Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:19

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

En wat een leuke updates weer. Noah met z’n ‘sloffen’ en ach dat beentje van Atari in die bak.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 10:54

Dank je Ievie. Noah is op de leeftijd waar het ook erg leuk is om papa zn schoenen aan te doen.
Hopelijk wil Atari in de komende dagen nog eens al zn in emmer in de emmer proberen te doen.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:09

wortel115 schreef:
Atari bij de ponies: https://youtube.com/shorts/VDnGHOamthA?feature=share

Atari en Jazz draven:
https://youtube.com/shorts/BqUtgDpZBv0?feature=share

Atari spelen met de emmer:
https://youtube.com/shorts/F-DU2Wk3Fd4?feature=share

Helaas wilde Atari tijdens de video niet in de emmer liggen zoals hij wel eens doet.

Ml is vandaag thuis. Het regent dus er kan niet geoogst worden. Hij wilde dus vandaag de stallen en wasplaats spuiten voor muggen. De muggen zijn echt heel erg door al de regen. Dus Atari en Jazz moesten uit de stal om veilig te kunnen spuiten. Ze zijn dus vandaag iets eerder als gepland naar de ponies. Vanmiddag gaan ze gewoon weer terug in de yard en dan evt morgen weer een paar uur eruit.

Edit Jazz heeft als goede moeder hem helemaal rond de wei gelopen en de draad laten zien. Maar er moest natuurlijk wel even gerend worden. Atari is al bijna net zo groot als de welsh pony.


Haha dat beentje :')

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 21:57

Dandelion het is gewoon heerlijk om bij de wei te gaan zitten en naar hem te kijken

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 10:05

Eindelijk de eerste palen staan er in! Het is dus toch zo dat eerst alle oude palen eruit gaan en krikken onder het huis. Dan moet de huis waterpas gezet worden voor de nieuwe palen er in gaan. De muur die er hier niet zo mooi uit ziet wordt ook vervangen door een betere.

Afbeelding
Afbeelding

Jazz geniet er echt van dat ze weer in de hele paddock mag bij de ponies. Ook Atari begint er aan te wennen en doet het goed. Vanmorgen bij het uitmesten was hij Gemma aan het pesten en uitdagen. Gemma is al 18 en had geen zin om te spelen. Ze is gelukkig wel lief voor hem. Nikki dacht vanavond bij het voeren dat ze de baby wel kon houden in haar stal. Jazz was druk aan het eten en miste hem niet.

Afbeelding
Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:31

Wat lef dat Gemma ff oppas is zodat mamma rustig kan eten

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:52

Oh wat fijn dat ze alweer lekker bij elkaar staan, ook top dat je straks oppas hebt voor Arie :D kun je weer lekker rijden zonder veulen mee te nemen.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 23:15

Jazz is blij en het is erg fijn dat beide ponies lief zijn voor Arie. Dat maakt het inderdaad makkelijker als ik Jazz straks weer ga rijden. Daar kijk ik trouwens erg naar uit. Voor nu mag ze eerst nog even genieten met haar baby. Rond kerst ga ik haar weer oppakken. Arie is dan ongeveer 8 weken oud.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 07:31

Vandaag zijn we met de kinderen naar het park gegaan vlakbij Liselotte haar school. Dan is het natuurlijk ook leuk om even bij het water te kijken. De laatste keer dat we op deze ponton liepen liep hij naar beneden af, nu gaat hij omhoog. Het laat dus wel goed het verschil in hoogte zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Atari is gewoon al weer 3,5 week oud. Hij groeit goed. Is nog steeds lekker ondeugend. Hij loopt nu al weg van Jazz om andere dingen te gaan doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk deze week ook weer wat updates voor de verbouwing. Woensdag gaan ze blijkbaar aan de muren beginnen van het gedeelte van het huis waar de palen al gezet zijn.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:15

Knappe Arie <3

En ondanks al dat water nog steeds mooi!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 09:58

Mer het ziet er inderdaad mooi uit. Helaas heeft de weg nu wel schade door al het water. De afgelopen week was er een stoplicht en maar een baan open. Nu is de weg dicht voor vrachtverkeer. Mensen die lokaal moeten zijn en boeren mogen er nog op maar geen groot vracht verkeer dat tussen Melbourne en Mildura heen en weer gaat.

Vandaag had ik Arie zijn halter even aangedaan en alle vier zijn beentjes opgetild. Dat doet hij erg braaf al rent hij wel eerst een rondje als ik met het halster aan kom. Arie is zijn baby haartjes aan het verliezen rond zijn neusje. Ik verwacht eigenlijk geen verrassingen zijn kleur lijkt duidelijk.
Arie is nog wel wat iel gebouwd maar goed hij is ook nog net geen maand oud. Ik ben erg benieuwd hoe hij er met 3 maanden uit ziet als hij hopelijk wat voller is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:31

Ik vind Arie superknap <3

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:33

Jammer dat de weg zo slecht is geworden, maar dat kan ook niet anders met zoveel water :=

Arie is leuk <3

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 00:08

Knappe Arie!

Balen dat de weg stuk is. Hopelikk valt het verder mee met de schade.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 06:43

Het was te verwachten dat de weg stuk zou gaan. Gelukkig mogen we nog steeds langs de borden ‘road closed’ heen als je aan dit stuk van de weg woont.

Nu had ik nog vergeten van de week foto’s te plaatsen van de naam bordjes. Ze hadden alle drie groen moeten zijn maar ik heb niet goed gekeken bij het bestellen. We hebben ook niet echt naam bordjes nodig, ik vind dat gewoon leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag was het tijd om Jazz eens uit de paddock te halen. Ik ga haar pas over een week of 4 weer rustig aan het werk zetten maar ze verdiende wel aandacht en het is goed voor Arie om er ook even uit te komen. Ik was alleen of nou ja met Liselotte maar die kan Arie biet vasthouden. Dus Arie mocht los mee. Terwijl Jazz op de wasplaats stond was Arie dan ook lekker ondeugend en aan de wandel. Jazz vond het best want die kreeg aandacht. Daarna hebben we een klein rondje over het erg gewandeld en ze weer terug in de paddock gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:30

Wat leuk dat Atari aan de wandel ging.

En rot van die weg. Fijn dat jullie er langs kunnen!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 09:41

Vandaag moest Arie gewoon gelijk zijn halster en touw aan. Arie blijft namelijk helemaal niet bij mama als ze op de wasplaats staat. Gelukkig blijft Jazz er erg rustig onder en roept ze hem alleen eens als hij wat lang uit het zicht blijft. Het is ook gebleken dat foto’s maken van bijna 5 weken oude Arie best lastig is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ten zuiden van ons is de rivier heel langzaam iets aan dalen dus dat is goed nieuws. Verder stroomafwaarts naar het noorden komen er 3 rivieren bij elkaar dus daar is het nog aan het stijgen. Voorlopig valt het dus nog mee. Ik hoop dat de weg het houd met het water wat er nu nog staat, als dat doorbreekt zal dat waarschijnlijk betekenen dat de weg maanden helemaal dicht gaat zijn.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:15

Oei, zo te horen krijgt hij praatjes. Ik vind hem wel heel lief. Hij heeft zulke lieve vlekjes op zijn neusje <3
En wat heeft jazz een mooi halster :D
Hopelijk blijft de weg heel. Moeten jullie anders ver omrijden?

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:27

Het is dus een kleine dondersteen aan het worden, hij is wel heel leuk en lief zo te zien…

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 10:40

Het is inderdaad een kleine deugniet. Hij springt ook gewoon tegen de ponies aan die hem dan ook niet zeggen dat hij zich moet gedragen. Gelukkig is hij aan het halster super braaf. Hij heeft dan ook al een paar duidelijke waarschuwingen gekregen van ons.

Ik vind Jazz haar halster ook mooi. Ik heb hem in Duitsland besteld. Helaas stuurt Fendt merchandise niet wereldwijd maar goed ik kan alles eerst naar mijn zus sturen en dan komt het vanzelf een keer hier.

Arie zn witte vlekjes zijn inderdaad erg schattig. En voor als iemand het ziet nee zn neusje is niet verbrand. Het is gewoon zn baby haartjes die eraf komen. Hij zal net als Nikki zon bescherming nodig hebben daar.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:59

Wat een lekker koppie!

Duimen dat de weg het houdt!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 22:00

Weer even een update we hebben een drukke week gehad met gisteren het Nyah kerst festival. Erg leuk met eten, standjes (niks gekocht), baby dieren, rides en natuurlijk Santa. Oja en vuurwerk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is de badkamer nu bruikbaar. Alleen de schilder moet nog komen. Die komt trouwens volgend weekend als alle ramen erin zitten. Het gaat nu dus ineens snel nu de palen onder het huis klaar zijn. Binnen is er dus niet zo heel veel meer de te doen. Maandag beginnen ze aan de ramen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal later vandaag of morgen wat foto’s van Arie maken en plaatsen.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:22

Badkamer ziet er al mooi uit.

En leuk die kerstmarkt. Blijft toch gek om te zien, kerst in je korte broek.
Hoe is het weer nu bij jullie? En hoe gaat het met het water?

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 00:16

Ievie ik dacht dat ik er nooit aan zou wennen. Kerst in de zomer. Maar ach uiteindelijk went alles. Op 1 december begon de zomer en het weer is nu ook eindelijk warm en droog. Vandaag word het 32 en morgen 35 graden. Gelukkig nog niet te heet om iets te doen.

De rivier is stroom opwaarts nog wat meer gedaald. Dus heel langzaam wordt het minder hier. Langzaam want iets verder stroomafwaarts van ons komen er 3 rivieren bij elkaar waar het water dus nog wel stijgt. Verder blijft het nu allemaal een beetje het zelfde. Vooralsnog houd de weg het. De verwachting is dat het water nog wel tot het nieuwjaar blijft voor het echt gaat zakken en opdrogen.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:30

Arme kerstman. Wat zal die het warm hebben... {:)
Ziet er wel gezellig uit.
De badkamer ziet er heel mooi uit!