Studystore drama

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 17:12

Hoi allemaal,

Een aantal weken terug dacht ik makkelijk een boek bij Studystore te kunnen bestellen, helaas is dit niet het geval. Weken later heb ik nog steeds geen boek mogen ontvangen en heb ik besloten om het boek te annuleren. Er staat in hun voorwaarden dat het max 7 dagen duurt tot ik mijn geld ontvang, maar je raad het al, het is al meer dan twee week geleden en ik heb mijn geld nog steeds niet terug gekregen. Ik heb ze vorige week al een herinnering gestuurd maar ze reageren niet op mijn berichten. Als ik bij de reviews kijk ben ik zeker niet de enige met dit probleem, in tegendeel, er zijn onwijs veel mensen met dit probleem.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Kan ik het beste afwachten, of toch weer een herinnering sturen? Ik vind het wat lastig allemaal...

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:23

Al gebeld?

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 17:24

secricible schreef:
Al gebeld?


Dan krijg ik na een half uur in de wacht te zitten nog geen reactie.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:26

Is Boos van BBN Vara hier niet mee aan de slag gegaan? Zag volgens mij iets op hun instagram voorbij komen. Misschien kan je je daar ook melden

_Jelske

Berichten: 1323
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:22

Je moet een brief sturen (liefst ook een kopie per e-mail) waarin je hen "in gebreke" stelt en vordert dat ze binnen twee weken alsnog betalen. Afsluiten met de intentie vervolgstappen te ondernemen wanneer ze niet nakomen.

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:39

Ik heb begin september ook een bestelling van 153,- geannuleerd doordat de dag van leveren telkens naar de datum van die dag versprong al weken lang. Ik dacht eigenlijk dat ik dat geld al terug had gekregen, dus wilde het even te checken om te laten weten hoelang het bij mij duurde, nu blijkt dat ik het nooit heb terug gekregen 8)7
Dus ik moet hier ook even achteraan.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:49

Ik kreeg ook geen contact, wel via Facebook. Niet dat ze toen iets voor me konden betekenen maar wellicht voor jou wel?!

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:25

Movement schreef:
Hoi allemaal,

Een aantal weken terug dacht ik makkelijk een boek bij Studystore te kunnen bestellen, helaas is dit niet het geval. Weken later heb ik nog steeds geen boek mogen ontvangen en heb ik besloten om het boek te annuleren. Er staat in hun voorwaarden dat het max 7 dagen duurt tot ik mijn geld ontvang, maar je raad het al, het is al meer dan twee week geleden en ik heb mijn geld nog steeds niet terug gekregen. Ik heb ze vorige week al een herinnering gestuurd maar ze reageren niet op mijn berichten. Als ik bij de reviews kijk ben ik zeker niet de enige met dit probleem, in tegendeel, er zijn onwijs veel mensen met dit probleem.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Kan ik het beste afwachten, of toch weer een herinnering sturen? Ik vind het wat lastig allemaal...


Hey ik heb dit probleem ook gehad. Wat er gebeurde was dat ik annuleerde maar dat de annulering nooit doorkwam? Ik heb toen gebeld met de klantenservice, en toen is het verholpen.

sass79
Berichten: 84
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: onder een dak

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Onze zoon had 2 boeken daar besteld, begin september, maar niks ontvangen. Ook geen bevestiging per mail. Wel betaald en afgeschreven. Heeft vorige week gebeld (45 min. wachttijd) Ze zouden er een spoedbestelling van maken……. Niets ontvangen. Gisteren maar weer gebeld( 60 min wachttijd.) bestelling maar geannuleerd. Beloven geld terug te storten maar denk niet dat hij het geld terug gaat krijgen als ik alle recensies lees op het internet.

Imaginaerum
Berichten: 3708
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:03

Hier ook zo'n drama, boeken eind augustus besteld en nog steeds niet binnen.
Op het contactformulier wordt niet gereageerd, als je eindelijk iemand aan de lijn hebt dan word je nog steeds niet geholpen (ik had iemand die weinig Nederlands en weinig Engels kon, dus dat schoot niet op) en op emails reageren ze ook niet. Ik heb ze schriftelijk in gebreke gesteld en wederom geen reactie, maar ik krijg bonuspunten voor een studieopdracht als ik juridisch gezien even ga doorpakken (ik volg een juridische master), dus dat ga ik mooi doen. :D

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:05

Meerdere medestudenten van mij hebben hetzelfde probleem. Één van hen had begin mei de bestelling geannuleerd en heeft sindskort pas het geld terug.
Terugbetalen moeten ze wel, ik vrees alleen dat het heel erg lang gaat duren.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 21:14

Bedankt voor jullie tips. Ik weet niet zo goed hoe ik mij bij Boos moet melden maar ik ben wel benieuwd naar hun aflevering! Ik kan altijd nog een keer weer proberen te bellen, misschien heb ik dit keer meer geluk!

Ik zou eventueel nog een formele brief kunnen sturen maar echt juridische stappen zal ik niet nemen, dat is het in verhouding met de uitgave niet waard. Wat vervelend zeg dat er meer zijn die problemen met hun hebben. Ik hoop dat ze het snel allemaal een beetje op orde krijgen daar.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:39

Suliko schreef:
Terugbetalen moeten ze wel, ik vrees alleen dat het heel erg lang gaat duren.

Moeten ze wettelijk gezien zelfs binnen 14 dagen doen :)

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:38

Movement schreef:
Bedankt voor jullie tips. Ik weet niet zo goed hoe ik mij bij Boos moet melden maar ik ben wel benieuwd naar hun aflevering! Ik kan altijd nog een keer weer proberen te bellen, misschien heb ik dit keer meer geluk!

Ik zou eventueel nog een formele brief kunnen sturen maar echt juridische stappen zal ik niet nemen, dat is het in verhouding met de uitgave niet waard. Wat vervelend zeg dat er meer zijn die problemen met hun hebben. Ik hoop dat ze het snel allemaal een beetje op orde krijgen daar.


Mailen naar boos@bnnvara.nl :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:25

Ik heb hetzelfde gedonder met een niet goed werkende IR paneel van 200 euro. Hoe heb je betaald? Ik weet iig dat je met PayPal heel sterk staat.

Je doet nu het beste wat je kan doen, alles goed bijhouden en dan afhankelijk van hoe je hebt betaald verdere stappen zetten.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 18:11

Voor mij heeft het sturen van een formele brief geholpen. Eindelijk mijn geld weer terug! *\o/*

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:37

Er staat ook nu een nieuwe Boos op YouTube met Studystore in de hoofdrol :j

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:27

Iemand inmiddels al wel geld ontvangen?
Ik was het alweer vergeten, maar wacht nog steeds op 150,-. -O-

Movement schreef:
Voor mij heeft het sturen van een formele brief geholpen. Eindelijk mijn geld weer terug! *\o/*


Hoe heb je dit precies aangepakt?

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:58

Ik heb van de meeste boeken mijn geld terug, maar wacht nog op zo'n €35,- van een boek dat ik retour heb gestuurd. Duurde zo lang tot ze het opstuurden (en konden er ook geen zekerheid over geven wanneer het zou komen) dat ik het ondertussen bij een andere partij had besteld.
Edit: ik check net de rekening, staat er sinds gisteren op. Ik wachtte sinds oktober. Ze moeten het aangevoeld hebben. Nou, ik ben klaar met ze :')

Dat bedoel ik letterlijk. Ik heb mijn geld terug, en zal niet zomaar weer opnieuw bij ze bestellen. :+

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:23

Fijn dat jij alles terughebt Oeska!

Heb inmiddels een formele brief opgesteld waarin ik ze in gebreken stel. Ga het per post én mail versturen. Hopelijk krijg ik dan mijn geld terug.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 20:17

Suliko schreef:
Fijn dat jij alles terughebt Oeska!

Heb inmiddels een formele brief opgesteld waarin ik ze in gebreken stel. Ga het per post én mail versturen. Hopelijk krijg ik dan mijn geld terug.


Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik na een bepaalde tijd maatregelen ga nemen mochten ze het niet nakomen. Zo hebben ze precies binnen die tijd het geld terug gestort.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:24

Hebben jullie inmiddels je geld terug of boeken ontvangen? Ik kreeg net bericht dat ze hun activiteiten per direct hebben gestopt. Hopelijk kunnen ze hun (financiële) verplichtingen nog nakomen.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:33

Anders in de gaten houden wie de curator is/gaat worden. Dan moet je ben ik bang achteraan sluiten in de rij van schuldeisers..

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:33

Yessy schreef:
Hebben jullie inmiddels je geld terug of boeken ontvangen? Ik kreeg net bericht dat ze hun activiteiten per direct hebben gestopt. Hopelijk kunnen ze hun (financiële) verplichtingen nog nakomen.


Ze zeggen tot nu toe de achterstanden in terugbetalingen de komende weken te gaan doen… ik hoop het in ieder geval. Ik doe vandaag nog een formele brief van in gebreken stellen op de bus en mail! Was erbij ingeschoten door drukte, maar wil toch echt nog mijn geld terug.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Studystore drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:40

Ik had in oktober een boek besteld, via iDeal meteen moeten betalen uiteraard.
In november hebben zij deze bestelling zelf geannuleerd, omdat ze niet konden leveren.
Geld zou ik binnen 2-3 weken terug krijgen..

Uiteraard niet.
Weken van bellen en mailen, het schoot niet op.
T werd steeds doorgestuurd naar een andere afdeling, geloofde er niets meer van.

Toen heb ik overal op internet, waar ik maar kon, een negatieve reactie over hun achter gelaten.
Klachtenkompas, google, trustpilot.. Noem het maar op.
Ik had al een vermoeden dat ze betalingsproblemen zouden hebben en dat dit eraan zat te komen.

Uiteindelijk hebben ze toch mijn geld terug gestort..
En wat krijg ik een paar weken geleden in mijn brievenbus?
Juist... Het geannuleerde boek, echt goed geregeld weer daar.