Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 143 van de 209 [ 5225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 209  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ergernis in het verkeer

 
Profiel   

Het is echt drama deze week.... kan wel een boek schrijven....

Vanochtend met die regen en files... man man man....

En toppunt net, vrachtwagen staat al te lossen, zet een auto met aanhanger gewoon z'n auto zo... dat er echt niemand, maar echt niemand meer door kan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 17:44 



 
Profiel   

luuntje schreef
Esther dat zijn geen fijne situaties.

Wij hebben een industrieterrein in het dorp.
Vrachtwagenchauffeurs knipperen en gaan dan achteruit een terrein op.
Als ze moeten wachten tot er niemand is staan ze er tot middernacht.

Maar maak wel kenbaar dat je iets bijzonders gaat doen.

Als een vrachtwagen of auto ergens in moet en het is druk dan geef ik ze de tijd en ruimte die ze nodig hebben. Maar op een verder lege weg, zonder ook maar iets aan te geven, daar vind ik wat van. :D

Vandaag ging wonderbaarlijk goed. Alleen een fietser gezien die kennelijk levensmoe was. Zij wilde linksaf, ik reed achter haar en er kwam een tegenligger (auto), ze steekt haar arm uit en gooit zo de fiets naar lnks, het ging maar net goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 20:15 



 
Profiel   

Wat ik hier lees over sommige mede-weggebruikers, jeetje mina. Juist voor al dat soort types zou ik er een voorstander van zijn als ze een systeem invoeren dat als je rijbewijs verlengd moet worden, dat je opnieuw een theoretisch en verkort (kwartier tot half uur ofzo) praktisch examen moet afleggen.

Ik had vandaag ook het neusje van mijn toch al kleine autootje aan de linkerkant nog een stukje korter kunnen hebben... Of nog erger: met auto en al gaan zwemmen... Ik kom over bruggetje heen de straat in rijden met Fiatje 500. Pipo in grote Jeep/PC-Hoofttrekker of ander groot bakbeest komt voor mij van links en die knakker had haaientanden voor zijn snufferd. Knakker wilde rechtsafslaan, korte bocht dus en verder in tegengestelde richting van mijn route. Op zich had dat daar gekund hoor met zijn tweetjes, maar zorg dan dat je zo stuurt, dat je niet half op mijn weghelft komt. Of, als je toch echt wat meer ruimte nodig hebt qua draaicirkel, wacht dan even voor die haaientanden tot ik voor je langs ben. Ik kan zwemmen en heb een lifehammer in de auto (binnen bereik), maar voor mijn autootje is het niet zo goed als ik hem naast de brug de plomp in ga sturen. En die koplamp + motorkap links moeten ook nog ff iets langer mee dan vandaag aub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 00:20 



 
Profiel   

Ik rij in een bus en neem soms mijn voorang.
Weiger ook om achteruit te rijden als ik voorang heb.

Mensen op de vkeeeweghekft zijn gevaarlijk.
Gisteren reed ik op een weg zonder middenlijn maar met zijlijnen.
Automobilist sorteerte voor door binnen de strepen te blijven.
Tja dat gaat niet met tegenliggers

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 09:36 



 
Profiel   

Rij deze week op een weg met aan de rechterkant van die parkeervakken waar je vooruit of achteruit in kan parkeren. Ik zie twee koplampen aangaan en terwijl ik er aan kom wil er een auto zo uit het parkeervak wegrijden. Ik heb voorrang dus rij rustig door, zie ik een oma met kleinkinderen in de auto echt keihard WHAT THE F*CK naar me schreeuwen. Stapt ze uit: IK KOM VAN RECHTS TR*T!!! Euuuhhhhh..... hoe vind je zelf dat het gaat??? Heb gevraagd of de regels omtrent bijzondere verrichtingen in 1920 anders waren }:) }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 11:08 



 
Profiel   

En nog eentje. Bij ons in het dorp in het centrum heb je de winkelstraat. Daar is 1 kruising waar verkeer van rechts voorrang heeft, maar hebben mensen op de hoofdweg vaak niet in de gaten. Ik kom met mijn auto van rechts aanrijden, heel rustig, omdat het vaak misgaat. Komt er een moeder met een bloedgang op een elektrische fiets met kind achterop van links. Dus ik hou nog wat in. Zij schrikt en houdt ook in, waarop ik doorrij en zij ineens ook. Ze neemt dus voorrang. Toevallig stopt ze op een punt waar ik ook moet zijn, dan moet ik er toch even iets van zeggen. Voor hetzelfde geld had ik doorgereden en was zij met kind en al over mijn motorkap gevlogen.

Dus ik geef netjes aan, dat ze een kind achterop heeft en dan beter goed op kan letten bij kruispunten. Zegt ze: meid, je reed als een slak, dan moet je doorrijden.

Okee, is goed Truus. Volgende keer zal ik vol gas het licht uit de ogen van je zoontje rijden.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 11:13 



 
Profiel   

Een harry die op de b401 net voor heede nog even inhaalt
Ik rij met een paardentrailer + een paard erin.

De Harry Die inhaalde, haalde net in voor een rechtsbocht die op een "heuveltje" lag.

Het ging ansich wel goed. God zij dank kwam er geen tegenverkeer...

Maar helaas herkende ik de auto + kenteken....
Ik heb de persoon dus op zijn achtelijk gedrag aangesproken.
Hij vond dat het prima kon. En in reed ja veel te langzaam en was een hindernis.

Side Note, ik reed 90(100 is toegestaan ook de trailer heeft een 100 kmh toelating).

3x raden van wie ik het telefoonnummer heb verwijderd... Met zulke achtelijke mensen hoef ik geen contact

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 20:02 



 
Profiel   

Gisteren met hond op stap.
Parkeerterrein was vol dus reed er stapvoets vanaf.
Kon alsnog op derem omdat mensen hun honden los lieten op op het parkeerterrein.
Honden werden niet aangelijnd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 14:07 



 
Profiel   

Toen ik zondagavond wegreed in Amsterdam maar even uitgestapt toen het stoplicht op rood stond en bij de auto voor me op het raam geklopt. "Ofwel beide achterlichten zijn kapot, ofwel staat de verlichting geheel uit". Het was het laatste :')

Daarna reed er nog een met z'n mistachterlicht aan op de A2 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:14 



 
Profiel   

Exitium dat s heel netjes van jou.

Hier mistig weer en veel automobilisten die hun licht aandoen teveel moeie vinden.
Net een oudere dame acher de kinderwagen.
Probeerde de kinderwagen in de grill van mijn auto te persen.
Ik heb maar afgeremd.

Zelf oversteken terwijl het niet kan is dom. Maar met kinderwagen, oliedom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:03 



 
Profiel   

luuntje schreef
Exitium dat s heel netjes van jou.

Hier mistig weer en veel automobilisten die hun licht aandoen teveel moeie vinden.
Net een oudere dame acher de kinderwagen.
Probeerde de kinderwagen in de grill van mijn auto te persen.
Ik heb maar afgeremd.

Zelf oversteken terwijl het niet kan is dom. Maar met kinderwagen, oliedom.

Ik had er gister ook weer een, fietser zonder verlichting. Als voetganger moet je nog moeite doen (hesje/bandje/ander lampje kopen), als fietser is het gewoon een kwestie van knopje aandrukken :') de politie zou eens wat minder op snelheid moeten bekeuren (staan bij ons vaak op hetzelfde punt, waar je al remt ivm stoplichten en afrit) en wat meer op mensen zonder licht (en bij voorkeur dan auto, fiets en voetgangers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:25 



 
Profiel   

luuntje schreef
Exitium dat s heel netjes van jou.

Heb het wel vaker gehad, kleine moeite mits het kan bij een rood licht of iets dergelijks. Liever dat ik ze erop wijs dan dat ze straks met 130 aangetikt worden op de snelweg ofzo :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:51 



 
Profiel   

Een voetganger is niet verplicht om verlichting te voeren. Dat het is aan te raden, is zeker waar.
Voor de rest absoluut mee eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:59 



 

Ik had laatst in de auto een fietser die in het pikkedonker zonder licht, donkere kleren en kind voorop, geen lantaarnpalen, die in ene vlak voor mijn auto vanaf de stoep hem voor mijn auto gooide :? |o
Het is dat ik vanuit mijn ooghoek wel wat zag en remde, anders had ik hem geraakt, echt dan ben je ook wel levensmoe hoor.
Er naast gaan rijden, raam open en vertelde hem maar even dat ik mij wezenloos geschrokken ben… Haalt ie zijn schouders op en negeert mij _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:13 



 
Profiel   

Ik kwam zojuist bij een rotonde aanrijden (met auto),fietsers op fietspad hebben voorrang. Er is geen zebrapad. Komt er een mevrouw aan met kinderwagen die gewoon doorloopt, en mij maar dwingt te stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:13 



 
Profiel   

Wat veel mensen die hun kinderen bewust aan gevaar blootstellen.
Bah.

Ik vraag mij af hoe ik automilisten onder het rijden kan laten weten dat ze hun lichten niet aan hebben.
Groot licht mee knipperen of eigen verlichting uit en aandoen werkt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:14 



 
Profiel   

Ergernis nr 1... met de telefoon bezig zijn tijdens het rijden. Bedankt daarvoor. 3000 euro schade :\.
Ik en de auto achter mij hadden de waarschuwingslichten aan, stonden helemaal stil (op de snelweg). Nr 3 kwam even met 100 achterop geknald. Daarvan is 3000 euro nog de goedkopste want ik reed voorop. Mensen zouden 100% met hun aandacht bij het verkeer moeten zijn. Helemaal als beginnend bestuurder (degene die ons aan reed is heel jong). Hopelijk heeft hij hier van geleerd.

Nr 2 invoegen met 60, of met 60 de oprit van de snelweg op rijden waardoor je als auto erachter niet meer de tijd hebt om op de 100 te komen voordat je in moet voegen. Levensgevaarlijk zulke mensen.

Ik lees hieronder veel over kinderen. Je ziet ze idd dagelijks en vooral zonder verlichting, naast elkaar fietsend op de weg. Niet kijken als ze van het fietspad de weg op gaan. De bakfietsmama's zijn de ergste. Altijd maar denken dat ze alleen op de weg zijn, ook niet kijken met oversteken, en af slaan. Als je er wat van zegt krijg je een grote mond of een boze blik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:36 



 
Profiel   

Oh ja, bah. Ik heb echt een bloedhekel aan mensen die zomaar de kinderwagen de weg opdrukken. Of met een kind op de fiets zonder pardon voorrang nemen. Alsof dat kind erom vraagt om de dood in de ogen te kijken.
Levensgevaarlijk.

Het valt me nu ook weer op hoeveel mensen op niet (of slecht) verlichte fietsen rijden.
Daar mag veel meer op gecontroleerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 21:13 



 
Profiel   

Oei Elmiran alles goed? Dat moet een behoorlijke klap zijn geweest zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 21:15 



 
Profiel   

Inderdaad, geen of halfbakken verlichting op auto/fiets/scooter od, in het donker of bij slecht weer... Dat is gewoon een uitnodiging aan de je achterligger op je nek te krijgen of een tegemoet komende iemand in je snufferd... Mogen ze inderdaad heel streng op controleren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 00:15 



 
Profiel   

Of juist je mistlicht aanzetten midden in de stad waar geen mist hangt en dan de bestuurder achter je half verblinden. Mensen denken niet na.

Ik heb me gisterochtend ontzettend geërgerd aan mensen die over de vluchtstrook vol gas wilden passeren om de eerstvolgende afslag te pakken en die geen geduld hadden om even in het langzaamrijdend verkeer te blijven.
Ik reed rechts omdat ik diezrlfde afslag moest hebben en ben half op de vluchtstrook gaan rijden om ze te blokkeren. Flikker op, heb gewoon nog 2 minuten geduld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:17 



 
Profiel   

Geduld kent men tegenwoordig niet meer Goof... Of tenminste, zo lijkt het...

Persoonlijk ergerde ik mij vanmorgen even aan een bestelbusje. Ik moest even in het centrum van Zwolle zijn er daar heb je nog smalle straatjes met klinkers, waar éénrichtingsverkeer geldt. Uitgezonderd voor fietsers en bromfietsers getuige het onderbord. Stonden in de straat waar ik fietste ook auto's geparkeerd, daar zijn parkeervakken. Fiets ik door die straat, waar de auto's mij dus tegemoet komen, komt er een blauwe bakwagen/bestelwagen aanrijden.Die chauffeur ging dus niet echt opzij... Terwijl hij wel iets opzij kon. Begrijp wel dat hij zijn spiegels niet stuk wilde rijden op die geparkeerde auto's hoor. Maar hij kon nog best een half metertje opzij. Ik ben nu in zeven haasten met fiets en al de stoep op gedoken, anders had ik echt onder dat busje gelegen. Vond het niet zo heel netjes gaan op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:27 



 
Profiel   

Elmiran ben jij oke?

Jpitty gelukkig kon je uitwijken.

Goof altijd fijn die mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 20:14 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik reed rechts omdat ik diezrlfde afslag moest hebben en ben half op de vluchtstrook gaan rijden om ze te blokkeren. Flikker op, heb gewoon nog 2 minuten geduld.


Dan had ik me gigantisch aan jou geërgerd als ik het had gezien. Beetje eigen rechter spelen in het verkeer. Ga dan lekker bij de Verkeerspolitie werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:41 



 
Profiel   

ista schreef
Goof schreef
Ik reed rechts omdat ik diezrlfde afslag moest hebben en ben half op de vluchtstrook gaan rijden om ze te blokkeren. Flikker op, heb gewoon nog 2 minuten geduld.


Dan had ik me gigantisch aan jou geërgerd als ik het had gezien. Beetje eigen rechter spelen in het verkeer. Ga dan lekker bij de Verkeerspolitie werken.


Lijkt me oprecht geweldig.
Je kan je gewoon normaal gedragen in het verkeer in plaats van je eigen regels te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 143 van de 209 [ 5225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 209  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen