Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 12:07

Hoe zou dat moeten werken?
Bacterien bevriezen misschien... maar zodra het weer opwarmt gaan ze als een jekko weer delen :+

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:40

Ik weet het ook niet.Voordat ik met sneeuw mijn kleed naar buiten gooi.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:30


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:04

Tegen de tijd dat wij nog zoveel sneeuw krijgen dat je daar een tapijt in kan leggen kan je er soep van koken, denk ik :=

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:04

Hoe kan je bij het afspelen van een dvd de gesproken taal wisselen? (Er staat vermeld dat het in twee talen kan worden bekeken)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:12

Soms in het menu aan het begin, soms ook nog halverwege, soms met je afstandsbediening...

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:27

Sheran schreef:
Soms in het menu aan het begin, soms ook nog halverwege, soms met je afstandsbediening...


Opgelost! Het cd'tje moest simpelweg worden omgedraaid :)

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 06:18

Ik lees dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dit meestal in de eileider is, maar het ook kan gebeuren in de buikholte. HOE DAN?! Of zit er dan ergens een gaatje in de eileider oid? Dat betekent dat zaad bij wijze van spreken ook gewoon lekker kan rondzwemmen tussen je darmen? :+ Ik ben een vreselijke beelddenker en kan me er zo niets bij voorstellen. :')

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 08:54

Is een barst in je telefoonscherm te "reparen" door er nagellak overheen te smeren? #vraagikvooreenvriend :+

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:30

NoTwixLeft schreef:
Is een barst in je telefoonscherm te "reparen" door er nagellak overheen te smeren? #vraagikvooreenvriend :+


Ja maar alleen met groene lak ,blauw met een glittertje kan eventueel ook

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:33

Captain schreef:
Ik lees dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dit meestal in de eileider is, maar het ook kan gebeuren in de buikholte. HOE DAN?! Of zit er dan ergens een gaatje in de eileider oid? Dat betekent dat zaad bij wijze van spreken ook gewoon lekker kan rondzwemmen tussen je darmen? :+ Ik ben een vreselijke beelddenker en kan me er zo niets bij voorstellen. :')


Oke na lang googelen ben ik er denk ik uit. De zaadcel en eicel vinden elkaar gewoon in de eileider
Afbeelding
Maar het kan dus door een scheurtje inderdaad in je buik terecht komen
Afbeelding
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:45

Wat ik altijd heb begrepen is dat de eierstokken en de eileiders niet (volledig) aan elkaar aansluiten. Er is dus de mogelijkheid dat de eicel bij de eisprong niet in de eileider terecht komt.
Voor alleen de eicel maakt dat niet uit, die word opgeruimd door het lichaam. Maar kennelijk is het dus ook mogelijk dat een reeds bevruchte eicel ‘terugvalt’ de eileider uit. Volgens mij is dat vooral zeldzaam omdat sperma niet lang overleeft en het meestal niet red tot zo ver in de eileider.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:56

Indy_Mouse_9 schreef:
Wat ik altijd heb begrepen is dat de eierstokken en de eileiders niet (volledig) aan elkaar aansluiten. Er is dus de mogelijkheid dat de eicel bij de eisprong niet in de eileider terecht komt.
Voor alleen de eicel maakt dat niet uit, die word opgeruimd door het lichaam. Maar kennelijk is het dus ook mogelijk dat een reeds bevruchte eicel ‘terugvalt’ de eileider uit. Volgens mij is dat vooral zeldzaam omdat sperma niet lang overleeft en het meestal niet red tot zo ver in de eileider.


In mijn post hierboven wordt alles uitgelegd

De eicel gaat eerst naar voren in de eileider en wordt bevrucht en kan dan weer achteruit gaan en dus in de buik terecht komen. Inderdaad omdat het niet goed aansluit

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:27

Waar heeft mijn bluetooth speaker last van?

Ik heb een laptop en deze heeft geen eigen bluetooth, daar zit in de USB poort een stekkertje voor.
Laptop herkend dit wel meteen, niets voor hoeven installeren.

Dan heb ik een Huawei Swan als speaker, ik noem hem altijd bolletje :D

Dit ging altijd prima, tot vorige week.
Het verbinden gaat al moeizaam, steeds mislukt terwijl de laptop het bolletje wel ziet.
Maar na een paar pogingen pakt hij hem.
Maar na ongeveer een kwartier valt hij uit. Ik meen dat het bolletje dan zegt "bridging disconnected"

En dan begint het moeizame verbinden weer.

Ik heb bolletje al eens helemaal verwijderd en opnieuw laten zoeken.
De usb bluetooth in een andere poort gestopt.
Bolletje heeft accu genoeg, maar ook aangesloten op stopcontact maakt niets uit.
Ook niet waar het bolletje staat. Staat nu op 30 cm en valt zelfs uit.
De bluetooth van de gsm staat uit, dus die stoort ook niet.

Wat kan ik nog meer proberen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:40

Zitten ze met een usb kabel verbonden? Of wat bedoel je met dat van die usb poort?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:06


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:30

Aha. Heb je al eens de usb poort en dat adaptertje uitgeblazen met zo’n luchtdruk dingen om toetsenborden mee schoon te maken? Vaak kruipt daar stof in en belemmert dat het contact.

Maakt bolletje wel nog goed verbinding met andere toestellen zoals je telefoon?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:10

Nee zuiver spuiten heb ik niet gedaan, dat is wel een goede tip :j

En stom, niet aan gedacht, had bolletje nog niet met mijn telefoon verbonden. Dat net dus een tijdje gedaan en dat gaat wel goed.

Dus kom ik wellicht weer uit bij je eerste tip :j :D

Thanks!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:27

Ik heb het overigens ooit gehad met iPhone en alle oortjes. Dat is ergens in een update over gegaan. Dus dat kan het ook zijn: een update van je laptop.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:13

Ok ik vraag me iets af. Ik heb regelmatig logeerkat ten in huis. De eerste keer zijn ze soms erg bang maar sowieso wel op hun hoede. Er volgt een periode van verkennen, leren kennen en vertrouwen krijgen. Bij de ene kat gaat het snel bij de andere wat trager. Omdat we zorgvuldig selecteren is elke kat op dag 2 al prima op zijn gemak. Niettemin merk je dat ze op dag 2 of 3 echt doodmoe zijn: ze slapen gewoon nog niet zo vast die eerste dagen en alle nieuwe indrukken vreten energie.

Maar dan. Kat komt een tweede keer. Soms zit daar ruim een half jaar tussen. En elke keer is dat compleet anders. Binnen het half uur loopt de kat overal rond, komt ze aaitjes halen en is ze helemaal blij met je.

Zouden ze dan het concept onthouden? Of het huis? Of ons? Of alles?
En zouden ze beseffen van : Oja dit is tijdelijk. Het is hier prima en straks weer naar huis.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:25

Dat vraag ik me ook af als mijn kat 2 x per jaar naar het kattenhotel gaat. herkent ze het? Weet ze dat ik haar weer kom ophalen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:50

Ja vreemd hè! 1 kat is te grappig. Komt zijn baasje binnen: hij komt vrolijk hallo zeggen en na een paar tellen stapt hij zo zijn reismandje in waar je hem normaal niet in krijgt. Dan gaat hij lekker liggen en kijkt hij zo van: ok klaar gaan we?

Zo bizar!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:10

Als mijn kat de mand ziet, is ze meteen weg. Ze is 2 weken terug naar de da geweest en ze schiet nog steeds onder de bank als m’n man binnenkomt. Hij is met haar geweest

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:16

Kent iemand de dierenwinkel Zoo&Zo in Ede? Is dat een serieus grote winkel? De moeite om naartoe te gaan? Of is het assortiment niet veel anders dan bij andere dierenspeciaalzaken?

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:21

poes schreef:
Ok ik vraag me iets af. Ik heb regelmatig logeerkat ten in huis. De eerste keer zijn ze soms erg bang maar sowieso wel op hun hoede. Er volgt een periode van verkennen, leren kennen en vertrouwen krijgen. Bij de ene kat gaat het snel bij de andere wat trager. Omdat we zorgvuldig selecteren is elke kat op dag 2 al prima op zijn gemak. Niettemin merk je dat ze op dag 2 of 3 echt doodmoe zijn: ze slapen gewoon nog niet zo vast die eerste dagen en alle nieuwe indrukken vreten energie.

Maar dan. Kat komt een tweede keer. Soms zit daar ruim een half jaar tussen. En elke keer is dat compleet anders. Binnen het half uur loopt de kat overal rond, komt ze aaitjes halen en is ze helemaal blij met je.

Zouden ze dan het concept onthouden? Of het huis? Of ons? Of alles?
En zouden ze beseffen van : Oja dit is tijdelijk. Het is hier prima en straks weer naar huis.


Ze herkennen/herinneren en hebben blijkbaar een positieve herinnering of associatie. Of ze er bij denken dat het tijdelijk is betwijfel ik. Ik denk dat ze leven in het hier en nu en als dat goed is, is het goed.