Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:29

Mkango schreef:
Ik vrees dat als dat mijn werkplek was, er een hoop hoofden op staken voor de deur zouden staan. _O-


Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:32

Captain schreef:
Mkango schreef:
Ik vrees dat als dat mijn werkplek was, er een hoop hoofden op staken voor de deur zouden staan. _O-


[ Afbeelding ]

_O-

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:37

Kuggur schreef:
Shenavallie schreef:
Die zongen wij op het werk als er chagrijnige collega's waren, maar dan met de originele tekst: Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn. Mens wat kijk je toch weer vrolijk, een beetje lachen doet geen pijn. Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn. Elke morgen zou een morgen zoals deze moeten zijn. :D

Dat moet de werkplek uit de hel zijn...


Zo echt wel, ik ben nu al plaatsvervangend geïrriteerd

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:51

Op de middelbare school waar ik stage liep zongen ze dat liedje bij elke vergadering.

Nog een reden waarom het onderwijs afgrijselijk was. :=

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:19

Captain schreef:
Mkango schreef:
Ik vrees dat als dat mijn werkplek was, er een hoop hoofden op staken voor de deur zouden staan. _O-


[ Afbeelding ]

:')

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:35

Niobe schreef:
Kuggur schreef:

Dat moet de werkplek uit de hel zijn...


Zo echt wel, ik ben nu al plaatsvervangend geïrriteerd

Maar echt, fijn dat je smorgens al zo actief bent en meteen helemaal heppydepeppy bent...
Maar niet iedereen is dat, sommige mensen hebben gewoon wat meer tijd nodig om op te starten, of te acclimatiseren... Hebben eerst thee of koffie nodig en rust, voor je ze lastig kan gaan vallen.
Ik zou hier dus echt niet tegen kunnen :n

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:39

Kuggur schreef:
Shenavallie schreef:
Die zongen wij op het werk als er chagrijnige collega's waren, maar dan met de originele tekst: Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn. Mens wat kijk je toch weer vrolijk, een beetje lachen doet geen pijn. Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn. Elke morgen zou een morgen zoals deze moeten zijn. :D

Dat moet de werkplek uit de hel zijn...

Hangt ervan af voor wie. :D

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:40

Captain schreef:
Mkango schreef:
Ik vrees dat als dat mijn werkplek was, er een hoop hoofden op staken voor de deur zouden staan. _O-


[ Afbeelding ]

_O-

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:40

Voor jou, als je dit bij mij zou doen zou jij je leven niet meer zeker zijn :') _O-
Er is altijd wel ergens een lifstschaft te vinden toch :')

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:42

MarlindeRooz schreef:
Op de middelbare school waar ik stage liep zongen ze dat liedje bij elke vergadering.

Nog een reden waarom het onderwijs afgrijselijk was. :=

In het begin was het nog wel grappig, maar op een gegeven moment kwam het bij mij ook mijn strot uit. Het had gek genoeg bij 90% wel een positief effect. Ik kende dat liedje eerst niet, mijn collega kwam ermee en toen werden we melig en zijn we dit meerdere keren gaan zingen.

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:44

Ik ben ook plaatsvervangend chagrijnig alleen van het lezen :=

Tweedehandse biecht, mijn vent heeft een flink stuk buis ergens van een bouwplaats gejat :') Het is niet alsof hij arm is, gewoon voor de lol en gemak. Voor de konijntjes. Hij kwam ook nog met de Poolse auto van mij langs :+ buurtbewoners zullen er vast een mening over hebben :=

Konijntjes zijn er in ieder geval erg blij mee :j

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:53

Het lijkt wel of ik jullie ergernis hier kan voelen, ha ha ha! :D
Wees blij dat het uiteindelijk gestopt is. ;) Anders ben ik dat wel.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 01:10

Ik ken dit lied niet... :=

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:55

xMyrth schreef:
Ik ken dit lied niet... :=


Hier lievelings om op te zetten op de festivalcamping als je in het zonnetje langs het gangpad ri de douches mensen gaat kijken in de vroege ochtend :))

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:51

Ik ben mijn man aan het wijsmaken via de app dat er een aanhanger is gestolen van ons.

Context: Al jaar en dag laat mijn man allerlei aanhangers langs de straatkant staan. Dit mag niet, want niet verzekerd. Al meermaals de politie voor langs geweest. Altijd bij mij want ik werk vaker van thuis uit dan hij. Eer hij thuis is is de wijkagent ook al klaar. We hebben bijna een hectare grond dus plaats genoeg. Hij heeft een trekhaak en kan ze aanhanger zo zetten waar die hoort. Ik niet (en mag/kan enkel automaat rijden en hij heeft handgeschakeld) Ik moet hem dan over straat duwen en dat gaat niet met elke aanhanger even makkelijk.

Na meer dan een maand te hebben gevraagd om alsjeblief even die f*cking aanhanger te zetten waar die hoort en weer altijd op te springen als er iemand aanbelt want het zal de politie wel zijn, heb ik de aanhanger weer met de hand verzet (moet daarvoor een stuk over straat dus hinder dan ook vaak iemand) en nu heb ik een foto gestuurd van waar die stond met de zin: We hebben een probleem…

Smerig? Ja. Ik vind het wel en zoiets doe ik normaal ook nooit. Maar het zit mij zo hoog. Na 4 jaar heeft hij nog zijn lesje niet geleerd en ik heb er al 10+ keer de politie voor aan de deur gehad.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:53

Kan je frustratie wel begrijpen Moestuin! :oo
Ik snap wel dat je hem verzet hebt!

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:56

Kan mij wel voorstellen dat je daar klaar mee bent ja! Vind je het niet jammer dat het via de app gaat en je zijn gezicht niet kan zien op het moment dat hij erachter komt dat er wat mist? Daar zou ik dan weer van smullen :')

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:11

Nee want uiteindelijk staat hij op ons terrein en kan hij hem wel zien als hij thuis komt dat hij hier gewoon staat. Ik heb hem over de weg tot de andere oprit moeten duwen. Tot dan mag hij rustig een hele dag stress hebben want hij heeft hem morgen nodig. En tja… Nu is die weg. Zijn excuses deze week zijn geweest: Hij past er niet meer naast (staat nu waar het volgens hem niet past) De oprit ligt open (klopt, oprit 1 ligt open. Al anderhalve maand want hij ging nieuwe beton storten. Maar zoals met alles begint hij er aan en werkt niets af) Ja maar ik heb hem zaterdag nodig (was maandag) (dat is nog 5 dagen dat de politie kan komen schat, of er kan iemand tegen rijden en dan wij in fout) Ik ben gewoon even zo klaar met alle excuses en onzin en het gejamaar. En ja, het is ‘snel’ even door mij gedaan. Maar ik doe zowat alles al voor hem. Hij moet letterlijk gewoon zijn uren werken en thats it. Juist omdat het altijd gezeik en gezaag is. En nu ben ik er klaar mee. Neem de ruzie deze avond dan wel voor lief.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:32

Gna gna, dat zal hem hopelijk leren Moestuin. Wat irritant dat hij niet inziet wat voor effect het heeft op jou en jouw verantwoordelijkheidsgevoel. Moet zeggen dat hij er dan nog zeer mild vanaf komt.
Als ik zo brutaal mag zijn..
Ik herken de situatie in grote lijnen met andere dingen waar mijn man aan begint en die dus niet afmaakt. Hij ziet de noodzaak niet in, maar ik breek er vervolgens 10 keer per dag bijna mijn nek over, omdat ze telkens weer elders liggen of niet opgeruimd zijn. Ben echt geen op en top opgeruimd type, maar leefbaar toch wel op zijn minst.
Na 13 jaar dezelfde strijd te moeten voeren en bijna een echtscheiding op het laatst ben ik er anders in gaan staan.
Want ik voelde me sowieso verantwoordelijk en dat werd alleen maar erger naar mate het hem weinig leek te doen. Dus ik nam zijn gedeelte van verantwoording ook op mij.

Tegenwoordig vlieg ik het anders aan en dat kan kinderachtig over komen, maar hier heeft het wonderen gedaan en gaat het 9 van de 10 keer wel goed..
Enige wat ik veranderd heb is dat ik hem niet meer wijs op wat hij vergeten is te doen. Maar daarvoor in de plaats vraag ik hoe ik hem kan helpen en wat heeft hij nodig. Hier knopen we een tijdslimiet aan die voor hem werkt en hij zorgt dat het dan in orde komt. Soms is het enkel dat ik aanwezig ben tijdens het opruimen en dingen overhandig die hij dan vervolgens op de juiste plek legt.
Hij overziet het niet en dan lijkt de taak mega groot. Terwijl de klus in 10 min geklaard kan zijn. Maar door de chaos weet hij niet waar hij moet beginnen en schuift het voor zich uit, want er zijn wel leuke andere dingen te bedenken om te doen.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:46

@koffiemok, dat is wel een hele goede idd. Heb ik laatst ook gedaan met de hele administratie. Samen opgeruimend en blad voor blad gekeken wat weg kon, en wat opgeborgen moest worden.

Daarentegen, als hij een plasticje van een koekje laat slingeren, leg ik dat in zijn schoen, zodat hij zichzelf er ook nog even aan ergert als hij zijn schoenen aan wilt trekken.... (en op die manier erger ik mezelf er niet aan, maar moet ik er eigenlijk om lachen).

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:58

Mijn biecht: Ik heb de leukste schoonmoeder die er bestaat, maar ze kan echt niet koken. Terwijl ze wel graag heeft dat we met regelmaat komen eten, ook was ze jaren werkzaam als kok in een duur restaurant, hoe dat mogelijk is is mij ook een raadsel :+

Dus voordat we gaan eten stoppen we tegenwoordig even bij de Mac :')

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:42

Ailill schreef:
Mijn biecht: Ik heb de leukste schoonmoeder die er bestaat, maar ze kan echt niet koken. Terwijl ze wel graag heeft dat we met regelmaat komen eten, ook was ze jaren werkzaam als kok in een duur restaurant, hoe dat mogelijk is is mij ook een raadsel :+

Dus voordat we gaan eten stoppen we tegenwoordig even bij de Mac :')

Smaak :j

Mijn opa en oma van moeders kant hadden het euhm... Financieel comfortabel, en namen de familie altijd heel graag mee naar de luxste en duurste restaurant, ik heb als klein kind echt wel wat sterren restaurants van binnen gezien, maar ik heb het nooit kunnen waarderen.
Al die speciale smaakjes... Nee, doe mij maar kip, patat en appelmoes (als kind) (iets wat mijn opa en oma zeer moeilijk te begrijpen vonden :roll: )
Tegenwoordig kan ik goed en duur eten echt wel beter waarderen, maar ik vermijd nog steeds bepaalde type restaurants, gewoon omdat ik de smaak van de koks niet vertrouw :+

Het hoeft van mij niet allemaal fancy te zijn, met bijzondere smaken en gastronomische ervaringen, want dat maakt mij negen van de tien keer misselijk en ik vind het toch niet lekker.
Ik wil gewoon goed eten :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:45

Er stond afgelopen zondag andijviestamppot op het menu, of nu ja, dat zou het moeten zijn *D

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:52

Ailill schreef:
Er stond afgelopen zondag andijviestamppot op het menu, of nu ja, dat zou het moeten zijn *D

Iedereen maakt het anders :+

Mijn tante maakt boerenkool op de volgende manier: Kook de aardappels, stamp ze tot purree, gooi bevroren, niet gekookte, boerenkool er door, serveer...
Ik kan je vertellen hoe het smaakt: :r :r :x |(

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:54

Moestuin schreef:
Maar ik doe zowat alles al voor hem. Hij moet letterlijk gewoon zijn uren werken en thats it. Juist omdat het altijd gezeik en gezaag is. En nu ben ik er klaar mee. Neem de ruzie deze avond dan wel voor lief.



Dit lijkt me sowieso al wel een flinke ruzie waard :o Volwassen man hè, hoezo doe jij alles voor hem?!