Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 85 van de 149 [ 3706 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Post NL frustratie!

 
Profiel   

Moestuin schreef
Even totaal off topic, maar moest even denken ivm het tillen van pakketten. Toen ik nog in een tankstation werkte kwam er een fitte 35/40 jarige naar de kassa met een bus ruitensproeiervloeistof van 5 liter. Ik reken hem af en hij blijft wachten aan de kassa. Ik vraag of hij nog iets wenst en zijn antwoord was: Ja, ik wil dat iemand dit naar mijn auto brengt. Je denkt toch niet dat ik dit zware gewicht helemaal alleen til naar de auto?
Ik heb hem aangekeken en gezegd dat ik niet achter de kassa uit kon door drukte, maar dat hij dit vast wel kon, aangezien hij er ook mee naar de kassa was geraakt.

Whaha geweldig dit.
Maar herkenbaar.
Ik was 32 weken zwanger en werkte op de verf en bevang afdeling. Was er idd een fitte man die met een kar bij de kassa kwam met een stuk of 8 emmers korrelpleister (18 kg per stuk). Na het afrekenen vroeg de man of ik ze in de auto wilde zetten. Want ze waren zwaar en hij had ze al op de kar gezet. Uitgelegd dat ik dat niet ging redden maar dat ik een collega zou vragen.
Nou hij ging me toch uit zijn stekker. Het was mijn taak, zwanger was geen excuus en had voor het werk gekozen.
Je raad het al, collega ging hem ook niet meer helpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:43 



 
Profiel   

Ook de DHL tilt niet meer boven de 23 kilo: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... voer-meer/
Pakketten van 23 tot 31,5 kilo gaan via een pallet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:03 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Ook de DHL tilt niet meer boven de 23 kilo: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... voer-meer/
Pakketten van 23 tot 31,5 kilo gaan via een pallet.

Beetje jammer dan dat ze bij ons op het depot in 2021 een proef gestart zijn om die pakketten tot 32.5 niet meer door een vrachtwagen te laten leveren maar door pakketbezorgers zelf :7 En de regiomanager bleef maar volhouden dat dat echt mocht 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:26 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat DHL hier dat weer helemaal niet gewillig is om naar boven te komen. Maar is een oudere meneer van buitenlandse afkomst die al buitenadem is na het uitstappen van de auto.
Die doet de beneden deur open, gooit het pakket letterlijk naar binnen en is weer weg. Vraagt niks, zegt niks. En dit ongeacht het gewicht van het pakket

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:34 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk nooit echt zware pakketten als verwacht ik binnenkort wel een doos met plus minus 10 kilo honden snacks maar ja dat is het dan. Onze gewone post bezorger is een hele lieve man die aanbelt als ik toevallig de honden in de gang heb zitten en die als een malle tegen de deur opspringen en hij bang is dat ze de post verscheuren. Of als er iets van Ali tussen zit wat net niet door de bus past en uitsteekt. Ik heb hem na de kerst dagen een doos merci gegeven omdat ik dat gewoonweg waardeer. Onze vorige pakket bezorger was z’n geweldige vrouw ze wist dat ik wel eens medicijnen bestelde voor mijn paard en zorgde dan dat het pakket wel bij een van de buren terecht kwam zodat ik het wel die dag al had. Nu heb ik er dus een die aanbelt en al weg is voor ik de deur open kan doen dus pakket staat gewoon voor de deur gepropt ongeacht het weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:13 



 
Profiel   

mvdende schreef
capopjekop schreef
Ik snap sowieso nooit waarom mensen moeilijk doen om even naar beneden te lopen als je fit bent. Ik loop bezorgers altijd tegemoed, die moeten de hele dag overal trappen op en af en voor mij is het een kleine moeite.

Toen ik nog in de stad post liep regelmatig discussies gehad. Ik bezorgde daar in een niet zo'n lekkere wijk en er was al vaker in m'n tas gerommeld. Mensen pakten ook gewoon elastieken uit m'n tas zonder te vragen. Dus ik wilde mijn fiets niet zonder toezicht laten staan. Straks haalt er iemand wat belangrijkers weg. Dus ik vroeg mensen dan ook om zelf even naar beneden te komen. Gelukkig had het gros er begrip voor als ik uitleg gaf, maar in m'n laatste week was er een mevrouw die me helemaal ging uitfoeteren en eiste dat ik naar boven zou komen. Ze ging een klacht in dienen en in het vervolg kwam ik maar gewoon naar boven toe. Ik heb in de resterende tijd geen pakketten voor haar gehad maar die had ze lekker kunnen ophalen bij de retailer.

Nu loop ik in een dorp en heb ik dat gezeik gelukkig niet meer. Hier heerst een hele andere mentaliteit


Wow.... wat een verschrikkelijke aso ben je dan!

Omdat mevrouw eist dat jíj gewoon je werk naar behoren doet, maar standaard haar pakketten niet meer aanbieden.....

Als ik daar achter kom, dat een bezorger mij dat flikt, gaat er een behoorlijke klacht uit richting pakketdienst.

Fijne of geen fijne wijk, jij hoort de pakketten gewoon netjes boven te brengen. Dat de meeste mensen je tegemoet willen komen en naar beneden kwamen, heb je mazzel mee gehad.

Maar mevrouw stond gewoon in haar recht met de eis dat je maar naar boven komt.

Je weet niet de reden erachter, misschien gewoon "lui" (al zat ik er absoluut niet op te wachten als ik iedere keer naar beneden zou moeten voor een pakje. Woonde 12 hoog, met lift, maar geen haar op mn hoofd die zo gek is iedere keer helemaal naar beneden te gaan. "Even" heen en weer met wachten op de lift was je namelijk zó 5 minuten verder. Ik heb óók mn eigen bezigheden...)

Kan ook zijn dat mevrouw gewoon geen fan is van trappen lopen, last van haar lijf ofzo.....


Ik wéét dat het af en toe geen fijn werk is, en dat steeds trappen op een belasting is op je eigen lijf. Maar dan moet je dit werk niet doen, of vragen om een andere wijk waar geen flats zijn.


Ik verbaas me toch elke keer weer over jouw reacties :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:39 



 
Profiel   

En ik voelde mezelf al banketstaaf over mijn ergernis na jullie feedback maar dit inderdaad…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:55 



 
Profiel   

mvdende schreef
Je weet niet de reden erachter, misschien gewoon "lui" (al zat ik er absoluut niet op te wachten als ik iedere keer naar beneden zou moeten voor een pakje. Woonde 12 hoog, met lift, maar geen haar op mn hoofd die zo gek is iedere keer helemaal naar beneden te gaan. "Even" heen en weer met wachten op de lift was je namelijk zó 5 minuten verder. Ik heb óók mn eigen bezigheden...

Ik wéét dat het af en toe geen fijn werk is, en dat steeds trappen op een belasting is op je eigen lijf. Maar dan moet je dit werk niet doen, of vragen om een andere wijk waar geen flats zijn.


Als jij het niet fijn vindt waarom denk je dan wel dat die postbezorger een haar op zijn hoofd heeft die zo gek is om 12 hoog naar boven te gaan :?
De voordeur is beneden, en voor hem is het ook 5min wachten op de lift. 2x

De ontvanger wil toch een pakketje, hoe moeilijk is het dan om even 5 min naar beneden te gaan je zelf bestelde en gewenste pakket te halen :?

Dat je t voor de collecte niet doet snap ik, maar je wil je spullen toch :?

Ik verbaas me elke keer weer over je asociale gedachtengang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:41 



 
Profiel   

Dan zou ik het altijd op pakket punt laten bezorgen. Daar kan je langs wanneer je wel die minuten over hebt en scheelt de pakketbezorgers ook tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:58 



 
Profiel   

verootjoo schreef
mvdende schreef
Je weet niet de reden erachter, misschien gewoon "lui" (al zat ik er absoluut niet op te wachten als ik iedere keer naar beneden zou moeten voor een pakje. Woonde 12 hoog, met lift, maar geen haar op mn hoofd die zo gek is iedere keer helemaal naar beneden te gaan. "Even" heen en weer met wachten op de lift was je namelijk zó 5 minuten verder. Ik heb óók mn eigen bezigheden...

Ik wéét dat het af en toe geen fijn werk is, en dat steeds trappen op een belasting is op je eigen lijf. Maar dan moet je dit werk niet doen, of vragen om een andere wijk waar geen flats zijn.


Als jij het niet fijn vindt waarom denk je dan wel dat die postbezorger een haar op zijn hoofd heeft die zo gek is om 12 hoog naar boven te gaan :?
De voordeur is beneden, en voor hem is het ook 5min wachten op de lift. 2x

De ontvanger wil toch een pakketje, hoe moeilijk is het dan om even 5 min naar beneden te gaan je zelf bestelde en gewenste pakket te halen :?

Dat je t voor de collecte niet doet snap ik, maar je wil je spullen toch :?

Ik verbaas me elke keer weer over je asociale gedachtengang.



Nee hoor, officieel is je voordeur pas de deur die daadwerkelijk toegang geeft tot de eigen woning.

Dus volgens de regels horen pakketten gewoon op de verdieping zélf afgeleverd te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:27 



 
Profiel   

mvdende schreef
Als ik daar achter kom, dat een bezorger mij dat flikt, gaat er een behoorlijke klacht uit richting pakketdienst.


Als ik zie hoe vaak jouw pakketjes te laat komen denk ik dat dit al gebeurt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:44 



 
Profiel   

Mss eens niet zo regeltjesneuken en eens een beetje inlevingsvermogen in andere mensen tonen. Word je een leuker mens van ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:45 



 
Profiel   

mvdende schreef
Nee hoor, officieel is je voordeur pas de deur die daadwerkelijk toegang geeft tot de eigen woning.

Dus volgens de regels horen pakketten gewoon op de verdieping zélf afgeleverd te worden.


:') :')

Dat het volgens de regels zou moeten betekent toch niet dat je serieus die pakketbezorger naar 12 hoog laat gaan? Ik zou me doodschamen en door de intercom zeggen dat hij het maar in de hal moet zetten en dan op m’n gemakje naar boven halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:48 



 
Profiel   

Ik voelde mij laatst zo banketstaaf, had wat bij scapino besteld, paar verschillende schoenen per persoon om te kunnen vergelijken, zou in 6 verschillende paketten komen dus ik gezorgd dat ik thuis was. Was alleen erg moe dus was eventjes gaan liggen na de lunch, op een gegeven moment werd er aangebeld en ik met mijn slaperige hoofd dacht ja dag ik verwacht niemand. Pas toen ik de schuifdeur van de bus hoorde dacht ik f*ck, ik nog naar buiten gesprint om mijn excuses aan te bieden, hij had het al bij de buurman gebracht die voor de hele straat pakketten aanneemt, daar stonden dus 2 grote dozen en wat van die verzendzakken in de gang :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:49 



 
Profiel   

verootjoo schreef
mvdende schreef
Nee hoor, officieel is je voordeur pas de deur die daadwerkelijk toegang geeft tot de eigen woning.

Dus volgens de regels horen pakketten gewoon op de verdieping zélf afgeleverd te worden.


:') :')

Dat het volgens de regels zou moeten betekent toch niet dat je serieus die pakketbezorger naar 12 hoog laat gaan? Ik zou me doodschamen en door de intercom zeggen dat hij het maar in de hal moet zetten en dan op m’n gemakje naar boven halen.


Dat ging daar niet, want er liep iemand rond met grijpgrage vingertjes.

Zelfs een pakje bevroren vlees voor de hond werd gejat als je dat 5 minuten in een plastic tasje bij de brievenbussen liet staan om je hond buiten even een plas te laten doen. Evenals een plantenbak die plotseling verdween binnen 5 minuten.

Pakket beneden laten staan was dus Absoluut geen optie.

Dus de bezorger kon òf gewoon naar boven komen (wat ie gewoon hoort te doen) òf hij had beneden wortel kunnen gaan staan schieten wachten totdat ik jas enz had aangetrokken om naar beneden te gaan.

Dat anderen zo graag werk willen overnemen is aardig van ze, maar dat hoeft niet.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:54 



 
Profiel   

De wereld wordt een stukje mooier als je elkaar kan helpen ;)

Zeker als je toch de hele dag thuis zit kan je best gewoon helpen.
Niet alles hoeft een verplichting te zijn om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:57 



 
Profiel   

Dus jouw pakket mag niet in de gang staan want er word gejat maar je verwacht wel van je postbezorger dat ie zijn fiets onbeheerd achter laat om jouw pakket 12 hoog te bezorgen. Echt ik verbaas me keer op keer hoe egocentrisch je over komt in je berichten op bokt. Niet alleen in dit topic.

En dan noem je mij een verschrikkelijke aso. Koekoek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:59 



 
Profiel   

Maar in dit geval ging het om een postbezorger en die hoeft dat helemaal niet. Ik heb inmiddels ook geleerd dat die helemaal geen trappen hoeven te lopen. Dus wat ik een tijd heb gehad: Brievenbus beneden maar alleen bel boven. Die postbezorgers zijn gewoon niet verplicht om dan naar boven te lopen om bij mij aan te bellen.
En nu het is me toen echt goed uitgelegd. Postbezorgers hebben gewoon de verantwoording over alle post in hun tassen en moeten die altijd in het zicht hebben. Daarnaast zijn er bezorgers met 500 adressen, dan is het fysiek te zwaar om steeds naar boven te gaan. Het geheel schijnt ook in een wet te staan. Heet iets van postbesluit ofzo. Super duidelijk en compleet logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:02 



 
Profiel   

mvdende schreef
Nee hoor, officieel is je voordeur pas de optie.

Dus de bezorger kon òf gewoon naar boven komen (wat ie gewoon hoort te doen) òf hij had beneden wortel kunnen gaan staan schieten wachten totdat ik jas enz had aangetrokken om naar beneden te gaan.

Dat anderen zo graag werk willen overnemen is aardig van ze, maar dat hoeft niet.....


De wereld draait niet om jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:12 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Maar in dit geval ging het om een postbezorger en die hoeft dat helemaal niet. Ik heb inmiddels ook geleerd dat die helemaal geen trappen hoeven te lopen. Dus wat ik een tijd heb gehad: Brievenbus beneden maar alleen bel boven. Die postbezorgers zijn gewoon niet verplicht om dan naar boven te lopen om bij mij aan te bellen.
En nu het is me toen echt goed uitgelegd. Postbezorgers hebben gewoon de verantwoording over alle post in hun tassen en moeten die altijd in het zicht hebben. Daarnaast zijn er bezorgers met 500 adressen, dan is het fysiek te zwaar om steeds naar boven te gaan. Het geheel schijnt ook in een wet te staan. Heet iets van postbesluit ofzo. Super duidelijk en compleet logisch.

Dit dus, dat schreef ik hierboven ook al.

Brievenbus pakketjes gaan mee met de gewone post en horen door een standaard maat brievenbus te passen.
Wanneer jij dan geen standaard maat brievenbus hebt, is het een service als er aangebeld wordt, maar de bezorger mag dus idd niet de rest van z'n post uit z'n fiets laten jatten omdatie ff 12 hoog naar boven moet voor iemand.

Dan is dus een briefje in de bus dat het bij het pakketpunt ligt een logisch gevolg.
Waar de bezorger ook niet perse blij mee is, want die moet daar weer heen fietsen aan het eind van z'n wijk.
Als iedereen die brievenbuspakketjes laat komen nu ook eens zou zorgen voor een passende brievenbus, kan de postbezorger weer gewoon post bezorgen ipv overal te lopen aanbellen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:48 



 
Profiel   

Het ligt helaas niet alleen aan de brievenbussen. Ik had bijvoorbeeld regelmatig van die pakketjes koffiebonen die door de brievenbus moeten passen. Het staat zelfs op de doos, hij past en je mag doorduwen. Maar vaak passen die toch net niet en om nu met alles wat ik in me heb die doos erdoor te proberen duwen gaat me ook te ver. Dus dan toch maar weer aanbellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:54 



 
Profiel   

Bij 'mijn' bedrijf mogen de colli max 30 kilo zijn en is leveren tot aan de eerste drempel. Bij een flat dus de gemeenschappelijke voordeur beneden en ook winkelmedewerkers zullen even achter de balie of kassa vandaan moeten richting entree. Er is door de afzender wel tegen meerprijs een plusboeking te maken voor levering op verdieping maar dat is aan regels gebonden. Bij meer dan 30 kilo bijvoorbeeld een lift waar de pompwagen met zending inpast, max 1 pallet en een maximaal gewicht van 500 kilo. Toch heb je ze er altijd bij : particulieren die verwachten dat hun loopband van 350 kilo 4 trappen omhoog getild wordt enzo :+
En we hebben een klant waar we niet zo blij mee zijn omdat ze 20 kilo boeken en vervolgens 65 kilo spullen in een doos doen. Of 3 dozen van 20 kilo aan elkaar tapen, is de handel nog niet te verplaatsen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:52 



 
Profiel   

Froukje schreef
Neonlight schreef
Koeriersdiensten (postnl, DHL) vallen onder dezelfde CAO waar de 23 kilo in vastgelegd is.

Behalve dat DHL niet volgens het Nederlandse CAO werkt en zijn max dus op 32.5kg per pakket heeft staan..


Bij PostNL mogen ze ook Max 30kg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 00:16 



 
Profiel   

robert45 schreef
Bij PostNL mogen ze ook Max 30kg zijn.

Klopt, hier betaal je dan ook extra voor

Groot pakket' kun je een pakket versturen met een maximaal formaat van 175 x 78 x 58 cm en/of gewicht van 30 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 10:41 



 
Profiel   

En die gaan zo dat ze niet met de hand worden getild. Maar bij een aantal verdiepingen hoog zonder lift werkt iets op wielen niet.
Hier ook vaak genoeg pakketten boven de 23 kilo, maar worden niet met de hand getild.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 85 van de 149 [ 3706 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen