Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:22

Captain schreef:
Naast nieuwe jonge collega's heb ik ook een nieuwe 58-jarige collega die ik het systeem uit moet leggen. :')


Och ik moest ooit iemand van die leeftijd inwerken.. Na 3 dagen hetzelfde uitleggen en het 3 dagen opschrijven door hem ging er nog geen lampje branden :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:49

Stress omdat afspraak vandaag niet doorgaat. En nu dubbel stress voor de tandarts morgen.

Had zo gehoopt op wat afleiding vandaag.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:27

Er is corona op het werk (zorg) en daardoor moeten we extra ontsmetten. Ik ben afgelopen zondag al extra geweest terwijl dat eigenlijk nog mijn vakantiedag was (wel de laatste maar dan nog) dinsdag extra gewerkt na mijn gewone dienst, vandaag extra gewerkt terwijl ik vrij was. Werd er gevraagd wie aankomend weekend kon ontsmetten, ik gezegd ik kan beide dagen niet heb 2 verjaardagen, zegt collega oh daar heb je vanmorgen niks over gezegd.

Moet dat dan? Moet ik alles delen wat ik mijn weekenden doe?

En ik heb ook recht om nee te zeggen al had ik het hele weekend in m'n bed willen liggen. Weekenden hoeven we nooit te werken en dat er een personeelstekort is en zieken is nog altijd niet mijn probleem, heb afgelopen week al genoeg gedaan lijkt mij.

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:28

Aan mensen die zo verschrikkelijk veel aandacht nodig lijken te hebben.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:54

@fjordjes om die reden zeg ik niets meer of minder dan “ik kan niet”.
Geen reden, geen excuus.
Al kan je niet omdat je chips wil liggen vreten op de bank, “nee” is een volwaardig en correct woord.

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:00

Kat die heeft zitten kotsen, en ik kan daar niet tegen maar niemand was thuis dus heb ik het al kokhalzend opgeruimd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:01

Optiwolk schreef:
@fjordjes om die reden zeg ik niets meer of minder dan “ik kan niet”.
Geen reden, geen excuus.
Al kan je niet omdat je chips wil liggen vreten op de bank, “nee” is een volwaardig en correct woord.


Precies dit, je hoeft nooit een reden te geven, we zijn altijd veelste veel geneigd om uitleg te geven.. Ik had een leidinggevende die ook geneigd was te vragen waarom ik vrij wou. Heb toen ook een keer gezegd dat ik de hele dag ging Netflixen, toen begreep ie de boodschap :+

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:49

fjordjes schreef:
Er is corona op het werk (zorg) en daardoor moeten we extra ontsmetten. Ik ben afgelopen zondag al extra geweest terwijl dat eigenlijk nog mijn vakantiedag was (wel de laatste maar dan nog) dinsdag extra gewerkt na mijn gewone dienst, vandaag extra gewerkt terwijl ik vrij was. Werd er gevraagd wie aankomend weekend kon ontsmetten, ik gezegd ik kan beide dagen niet heb 2 verjaardagen, zegt collega oh daar heb je vanmorgen niks over gezegd.

Moet dat dan? Moet ik alles delen wat ik mijn weekenden doe?

En ik heb ook recht om nee te zeggen al had ik het hele weekend in m'n bed willen liggen. Weekenden hoeven we nooit te werken en dat er een personeelstekort is en zieken is nog altijd niet mijn probleem, heb afgelopen week al genoeg gedaan lijkt mij.


Nee heb je en ja kan je krijgen. Werk omgeving denkt vaak andersom!

Ik heb ook moeite gehad om nee te zeggen.
Tot ik overspannen thuis zat.

Als ze nu vragen denk ik. "Heb ik er zin in...? Hoevaak heb ik deze maand al ja gezegd? En hoe voel ik mij?"

Ik zeg nog steeds geregeld ja. Maar ook geregeld nee. En dat mag jij ook echt wel!!!

Je weet welke mensen minder kans hebben op een burnout...?
De mensen die met grote regelmaat "nee" zeggen en daarmee zelfs een tikje oncollegiaal over komen. (en die zitten daar dus echt niet mee, ben ik achter)

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:09

M'n hele lijf doet zeer. Al goede vriendjes met de fysio voor mn rug op 2 plekken en een schouder.
Nu is een spier of pees over belast (denk ik) in m'n hand en heeft m'n lijf besloten niet meer normaal te kunnen lopen en heb ik zo veel last van één voet. Sta ineens niet meer recht op een voet ofzo? Helemaal poedersuiker.

En vanavond intake op de sportschool, zo veel zin om weer te gaan beginnen maar m'n lijf is vrij duidelijk dat ik dat even moet uitstellen. :(

Berdien

Berichten: 64514
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:33

Ik weet niet meer wie de tip gaf om de psyllium te marineren in lijnzaadolie maar: held!! Na een week strijd ging vandaag eindelijk de psyllium er in *\o/*

En ergernis, dat mijn vriend vanavond een werkafspraak heeft. We hebben deze week alle avonden samen maar toch :+

En de VVE die met terugwerkende kracht ineens besluit om het voorschot voor de verwarming fors te verhogen, en daar een dikke factuur voor stuurt. Ondoorzichtige bende daar.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:46

Ja klopt is zo, maar ja iets met verantwoordelijk voelen en collegiaal zijn. Ik zeg ook wel eens nee maar het antwoord wat m'n collega gaf schoot ff verkeerd, zelf was collega ook al gevraagd om te werken terwijl diegene deze week vakantie heeft. Dus dan zou je het toch juist begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:23

LaPluche schreef:
Mkango hoe is het met he paard?
Ze gaan ‘r vanavond röntgenen, DA is er toch niet helemaal gerust op dat het been intact is.

Zebrastreep

Berichten: 9750
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:25

Ik zit in een restaurant maar kreeg net een telefoontje van een vriend van mij dat zijn zusje is weggelopen.

Ik wil eigenlijk weg en mee gaan zoeken maar vindt het een beetje banketstaaf

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41584
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:45

Mkango schreef:
LaPluche schreef:
Mkango hoe is het met he paard?
Ze gaan ‘r vanavond röntgenen, DA is er toch niet helemaal gerust op dat het been intact is.

Ah kak :\.

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:06

Zebrastreep schreef:
Ik zit in een restaurant maar kreeg net een telefoontje van een vriend van mij dat zijn zusje is weggelopen.

Ik wil eigenlijk weg en mee gaan zoeken maar vindt het een beetje banketstaaf

Dat is toch wel een hele goede reden.
Steun je vriend.

Mkango sterkte. Hopelijk gaat het mee vallen.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:23

Alweer geluidsoverlast. Nog niks gehoord van de woning. Er staat nog steeds "Nummer 1 gaat bezichtigen", hopelijk krijgen nummer 1 en 2 de papieren niet rond. Ik wil weg.
Bovenburen maken nu ruzie met iedereen hier in de flat, zelfs bedreigingen en geweld. Regelmatig politie in de flat nu.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:27

Mkango schreef:
LaPluche schreef:
Mkango hoe is het met he paard?
Ze gaan ‘r vanavond röntgenen, DA is er toch niet helemaal gerust op dat het been intact is.


Ah oliebol, ik ga voor jullie duimen!

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:56

Mkango schreef:
LaPluche schreef:
Mkango hoe is het met he paard?
Ze gaan ‘r vanavond röntgenen, DA is er toch niet helemaal gerust op dat het been intact is.


oliebol, arme pony -O- ik zit ook te duimen dat het meevalt :knuffel:

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:10

Dat is niet het goede nieuws waar ik op hoopte Mkango, liefs en sterkte, hopelijk is het niks ernstigs!
Zebrastreep en Sushi jullie ook sterkte :knuffel:


Ik ben al een minuut of 10 moed aan het verzamelen om te gaan douchen maar ik heb de verwarming in de badkamer niet meer aan. Ik wil helemaal niet weten en voelen hoe koud het daar nu is :+ :brr:

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:38

Voel me net een zombie na 3 gebroken nachten, hopelijk gaat het vannacht beter.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:57

MarlindeRooz schreef:
Ik heb zo’n afgrijselijk geen zin in hockey. Ze hebben het zo voor mij verpest daar. Eerder ging ik er met plezier heen maar nu niet meer. -O-

:n
Ik ben bang dat ik nogal ver weg zit maar anders had ik je van harte uitgenodigd om bij ons er bij te komen

Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:16

Hoofdpijn.

Zebrastreep

Berichten: 9750
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:25

Zusje van de vriend van mij is terrecht! Ik was net op locatie om te helpen. Gelukkig ook maar kan iedereen gerust gaan slapen

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:31

Zebrastreep schreef:
Zusje van de vriend van mij is terrecht! Ik was net op locatie om te helpen. Gelukkig ook maar kan iedereen gerust gaan slapen

Wat fijn!

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:37

Dat is zo met nat haar moet slapen, Fohnen duurt een eeuwigheid en aangezien mijn badkamer lamp stuk is en ik daar nu een tijdelijke lamp heb, kan het eigenlijk ook niet.