[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:26

Docu daarover stond volgens mij ook op Netflix

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:33

Hier in Belgie ook weer iets luguber gebeurt… een kind van 12 jaar heeft een politieagent neergestoken, in de rug… waar gaat de wereld naartoe… Jongen van 12 steekt wijkagent neer aan school in Peer: ook moeder en broer van verdachte opgepakt

https://www.hln.be/peer/jongen-van-12-s ... ~ad77efbb/

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:38

Jemig...... 12 jaar..... dan mis je ook wel aardig wat normen en waarden :n

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:42


Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:53

Ik volg ook (stiekem) mee.

DuoPenotti

Berichten: 29450
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:58

Kay_Kim schreef:
Hier in Belgie ook weer iets luguber gebeurt… een kind van 12 jaar heeft een politieagent neergestoken, in de rug… waar gaat de wereld naartoe… Jongen van 12 steekt wijkagent neer aan school in Peer: ook moeder en broer van verdachte opgepakt

https://www.hln.be/peer/jongen-van-12-s ... ~ad77efbb/

Pfff
Dat ze bij zulke ernstige misdrijven maar eens als volwassen gaan berechten.
Het loopt onderhand in de luiers al met een mes.

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:01

Niobe schreef:
Als jullie ruzie gaan maken, dan wil ik wel bloed zien

Wel Quentin Tarantino style dan

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 21:36

Ken heel dit topic niet maar meld mij graag aan

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 23:18

Present! *\o/*

Niobe

Berichten: 7985
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:14

Noisy schreef:
Niobe schreef:
Als jullie ruzie gaan maken, dan wil ik wel bloed zien

Wel Quentin Tarantino style dan


Als het even kan 8-)

Oh ja, ik had me nog niet gemeld. Bij deze

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 00:17

Kay_Kim schreef:
Hier in Belgie ook weer iets luguber gebeurt… een kind van 12 jaar heeft een politieagent neergestoken, in de rug… waar gaat de wereld naartoe… Jongen van 12 steekt wijkagent neer aan school in Peer: ook moeder en broer van verdachte opgepakt

https://www.hln.be/peer/jongen-van-12-s ... ~ad77efbb/

Jeetje 12 jaar dat is echt bizar jong 8)7

Present :D en terug in meeleesstand :wave:

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:08

Ik heb lang getwijfeld om dit hier neer te zetten omdat ik niet goed wist of het 'luguber genoeg' is. Maar ik vind het vrij psychologisch luguber, dus hier gaan we.

Een tijd terug hoorde ik voor het eerst over Elan School. Een 'school' in Maine, USA, die door Wikipedia beschreven wordt als "een particulier, gemengd en controversieel programma voor het wijzigen van woongedrag en een therapeutische kostschool". Het was aangesloten bij de Amerikaanse National Association of Therapeutic Schools and Programs en bestond van 1970 tot 2011. Elan werd gerund door een hand vol volwassen mensen die deze jongeren 'begeleidden'. Door de volwassenen werdt er een rangen-systeem opgezet om de jongeren elkaar te laten controleren en onder de duim te houden. Veel oud leerlingen spreken over mentale en fysieke mishandeling.

De jongeren kwamen daar veelal door kleine vergrijpen. Voorafgaand aan de rechtszaak van deze jongeren werd de ouders een keuze voorgelegd, je kind gaat naar Elan en we laten de aantijgingen vallen, of we gaan door met de rechtszaak.

Wat daar allemaal gebeurd is kan ik onmogelijk omschrijven, maar een van de oud leerlingen kan dat wel heel goed. Hij schrijft beetje bij beetje aan zijn 'verhaal' op https://elan.school/. Daarnaast is er een boek uitgebracht, deze heb ik zelf nog niet kunnen vinden, maar hij blijkt erg goed te zijn: Duck in a Raincoat, van Maura E. Curley.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:19

Vroeger had je in NL ook dit soort woongroepen, ik kan alleen even niet op de naam komen.

Als je hier geplaatst werd, dan begon je onderaan, zonder veters in je schoenen bijvoorbeeld. Alles moest je verdienen. Daarnaast werd je als groep gestraft als iemand iets verkeerd deed. Ook kon je meer vrijheden verdienen als andere groepsgenoten. Je kunt je voorstellen hoe de groepsdruk daar was. Zo'n 20 jaar geleden draaiden deze groepen.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 03:29

Ik heb ooit een neusoperatie gehad met inclusief bloedibg die de chirurg niet door heeft gehad. Na 3 weken kwam er een naaktslak van oud bloed uit mijn neus. Van de naaktslak heb ik beeldmateriaal. Ik weet alleen niet of het hier in dit topic thuis hoort?

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 05:17

Dat hoort hier zeker thuis!

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 05:29

Jaaaa kom maar doorrrrr!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 07:00

Steeph schreef:
Ik heb lang getwijfeld om dit hier neer te zetten omdat ik niet goed wist of het 'luguber genoeg' is. Maar ik vind het vrij psychologisch luguber, dus hier gaan we.

Een tijd terug hoorde ik voor het eerst over Elan School. Een 'school' in Maine, USA, die door Wikipedia beschreven wordt als "een particulier, gemengd en controversieel programma voor het wijzigen van woongedrag en een therapeutische kostschool". Het was aangesloten bij de Amerikaanse National Association of Therapeutic Schools and Programs en bestond van 1970 tot 2011. Elan werd gerund door een hand vol volwassen mensen die deze jongeren 'begeleidden'. Door de volwassenen werdt er een rangen-systeem opgezet om de jongeren elkaar te laten controleren en onder de duim te houden. Veel oud leerlingen spreken over mentale en fysieke mishandeling.

De jongeren kwamen daar veelal door kleine vergrijpen. Voorafgaand aan de rechtszaak van deze jongeren werd de ouders een keuze voorgelegd, je kind gaat naar Elan en we laten de aantijgingen vallen, of we gaan door met de rechtszaak.

Wat daar allemaal gebeurd is kan ik onmogelijk omschrijven, maar een van de oud leerlingen kan dat wel heel goed. Hij schrijft beetje bij beetje aan zijn 'verhaal' op https://elan.school/. Daarnaast is er een boek uitgebracht, deze heb ik zelf nog niet kunnen vinden, maar hij blijkt erg goed te zijn: Duck in a Raincoat, van Maura E. Curley.


Omg, ik ben pas bij hoofdstuk 1 en denk wtf. Super tof dat je dit gedeeld hebt!

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 08:46

ista schreef:
Vroeger had je in NL ook dit soort woongroepen, ik kan alleen even niet op de naam komen.

Als je hier geplaatst werd, dan begon je onderaan, zonder veters in je schoenen bijvoorbeeld. Alles moest je verdienen. Daarnaast werd je als groep gestraft als iemand iets verkeerd deed. Ook kon je meer vrijheden verdienen als andere groepsgenoten. Je kunt je voorstellen hoe de groepsdruk daar was. Zo'n 20 jaar geleden draaiden deze groepen.


Ik weet het weer: de Glen Mills school

"Glen Mills School - Wikipedia" https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Glen_Mills_School

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:30

Nicje87 schreef:
Ik heb ooit een neusoperatie gehad met inclusief bloedibg die de chirurg niet door heeft gehad. Na 3 weken kwam er een naaktslak van oud bloed uit mijn neus. Van de naaktslak heb ik beeldmateriaal. Ik weet alleen niet of het hier in dit topic thuis hoort?


Hoe vettiger hoe prettiger :D
Ik ben er ook weer bij *\o/*

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:37

Wow ik wist niet dat het al tijd was voor een deel 2.

Niobe

Berichten: 7985
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:08

Nicje87 schreef:
Ik heb ooit een neusoperatie gehad met inclusief bloedibg die de chirurg niet door heeft gehad. Na 3 weken kwam er een naaktslak van oud bloed uit mijn neus. Van de naaktslak heb ik beeldmateriaal. Ik weet alleen niet of het hier in dit topic thuis hoort?


Ik weet niet of ik het zelf wil zien per se, maar het is hier wel gepast in dit topic :j

Had je daar ook last van in die 3 weken?

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:14

ista schreef:
ista schreef:
Vroeger had je in NL ook dit soort woongroepen, ik kan alleen even niet op de naam komen.

Als je hier geplaatst werd, dan begon je onderaan, zonder veters in je schoenen bijvoorbeeld. Alles moest je verdienen. Daarnaast werd je als groep gestraft als iemand iets verkeerd deed. Ook kon je meer vrijheden verdienen als andere groepsgenoten. Je kunt je voorstellen hoe de groepsdruk daar was. Zo'n 20 jaar geleden draaiden deze groepen.


Ik weet het weer: de Glen Mills school

"Glen Mills School - Wikipedia" https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Glen_Mills_School


Ik woon daar op loopafstand vanaf en zie ze nog zo lopen met hun Glen mills Jas aan. Was toen een kind. Bizar wat er daarna allemaal af bleek te spelen daar binnen %)

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:54

Nicje87 schreef:
Ik heb ooit een neusoperatie gehad met inclusief bloedibg die de chirurg niet door heeft gehad. Na 3 weken kwam er een naaktslak van oud bloed uit mijn neus. Van de naaktslak heb ik beeldmateriaal. Ik weet alleen niet of het hier in dit topic thuis hoort?


In spoiler graag :D want hoewel het hier past sla ik 'm liever even over :o

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:58

Stelletje smeerkezen met die naaktslak :D

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:46

Had die ook ogen op steeltjes? :D