38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:48

Je huurt een stacaravan zonder airco midden in de zomer en klaagt dat het warm is. Da’s een beetje zoiets als op wintersport gaan en klagen dat er sneeuw ligt.

Ik zou in de buurt een staande ventilator kopen voor een paar euro, bevroren flesje water met ducttape aan de achterkant plakken. Hang natte handdoeken of lakens voor open ramen en hou je vooral rustig en drink voldoende water.
Hopelijk heb je toch een fijne vakantie.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:51

Storm schreef:
Naïef? Misschien wel, maar ach, ik ben ook maar een moeder die 4 dagen in de week hard werkt en haar best doet, en misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik was gister gewoon even heel erg teleurgesteld.

Ik sta er vandaag in ieder geval al heel anders in met al jullie adviezen.


Ik snap het wel hoor. Je gaat er toch niet vanuit dat je precies die ene hebt die niet in de schaduw staat. Je kijkt er toch naar uit en dan is dit best wel een domper. :(:)

Hopelijk is het vandaag beter en kunnen jullie allemaal lekker bijtanken. Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. :knuffel:

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:05

Tazzey schreef:
Je huurt een stacaravan zonder airco midden in de zomer en klaagt dat het warm is. Da’s een beetje zoiets als op wintersport gaan en klagen dat er sneeuw ligt.


Ik raad je aan om alle berichten van TS te lezen dan zou je namelijk gemerkt hebben dat TS het ondertussen allemaal wat beter kan relativeren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:17

Of je zou ook een beetje empathie kunnen hebben. Gewoon omdat het kan.

Niemand is perfect en iedereen is weleens teleurgesteld. Soms ook om dingen die je deels zelf 'veroorzaakt' hebt of al aan had zien komen. Sommige mensen vinden het fijn om dan andermans teleurstelling nog even te benadrukken zodat ze zichzelf beter voelen. Prima. Als iemand zo wil leven, moet je dat vooral doen. Ik zou zeggen: doe maar niet. De meeste mensen worden er niet gezelliger op zo.

TS, nog een paar nachtjes en dan wordt het gelukkig wat minder warm. In elk geval fijn dat de kinderen een beetje geslapen hebben. Dat zal misschien een zorg minder zijn.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:55

Oscar schreef:
Of je zou ook een beetje empathie kunnen hebben. Gewoon omdat het kan.

Niemand is perfect en iedereen is weleens teleurgesteld. Soms ook om dingen die je deels zelf 'veroorzaakt' hebt of al aan had zien komen. Sommige mensen vinden het fijn om dan andermans teleurstelling nog even te benadrukken zodat ze zichzelf beter voelen. Prima. Als iemand zo wil leven, moet je dat vooral doen. Ik zou zeggen: doe maar niet. De meeste mensen worden er niet gezelliger op zo.

TS, nog een paar nachtjes en dan wordt het gelukkig wat minder warm. In elk geval fijn dat de kinderen een beetje geslapen hebben. Dat zal misschien een zorg minder zijn.


Beste Oscar, als je mijn berichtje leest geef ik daarna tips en hoop ik dat ze een fijne vakantie heeft. Dus voordat je iemand van het gebrek aan empathie beticht lees eerst even wat ze zegt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:24

En wie zegt dat het specifiek over jou bericht gaat? Ik geloof niet dat ik jou genoemd heb hoor.
Wel algemeen: TS geeft zelf al aan dat het erbij hoort. Dat het in de zomer nu eenmaal erg warm kan zijn en dat ze een beetje teleurgesteld was omdat ze het wat anders voorgesteld had. Gewoon wat teleurgesteld. Kan gebeuren. Dan kan best nog een keer benadrukt worden door anderen, maar het hoeft niet perse. In elk geval fijn dat ze nu vooral opbeurende woorden krijgt en tips om haar vakantie toch nog leuk te maken.

TS, hebben jullie een eigen douche in de stacaravan of douchen jullie in een gemeenschappelijk sanitairgebouw? Die gebouwen zijn vaak 's nachts ook nog hartstikke benauwd en je knapt er niet echt van op. 's Ochtends is het meestal een stuk beter :)

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:26

Ik heb alleen de op gelezen.

Is er plek om een tent neer te zetten?
Dat je voor de caravan slaapt?
Dat kost natuurlijk wel extra waar je niet op hebt gerekend maar dan kun je wel slapen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:43

verootjoo schreef:
Dat is toch wel een beetje hoe het werkt op de camping :o Wij hadden het ook een paar weken terug. voordeel van een caravan is wel dat ie snachts lekker afkoelt. Hoewel het sowieso war blijft vannacht. Maar nu lekker alle ramen open en dan is het zo weer koeler.

Geen idee of je ‘recht’ hebt op een andere caravan.

Weet je,het is inderdaad heel vervelend voor je.Je kunt vragen om een andere caravan als er een vrij komt. Maar,stel dat het vreselijk geregend had,dat zou je vakantie ook verpesten en de campingbeheerder kan aan het weer niets doen. Ik heb zelf ook veel gekampeerd en het is primitief en blijft behelpen.Ik heb daar veel van geleerd hoe me aan te passen.

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:53

Ik snap je eerste teleurstelling wel hoor!
Hopelijk heb je wat kunnen slapen, want slaaptekort helpt daarbij ook niet.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 14:04

Hoi allemaal, bedankt voor de berichten, zeker voor degenen die precies snappen wat ik bedoelde met mijn bericht.

Ik heb net een 2ehands airco opgehaald en een parasol gekocht. De airco is aangesloten maar na een half uur nog steeds 35,5 graad binnen.

Ik heb helaas geen waterslang hier. Wel eigen sanitair.

Hopelijk krijgen we het vanavond nu wel koeler zodat we goed kunnen slapen. Overdag kunnen we nog afkoelen in het zwembad.

Voor diegenen die vroegen of er een ander huisje beschikbaar was, eventueel over een paar dagen, helaas was dat geen mogelijkheid.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:18

Hmm een mobiele airco zou een caravan toch zo weer koel moeten hebben?

Ik heb keertje in een Tiny house gezeten waar het, I kid you not, 43 graden binnen was.
Toen wel in een andere bungalow gemogen zonder enkel probleem. Want dit was gewoon niet meer veilig. Maarja als er geen ander huisje is dan is het wel lastig wat te regelen. Zou dan wellicht hopen dat ze de reservering op pauze kunnen zetten voor een ander moment te gebruiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:21

Storm schreef:
Hoi allemaal, bedankt voor de berichten, zeker voor degenen die precies snappen wat ik bedoelde met mijn bericht.

Ik heb net een 2ehands airco opgehaald en een parasol gekocht. De airco is aangesloten maar na een half uur nog steeds 35,5 graad binnen.

Ik heb helaas geen waterslang hier. Wel eigen sanitair.

Hopelijk krijgen we het vanavond nu wel koeler zodat we goed kunnen slapen. Overdag kunnen we nog afkoelen in het zwembad.

Voor diegenen die vroegen of er een ander huisje beschikbaar was, eventueel over een paar dagen, helaas was dat geen mogelijkheid.

Geef de airco even. De hitte heeft nog de overhand.

Alsnog een hele fijne vakantie gewenst :j.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:23

Is t een mobiele airco of een aircooler? Doet ie het wel goed? Voel je de koelte? Je zou zeggen dat zo'n ding het toch wel sneller omlaag moest krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:24

Ik denk niet dat een mobiele airco hier iets mee kan eigenlijk. Ik zou in staat zijn om naar huis te gaan als ik in 35 graden moet zitten. Maar ja, dan ben je je geld kwijt natuurlijk. Maar ik zou hier geen zin in hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:26

Iris82 schreef:
Is t een mobiele airco of een aircooler? Doet ie het wel goed? Voel je de koelte? Je zou zeggen dat zo'n ding het toch wel sneller omlaag moest krijgen.

Nee, dat duurt echt wel even. Helemaal omdat de caravan al een hele poos staat te bakken. En de zon is echt heel fel.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:30

Iris82 schreef:
Is t een mobiele airco of een aircooler? Doet ie het wel goed? Voel je de koelte? Je zou zeggen dat zo'n ding het toch wel sneller omlaag moest krijgen.


Niet in een half uur hoor := dat ding moet nog wel ff een nachtje draaien en dan kan ie de koelte van de nacht behouden.


Suzanne F. schreef:
Ik denk niet dat een mobiele airco hier iets mee kan eigenlijk. Ik zou in staat zijn om naar huis te gaan als ik in 35 graden moet zitten. Maar ja, dan ben je je geld kwijt natuurlijk. Maar ik zou hier geen zin in hebben.


Nee joh, zonde.
Gewoon de hele dag in het zwembad zitten, ook lekker lunchen daar. En dan savonds ergens in de schaduw wat eten.
Ik ging toen wij in de hitte zaten wel eten koken in de stacaravansauna maar daarna buiten eten en kijken of er ergens een schaduwplek is.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:30

Zit er geen luifel of zonnescherm aan die caravan?Daar zou je dan overdag in de schaduw kunnen zitten.Na zonsondergang koelt het toch wel wat af.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:34

Kan je geen klamboes bij de Action kopen en dan buiten slapen? Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan binnen.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:14

Extra lakens vragen en die voor de ramen hangen als zonwering?

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:56

Wij waren met die 38 graden ook op vakantie, in een huisje, binnen 31 graden. Nou ik vond T ook niks hoor. Gelukkig waren de slaapkamers wat koeler.

Even volhouden nog en hopelijk heb je al wat fijne geniet momentjes gehad. Van te voren weet je dit ook niet. Het weer in Nederland is nou niet echt constant te noemen en airco is sowieso geen standaard in vele parken.

Geef de airco even de tijd, de frisse lucht gaat je sowieso helpen.

Heeeele fijne vakantie! Je doet T goed!

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:14

verootjoo schreef:
pluisje88 schreef:
Nou dat weet ik niet. Een stacaravan in huren in de zomervakantie is heel erg duur. Denk niet dat er mega verschil in zit met een hotel in Spanje of Turkije hoor qua kosten..


Dat denk ik wel. Onze stacaravan in Nederland in de zomervakantie dit jaar was ongeveer 1000/2000€ goedkoper dan onze hotelvakanties in het voorseizoen in Mallorca/Canarische eilanden of Turkije :=


Voor hoeveel personen? Wij hebben nog nooit meer dan €1000 betaald met z'n tweeën voor week hotel met airco en ontbijt. Gran Canaria, Tenerife, La Palma en dit jaar Corfu. Altijd rond de €450 per persoon. Dit is niet all inclusive maar alleen ontbijt maar dan nog is het toch niet €2000 duurder dan in Nederland?

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:35

@jildau in het hoogseizoen?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:47

Storm ga duimen drukken dat het snel bij jullie afkoelt. Misschien komt er een deze dagen nog caravan vrij. Denk dat het park ook wel weet dat het in de zomer daar ontzettend warm is en hadden dat op voorhand wel mogen zeggen. Maar laat je je vakantie hierdoor niet bederven en ga genieten ergens in de schaduw.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:51

Geef de airco een beetje tijd, het duurt echt wel even voordat die de boel echt heeft afgekoeld, zeker als de zon er vol op staat. Af en toe even afkoelen in de koele luchtstroom kan al wel heel lekker zijn.
En verder vooral lekker onder de parasol zitten en ijsjes eten. Het is vakantie, dus doe het lekker rustig aan en probeer ondanks de hitte toch gewoon te genieten. (En onthoud, na morgen wordt het beter!)

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:53

De airco heeft echt even de tijd nodig. Het is niet alleen de lucht in de ruimte maar alle meubels enz. zijn opgewarmd en dat heeft echt tijd nodig om af te koelen. Let ook op dat hij écht op koelen staan, veel airco's hebben drie standen, ventileren, ontvochtigen en koelen.
Het kan ook dat een tweedehands airco een stuk minder koelvermogen nog heeft. Hoe dan ook zal de stroom van frisse lucht erg helpen.