden en als ik geen goed adres vind hem laten hemelen. Spel is leuk en aardig maar als het zover gaat dat er zelfs lammeren gegrepen en gedood worden gaat dat echt veel te ver. Onze oudste pakt wel eens een kip en die gaat dus niet meer los zonder ons op het erf. Het gedrag wat jullie hond laat zien vind ik ver voorbij het acceptabele gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:18 



 
Profiel   

en aan een lange lijn vast? zodat ie niet bij je dieren kan komen. Aan de ketting zeg maar, dan heeft hij toch nog wat vrijheid en niet de stress van een kennel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:09 



 

Kunnen wij proberen om daarop te trainen. Op vakantie schiet hij daarvan enorm in de stress omdat hij door het nerveuze al snel zichzelf vast draait. Misschien met meer oefening dat het beter gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:25 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar tomatenplanten op mijn mest/composthoop gezet. Ik wil dit jaar er andere planten op zetten. Hebben jullie tips?
Helaas maar een paar tomaten eraf gehaald voordat de schimmel toesloeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:42 



 
Profiel   

Ik wil dit jaar Courgettes erop zetten. Las dat die daar ook goed groeien. Anders pmpoenen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:44 



 
Profiel   

roekes schreef
Ik heb vorig jaar tomatenplanten op mijn mest/composthoop gezet. Ik wil dit jaar er andere planten op zetten. Hebben jullie tips?
Helaas maar een paar tomaten eraf gehaald voordat de schimmel toesloeg...


Ik heb er courgettes opgezet en dat lukte super goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:53 



 
Profiel   

Werkhond ras met veel mens focus en will to please zonder werk. Dat kan zich inderdaad uiten in dit soort gedrag. Dieren zijn belangrijk voor hoogste baas (jij dus) en dan moet je helpen regelen, maar die hond heeft 0,0 idee hoe, want niet geleerd en mogelijk geen talent genoeg. Werkhond moet werk hebben, geef dat dier een taak! Dit is zo typisch iets wat je krijgt met honden met veel werkdrive en geen mentale stimulatie die zo gekanaliseerd wordt dat het past bij waar ze voor gefokt zijn. Ja muilkorf ivm gevaarlijk voor je dieren nu, maar investeer in dit dier of herplaats hem naar iemand die er flink hersenwerk mee gaat doen, of dat nu speuren, behendigheid of zelfs iets van hulphond is. Zou heel goed kunnen dat dat zenuwen gedrag hier ook vandaan komt en dat met meer denkwerk zowel dat als afleiding als als pad naar meer zelfbeheersing leidt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:58 



 
Profiel   

Goede tips van Tamary!

Hier zijn gisteren de zaadjes binnengekomen :D
Ik heb ze besteld bij De Tuinschuur. Veel keus uit biologisch zaad. Er zat een handgeschreven kaartje bij en een paar gratis zakjes. Heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:44 



 
Profiel   

Klinkt eigenlijk ook alsof hij een mentale uitdaging mist en zich nu zelf mentaal loop uit te dagen door dingen te doen die mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:03 



 
Profiel   

Muilkorf om is voor nu een goede oplossing inderdaad! Maar het is denk ik ook niet verkeerd om eens rustig om je heen te kijken naar iemand waar de hond bij zou passen. Klinkt als een lief dier maar misschien niet helemaal een perfecte match met jullie en jullie leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:09 



 

Ik wil hem inderdaad herplaatsen. Mijn man wil dit totaal niet. ‘Een hond heb je voor het leven.’

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:28 



 
Profiel   

Tenzij je de hond niet dat kunt geven wat hij nodig heeft. Ook wij hebben wel eens een hond moeten herplaatsen omdat wij hem simpelweg niet dat konden geven wat hij nodig had waardoor zowel wij als hij niet gelukkig waren. Wij kozen dus voor zijn geluk (na heel veel tranen van mij := ) voordat de situatie verder uit de hand kon lopen. Overigens is hij terug gegaan naar zijn fokker waar hij is gebleven omdat haar dochter verliefd op hem werd. Hond is op en top gelukkig daar en krijgt alles wat hij nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:40 



 
Profiel   

Moestuin, als ik aan een gedrag deskundige denk voor honden moet ik meteen denken aan anniek winters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:29 



 
Profiel   

Eerlijk? Ik denk ook dat ik de hond weg zou doen. Na zoveel dieren van je pakken... moet er niet aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:36 



 
Profiel   

Als je er de tijd voor hebt zou ik hem muilkorven wanneer hij buiten komt en er op werken, anders herplaatsen.

Wij hebben 3 jaar geleden een mechelaar geadopteerd, zijn broer was net daarvoor ingeslapen omdat hij 2 mensen goed het ziekenhuis in gebeten heeft.
Ja hoor hij kan met katten zeiden ze toen. Even later was ik bijna mijn stalkat kwijt. Ook mijn veulens waren niet veilig en dat was nog maar het begin.
Heb hem toen ook met muilkorf buiten gelaten omdat ik geen ogen op mn rug heb en geen doden wou. Veel werk en tijd in moeten steken, je moet om te beginnen echt baas zijn over je hond en hij moet (willen) luisteren. Mijn man krijgt niet van hem gedaan wat ik voor elkaar krijg. En nog heb ik gisteren hem na lange tijd nog eens niet kunnen bijhouden toen hij de hond van de buren in de verte zag. 2x kunnen terugroepen en de 3e keer had hij geen oren meer. Maar ondertussen kan ik hem al alleen in huis met de katten laten. Enkel veulens en dartele dingen zijn soms wel nog een dingetje maar als ik er bij ben geen probleem.

De katten zag hij als een spel om te pakken, de veulens vertrouwde hij gewoon voor geen meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:02 



 
Profiel   

Normaal heb je inderdaad een hond voor je leven, maar als het geen geschikte plek is voor de hond vind ik het toch anders.

Je kan het je ook anders afvragen: is de hond wel gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:08 



 

Ja, dat is die 100% zeker. Daar is geen twijfel over mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:14 



 
Profiel   

Onze oudste Collie liep vroeger ook los en ging zelf op pad om zich te vermaken, we zijn hem een keer een hele dag kwijt geweest terwijl we hem nodig hadden om schapen te verplaatsen. Achteraf bleek hij bij iemand een dorp verderop te zitten (die man kwam hier vroeger elke dag). Nadat hij weer even weg is geweest (inmiddels hadden ze een penning met telefoonnummers aan de band dus deze keer waren ze weer vrij snel terug) hebben we besloten om hem maar gewoon vast te leggen.
Ja hij heeft een paar dagen liggen rillen en beven omdat hij het er niet mee eens was maar na een week wist hij niet beter en begon hij ook te ontspannen aan de ketting. Zijn broer bleef wel gewoon thuis als de oudere thuis bleef. Helaas was hij wel wat enthousiast bij auto's en is hij een keer aangereden.

Mijn eerste hond, een Ridgeback, greep af en toe ook alles wat los en vast zat. Zo heeft ze een keer een hond doodgebeten en 3 katten geloof ik. Kwa wild heb ik geen idee maar soms was ik haar tijdens het uitlaten ineens kwijt en na een half uur kwam ze dan ineens ergens uit de bosjes alsof er niets aan de hand was.
Helaas viel ze na een tijdje ook onze andere honden aan, ook als er niets aan de hand was.
Na de zoveelste keer een aanval, kind op komst en plannen voor een boerderij, hebben we besloten om haar in te slapen. Het was naar mij echt een leuk beestje maar naar andere mensen was het gewoon niet te vertrouwen. Ergens moet je dan een keuze maken wat het beste is voor ze (want na herplaatsing had het alleen maar erger geworden).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 417 [ 10414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 417  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen