Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 55 [ 1358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 55  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Samenwonen zonder hypotheek

 
Profiel   

Jammer van je auto en fijn dat jullie een manier hebben om de tijd in hetzelfde huis goed door te komen, begint er op te lijken dat je de boel weer aardig op de rit krijgt ts , succes met het appartement.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 10:41 



 
Profiel   

We gaan inderdaad voor een LAT relatie. Mijn vriend heeft vooral onrust in zijn hoofd omdat er zoveel aan het huis gedaan moet worden. Als mijn spullen straks eruit zijn heeft hij alle ruimte om rustig aan te schilderen :D.

Voor mij is het niet de bedoeling om jaren alleen te gaan wonen. Uiteindelijk zoek ik wel iemand om mee samen te wonen, met goede afspraken. Al zou ik niet snel een eigen woning opnieuw opgeven. Het mooiste zou zijn om een soortgelijk appartement te kopen.

Inmiddels ben ik uitgenodigd voor een gesprek met de verhuurders van het appartement. Heb er nog steeds geen twijfels over gehad. Als de verhuurders het zien zitten teken ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 00:03 



 
Profiel   

elmiran schreef
We gaan inderdaad voor een LAT relatie. Mijn vriend heeft vooral onrust in zijn hoofd omdat er zoveel aan het huis gedaan moet worden. Als mijn spullen straks eruit zijn heeft hij alle ruimte om rustig aan te schilderen :D.

Voor mij is het niet de bedoeling om jaren alleen te gaan wonen. Uiteindelijk zoek ik wel iemand om mee samen te wonen, met goede afspraken. Al zou ik niet snel een eigen woning opnieuw opgeven. Het mooiste zou zijn om een soortgelijk appartement te kopen.

Inmiddels ben ik uitgenodigd voor een gesprek met de verhuurders van het appartement. Heb er nog steeds geen twijfels over gehad. Als de verhuurders het zien zitten teken ik.


Hoi TS, ik heb stilletjes je topic gevolgd en meegeleefd. Ik weet niet of het mijn keuze zou zijn maar ik heb veel respect voor de jouwe.

Bovenstaande dikgedrukte zin snap ik echter niet. Als dit niet de jongen is waar je oud mee wil worden, waarom de relatie alsnog stand laten houden en je tijd verspillen? Als je graag met iemand wil samenwonen, waarom dan aan deze kerel blijven plakken en jezelf zo de kans te ontnemen wel iemand te leren kennen die hetzelfde erin staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 18:44 



 
Profiel   

Wat goed dat je bent uitgenodigd voor een gesprek!
Houdt dat dan ook in dat je nu eerste keus hebt, of zouden er meer mensen op gesprek gevraagd zijn...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 07:42 



 
Profiel   

Waarom zou met klappende deuren moeten vertrekken? Ik snap best dat als het nog wat gezellig is je liever bij elkaar blijft en dan als dadelijk iedereen op de plek zit gaat kijken of het hele relatiegebeuren nog wel aanwezig is.

Wie weet is, als iedereen op de juiste plek zit, de vriend van TS toch echt wel de persoon waar ze mee verder wil of juist niet.

Wel zou ik adviseren om niet teveel de portemonnee voor meneer te trekken. Zeker niet als die dadelijk gaat zeuren omdat zijn kosten hoger zijn geworden. Dat die steeds bij jou aanschuift voor het eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 07:53 



 
Profiel   

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn. Maar hierboven spreekt ze vrij duidelijk uit ooit met iemand te willen samenwonen met iemand. Dat matcht niet echt met de huidige ontwikkelingen.

Persoonlijk zou ik dan m'n tijd denk ik niet willen weggooien aan iemand waar ik net mee heb samengewoond en die toch wil latten. Ik heb zelf geen kinderwens maar kan me voorstellen dat dat ook mee kan spelen. En men wordt er doorgaans niet jonger op.

Daarnaast ben ik liever alleen dan ongelukkig in een relatie. Maar dat is lastig oordelen op basis van dit topic, hiermee neem ik dus niet aan dat TS per definitie ongelukkig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:31 



 
Profiel   

Dat mag toch iedereen zelf weten? Die „iemand“ kan nog wel 15 jaar op zich laten wachten.
Misschien blijft de huidige relatie op den duur gewoon een vriendschap, of niet, of toch een relatie.
Zolang het maar goed voelt.

Ik duim heel hard voor de woning TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:34 



 
Profiel   

Die iemand kan een ander zijn, of toch deze man blijken te zijn.

Dingen kunnen veranderen. Aan het begin van het topic woonde TS anderhalf jaar samen, was verloofd met intentie om te trouwen en nu zoekt ze een eigen plekje. Als alles een beetje tot rust is gekomen zou het niet bepaald uniek zijn als ze over een tijd weer een stuk wijzer en persoonlijk gegroeid zijn en toch samen huisje-boompje-beestje willen :)

De stekker er helemaal uit trekken kan altijd nog. Als het nu op deze manier fijn loopt zie je vanzelf wel wat de toekomst nog wel of niet brengt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:55 



 
Profiel   

Ja hoor, natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Ik zeg toch ook niet "pak je biezen" maar ik stel kritische vragen en geef aan hoe ik denk dat het voor mij zou zijn als ik in die situatie zou zitten. Dat zal ik hopelijk nooit weten want deze situatie is uiteraard geen pretje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 09:57 



 
Profiel   

Maar waarom zou je op dit moment kritisch willen zijn?
Regel eerst maar alles terwijl je nog in goede harmonie samen leeft. Als je alles voor elkaar hebt is het tijd om kritisch te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 14:20 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Maar waarom zou je op dit moment kritisch willen zijn?
Regel eerst maar alles terwijl je nog in goede harmonie samen leeft. Als je alles voor elkaar hebt is het tijd om kritisch te kijken


Precies dit. Houd het zo vredig mogelijk als je nog afhankelijk bent van iemand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 14:25 



 

En laat het vervolgens nooit meer zo ver komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 15:40 



 
Profiel   

Nee idd. Als ik ooit weer via de woningstichting kan huren zeg ik voor niemand mijn huis meer op.


Ik hoor morgen of ik andere woonruimte heb. Zo niet dan heeft de makelaar een backup voor een zelfde woning in het pand. Van de 8 bezichtigingen hebben ze er nog 4 over om uit te kiezen. De verhuurder wil er een nachtje over slapen, logisch.

Heb trouwens sinds de zomervakantie niks meer van m'n schoonouders gehoord, ook niet vorige week na het auto ongeluk. Een collega zei dat het lijkt alsof ze mij al lang afgeschreven hebben. Ik vind dit best moeilijk omdat het wel de ouders van mijn vriend zijn. Mijn moeder heeft een paar keer met hem gebeld na dat hij het uitgemaakt had. wat dat betreft zijn mijn ouders anders daar in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 00:23 



 
Profiel   

Ja, mijn ouders zouden ook iets laten horen. Maar ze zouden zich ook niet zo laten gelden bij gesteggel over een hypotheek.

:knuffel: ik hoop dat je gauw weg kunt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 08:01 



 
Profiel   

Ze hebben iemand anders gekozen ;( heel jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 15:14 



 
Profiel   

Aaaaah balen :(:)

En dat appartement dat hij nog achter de hand had....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 17:24 



 
Profiel   

He wat jammer! Hopelijk komt er snel iets op je pad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:07 



 

elmiran schreef
Ze hebben iemand anders gekozen ;( heel jammer.

och nee, ik had het zo voor je gehoopt.....

Wat betreft schoondouders. Tja. Daarvoor zijn het schoonouders (niet altijd hoor. Maar blijft toch een ingewikkeld soort verstandhouding). Misschien hadden zij het plaatje voor hun zoon anders gezien dan een LAT-relatie. Maargoed. Hun probleem. Zorg jij er maar voor dat het nu goed gaat met jou... En je relatie nog leuk is.

Voor jou is de situatie al ingewikkeld genoeg zo. Hoe staat het met het back-up apartement?

Ik zou echt willen dat ik de magische tip voor je had -O-

Het enige wat ik kan bedenken is, schrijf je volgende keer ook bij verschillende woonstichtingen in. Als je dan een huis hebt via de ene en je wil daar uit (ook omdat je bv. k#tburen hebt) heb je bij de andere nog je wachttijd over, al zal dat vaak wat verder weg zijn. Maar voor noodgevallen wel handig. Daar heb je nu alleen echt verdomd weinig aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 16:24 



 
Profiel   

Hoi ts,

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je iets in de omgeving van Ede zoekt? Misschien haal ik je nu door elkaar met iemand anders, excuus in dat geval. Er staat een advertentie van een appartementje op de FB groep Christelijke Hogeschool Ede. Misschien is het wat voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 21:46 



 
Profiel   

deksel schreef
Hoi ts,

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je iets in de omgeving van Ede zoekt? Misschien haal ik je nu door elkaar met iemand anders, excuus in dat geval. Er staat een advertentie van een appartementje op de FB groep Christelijke Hogeschool Ede. Misschien is het wat voor jou?


Klopt omgeving Ede / Barneveld. Lunteren, of Wageningen zou ook nog kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 15:35 



 
Profiel   

Update, vrijdag ga ik weer een woning bezichtigen. De backup van de makelaar.

Ondertussen heb ik heel veel na gedacht. Na een jaar huren ben je rond de 10.000 euro kwijt aan een huurhuis excl gwl. Daarom een afspraak gemaakt met een hypotheekadviseur in de buurt. Ik denk zelf dat ik 20.000 euro of meer te kort ga komen om wat te kopen, en denk niet dat mijn ouders wat aan mij willen lenen. Maar wil het voor de zekerheid checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:29 



 

elmiran schreef
Update, vrijdag ga ik weer een woning bezichtigen. De backup van de makelaar.

Ondertussen heb ik heel veel na gedacht. Na een jaar huren ben je rond de 10.000 euro kwijt aan een huurhuis excl gwl. Daarom een afspraak gemaakt met een hypotheekadviseur in de buurt. Ik denk zelf dat ik 20.000 euro of meer te kort ga komen om wat te kopen, en denk niet dat mijn ouders wat aan mij willen lenen. Maar wil het voor de zekerheid checken.


succes! in sommige gemeenten kun je een starterslening krijgen bovenop je max. hypotheekbedrag, tegen heel gunstige voorwaarden en dat is vaak tot 30K maar daar kan je hypotheekadviseur vast alles over vertellen (loont ook de moeite om dat bij andere gemeentes in de buurt te kijken als het daar vanaf zou hangen.)

Ik wens je veel succes iig, draaiende duimpjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:43 



 
Profiel   

Goed dat je iig gaat vragen, nee heb je, hopelijk kan je ja krijgen.

Succes met de bezichtiging! Een eigen plekje zou gewoon fijn zijn.
Want hoe goed het nu ook gaat, het kan niet super comfi zijn om onder deze omstandigheden samen te wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:49 



 
Profiel   

Schat ik dacht dat ik wel 50.000 te kort zou komen.
Bleek heel anders te zijn dan verwacht.

Daarnaast een hogere taxatie geregeld waardoor ik zelf niks in hoefde te leggen maar mijn hele aankoop kon financieren.
Ook de kosten koper.

Dit mag nog steeds als het huis hoger getaxeerd wordt dan wat je ervoor betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 00:09 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Schat ik dacht dat ik wel 50.000 te kort zou komen.
Bleek heel anders te zijn dan verwacht.

Daarnaast een hogere taxatie geregeld waardoor ik zelf niks in hoefde te leggen maar mijn hele aankoop kon financieren.
Ook de kosten koper.

Dit mag nog steeds als het huis hoger getaxeerd wordt dan wat je ervoor betaald.


Ja ik heb hetzelfde (geluk) gehad met de taxatie. Scheelt toch weer +/- €10.000.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 00:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 55 [ 1358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 55  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen