Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 109 van de 360 [ 8991 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 360  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met vinted

 
Profiel   

Ik heb nu iemand die het pakket niet ophaalt.
Bij aankoop heeft ze 1 bericht gestuurd, nu reageert ze nergens meer op.
Wel online op Vinted
Jammer. Morgen is het 10 dagen na aankoop en al 8 dagen op afhaalpunt.
DPD is vaak vlot met retour zenden dus helaas voor mij denk ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:28 



 
Profiel   

Ojee hopelijk pakt het nog goed uit Lotus.... bij mij lijkt de koper het bundel-pakket nu toch afgehaald te hebben. Ik heb mijn geld gekregen in ieder geval, gelukkig :)

Wat ik trouwens ook raar vind aan Vinted, dat als je niet tevreden bent over 1 ding uit de bundel, je volgens Vinted dan maar de hele bundel terug moet sturen en ze niet 1 ding terug betalen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:31 



 
Profiel   

Judith_ schreef
foxy80 schreef
Iemand nog problemen met track en trace opvolging van een pakket dat van BE post overgedragen moet worden naar DHL in NL?


Ja drama, maar in kan wel aanraden relatief op tijd contact op te nemen met vinted zelf zodat de koop op pauze wordt gezet ipv dat de transactie wordt opgeschort.


Ja zag dat er maar 4 dagen speling gegeven worden vooraleer transactie automatisch geannuleerd wordt. Dus gisteren gelijk mail naar vinted gedaan met DHL label erin, hopelijk passen ze het snel manueel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 12:34 



 
Profiel   

Lotus83 schreef
Margee schreef
Afgelopen week een serieus probleem gehad met Vinted.
Dochter had een verkoop gedaan voor E 90,-. Koper meldt dat het pakket beschadigd en leeg is aangekomen. Geen idee of ze het heeft opgehaald, volgens de gegevens is het naar een ophaalpunt verstuurd. Mogelijk is het zo voor haar deur neergezet, dat gebeurt bij ons helaas ook wel eens, zelfs midden op het erf deze week!
Volgens ons had ze het OF niet moeten accepteren, of DHL had het niet moeten afgeven.
Omdat Vinted de verstuurder is, neemt DHL de klacht niet in behandeling. Vinted weigert alle medewerking! De koper is dus beschermt maarde verkoper niet.
De koper heeft de helft overgemaakt uit coulance, de rest van het geld ben je dus gewoon kwijt.
Geweldige service dus!



Wat stond er in de track&trace?

Vaak staat er beschikbaar op afhaalpunt of zoiets?

En waarom weigert Vinted medewerking?


Dat het naar een ophaallocatie was verstuurd.
Vinted beweerd dat het niet goed ingepakt was. Het zal in een doos, net als alle andere pakjes als je iets besteld.....dicht getaped en een extra tas er omheen, ook getaped.
Op de foto staat heel duidelijk een opengescheurde doos.
Alle reacties van Vinted zijn ook niet in het Nederlands, het interesseert ze geen r*k.....
Kopen doen we nog wel maar verkopen maar weer via Marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:31 



 
Profiel   

Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb ooit iets op vinted gezet en iemand heeft het gekocht. 5 euro overgemaakt wat 10 moest zijn en ik weet nieteens waar of hoe ik het op mijn rekening krijg. En hoe het verder werkt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:52 



 
Profiel   

5 euro overgemaakt wat 10 moest zijn? De betaling gaat toch standaard via Vinted? Had je een lager bod geaccepteerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:57 



 
Profiel   

@Margee.. je hebt geen foto's van hoe je het hebt ingepakt?

Balen dit.

Vinted reageert altijd in het Engels

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:07 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb ooit iets op vinted gezet en iemand heeft het gekocht. 5 euro overgemaakt wat 10 moest zijn en ik weet nieteens waar of hoe ik het op mijn rekening krijg. En hoe het verder werkt :+


Dan heeft iemand 5 euro geboden en heb je dat geaccepteerd.

Nu moet je het verzenden
Als koper het heeft ontvangen en akkoord geeft dan komt die 5 euro vrij en kan je het naar je rekening laten overmaken

Wil je dit niet dan moet je de bestelling annuleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:09 



 
Profiel   

Lotus83 schreef
Elin_ schreef
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb ooit iets op vinted gezet en iemand heeft het gekocht. 5 euro overgemaakt wat 10 moest zijn en ik weet nieteens waar of hoe ik het op mijn rekening krijg. En hoe het verder werkt :+


Dan heeft iemand 5 euro geboden en heb je dat geaccepteerd.

Nu moet je het verzenden
Als koper het heeft ontvangen en akkoord geeft dan komt die 5 euro vrij en kan je het naar je rekening laten overmaken

Wil je dit niet dan moet je de bestelling annuleren


Nee ik heb nergens op geaccepteerd geklikt.. ik kreeg een mail met je hebt iets verkocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:20 



 
Profiel   

Dan heb je het zelf erop gezet voor de verkeerde prijs. Je kunt de verkoop annuleren, krijg je wel een automatische slechte rating. Of gewoon niet versturen, wordt het ook automatisch geannuleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:25 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Dan heb je het zelf erop gezet voor de verkeerde prijs. Je kunt de verkoop annuleren, krijg je wel een automatische slechte rating. Of gewoon niet versturen, wordt het ook automatisch geannuleerd.

Ik heb het idd geannuleerd. Ik snap het hele vinted niet dus de rating (??) Is voor mij denk ik niet zo belangrijk.
Ik ga alles maar als partij op fb zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:36 



 
Profiel   

Maar als je iets verkocht hebt, zonder bod, dan betaalde de koper gewoon het volle bedrag. Hoe kom je bij die 5 euro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:59 



 
Profiel   

Als iemand iets direct koopt dan kan dat alleen voor de prijs die je er bij hebt gezet
Lager is alleen mogelijk na een bod wat jij accepteert

Dan krijg je in je berichten een nieuwe chAt waar dan ook de link naar het verzendlabel downloaden in staat
Dat print je uit en dan verstuur je daarmee het pakket
Je hoeft dus geen verzendlabel oid aan te maken of apart verzendkosten te betalen
Dat zit allemaal al er in verwerkt en loopt ook via vinted en word betaald door de koper

Als er verder geen bod is gedaan oid kan er niets veranderd zijn aan het bedrag

Dat rating verhaal gaat over reviews/feedback
Bij alles wat je koopt en verkoopt kun je feedback krijgen , die is 1 tot 5 sterren waarmee je als koper en verkoper dus kunt zien of je met een fijne koper/verkoper te maken hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:27 



 
Profiel   

Ik wil de app gaan installeren om te gaan verkopen. Ik vraag mij wel af of ik dan echt afhankelijk van de koper ben om het geld te ontvangen. Ik zag dat de koper moet aangeven dat het ontvangen is en dat er dan pas wordt uitbetaald maar wat als je het wel verstuurd hebt maar geen bericht krijgt van de koper.
Ben je als verkoper dan beschermd als je de t&t hebt of hoe gaat dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:48 



 
Profiel   

Het is niet helemaal afhankelijk van de koper in de zin dat
Als het afgehaald is word er na x dagen sowieso uitbetaald
Tenzij er een probleem word gerapporteerd door de koper
Als het niet afhehaald word
Word het getourneerd na een x dagen
En volgens mij alsnog uitbetaald dat ik hier in het topic las
Maar! Dat heb ik zelf nog niet aan de hand gehad
Tot nu toe alles wat ik verkocht is gewoon correct ontvangen/afgehaald en uitbetaald
En alles wat ik gekocht heb ook prima ontvangen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:07 



 
Profiel   

Als het pakket wordt afgeleverd/afgehaald en dat is vastgelegd door de bezorgdienst, dan ben je als verkoper beschermd. Moet Vinted wel goed synchroniseren met de bezorgdienst, want bij mij annuleerden ze eens een bestelling die wel was verzonden en afgehaald, puur omdat Vinted de trackingdata niet goed overnam. Dit kwam gelukkig goed, maar alleen omdat de koper bereid was om het product opnieuw te kopen (Vinted heeft het handmatig op ontvangen gezet) en de koop afgehandeld. Zonder medewerking van de koper was het niet goedgekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:20 



 
Profiel   

Zijn er bij jullie ook allemaal pickup punten verdwenen uit de app? Las ik iets wil kopen kan ik alleen een DHL punt verder weg selecteren. De DHL punten in het nabijgelegen winkelcentrum staan er alle 3(!) Niet meer tussen als optie. Het homerpunt in dat winkelcentrum kan ik nog wel selecteren (maar gebruik liever DHL).

En ik heb bij sommige items dat de verzendkosten €0,00 zijn. Op zich heel fijn natuurlijk als ik die items koop scheelt dat weer. Maar hoe dat nu weer komt is ook gek. Is niet bij alle items maar wel al bij verschillende items van verschillende verkopers tegen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:24 



 
Profiel   

Ja bij mij ook. Ik koos altijd dhl/DPD maar kan dat niet meer kiezen.

Heeft iemand ook ervaring met de booknext app om boeken te verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:40 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Ja bij mij ook. Ik koos altijd dhl/DPD maar kan dat niet meer kiezen.

Heeft iemand ook ervaring met de booknext app om boeken te verkopen?


Alleen gekocht en dat ging goed. Moest wel even wachten tot het verzonden werd maar dat ligt aan de koper. Ben er wel benieuwd naar want mijn vader wilt de hele serie John Grisham verkopen (50 stuks of zo?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:00 



 
Profiel   

Ik heb een account maar je betaalt daar zelf de verzendkosten zie ik. Dat is wel nadeel.
Boeken maar wat hoger in de prijs zetten.

Bij bol.com kan je niet meer boeken verkopen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:28 



 
Profiel   

Caro, heeft hij een bepaalde prijs in gedachten per toeval en wat zou verzenden kosten naar België O:)

(Mijn vriend vermoordt me hahaha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:50 



 
Profiel   

NogSteedsGek schreef
Zijn er bij jullie ook allemaal pickup punten verdwenen uit de app? Las ik iets wil kopen kan ik alleen een DHL punt verder weg selecteren. De DHL punten in het nabijgelegen winkelcentrum staan er alle 3(!) Niet meer tussen als optie. Het homerpunt in dat winkelcentrum kan ik nog wel selecteren (maar gebruik liever DHL).

En ik heb bij sommige items dat de verzendkosten €0,00 zijn. Op zich heel fijn natuurlijk als ik die items koop scheelt dat weer. Maar hoe dat nu weer komt is ook gek. Is niet bij alle items maar wel al bij verschillende items van verschillende verkopers tegen gekomen.


Ja hier ook idd, maar ook wisselend bij verschillende artikelen.. het is jammer dat ze bij bv dhl niet ook in de app komen, dan kan je t zelf eventueel nog aanpassen als t onderweg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:44 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Caro, heeft hij een bepaalde prijs in gedachten per toeval en wat zou verzenden kosten naar België O:)

(Mijn vriend vermoordt me hahaha)


Verzenden kan via vinted en dan groot pakket. Weet alleen de kilo’s niet. Ik zal eens vragen hoeveel het er precies zijn en wat hij wilt hebben. Boeken zijn maar 1x gelezen en dat ziet je niet of amper

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:21 



 
Profiel   

Mondial Relay kan voor +5kg en is relatief goedkoop ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:48 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Mondial Relay kan voor +5kg en is relatief goedkoop ;)


Als het goed is heb je pb. 14x John Grisham en 17x David baldacci. Hij heeft 50 boeken in totaal ook nog andere schrijvers die weg kunnen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 109 van de 360 [ 8991 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 360  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen