Help, ik zoek een jurk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 23:09

Aangezien ik op bokt altijd de meest handige sites voorbij zie komen, maar ik ze nu nergens kan vinden. Ik heb jullie hulp nodig.

Mijn lieftallige zus gaat in september trouwen. Heel tof! Zij het niet dat ik nog nooit op een bruiloft ben geweest. :') Daarnaast heb ik de eer om ceremonie meester te zijn. Nu komt het euvel. Ik moet op zoek naar een jurk. Maar ik heb echt geen idee wat ik wil.

Nu kwam ik JJ's House tegen, prachtige jurken! Maar de reviews zijn niet fantastisch. Dus die laat ik liever links liggen. ASOS heeft ook mooie jurken, maar allemaal net niet. Laat ik nu ook kei kieskeurig zijn wat daar niet aan mee werkt. En daarnaast werkt mijn figuur ook niet fantastisch mee. Dus ik zoek bij voorkeur A-lijn jurken.

Oke, wat zoek ik?
- Geen idee!
- A lijn jurken
- Kleur alles behalve wit of zwart
- ik ben kei onhandig, dus over een lange jurk ga ik geheid struikelen. Maar sommige zijn wel leuk.


Een soort van moodboard idee achtig.
Afbeelding

Kom maar door met die leuke sites van jullie! Aangezien ik al op mijn kop van mijn zus kreeg dat ik nog geen jurk had. _O-


Liefs, Willemijn

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:16

Wat leuk, ceremoniemeester( juffrouw) op je zus haar bruiloft.
Dat betekent de hele dag feest, overdag dus ook. Is dan een enkellange jurk wel handig?
En ALijn? Een jurk met wijdere rok en wat strakker bovenlijf geen optie?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 29-06-22 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:17

Voor een bruiloft is het altijd leuk shoppen :D Uit de plaatjes die je plaatst maak ik op dat je wel 'in het lang' zou willen? Je zou eens kunnen kijken bij Peek & Cloppenburg, die hebben best een aardige selectie feestelijke jurken. Verder ben ik ook wel eens goed geslaagd bij Coast en bij Chi Chi London. JJ's House heb ik ook wel eens naar gekeken maar geen ervaringen mee, zelf durfde ik het niet aan op basis van de reviews online...

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 23:19

bigone schreef:
Wat leuk, ceremoniemeester( juffrouw) op je zus haar bruiloft.
Dat betekent de hele dag feest, overdag dus ook. Is dan een enkellange jurk wel handig?


Ik ben vanaf het begin tot aan het eind van de partij, dus het mag ook wel een jurk zijn die lekker zit en waar makkelijk in te bewegen valt. Gezien er foto's gemaakt worden die wat inspanning gaan vragen van ons als team achter het bruidspaar :')
Een enkellange jurk lijkt mij geen goed plan, gezien mijn onhandigheid en ik platte schoenen of sneakers onder de jurk zal dragen. Maar zo'n soort jurk heb ik niet in de kast hangen, dus ik heb geen idee wat en waar ik moet zoeken.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:32

Ik heb van dit merk een jurk die vrij eenvoudig is, met sneakers onder aangehad naar een trouwfeest dat vzn ‘s ochtends tot ‘s avonds was. Vond mijn jurkje heel comfortabel! Ik denk wel dat ie uitverkocht is, zie hem niet meer terug. Heb het wel in een winkel gekocht en niet via deze site
https://www.peopletree.co.uk/

Ik zou er als ik jou was vooral op letten dat je katoen of linnen stoffen neemt, kunststoffen worden sneller zweterig. Dat lijkt me niet ideaal als je er de hele dag in moet rondlopen en ook eens van alles moet regelen.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:38

Misschien kun je iets vinden bij de Peek en Cloppenburg? Die hebben trouwens ook een website. :)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:43

He CupCakes, wat een leuke reden om een jurk te gaan kopen.
Ben je iemand die wel eens een jurk draagt of eigenlijk juist niet?
Mocht je niet zo vaak een jurk dragen, dan raad ik aan om eens een keertje in real life te gaan ''kijken, passen (en heel misschien kopen). Ik deed dat dan bijvoorbeeld bij de Steps, maar in andere winkels heb je vaak ook wel wat leuke jurkjes hangen.
Dit vooral om te kijken wat voor modellen wel of niet goed staan. Wat doet een V hals voor je, wat doet een ronde hals voor je, wat doet een split aan de zijkant, wat aan de voorkant. Is een A-lijn inderdaad het model wat je nodig hebt of is iets anders toch passender. Als je dan lekker wat uitgeprobeerd hebt kan je daarna online nog wat beter zoeken naar wat nu echt bij zowel je smaak als je lichaam past.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:50

Bonprix heeft soms ook leuke jurken en voor de bruiloft van mijn vader was ik geslaagd bij de c&a

Wehkamp heeft soms ook wel leuke dingen. Collectie van miljuschka witzenhausen misschien?

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:51


ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 23:52

Misschien eens bij de Bijenkorf kijken? Op de website kun je als filter ‘bruiloft’ kiezen en vind je allemaal passende jurken. Of je kunt naar de fysieke winkel.
Peek&Cloppenburg is ook een goede inderdaad!

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 03:11


capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 05:01

Ik weet niet of er een vergelijkbare winkel bij jou in de buurt zit maar ik heb mijn jurk voor de bruiloft van m'n broertje bij van Tilburg gekocht. Je kunt daar gratis shoppen met een personal shopper. Vooraf geef je wat wensen en je maten door en dan hangen er al een aantal jurken voor je klaar. En ter plekke zoekt ze uiteraard ook nog verder. Ik ben uiteindelijk bij een jurk uitgekomen die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben, maar die echt heel mooi stond.

En je zou mss ook kunnen kijken bij zalon van zalando. Die zoeken een paar outfits voor je uit aan de hand van je maten en wensen

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 05:52

Hier staan ook mooie jurken op: https://gaala.com/

Verder ben ik het eens met LuffB.

En platte schoenen moeten op zich geen probleem zijn toch? Er zijn wel genoeg mooie te vinden?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:27

Ik vind dat het merk Swing mooie jurken heeft. Te bestellen bij Zalando.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:56

Figuur werkt niet mee zeg je, ik spiek ff in je profiel en zie gewoon een prima figuur hoor!
A lijn jurken zijn veel te vinden maar let ook echt op het materiaal. Bvb viscose of polyester stoffen kunnen er prachtig uit zien maar ik zweet me altijd te pletter in dat soort materialen. Ceremoniemeester zijn kan al wat stress geven, als je je dan ook kapot zweet is het nog minder comfortabel :P

Draag je zelf al regelmatig jurken? Zo niet dan ga ik met LuffB mee en zou je eens IRL wat moeten gaan passen, binnen en buiten je comfort zone. Dan zie en voel je wat goed zit en waar jij je prettig in voelt. Of verschillende modellen bestellen en thuis passen.

Afhankelijk van je budget is ladress.com ook een enorme aanrader. Prachtige jurkjes in verschillende modellen.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:02

Is er een thema/dress code?

Ik vind de jurken die je deelt allemaal erg gaaf!

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:13

Op Boohoo hebben ze super leuke jurken en Shein. Bij Shein zou ik wel even de reviews kijken met fotos, niet alles is daar zoals het op de foto er uit ziet namelijk. Uwantisell heeft ook vaak leuke, let niet op de site, deze is soms best heftig kwa lingerie die daar verkocht wordt. _O-

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:04


paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:24

Lots of goodies heeft mooie jurken. Zelf nog niks besteld ivm de reviews...
Maar lees ook goede verhalen.
Gaat meer over het retourneren voor zover ik weet

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:32

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een goede kledingzaak in jouw regio. Een zaak waar meerdere merken worden verkocht en waar verkoopsters werken die ook echt met je meedenken over wat jou staat. In het noorden van het land heb je bijvoorbeeld Rinsma (die hebben trouwens ook veel gelegenheidskleding: https://www.rinsmamodeplein.nl/dames/ge ... idskleding) maar zulke zaken vind je vast ook in de rest van het land.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:33

Ik ben fan van bonprix! Betaalbare mode.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:48


Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:56


Marlu
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Help, ik zoek een jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:32

Ik heb vorig jaar uitgebreid een jurk gezocht en uiteindelijk via otrium.nl een enorme lading jurken besteld en alles gepast thuis. Ideaal, en super mooie jurken en ruim aanbod op de website! :)

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:49

Budget is wel belangrijk in deze. Maar voor de bruiloft van mijn zus zou ik nooit voor Bonprix rommel gaan. Veel winkels voor trouwjurken hebben ook mooie kleding voor bruidsgasten. Dus als je een keer niet online wil is dat een optie.

La dress werd al genoemd. Die heeft zeker kwaliteits jurken , op dit moment vind ik ze iets basic maar de kwaliteit blijft super.



Als je bij Zalando kijkt bij feestjurken vindt je ook best wat mooie modellen die op jouw moodboard lijken. ( en altijd voor kwaliteit gaan. op die dag moet je je ook mooi voelen toch )