Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:24

xelodi schreef:
Ik heb op marktplaats mijn auto te koop gezet en bijna direct had ik een reactie in het Engels.
Deze persoon wilde de auto zien maar geen bod doen. Ik heb gezegd dat ik het fijner zou vinden als hij eerst een bod zou doen en dan de auto zou komen bezichtigen. Nu heeft hij zijn bod niet via de normale weg gedaan maar via een PB (het bod is dus niet te zien voor andere mogelijke geïnteresseerden). Ook is zijn profiel nog maar 1 dag actief. Omdat het nu al anders lijkt te gaan dan gaan toch wel de alarmbellen rinkelen.. Aan de andere kant is het de eerste keer dat ik een auto verkoop.
Iemand ervaring hiermee? Wat is wijsheid?


Ik verkoop redelijk wat auto’s en landbouwspullen via mp en dat is redelijk normaal. Veel gaat naar het Oostblok, ik vind het prima, ze zeuren nooit en het geld is prima.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:50

Ik heb iets raars. Een dame die iets wil kopen, mijn gegevens vraagt, vervolgens aangeeft dat haar dochter het over gaat maken omdat haar man het niet goed vind dat ze dit koopt.

Maar nou zegt ze dat er een betaling is gedaan, ik krijg een betaalbewijs maar er staat niks op mijn rekening.

Volgens mij word ik gefopt hier :')

Century

Berichten: 5964
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:53

Als het niet op je rekening staat, niet vertrouwen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:54

Century schreef:
Als het niet op je rekening staat, niet vertrouwen.


Zeker niet. Ik stuur niks op. Vind het verhaal hoe dan ook al vaag :') Maar goed, sommige mensen doen vage dingen terwijl ze wel oprecht zijn :P

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:00

Heeft ze dezelfde bank als dat jij hebt? Anders staat het pas de volgende werkdag op je rekening, mocht ze wel de waarheid spreken.

belle_boef

Berichten: 10739
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:16

Gewoon pas opsturen als het op je rekening staat. Dan gebeurd er niks

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:17

Nee, ik heb Rabo en zij ING. Maar het betalingsverkeer is nu zo geregeld dat betalingen direct worden bijgeschreven. Er zijn een paar uitzonderingen, maar dat zijn de kleinere banken. (Triodos en Bunq geloof ik)

Maar wacht het wel even af tot morgen. Staat het er niet op, dan gaat er ook niks uit :)

Century

Berichten: 5964
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:23

DoretteK schreef:
Heeft ze dezelfde bank als dat jij hebt? Anders staat het pas de volgende werkdag op je rekening, mocht ze wel de waarheid spreken.


Dat is met de grote banken zoals gezegd niet meer zo :)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:40

Oh dan loop ik nog achter. Ik heb zelf twee rekeningen bij verschillende banken en daartussen duurt het wel even. Maar eentje is een kleinere bank. Vandaar dat dan nog inijn hoofd zit hihi

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:01

Paar maand geleden heb ik 21 items als briefpost verstuurd naar 21 verschillende kopers.

20 kwamen aan en 1 reageerde vriendelijk dat ze niks ontvangen had...

Hmm optie 1 is dat ze de boel bedondert om geld terug te krijgen.
Optie 2 ze spreekt de waarheid..

Om van het goede uit te gaan heb ik haar een ander product gestuurd - dit x als pakketpost - voor een heel zacht prijsje.

Het contact was ontzettend vriendelijk en bijna gezellig dus als ik wel benadeeld werd dan was dat wel op een vriendelijke manier :+


3 maand later.... Kreeg een bericht met foto van die mevrouw want de envelop met inhoud was aangekomen :wow:
Of ik nog even een betaalverzoek wou sturen want ik had het vervangende item ook al zo goedkoop verkocht aan haar.

Ik heb de betaalverzoek gestuurd maar wel voor een lager bedrag want dit was zo eerlijk en wederom vriendelijk. Je verwacht zoiets eigenlijk niet meer :o

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 00:49

Wow Daan13

Je hebt zo’n vriendelijk en oprecht persoon getroffen dat het ook bijna raar is.

Hier laatst wel een dame die twee planten heeft overgenomen, maar was als de dood voor huisdieren (ik heb katten, buren zaten buiten en hebben een chihuahua en een pitbull). Dus had voor haar de opties buiten op een bankje gezet zodat ze kon kiezen. Lieve vrouw, en blij met de planten.

Verder vooral mensen die niet kunnen communiceren of die te weinig vocabulaire hebben. Op een advertentie kreeg ik de reactie “interesse”, verder niks.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 06:35

Ik had al het idee dat ik werd gefopt, weet het nu zeker :')

Haar dochter gaat de bank wel bellen om het bedrag terug te halen en zoekt dan uit waarom het niet op mijn rekening staat. :')

Lang geleden dat iemand heeft geprobeerd om mij op te lichten :))

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:14

Haha ja tuurlijk joh, geld op de bank is plots niet aangekomen :-)

Wat anders, sommige dingen zijn altijd handig om te weten. Ik zat van de week op Vinted te kijken en kwam daar Lego tegen. Maar sommige sets worden zo goedkoop aangeboden dat het "to good to be true" is. Vinted heeft wel verkopers bescherming. Dus het geld wordt pas vrijgegeven als je item aangekomen is. Maar er wordt dan soms verzonden met een hele rare verzender of ze hopen dat je het vergeet (na 21 dagen heb je 48 uur om te melden dat het niet aangekomen is).

Enfin. Voor degene die dure dingen wil kopen via Vinted: een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Zie:
https://www.reddit.com/r/vinted/comment ... _consoles/

https://www.reddit.com/r/vinted/comment ... need_help/

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:23

Tallie1979 schreef:
Ik had al het idee dat ik werd gefopt, weet het nu zeker :')

Haar dochter gaat de bank wel bellen om het bedrag terug te halen en zoekt dan uit waarom het niet op mijn rekening staat. :')

Lang geleden dat iemand heeft geprobeerd om mij op te lichten :))


Ach gewoon aangeven dat je pas verzendt als het op jouw rekening staat.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:43

Niet druk over maken inderdaad. Als het langer dan een aantal dagen duurt, zou ik een bericht sturen dat ivm ontbreken van betaling doorgaat naar de volgende potentiële koper ( indien die er is ).
Mocht het item dan verkocht zijn en het geld van de eerste verschijnt alsnog op je rekening kun je dat alsnog terug storten.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:24

Citaat:
Beste,

Er is echt iets fout gegaan. Tegenwoordig worden betalingen tussen banken direct overgemaakt. Als ik de betaling uitvoer, dan staat het binnen een aantal seconden bij de ander op de rekening. Dit is met alle banken onderling afgesproken dat er geen vertraging meer op zit.

Je dochter zal dus toch iets verkeerd hebben gedaan. Mijn rekeningnummer klopt met wat er op het afschrift staat.

Ik vind het heel spijtig, maar zo lang er geen geld binnen is, zal er ook niks verzonden worden, daar ben ik al eens de boot mee ingegaan. Ik hoor het wel van je wanneer je meer weet.


Duidelijk verhaal, lijkt me. :)

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:17

Ik heb een overeenkomst met een verkoopster.
Ophalen ging voor haar ten vroegste woensdag namiddag dus een uur afgesproken die dag.
En toch plaatst ze nog steeds haar advertentie in verschillende FB groepen.
Ik maak me nu druk over het feit dat ze aan iemand anders zou verkopen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:55

Tja die kans loop je als er iemand eerder kan komen óf ze wil een 2e koper 'achter de hand' houden. Niet netjes, maar wat doe je er aan...
Je zou kunnen vragen om het item op 'gereserveerd' te zetten.

ZEJA

Berichten: 3105
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:25

Merlen schreef:
Ik heb een overeenkomst met een verkoopster.
Ophalen ging voor haar ten vroegste woensdag namiddag dus een uur afgesproken die dag.
En toch plaatst ze nog steeds haar advertentie in verschillende FB groepen.
Ik maak me nu druk over het feit dat ze aan iemand anders zou verkopen.



Kan ook zijn dat die groepen het bericht dan pas goedkeuren dan staat er de tijd van goedkeuring bij maar is het veel eerder aangeboden.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:55

Tallie1979 schreef:
Nee, ik heb Rabo en zij ING. Maar het betalingsverkeer is nu zo geregeld dat betalingen direct worden bijgeschreven. Er zijn een paar uitzonderingen, maar dat zijn de kleinere banken. (Triodos en Bunq geloof ik)

Maar wacht het wel even af tot morgen. Staat het er niet op, dan gaat er ook niks uit :)


Ik heb ook ING maar een paar maanden terug had ik ineens ook dat de overschrijvingen naar een andere bank een dag duurden. Terwijl het daarvoor direct was. Dit was alleen naar rekeningen maar ik nog niet eerder wat naar over had gemaakt.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:23

Ik heb alles van mp afgehaald, was er zo zat van.
Iemand had een vraag gesteld wat ik vroeg voor een aantal producten, aangezien mijn advertenties bijna verlopen waren en al lang geen reacties had gehad, een aantal dagen niet berichten gecheckt.
Ik na 2 dagen gereageerd met excuses voor de late reactie, word wel gelezen maar gewoon niet meer geantwoord _-:(

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:11

Ik kap er ook maar weer een tijdje mee want alles wat op MP en FB staat krijgt 0,0 reacties, zelfs de gratis spullen gaan niet weg.
De lampen sloop ik het electra weer uit en het hout gaat de kachel in of indien geverfd de kliko. Dan kan ik het elektra weer gebruiken om wat anders van te maken.

DuoPenotti

Berichten: 29497
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:12

DubbelFun schreef:
Ik kap er ook maar weer een tijdje mee want alles wat op MP en FB staat krijgt 0,0 reacties, zelfs de gratis spullen gaan niet weg.
De lampen sloop ik het electra weer uit en het hout gaat de kachel in of indien geverfd de kliko. Dan kan ik het elektra weer gebruiken om wat anders van te maken.

En op vinted?
Daar mogen voortaan toch ook lampen en klokken enz?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:28

Afbeelding




:')

DuoPenotti

Berichten: 29497
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:32

ga ja akkoord met mijn bod 20 euro boven vraagprijs? :D