Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariettek

Berichten: 1691
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:41

Zoekopdrachten kun je wel opslaan (figuurtje rechtsbovenaan aanklikken). Als je dan opnieuw in de zoekbalk drukt komen ze tevoorschijn.
Mails volgens mij niet. Op zich ook fijn, want bij sommige zoekopdrachten zou je er echt honderden per dag krijgen ;)

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 03:07

Ik kan mij niet meer inloggen op Vinted? Normaal ben ik automatisch aangemeld maar kom er nu niet in. Er zal wel een storing zijn gok ik

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:03

Ik kan er wel gewoon in op dit moment. Jij ook weer nu...? :)

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:50

ik raak ook lichtelijk gefrustreerd op vinted. Verkoop een item voor richtprijs €85 wat nieuw €300 kost, groot merk, nog in nieuwstaat. Waarde ervan daalt niet, het is een klassieker. Er mag echt nog wel iets van de prijs af, maar ik krijg alleen maar berichten als:

''je prijs is te hoog voor vinted prijzen, ik bied €20''
''ik vind het een mooie trui, voor €32 neem ik hem graag over''

Mijn geduld met het vriendelijk reageren op zulke berichten raakt een beetje op :o
Vragen staat vrij, maar het lijkt wel of men zich niet verdiept waar ze op bieden...

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:06

Gewoon niet meer reageren of een duimpje sturen en bericht verwijderen :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:06

Ok zou gewoon in je advertentie zetten dat het een dure trui is die niet voor weinig weggaat en dat je niet reageert onzin biedingen.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:46

Ik heb de app ook gedownload en ben in dit topic info aan het verzamelen.
Ik wilde mijn motorpak erop zetten, maar dat weegt al 4,1 kilo. Dat is niet het gemakkelijkste item om mee te beginnen.
Eerst maar iets anders erop zetten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:20

Ik heb er ook 2 Motorjassen op staan. Je wil niet weten hoe vaak ik al opmerkingen heb gehad over de verzendkosten!

Dat is te duur, waarom verzend je het niet als klein pakket, in Frankrijk kan ik ze goedkoper vinden etc. Dit zijn vesten in prima staat voor €15 waar ze dus over zeuren! Heb nu in de uitleg erbij gezet dat verzenden aan goedkoper tarief uitsluitend gedaan wordt op volledig eigen verantwoording van de koper en dat ik niet aansprakelijk gesteld wens te worden bij boetes of opleg door de verzender.
Sindsdien is het doodstil voor die jassen :')

Komaan, de jassen wegen ingepakt ongeveer 5kg. Hoe bedenk je het dat dat ongemerkt verpakt kan worden als verzendwaarde van een klein pakket met Mondial (max. 500gr toegelaten)...

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:23

Varekaj schreef:
Heb nu in de uitleg erbij gezet dat verzenden aan goedkoper tarief uitsluitend gedaan wordt op volledig eigen verantwoording van de koper en dat ik niet aansprakelijk gesteld wens te worden bij boetes of opleg door de verzender.
Sindsdien is het doodstil voor die jassen :')


Ben je niet bang dat als puntje bij paaltje komt, de koper geen verantwoording neemt voor een boete o.i.d.? Als verkoper heb je uiteindelijk de keuze gemaakt om hem niet op de juiste manier te verzenden. Ik durf het om die reden niet aan om deze constructie aan te bieden.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:39

Vanmorgen voor het eerst dat er een pakje werd nagemeten voor mondial relay…..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:26

Sinds ik dat er in heb staan is het gewoon doodstil qua reacties op die jassen, dus ik ga er van uit dat het voldoende afschrikt. En dat was vooral de insteek, om van die onzinvragen af te raken. Sommige pakjes durf ik weleens de gok te nemen om een kleiner formaatje te gebruiken qua verzending. Maar een item dat 3x zo groot en 10x zo zwaar is als de toegestane limieten van het kleinste pakketformaat alsnog aan die prijs verzonden willen hebben? Da's echt gewoon gierig zijn.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:58

Maar de grootte van het pakje zegt toch niets over het gewicht ??
Ik heb dingen die best een aardige omvang hebben maar bijna niets wegen (max.50/50/80). En daar betaal je dan meer verzendkosten voor als nodig is.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:29

Iedere vervoerder heeft een maximale pakketgrootte. Bij Vinted is verschil in de verzendkosten het gewicht en niet de afmeting.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:38

Je kan onder het pakkettype op een linkje klikken voor wat er voorzien wordt onder dat pakketformaat.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:43

In dat geval is het handig om bij de omschrijving van het item in het vervolg behalve de afmeting ook het gewicht te vermelden +:)+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:49

Ik gok dat diegene die een motorjas zoeken ook wel beseffen dat dat zwaarder is dan 0,5kg :')

Ging voornamelijk om Fransen trouwens. Die gingen echt eisen om het pakketformaat op klein te zetten "want iedereen doet het en dan is het goedkoper voor mij". Ja doei, als ze in eigen land die grap uithalen, prima. Dit pakket moet van BE naar FR en no way dat ik die gok neem. Heb geen zin in gedoe met douane/postbedrijf/noem maar op.

Ik wil het wel verzenden aan dat goedkope tarief maar dan moeten ze zelf maar opdraaien voor de problemen als die er zijn.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:37

Bij mij zijn het ook alleen de Fransen die daar moeilijk over doen. :P

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:57

Wat ik wel "bijzonder" vind met die gewichten enz. op het mondial relay pakket staat dat ze max 20 kilo mogen wegen (meende ik) op het label.
Als je ook post.nl als optie is staat daar ook 0,5 kilo bij, maar post.nl heeft echt alleen maar een max. 10 kilo optie. Dus ik vraag me af hoe het daadwerkelijk met die gewichten zit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:40

Klopt, Bpost heeft normaal ook hogere gewichten. Ik denk 2 of 5kg als kleinste pakket, terwijl het op vinted ook op 0,5 max is gezet

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:22

Ik zie wat leuks uit Luxemburg, maar kan het niet kopen want er staat geen Nu Kopen knop bij... -O-

Blijkbaar geen pakketdienst beschikbaar voor het traject Luxemburg - Nederland.... terwijl de verkoper toch zegt dat ze meestal met Mondial verzend. Als ik het opzoek zie ik dat van L. naar elk land kan via Mondial behalve NL -O-

Enige verzendwijze is "aangepaste verzending" en dat zal wel niet te betalen zijn.
Stom zeg!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:09

Hier voor het eerst fout gegaan. En ik snap echt niet wat ze er nu mee gewonnen heeft :?

Ik had een rokje verkocht en 3 seconden na de melding dat het ontvangen was kreeg ik al een melding dat er iets niet oké was. Ze zei dan dat het vuil was en stuurde een foto met allemaal roze vlekken er op..
Aangeboden om het terug te sturen, waarop ze binnen het uur een zogenaamd verzendbewijs stuurde met enkel een blauwe achtergrond, niks verzendbewijs.
Melding gemaakt bij vinted en bijna 2 maanden haar berichten gestuurd, zowel ik als de support dienst maar ze heeft nooit gereageerd

Nu heeft vinted eindelijk gezegd oké dit klopt niet, mij m’n geld overgemaakt en nog geen 3 min na het bericht dat vinted de transactie heeft afgesloten kan ze ineens wel reageren door mij een negatieve review te geven…

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:25

Valt me dat specifiek kindermerk louise misha heel duur blijft
Je kunt hier in de sale beter kopen

Hier zijn paar gewone kledingstukken verkocht doorsnee kindermerken….. ruimt op blij mee gelukkig kocht ze ook paar dure items

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:46

Verkopen jullie ook duurder spul?
ik heb er nu twee dingen op staan voor 200 euro, nieuwprijzen door de 500. voor de ene een bod gehad van 160, maar vind het stiekem wel spannend om voor zo een bedrag op te sturen.
Als zij bij aankomst protesteren, ben ik mijn jas en mijn geld kwijt?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:58

Nou ik vind het vooral tricky qua kwijtraken van het pakket eigenlijk. Door overal goede foto's van te maken kan je aardig ondervangen dat mensen dingen kunnen gaan verzinnen. Want je hebt het immers zelf op de foto staan allemaal :j

Maar als de meeste pakkettendiensten maar 2 tientjes vergoeden als je pakket kwijtraakt... ik heb nu 2 pakketten verzonden van boven de 150 euro en knijp hem dan toch wel een beetje hoor.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:36

Dure dingen doe ik alleen via Marktplaats, zodat je eventueel verzekerd kunt verzenden.