Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 06:44

Het is weekend. Ik lag laat op bed en ik kan uitslapen... Maar tis nog geen 6 uur of ik ben al wakker :\ :roll:

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 07:39

Suliko schreef:
Bedankt iedereen voor de tips en begripvolle reacties! Ik had inderdaad de politie moeten bellen, maar het is zo’n rare situatie dat je even niet weet wat logisch is. Heb online een melding gemaakt en werd direct opgebeld door de politie, daar werd het ook bevestigd absoluut de politie of 112 te bellen. Het incident staat nu in ieder geval in het systeem en het is doorgegeven aan de wijkagent.
Via de buurtapp erachter gekomen dat het in het verleden vaker gebeurt is helaas. Één gluurder van :) een paar jaar terug is niet meer terug gekomen nadat een buurman hem met een hamer bedreigd had. :=
Kreeg ook van mijn directe buurman een heel lief appje, dat ik hem ook mag bellen als het weer gebeurt en dat hij alert zal zijn op geluiden en verdachte figuren.


Mocht het nog eens gebeuren. Zoek op spotify of YouTube geblaf van een herder op. Goed luid afspelen, knappe vent die dan blijft staan.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:01

Mkango schreef:
Welk bier is wel te zuipen? :')


Hertog Jan, Brand, Hoegaarden, Leffe :j om maar met supermarkt spul te beginnen.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:05

Ik moet uit bed, maar dat is warm en buiten is het koud en nat…

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:22

Aan die poedersuiker.

Ga naar de wc en hoor beneden *knaag knaag*

Dat is gek, hij heeft geen speeltje wat zo'n geluid maakt. Naar beneden.. ligt hij aan de plinten te knagen. GVD.

Ik denk dat de buren zich afvroegen wat er bij ons gebeurde. :o

Hij flikt dit elke keer.
We hadden al eens eerder de ren weggehaald, dan gaat het een paar nachten goed en dan snapt hij dat er niemand is om hem te corrigeren en gaat hij kattenkwaad uithalen. De vorige keer begon hij sokken te vermoorden en de kussens van de bank af te trekken.

Nu is hij voor de 5e nacht buiten z'n ren en begint hij dus weer iets nieuws te zoeken. Maar het is goed, ik heb de ren teruggeplaatst, ongeveer 25% de grootte die het had. Dan beweeg je maar niet vrij zoals je wil. Stuk verdriet. -:(-

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:19

Het houd niet op, niet vanzelf :')
Afbeelding

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:33

Geen verstand van rashonden, is brindle de heilige graal van kleuren ofzo dat ze er zo moeilijk over doen :? :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:41

Fly_high schreef:
Mkango schreef:
Welk bier is wel te zuipen? :')


Hertog Jan, Brand, Hoegaarden, Leffe :j om maar met supermarkt spul te beginnen.


Duveltjes!

Heineken is slootwater. Maar het is wel vervelend als iemand daar over gaat miepen op je feestje.

Volgende keer gewoon keta halen.

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:53

Gisteren voor de tweede keer deze week migraine gehad. En vanochtend een zus en zwager die hun muil niet kunnen houden, dus dan wordt je op je vrije dag weer veel te vroeg wakker.

Zo maar ff die drie sprieten hooi op zuigen, omdat ze het gisteren zo "vriendelijk" vroeg. Wat ben ik blij als ik dit klote huis uit ben zeg.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:57

Tigress schreef:
Het houd niet op, niet vanzelf :')
[ [url=m/qQfngW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb gister wel met Parker the not bridle pupster mogen knuffelen <3

Jammer alleen dat het zo allemachtig druk was op de markt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:14

Mkango schreef:
Welk bier is wel te zuipen? :')

Veel, eigenlijk. Heineken is t enige bier waar ik na 1 flesje al koppijn van heb. Ik drink het niet meer. Dus de Heineken-klacht snap ik wel :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:16

Fly_high schreef:
Geen verstand van rashonden, is brindle de heilige graal van kleuren ofzo dat ze er zo moeilijk over doen :? :=

Neu, de hond van Tigress is brinde, ze heeft alleen last van een clubje blinde koeien die blijven loeien dat haar hond geen brindle is :)).

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:44

Captain schreef:
Aan die poedersuiker.

Ga naar de wc en hoor beneden *knaag knaag*

Dat is gek, hij heeft geen speeltje wat zo'n geluid maakt. Naar beneden.. ligt hij aan de plinten te knagen. GVD.

Ik denk dat de buren zich afvroegen wat er bij ons gebeurde. :o

Hij flikt dit elke keer.
We hadden al eens eerder de ren weggehaald, dan gaat het een paar nachten goed en dan snapt hij dat er niemand is om hem te corrigeren en gaat hij kattenkwaad uithalen. De vorige keer begon hij sokken te vermoorden en de kussens van de bank af te trekken.

Nu is hij voor de 5e nacht buiten z'n ren en begint hij dus weer iets nieuws te zoeken. Maar het is goed, ik heb de ren teruggeplaatst, ongeveer 25% de grootte die het had. Dan beweeg je maar niet vrij zoals je wil. Stuk verdriet. -:(-



Onze hond gaat slopen als ze bang is := gelukkig laat ze de bank met rust maar we hebben overal extra kleden overheen liggen.

Maar ze heeft besloten dat als we weggaan de badkamer haar veilig plekje is ze ging er gisteren uit zichzelf heen en daar zijn ook geen sloopprikkels. De tegeltjes mag ze er wel uit trekken we krijgen toch ooit nog een nieuwe badkamer.

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:59

Die kleur brindle wordt over het algemeen ook duidelijker als ze ouder worden toch?

Hij is niet bang, is ook soms gewoon een paar uur alleen als wij even weg moeten en gaat dan gewoon slapen. Denk dat het vanochtend gewoon verveling was, maar dan is dat nog geen reden om te gaan knagen aan mijn huis, als er ook een kong, knuffel en een bot ligt. :roll:

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:20

_San87_ schreef:
Veel, eigenlijk. Heineken is t enige bier waar ik na 1 flesje al koppijn van heb. Ik drink het niet meer. Dus de Heineken-klacht snap ik wel :)).

Wat Urbanus zei, zeuren en heel moeilijk doen over het gratis bier op een feestje is gewoon not done. Ik vind Grolsch en Amstel minder lekker maar als ik dat bij iemand te drinken krijg dan drink ik dat en zeg ik dankjewel.

En dan nog is er al zo vaak bewezen dat mensen de Nederlandse pilseners in een blinde smaaktest nauwelijks tot niet kunnen onderscheiden en zelfs experts met een goed ontwikkeld palet kunnen het niet. De gedachten die mensen over een biermerk hebben zijn veel vaker het gevolg van marketing, bias en een aangenomen mening van een ander dan dat ze zelfstandig die mening hebben gevormd.

In dit geval was de ergernis vooral de persoon. Zijn vriendin is supergezellig en we willen haar niet verbieden haar partner mee te nemen maar hij is altijd een bron van bad vibes en er is letterlijk elke keer wel wat met die gast. En als je hem op iets aanspreekt dan is hij heel verongelijkt en geeft hij zijn autisme en ons gebrek aan aanpassingsvermogen de schuld. Ik ga met veel mensen op het spectrum om en autisme betekent echt niet dat je niet óók een vervelende eikel kunt zijn.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:36

Gewoon een K- excuus om een lompe boer te kunnen zijn. Ik vind dat zo zwak om autisme maar steeds als excuus te gebruiken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:39

Jullie zijn veertigers toch? Dan kun je dat gewoon uitspreken en als ze dat niet kunnen ontvangen nodig je ze gewoon niet meer uit.

Op de feestjes in mijn vriendengroep gaan partners überhaupt eigenlijk nooit mee.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:50

De groep is 26-38 en het is al vaker besproken zowel met haar solo als met hem erbij maar het heeft tot dusverre geen veranderingen gebracht. Ik probeer zelf nog inclusief te zijn maar anderen zijn inderdaad begonnen ze niet meer uit te nodigen en ik denk dat ik daar ook maar moet doen. Hun relatie loopt al een poos niet lekker dus hopelijk lost het probleem zich binnenkort vanzelf op. :)

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:54

''clubje blinde koeien'' _O- Thanks, dat had ik even nodig :')

Fly_high schreef:
Geen verstand van rashonden, is brindle de heilige graal van kleuren ofzo dat ze er zo moeilijk over doen :? :=

Nee, zeer zeker niet :D
Sterker nog, het is een van de meest voorkomende kleuren in de cardigan welsh corgi. Echter zijn er mensen die niet beseffen dat het kan voorkomen van licht tot donker, en vervolgens de tijd nemen om een discussie met mij te starten hierover, denkende dat ik de kleur van m'n hond niet weet (en daarbij tevens denkend dat de DA, de fokker, en de man van Raad van Beheer het allemaal verkeerd hebben) :')
Want deze honden zijn allebei brindle, maar in verschillende kleurtonen die beide (en van alles ter tussenin) zijn toegestaan bij ons :j
Afbeelding


Afbeelding

Zoals het nu lijkt wordt Parker ook een vrij donkere, en bij hem is het brindle het meest duidelijk dankzij een paar grotere strepen op z'n achterpoot en z'n schouder. Maar mensen beoordelen zijn kleurtje op basis van een video waarin hij misschien 5 seconden in beeld is, met licht wat van achter komt waardoor de kleuren donkerder lijken, en terwijl hij zit en je dus maar een beperkt deel van hem kan zien.

Inmiddels heeft de kerel die reacties achterliet gezegd dat hij heeft gegoogled, en het er echt niet op lijkt. Ik heb hem maar getagd in mijn video waarbij ik meer beeld laat zien van Parker en foto's van verschillende brindle cardigans, van licht tot donker. Surprise surprise, hij is stil -tot nu toe-. Als die kerel nog één keer vervelend reageert, ga ik hem gewoon blokken. Klaar ermee, ik wil me niet verder ergeren aan een persoon op een relaxte zondagochtend :Y)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:03

Rawr schreef:
De groep is 26-38 en het is al vaker besproken zowel met haar solo als met hem erbij maar het heeft tot dusverre geen veranderingen gebracht. Ik probeer zelf nog inclusief te zijn maar anderen zijn inderdaad begonnen ze niet meer uit te nodigen en ik denk dat ik daar ook maar moet doen. Hun relatie loopt al een poos niet lekker dus hopelijk lost het probleem zich binnenkort vanzelf op. :)


Als jij de oudste bent moet je inderdaad maar het goede voorbeeld geven en hen meer meer uitnodigen.

Maar wacht, zo lang ken je die mensen niet, toch? Ik zou dan een beetje op de achtergrond blijven en hem uit de weg gaan.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 27-11-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:04

Is dat hetzelfde als gestroomd?
Zoals bij Hollandse Herders goudgestroomd (bruine ondergrond) en zilver gestroomd (grijze ondergrond).

Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:05

Tigress schreef:
''clubje blinde koeien'' _O- Thanks, dat had ik even nodig :')

Fly_high schreef:
Geen verstand van rashonden, is brindle de heilige graal van kleuren ofzo dat ze er zo moeilijk over doen :? :=

Nee, zeer zeker niet :D
Sterker nog, het is een van de meest voorkomende kleuren in de cardigan welsh corgi. Echter zijn er mensen die niet beseffen dat het kan voorkomen van licht tot donker, en vervolgens de tijd nemen om een discussie met mij te starten hierover, denkende dat ik de kleur van m'n hond niet weet (en daarbij tevens denkend dat de DA, de fokker, en de man van Raad van Beheer het allemaal verkeerd hebben) :')
Want deze honden zijn allebei brindle, maar in verschillende kleurtonen die beide (en van alles ter tussenin) zijn toegestaan bij ons :j
[ Afbeelding ]


[ [url=m/pcX9Kh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals het nu lijkt wordt Parker ook een vrij donkere, en bij hem is het brindle het meest duidelijk dankzij een paar grotere strepen op z'n achterpoot en z'n schouder. Maar mensen beoordelen zijn kleurtje op basis van een video waarin hij misschien 5 seconden in beeld is, met licht wat van achter komt waardoor de kleuren donkerder lijken, en terwijl hij zit en je dus maar een beperkt deel van hem kan zien.

Inmiddels heeft de kerel die reacties achterliet gezegd dat hij heeft gegoogled, en het er echt niet op lijkt. Ik heb hem maar getagd in mijn video waarbij ik meer beeld laat zien van Parker en foto's van verschillende brindle cardigans, van licht tot donker. Surprise surprise, hij is stil -tot nu toe-. Als die kerel nog één keer vervelend reageert, ga ik hem gewoon blokken. Klaar ermee, ik wil me niet verder ergeren aan een persoon op een relaxte zondagochtend :Y)

Mag ik vragen wat de reden is dat je hem uberhaupt nog zo lang te woord staat?
Is er een reden dat je het gevoel geeft het aan hem uit te moeten leggen, iemand die duidelijk al een mening en oordeel gevormd heeft en duidelijk geen zin heeft om dit te laten veranderen?
Wat zit erachter dat je denkt hem te moeten overtuigen van het juiste?

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:17

Omdat hij niet de enige is, en men op elkaar blijft doorgaan dat hij inderdaad geen brindle is en ik me daaraan erger. Ze verspreiden misinformatie, iets wat ik al vervelend vind als ze het in het algemeen over "ons" ras doen, maar al helemaal als het m'n eigen honden betreft :=

Het is inderdaad hetzelfde als gestroomd. Bij ons noemen we dat brindle :j

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:21

Is Parker die pup vooraan op de foto?


Das niet eens een twijfelgeval :')




Edit, bij paarden is het heel wat zeldzamer dan bij honden.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:24

Kijken ze niet naar Jarvis ipv naar Parker :+