[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:36

Goed plan :))

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:37

Ik denk dat het inderdaad niet meer van deze tijd is dat er vaste vrije dagen zijn met kerst enz.
al verdient het wel lekker met toeslag als je dan gaat werken als dat mogelijk is :P

Maar de andere dagen die we hebben zijn natuurlijk vrij in te zetten.
Maar dat mag blijkbaar niet opgebruikt worden voor een kindje fokken, dat moet erbij.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:40

Blijf alsjeblieft af van mijn verplichte vrije dagen rond kerst xd daarbuiten mag ik geen vakantie opnemen van september tot en met februari dus ik heb ze nodig :j

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:03

Mag ik hier even klagen... _-:(

Na mijn 17 jaar lange strijd voor sterilisatie omdat ik niet zo lekker ging op hormonale anticonceptie, welke uiteindelijk gelukt is op mijn 36ste. *\o/*

Vonden ze afgelopen jaar een goed aardige tumor aan mijn re eierstok. (Nou ja, ik vond hem zelf... had onderzoeken laten doen en daar kwam niks uit ondanks alle klachten. Uiteindelijk zelf een prescan gedaan en toen was dat ding al 10cm)
Hormonen all over the place, 15kg aankomen, haaruitval, blaas verdrukt, en een zwangerschaps masker. Lang gewacht op de operatie.
Maar uiteindelijk met een keizersnede achtige operatie
is dat geval verwijderd.
Ik blij...
Totdat... -O-

Ze bij de operatie dus echt overal endometriose hebben ontdekt. Op mijn buikwand, blaas, eierstok etc.
Nu moet ik dus weer aan de anticonceptie om mijn menstruatie blijvend uit te stellen. Andere opties zijn er voor mij met mijn andere gebreken :') niet.
Ga samen met de gyneacoloog kijken welke werkt voor mij en bij welke ik mij het beste voel.

Maar goed... het voelt zo k*t dat die hele jarenlange strijd, en alles er omheen van mijn sterilisatie nu dus echt voor niks is geweest...
Jaren lange gesprekken, artsen die denken "dat je je wel weer gaat bedenken". En dan natuurlijk ook nog het feit dat ik hem zelf betaald heb :\
Maar goed, als dat de pijn weg neemt en zorgt dat de endometriose verder remt en geen andere organen gaan afsluiten... is dat natuurlijk wel iets wat nodig is. Maar het voelt als een tegenslag. -O-

Ik ben niet van het klagen normaal... maar wilde het even kwijt :+

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:15

Dat is gewoon ook echt knap *#€@** en daar mag je best over klagen!
Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt allemaal.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:23

Nou, inderdaad!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:23

Zoo dat is wel zuur, yikes! :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:23

c_alsemgeest schreef:
Mag ik hier even klagen... _-:(

Na mijn 17 jaar lange strijd voor sterilisatie omdat ik niet zo lekker ging op hormonale anticonceptie, welke uiteindelijk gelukt is op mijn 36ste. *\o/*

Vonden ze afgelopen jaar een goed aardige tumor aan mijn re eierstok. (Nou ja, ik vond hem zelf... had onderzoeken laten doen en daar kwam niks uit ondanks alle klachten. Uiteindelijk zelf een prescan gedaan en toen was dat ding al 10cm)
Hormonen all over the place, 15kg aankomen, haaruitval, blaas verdrukt, en een zwangerschaps masker. Lang gewacht op de operatie.
Maar uiteindelijk met een keizersnede achtige operatie
is dat geval verwijderd.
Ik blij...
Totdat... -O-

Ze bij de operatie dus echt overal endometriose hebben ontdekt. Op mijn buikwand, blaas, eierstok etc.
Nu moet ik dus weer aan de anticonceptie om mijn menstruatie blijvend uit te stellen. Andere opties zijn er voor mij met mijn andere gebreken :') niet.
Ga samen met de gyneacoloog kijken welke werkt voor mij en bij welke ik mij het beste voel.

Maar goed... het voelt zo k*t dat die hele jarenlange strijd, en alles er omheen van mijn sterilisatie nu dus echt voor niks is geweest...
Jaren lange gesprekken, artsen die denken "dat je je wel weer gaat bedenken". En dan natuurlijk ook nog het feit dat ik hem zelf betaald heb :
Maar goed, als dat de pijn weg neemt en zorgt dat de endometriose verder remt en geen andere organen gaan afsluiten... is dat natuurlijk wel iets wat nodig is. Maar het voelt als een tegenslag. -O-

Ik ben niet van het klagen normaal... maar wilde het even kwijt :+

Daar mag je heel hard over klagen :\. Wat ontzettend waardeloos.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:33

Dat is echt waardeloos, dikke knuffel.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:36

Jeetje, wat heftig! Hopelijk doet de anticonceptie snel z'n ding en voel je je weer wat beter, maar ik snap heel goed dat je not amused bent. Wat een beroerde situatie zeg

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:42

Oh wat een ellende inderdaad!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:47

Dank jullie, ik baal echt nog meer van die sterilisatie dan van de aandoening zelf. Maar als ik zo de folders mag geloven gaat dat vanzelf bijtrekken _O-
Dus toch maar snel aan die hormonen voordat de pijn echt te erg wordt.
Een ding scheelt, door bepaalde anticonceptie pillen zou ook mijn pigment weer wat beter moeten worden, dus dat is wel fijn :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:11

Sjee wat heftig zeg! Begrijp heel goed dat je daar van ondersteboven bent, mag je ook wel even flink over klagen hoor :(:)

Ik heb verder niet veel verstand van endo, maar zou een hysterectomie geen uitkomst bieden?

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:39

Laurora schreef:
Sjee wat heftig zeg! Begrijp heel goed dat je daar van ondersteboven bent, mag je ook wel even flink over klagen hoor :(:)

Ik heb verder niet veel verstand van endo, maar zou een hysterectomie geen uitkomst bieden?


Dan verwijderen ze alleen je baarmoeder... bij mij zit dat weefsel dus door mijn hele buikholte heen.
Dus als ze mijn baarmoeder verwijderen, blijven die andere plekjes gezellig mee doen in mijn cyclus qua krampen en bloeden :+ dus helaas.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:48

Ugh wat een rot nieuws zeg!

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:48

Ah wat een rotnieuws c_alsemgeest! :(:)

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:59

Sterkte :knuffel:

Snap heel goed dat je baalt hoor en klagen is soms heel goed voor een mens

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:18

Wat een ellende joh, idd al die strijd gehad en nu zo’n boodschap krijgen pffft. Natuurlijk moet dat er even uit, sterkte :(:)

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:38

Urbanus schreef:
Captain schreef:
Ik denk dat het leven vooral voor de middenklasse/lagere klassen echt moeilijker te betalen is geworden. Ik neem aan dat die hun kinderen dan ook niet maar kampen stuurt.


In Alkmaar worden al die kampen gesubsidieerd. 30 euro voor een week.


LWDaisy schreef:
Natuurlijk wil ik geen huilende baby's horen. Maar die baby's worden groter, en als datzelfde ritme wordt aangehouden - jij huilt, ik reageer meteen - krijg je vreselijk aandachtszieke kinderen.
Ik


Baby's kun je niet verwennen met aandacht. Als je ze laat huilen krijgen ze 1 of ander stresshormoon binnen.

Als ze wat groter zijn wel, maar ik vind het niet fair dat je je vriendin zo afvalt omdat ze haar best doet voor haar kind. (Obviously klagen dat ze geen aandacht voor je heeft is logisch, maar een baby laten huilen krijg je nerveuze halfjes van)


Ik vind niet dat ze het kind een half uur moeten laten huilen hoor, zeer zeker niet, het is een baby, wat snapt die er nou van?
Maar is het nu zo erg om even 10min. af te wachten of het ding weer vanzelf kalmeert?
Je kan toch niet de godganse dag met een kind op je arm lopen? Je kan toch niet bij élk geluid alles uit je handen laten vallen en die babykamer instormen? Je hoéft toch niet 24/7 die buggy te wiegen?

Ze doet zeker haar best voor haar baby, en ik weet zeker dat ze echt een topmoeder is. Kind zal daar nooit iets tekort komen. Maar... ja, nodig mij dan maar niet uit haha, ik hoef geen onverdeelde aandacht, maar ik wil wel gewoon een gesprek kunnen voeren. En dat was er gewoon niet bij, op den duur werd er maar wat met losse, korte opmerkingen gegooid in de trant van "mooi weer he vandaag", omdat mijn vriendin haar aandacht echt 100% bij de kleine lag. Sorry, maar dan kan ik evengoed thuis blijven... Als ik het zo neerschrijf lijk ik echt een afschuwelijk mens, en dan ben ik volgens mij niet, maar echt, het was helemaal niet gezellig.
En het is niet eens een moeilijk kind, het is niet eens een huilbaby, het is er zo eentje die je, zoals Varekaj zegt, een glimmend ding in de handen kunt stoppen en dan is ze blij, maar moeder voelt zich blijkbaar verplicht om haar aandacht 100% bij haar kind te houden.
En dan boos worden op haar vriend omdat die veel relaxter is, draagt ook niet bij aan een gezellige sfeer.
Idem op restaurant - moeder wordt boos op vader omdat vader niet 10min. de buggy wilt wiegen. Nou nee, vader zit ook op restaurant en wilt rustig van zijn eten kunnen genieten - en dat kan moeder ook doen, àls ze wilt. Baby lag niet te huilen oid, dus laat die verdomde buggy nou eens los en ONTSPAN, eet met beide handen, en geniet nou eens even ipv elke seconde van de dag je kind aan te staren, dat maakt je heus geen slechte moeder! Als het kind nou ligt te krijsen zou ik het nog snappen, maar echt - er was helemaal niks aan de hand, kind lag verdorie te slapen. Durf dan ook dan moment voor jezelf te nemen, ipv je partner uit te kafferen omdat hij wél weet te ontspannen op een moment dat dat gewoon kan, wanneer de kleine ligt te slapen of met een stuk speelgoed oid bezig is.

Ik zie het ook hoor - moeders die veel meer doen dan vaders.
Maar - ik zie ook dat daar vaak meer achter steekt dan "luie vaders". Heel wat moeders "vertrouwen" er niet op dat vader het even goed doet als moeder, en hoewel moeder dan steen en been klaagt, willen ze een hoop dingen niet uit handen geven omdat vader het niet "goed genoeg" doet.

Mijn eigen vader bijvoorbeeld - een heerlijke man, echt waar. Als ik wat voorheb en hem bel, staat hij er meteen.
Maar... Mijn mama was altijd degene die met ons naar de tandarts en oogarts moest. Zij was degene die onze koffer inpakte als we naar bosklassen moesten. Zij hield de uitnodigingen voor feestjes in de gaten, voorzag cadeautjes voor die feestjes. Mijn vader bouwde sneeuwpoppen met ons, en elke vrijdag dat we bij hem waren kregen we een magic box in het frituur.
Mijn vader was "de coole papa" - cowboyboots, een bandana en 2 gouden ringetjes in zijn oren.
Mijn mama was "de zorgende hand", degene die "nee" zei als we uren op de playstation wilde spelen. Mijn moeder dwong ons naar school, van mijn vader mocht ik spijbelen - zolang ik dan de strijk maar deed :')
Maar het was wél mijn moeder die bij ex mijn plastation uit de muur durfde rukken terwijl mijn vader beneden stond te wachten _/-\o_

Ik zag laatst een meme. Vader gaf kind een zak junkfood mee naar school = coole vader.
Moeder gaf kind een zak junkfood mee naar school = luie moeder.

21ste eeuw of niet, dat kantje zich nog steeds in de mensheid ingebakken. Ook in de zeurende vrouwen die willen dat hun vent meer in huis doet, want wanneer die vent dan iets wilt doen, vinden wij dat ze het niet goed genoeg doen :') Ik heb dit bericht in meerdere keren getypt - ik heb ondertussen de keuken opgeruimd, de gemorste kattenbrokjes opgeraapt en een machine was ingestoken. En zo meteen "moet" ik nog stofzuigen - want ja, ik vind dat ik dat moet doen, want ik was vandaag vroeg klaar met werken, en mijn vriend niet. Helaas voor mij ben ik 9/10 altijd vroeger klaar met werken dan hij :') Ik zou het stofzuigen in theorie kunnen negeren tot het weekend en dan mijn vriend in gang duwen - maar zijn manier van stofzuigen is uiteraard niet goed genoeg voor mij, dus doe ik het zelf, en ondertussen klaag ik dat hij te weinig doet :')

Dat is zo bij veel koppels denk ik. Ik zie het in ieder geval wel vaak gebeuren. Als vader dan een papfles wilt geven doet ie het niet goed, en die slab zit ook niet goed, en néé de roze fopspeen, niet de paarse! Ja doei, doe maar zelf dan :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:22

c_alsemgeest schreef:
Laurora schreef:
Sjee wat heftig zeg! Begrijp heel goed dat je daar van ondersteboven bent, mag je ook wel even flink over klagen hoor :(:)

Ik heb verder niet veel verstand van endo, maar zou een hysterectomie geen uitkomst bieden?


Dan verwijderen ze alleen je baarmoeder... bij mij zit dat weefsel dus door mijn hele buikholte heen.
Dus als ze mijn baarmoeder verwijderen, blijven die andere plekjes gezellig mee doen in mijn cyclus qua krampen en bloeden :+ dus helaas.


Ohja, küt daar heb je dus ook niks aan. Wat rot hee. Ik hoop heel erg voor je dat er toch ergens wat aan te doen valt, want dit is natuurlijk 10x niks, eindelijk van de hormonen af en huppakee het lichaam werkt niet meer mee.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:41

Hmm mijn huidige flirt heeft net een hele rant afgestoken dat hij niet weet hoe hij moet doen alsof hij straks z'n zus dr kinderen leuk moet gaan vinden. En daarna nog dat hij meer en betere anticonceptie opties wilt voor mannen.

Is he the one? :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:01

Sterkte Alsemgeest! Verdomd nare ziekte! Kunnen ze nog iets opereren?

Daisy, ik was er niet bij, maar als je vriendin echt zo geobsedeerd is, probeer er met haar over te praten?

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:24

Sintara schreef:
Hmm mijn huidige flirt heeft net een hele rant afgestoken dat hij niet weet hoe hij moet doen alsof hij straks z'n zus dr kinderen leuk moet gaan vinden. En daarna nog dat hij meer en betere anticonceptie opties wilt voor mannen.

Is he the one? :P


Oeh dat klinkt al alsof er een heel belangrijk vakje afgevinkt is haha

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:30

Nou LWDaisy, helaas gebeurt dat met meer vrouwen. Is de eerste 12 jaar na de bevruchting geen fatsoenlijk gesprek meer mee te voeren. Als de kinderen dan eenmaal naar de middelbare school gaan wordt het meestal wel beter. De paar die ik kende die zo waren spreek ik niet meer en de toffe moeders met leuke kinderen ga ik wel nog altijd goed mee om :D

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:04

Urbanus schreef:
Sterkte Alsemgeest! Verdomd nare ziekte! Kunnen ze nog iets opereren?

Daisy, ik was er niet bij, maar als je vriendin echt zo geobsedeerd is, probeer er met haar over te praten?


Zou dat niet in het verkeerde keelgat (kunnen) schieten?
Vooral omdat ik zelf geen kinderen heb, ik merk dat men snel geneigd is dan te redeneren "wat weet jij er nu van, jij hebt geen kinderen"..

Als ze hier bij ons thuis zijn, is het minder. Denk ik, want de laatste keer dat ze hier bij ons waren was de kleine echt nog heel klein, zo van "ik slaap heel de dag klein". Ondertussen is ze al wat ouder en veel vaker wakker. Maar hier thuis hebben ze niet hun hele voorraad kinderspul, dus kan ze niet heel de tijd over en weer lopen om die ene paarse speen te gaan zoeken. Maar ze kan nog wel steeds heel de tijd haar hoofd in de buggy rammen en niet deelnemen aan het gesprek :+