Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:29

Daphara schreef:
Romy1234 schreef:
Nou zoals verwacht, die vrouw is niet komen opdagen, vanochtend de vraag gestuurd hoe laat het word.
Bericht is ook niet eens gelezen, krijg echt de neiging de advertentie te verwijderen en hopen dat ik haar mag beoordelen.

Wacht dan in ieder geval 10 dagen, als je meteen beoordeeld, kan die persoon natuurlijk op de klompen nagaan dat het een slechte beoordeling wordt. De melding met link dat je mag beoordelen blijft 2 weken geldig, dus aan het einde van de 2 weken is vroeg genoeg. Dan vooral midden in de nacht beoordelen dat de melding verloren gaat tussen alle andere berichten in de ochtend.

Zo ben ik eens met een slechte beoordeling weggekomen zonder er zelf één te krijgen.


Dat vind ik teveel moeite _O-
Kan mijn tijd wel nuttiger besteden, al heb ik dus toch wel adv verwijderd, haar beoordeeld met 1 ster en vervolgens meteen geblokkeerd.
Hopelijk kan ze mij dan niet meer beoordelen.

Normaal gesproken had ik het laten gaan, maar ik wring mij in bochten zodat zij kon komen, ze komt vervolgens niet, waar ik erachteraan moet, vervolgens geen excuses of wat dan ook, alleen of ze zondag kan komen.
Weer moeite voor haar gedaan en vervolgens weer niet komen en niks van je laten horen, was er wel ff goed klaar mee, dus die 1 ster verdiend ze.

Mocht ze mij wel nog kunnen beoordelen, gelukkig sta ik gemiddeld 5 sterren, al zou ik er wel van balen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:51

Even update met mijn verkoper die dus pakketje had verzonden zonder verzendbewijs en met andere pakketvervoerder dan afgesproken.
Hij bleef toch contact houden, waardoor ik bleef twijfelen of hij de boel nu aan oplichten was of niet.
Uiteindelijk schreef hij dat hij geen geld had om het terug te betalen. Dus gevraagd wat hij wel kon missen.
Paar euro was dat. Oké doen we dat. We zijn nu paar weken verder en ik heb inmiddels op deze manier de helft van mijn geld terug.
Echt rare gang van zaken, maar goed, ik hoop over paar weken uiteindelijk van hem af te zijn en mijn geld volledig terug te hebben. :+

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:52

Weten jullie wel dat als jullie een slechte beoordeling verwachten en je zelf niet beoordeeld dat de andere beoordeling dan ook niet door komt? Tenminste ik heb aantal keer gehad dat ik duurdere items (mountainbikes) te koop had en dat ik dus beoordelingen kreeg van mensen die uiteindelijk geen koop hadden. Ik had namelijk dan al afspraken gemaakt voor ophalen en ondertussen boden hun meer maar netjes uitgelegd dat ik daar niet op in ging ivm gemaakte afspraken. Werd door aantal voor vanalles uitgemaakt. Ik heb diegene nooit een beoordeling terug gegeven en hun beoordelingen zijn bij mij er nooit bij gezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:05

dierenfan schreef:
Weten jullie wel dat als jullie een slechte beoordeling verwachten en je zelf niet beoordeeld dat de andere beoordeling dan ook niet door komt? Tenminste ik heb aantal keer gehad dat ik duurdere items (mountainbikes) te koop had en dat ik dus beoordelingen kreeg van mensen die uiteindelijk geen koop hadden. Ik had namelijk dan al afspraken gemaakt voor ophalen en ondertussen boden hun meer maar netjes uitgelegd dat ik daar niet op in ging ivm gemaakte afspraken. Werd door aantal voor vanalles uitgemaakt. Ik heb diegene nooit een beoordeling terug gegeven en hun beoordelingen zijn bij mij er nooit bij gezet


Ik heb wel eens beoordelingen gehad waar ik zelf beoordeeld had, al is dat wel al even geleden.

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:28

Afbeelding
Mijn marktplaats aankoop van zaterdag
Zet hem op de plek en poot breekt er zo onderuit

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:39

dierenfan schreef:
Weten jullie wel dat als jullie een slechte beoordeling verwachten en je zelf niet beoordeeld dat de andere beoordeling dan ook niet door komt? Tenminste ik heb aantal keer gehad dat ik duurdere items (mountainbikes) te koop had en dat ik dus beoordelingen kreeg van mensen die uiteindelijk geen koop hadden. Ik had namelijk dan al afspraken gemaakt voor ophalen en ondertussen boden hun meer maar netjes uitgelegd dat ik daar niet op in ging ivm gemaakte afspraken. Werd door aantal voor vanalles uitgemaakt. Ik heb diegene nooit een beoordeling terug gegeven en hun beoordelingen zijn bij mij er nooit bij gezet

De andere beoordeling komt wel door, ik heb het zelf gecontroleerd of mijn beoordeling bij die persoon stond, het duurt alleen 2 weken voordat die er staat, dus niet terug beoordelen is niet de manier om een slechte beoordeling te voorkomen. Blokkeren trouwens ook niet, de geblokkeerde persoon kan nog gewoon beoordelen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:13

Ik heb voor het eerst sinds tijden iets verkocht via mp.
Na al jullie verhalen ervoor gekozen om te verzenden met postnl zegel, gekocht via mp.

Het pakketje is bezorgd, maar nu kreeg ik post van postnl dat er niet genoeg postzegels op zaten.
Dus maar betwist.

Had een zegel gekocht voor een brievenbuspakketje.
Het ging om iets ter grootte van een pakje kaarten, en dat heb ik verzonden in een bubbel envelop.

Ben benieuwd. Er zit toch echt een sticker op het pakket van het postkantoor.

DuoPenotti

Berichten: 29494
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:19

weet je zeker dat het mailtje een echte is?
Er gaan nogal wat nep mailtjes rond die je geld af willen troggelen

dus aub niet zomaar op die link klikken en betalen

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:23

Diegene waar het pakje is bezorgd krijgt een aanmaning om te betalen
Niet de verzender en dan krijg je een kaartje in de bus dat er een keer te weinig postzegels zijn geplakt en als je die dan op dat kaartje wil plakken en terug sturen

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:35

Ik denk dat dit echt is. Anders is het heel gehaaid

Door de t&t kan ik zien dat het bezorgd is.
Postnl heeft aan mijn adres een kaartje gestuurd.
Dan via de site van postnl een code ingevuld.
En dan krijg ik een foto te zien van mijn pakje en daaronder de melding dat er niet betaald is voor verzending.

Ik heb hem betwist en dus niet betaald.
Zowel in de mp app als de mail voldoende bewijs dat ik gewoon betaald heb.
Code van mp is op het postkantoor gescand en zij hebben de sticker geplakt.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:55

@Alja: balen natuurlijk, maar wel te verhelpen.
De poot kun je losschroeven van het blokje MDF. Het MDF-blokje wat aan de tafel zit zou ik ook verwijderen (ook van die andere poten, want die ene gaat ook al opbollen). Nieuwe stukjes multiplex, gaten overnemen van de oude stukjes en verse rampamoeren er in (verlijmen met epoxylijm) en de poten weer er onder schroeven.

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:22

Pffff wat een werk :')

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:25

Valt mee hoor. Je krijgt er iig een veel steviger tafel door, want dat MDF (het lijkt iig op MDF op de foto)wat er nu voor gebruikt is is gewoon niet geschikt voor die toepassing.
Zo te zien is er sowieso al het nodige verbasteld aan die onderkant, want dat potloodstreepje en die blokjes zien er niet echt professioneel uit.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:25

Onder de streep ziet het eruit alsof ze je willens en wetens een half opnieuw in elkaar gezette tafel hebben verkocht.

Zou er iig een berichtje over sturen..

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:49

Heb ik ook gedaan
Wil er verder ook niet te moeilijk overdoen
De vorige kijker had hem laten staan omdat hij niet stevig was en ik had er zelf ook wel na gekeken als ik hem had opgehaald maar m’n partner had hem opgehaald voor mij.

En ach was ook maar tien euro dus jammer maar helaas

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:02

Hier nog even een update, meneer was zogezegd zijn telefoon kwijt en kon vanmorgen pas reageren. Zou over een uur bij mij zijn. We gaan het zien.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:16

Tja dat is zo'n vervelend nadeel van mp. Dat mensen je soms gewoon echt troep durven verkopen. Zo'n tafel had op zn minst gratis moeten zijn.

Wat zouden jullie doen? Twijfel al een tijdje om iets te kopen. Het gaat om een item (nieuw 200.-) via mp aangeboden voor 80.-incl verzenden.

Het is wel gebruikt. Op de foto moeilijk te beoordelen of ze echt nog zo netjes zijn als verkoper beweerd. Ergens vind ik dan 80 nog aan de hoge kant, of ben ik dan een zeur?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:23

@poetser: Is hij nog op komen dagen?

@_Mir
Bij twijfel niet doen. Vooral bij duurdere items en verzenden. Of eerst vragen om betere foto's? Misschien dat dan je twijfels afnemen?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:43

Ja hij is geweest, wel 2uur later dan afgesproken, maar ben keurig op de hoogte gehouden van alle oponthoud. Heb er weer een mooie 5 sterren review aan overgehouden en hij wilde zelfs nog extra betalen vanwege alle last. Hele vriendelijke mens.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:50

_Mir schreef:
Tja dat is zo'n vervelend nadeel van mp. Dat mensen je soms gewoon echt troep durven verkopen. Zo'n tafel had op zn minst gratis moeten zijn.

Wat zouden jullie doen? Twijfel al een tijdje om iets te kopen. Het gaat om een item (nieuw 200.-) via mp aangeboden voor 80.-incl verzenden.

Het is wel gebruikt. Op de foto moeilijk te beoordelen of ze echt nog zo netjes zijn als verkoper beweerd. Ergens vind ik dan 80 nog aan de hoge kant, of ben ik dan een zeur?


Nee hoor geen zeur. Als jij het er niet voor over hebt moet je gewoon verder zoeken. Een bod leggen dat jou aan staat en aangeven mochten ze er tzt mee akkoord willen gaan dat ze altijd contact op kunnen nemen

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:32

Bij twijfel, betere foto's laten maken. Als ze dat niet willen, dan is het sowieso klaar.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:33

Dank voor jullie reacties. Ik heb meer foto's gekregen, maar blijft lastig beoordelen. Ik doe het toch maar niet, vind het te duur voor deze staat.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:43

Dat is fijn Poetser!
Gelukkig zijn er ook nog goede kopers :)

@_Mir
Foto's zeggen toch al heel veel, hoop dat je het snel in een betere staat en voor een leuke prijs tegenkomt.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 23:34

ik heb een vitrine kastje al zo'n 4 maanden te koop staan, vandaag een bericht van marktplaats dat de ad gaat vervallen. En prompt een bod van iemand. Ik was nog in een goed humeur dus vooruit dan maar. Dus accoord gegaan, en stad en wijk gestuurd met de vraag wanneer ze hem komen halen. antwoord die gene oh ja het is verder dan ik dacht dus dan betaal ik wel nog 5 euro minder.

ja dan heb je aan mij echt de verkeerde.
Heb terug gestuurd dat het dan over gaat.
geen discussie verder, maar dat soort trucjes ben ik niet van gedient. dan hou ik het kastje wel of ik gooi het weg of zo.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 00:19

Hadden wij begin van de week ook: Ja maar ik kom van die stad en dat is zo ver dus ik kan niet meer betalen dan:

Antwoord: Niet ons probleem.