Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 67 van de 500 [ 12481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

 
Profiel   

oomens schreef
denisesilver schreef
Oomens, ik bedoelde twee bestaande woorden die ingezet worden als genderneutrale voornaamwoorden, maar jij gaat toch nooit de wensen van non binaire mensen respecteren. En ik hoop voor hen ook dat zij nooit met jou hoeven te communiceren. Zij verdienen beter dan dat.

Ik snap sowieso niet waarom daar een sticker 'nonbinair' opgeplakt moet worden. Dat zijn toch nog steeds gewoon mannen of vrouwen die zich wat minder mannelijk of vrouwelijk voelen, die vroeger 'verwijfd' of een 'manwijf' genoemd zouden zijn?

Helemaal prima toch, een man die zich wat vrouwelijker gedraagt of af en toe vrouwenkleding draagt? Waarom zouden daar andere voornaamwoorden voor nodig zijn?
Het is niet alsof het gaat om transgenders, die daadwerkelijk zijn omgebouwd tot een ander geslacht, maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch? Dan bestaan daar toch gewoon de verwijswoorden voor die voor hun oorspronkelijke geslacht bestaan.


Oh de witte cisman heeft gesproken. Applaus! Applaus!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:35 



 
Profiel   

Laat het lekker Oomens. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt en bent ook niet bereid te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:35 



 
Profiel   

Docenten die zo verschrikkelijk onbereikbaar zijn. :')

Waarom is aan het HBO studeren zo duur, als je bijna geen contacttijd hebt en docenten er onwijs lang over doen om te reageren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:36 



 
Profiel   

Corona..
Zondag positief getest, nogsteeds aan het hoesten.. vooral nadat ik iets gedaan heb & dat hoeft niks geks te zijn..
hoest nu m’n longen uit m’n lijf omdat ik iets boven moest pakken….

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:38 



 
Profiel   

oomens schreef
denisesilver schreef
Oomens, ik bedoelde twee bestaande woorden die ingezet worden als genderneutrale voornaamwoorden, maar jij gaat toch nooit de wensen van non binaire mensen respecteren. En ik hoop voor hen ook dat zij nooit met jou hoeven te communiceren. Zij verdienen beter dan dat.

Ik snap sowieso niet waarom daar een sticker 'nonbinair' opgeplakt moet worden. Dat zijn toch nog steeds gewoon mannen of vrouwen die zich wat minder mannelijk of vrouwelijk voelen, die vroeger 'verwijfd' of een 'manwijf' genoemd zouden zijn?

Helemaal prima toch, een man die zich wat vrouwelijker gedraagt of af en toe vrouwenkleding draagt? Waarom zouden daar andere voornaamwoorden voor nodig zijn?
Het is niet alsof het gaat om transgenders, die daadwerkelijk zijn omgebouwd tot een ander geslacht, maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch? Dan bestaan daar toch gewoon de verwijswoorden voor die voor hun oorspronkelijke geslacht bestaan.


Mijn god, 1932 roept, ze willen hun dinosaurus terug }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:43 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Ik heb met 2 mailadressen meegedaan aan een winactie en gewonnen. Ohjee.

Was je de enige deelnemer? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:48 



 

[***] schreef
Jurken besteld voor de feestdagen. Bonprix heeft de online voorraad alweer niet op orde. Één van de jurken komt pas over 3 weken op voorwaarde dat hij dan weer op voorraad is, mogelijk komt hij helemaal niet. Superfijn.
Ik dacht nog wel dat ik met 4 dagen levertijd ruim op tijd was.


Jurk blijkt wel op voorraad te zijn maar het systeem doet raar volgens de klantenservice. Ze heeft hem opnieuw besteld voor me en nu gaat het wel goed.
Natuurlijk is een jurk niet zo heel belangrijk, maar ik ben de woorden "oh dit zou eigenlijk niet moeten kunnen" inmiddels wel spuugzat. Ik hoor ze veel te vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 16:52 



 
Profiel   

oomens schreef
denisesilver schreef
Oomens, ik bedoelde twee bestaande woorden die ingezet worden als genderneutrale voornaamwoorden, maar jij gaat toch nooit de wensen van non binaire mensen respecteren. En ik hoop voor hen ook dat zij nooit met jou hoeven te communiceren. Zij verdienen beter dan dat.

Ik snap sowieso niet waarom daar een sticker 'nonbinair' opgeplakt moet worden. Dat zijn toch nog steeds gewoon mannen of vrouwen die zich wat minder mannelijk of vrouwelijk voelen, die vroeger 'verwijfd' of een 'manwijf' genoemd zouden zijn?

Helemaal prima toch, een man die zich wat vrouwelijker gedraagt of af en toe vrouwenkleding draagt? Waarom zouden daar andere voornaamwoorden voor nodig zijn?
Het is niet alsof het gaat om transgenders, die daadwerkelijk zijn omgebouwd tot een ander geslacht, maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch? Dan bestaan daar toch gewoon de verwijswoorden voor die voor hun oorspronkelijke geslacht bestaan.

Ik ben compleet verbaasd door je reactie :oo

"maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch?"
Non-binair is juist waar men zich niet als man en niet als vrouw identificeert. Het is geen keuze, het is een identiteit van de desbetreffende persoon.

Ik hoop dat jij dit ook ooit nog eens zo mag zien. Want het is gewoon heel fijn om te zien dat iemand zich eindelijk zichzelf voelt na jaren denken "ik voel mij geen man, ik voel mij geen vrouw, iedereen heeft altijd een mening... Dit voelt nog als taboe. Help!"

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:01 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
oomens schreef
L
Ik snap sowieso niet waarom daar een sticker 'nonbinair' opgeplakt moet worden. Dat zijn toch nog steeds gewoon mannen of vrouwen die zich wat minder mannelijk of vrouwelijk voelen, die vroeger 'verwijfd' of een 'manwijf' genoemd zouden zijn?

Helemaal prima toch, een man die zich wat vrouwelijker gedraagt of af en toe vrouwenkleding draagt? Waarom zouden daar andere voornaamwoorden voor nodig zijn?
Het is niet alsof het gaat om transgenders, die daadwerkelijk zijn omgebouwd tot een ander geslacht, maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch? Dan bestaan daar toch gewoon de verwijswoorden voor die voor hun oorspronkelijke geslacht bestaan.

Ik ben compleet verbaasd door je reactie :oo

"maar om mensen die die keuze niet of nog niet willen maken toch?"
Non-binair is juist waar men zich niet als man en niet als vrouw identificeert. Het is geen keuze, het is een identiteit van de desbetreffende persoon.

Ik hoop dat jij dit ook ooit nog eens zo mag zien. Want het is gewoon heel fijn om te zien dat iemand zich eindelijk zichzelf voelt na jaren denken "ik voel mij geen man, ik voel mij geen vrouw, iedereen heeft altijd een mening... Dit voelt nog als taboe. Help!"


Maar hoe voelt het om vrouw of man te zijn? Wat aan het feit dat je met het vrouwelijk of mannelijk geslacht geboren bent heeft iets met gevoel te maken? Is iedereen die zich niet als man of vrouw, maar gewoon als mens voelt, non binair?

Om even een gek voorbeeld te pakken, ik heb blauwe ogen. Hoe voelt het om blauwe ogen te hebben? Ik identificeer me niet als blauw oogige, maar ik heb ogen en het is een feit dat die blauw zijn. Als ik moet gaan nadenken of ik me identificeert met het hebben van blauwe ogen, of twee benen, of een blanke huid dan blijf je bezig met een soort hyper focus op delen van je lichaam die gewoon zijn zoals ze zijn.

(Nu is het wel zo dat er een aandoening bestaat waardoor mensen oprecht ervaren dat ze een handicap hebben, of bv een amputatie nodig hebben aan een gezond been of arm. Dus wellicht voelen die mensen zich dus wel "een benig". En ook mensen die geloven dat ze een ander "ras" zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:08 



 
Profiel   

Ik heb 1 zin in het bovenste stuk aangepast. Omdat die inderdaad niet fijn klopte. Ik weet niet of je daarop reageerde? Want mee eens. 'Gevoel' is een niet heel geschikt woord. Want tja, hoe voelt inderdaad het vrouw zijn? Geen idee.

Of reageer je op het onderste stuk?

Edit: onderaan in mijn onderste stuk heb ik ook 'voel' staan. Ik kan mij in je vinden. Maar vind het lastig om een passender woord te vinden.
Ik hoop gewoon dat iedereen mag zijn wie hij/zij is.


Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 09-12-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:14 



 
Profiel   

Lestrange01 ik vind dat een goede vraag
Ik als vrouw voel me 1 keer per maand best vrouw... slik ook best veel de pil door want wil dat niet want heb dan sowieso zeker migraine.

Maar verder... ik ben geen meisje meisje. Hou niet van jurken, draag nooit make up. Mode is zijn algemeenheid doet me weinig, als he maar lekker zit. Geen kinderwens, ojee....
Maar voel ik me dan man, nee ook niet.
Ben ik dan Non Binair, nee geloof ik ook niet.
Ben gewoon een mens en ben gewoon DuoPenotti en deze oude taart hoeft daar verder geen kaartje aan te hangen.
Maar ik heb het idee dat je dan als fossiel bestempeld word omdat je mensen niet graag labelt.....
Want eigenlijk mogen we mensen niet in hokjes stoppen want iedereen is gelijk...maar we maken alleen maar meer hokjes want anders kan iemand zich niet identificeren....
Ik ben nu wel verward... :?


(behoudens extra type fouten of rare zinnen want eigenlijk moet ik niet schrijven als ik net migraine medicijnen heb ingenomen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:18 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Ik heb 1 zin in het bovenste stuk aangepast. Omdat die inderdaad niet fijn klopte. Ik weet niet of je daarop reageerde? Want mee eens. 'Gevoel' is een niet heel geschikt woord. Want tja, hoe voelt inderdaad het vrouw zijn? Geen idee.

Of reageer je op het onderste stuk?



Ja ik reageer inderdaad op het laatste stukje haha!

Maar dat is precies wat ik vanochtend bedoelde met hoe vaag het allemaal is. Als je je "genderidentiteit" baseert op een gevoel (wat nu vaak zo gezegd wordt), is het voor mij net zo iets als een ziel. Er zijn veel mensen die geloven dat iedereen een ziel heeft, en dat is helemaal oke. Er zijn zelfs mensen die daar rituelen omtrent hebben, dat is ook oke. Maar ík geloof niet in een ziel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:18 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Kookaburra schreef
Ik heb 1 zin in het bovenste stuk aangepast. Omdat die inderdaad niet fijn klopte. Ik weet niet of je daarop reageerde? Want mee eens. 'Gevoel' is een niet heel geschikt woord. Want tja, hoe voelt inderdaad het vrouw zijn? Geen idee.

Of reageer je op het onderste stuk?



Ja ik reageer inderdaad op het laatste stukje haha!

Maar dat is precies wat ik vanochtend bedoelde met hoe vaag het allemaal is. Als je je "genderidentiteit" baseert op een gevoel (wat nu vaak zo gezegd wordt), is het voor mij net zo iets als een ziel. Er zijn veel mensen die geloven dat iedereen een ziel heeft, en dat is helemaal oke. Er zijn zelfs mensen die daar rituelen omtrent hebben, dat is ook oke. Maar ík geloof niet in een ziel.

onderaan in mijn onderste stuk heb ik inderdaad ook 'voel' staan. Ik had al een edit op mijn vorige post. Maar je was mij voor ;)

Ik vind het lastig om een passender woord te vinden. Ik denk ook dat het voor iedereen net wat anders kan zijn.

Al met al hoop gewoon dat iedereen mag zijn wie hij/zij is.

Wat betreft een ziel. Dat vind ik wel een mooi idee waarvan ik hoop dat het zo is. En dat dat na overlijden ergens blijft ;)
Maar afijn. We dwalen af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:22 



 
Profiel   

[ img ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:55 



 
Profiel   

saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?


Misschien non-poulair

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:00 



 
Profiel   

:= :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:03 



 
Profiel   

:o :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:04 



 
Profiel   

Niobe schreef
saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?


Misschien non-poulair


_O-

Nee ik heb geen idee hoe het voelt om je man of vrouw of non binair te voelen, maar ik heb geen genderdysforie, ik ben er niet mee bezig dus ik oordeel er ook niet over. Ja ik vind het fiets lastig om iemand hen te noemen, maar ik dat ligt bij mij, niet bij de ander. Ik respecteer en waardeer iemands identiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:05 



 

Mijn kamer, die zeker een graad of 10 kouder is dan de rest van het huis. ^) En waarom kan ik nooit tevreden zijn over het werk dat ik lever, verdorie? :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:13 



 
Profiel   

saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?

Kipfilet van de haas is gesneden uit de hele borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:19 



 
Profiel   

Niobe schreef
saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?


Misschien non-poulair

Daar ging m'n thee, thanks :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:20 



 
Profiel   

saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?


Net als een varken en koe heeft een kip ook twee haasjes ja en ik vind ze niet eens lekker!

Het maakt mij niets uit wat iemand is, als ze normaal tegen mij doen doe ik dat ook tegen hEN :D
Ik kan alleen niet zo goed tegen dat gedoe er omheen maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:20 



 
Profiel   

chanicha schreef
saskiaojan schreef
[ [url=m/CgYxg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kip voelt zich haas… ofzo?


Net als een varken en koe heeft een kip ook twee haasjes ja en ik vind ze niet eens lekker!

Het maakt mij niets uit wat iemand is, als ze normaal tegen mij doen doe ik dat ook tegen hEN :D
Ik kan alleen niet zo goed tegen dat gedoe er omheen maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :j

Het is gewoon kippenborstfilet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:22 



 
Profiel   

Wacht... heb ik ook 2 haasjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:23 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Wacht... heb ik ook 2 haasjes?

Heb je lendenen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 67 van de 500 [ 12481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen