Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 270 van de 390 [ 9736 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 390  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

 
Profiel   

zou ze de hint begrepen hebben? :D


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:25 



 
Profiel   

Sorro schreef
Varekaj schreef
Ja uiteraard.

Je hebt er echter die vanaf de start heel duidelijk zijn (zoals de man in dat artikel van Miriam) en waar die nee gewoon niet serieus genomen wordt.


Ik heb bij mijn eerste date al tegen mijn vriend geroepen dat kinderen er NOOIT zouden komen, when hell freezes over en pasen en Pinksteren op 1 dag zouden vallen. Als hij daar moeite mee had dan was ik niet de juiste voor hem en moest hij maar verder gaan kijken.


Idem hier.
Het is nogal een serieuze mededeling voor een eerste date, maar ik vond het nodig. Omdat ik hem héél leuk vond, en niet nog harder voor hem wilde vallen als hij een kinderwens zou hebben. Want die heb ik niet. Nooit gehad, en hij zal er ook nooit komen. Ik wilde geen tijd steken in iets wat niet zou werken, want als hij echt die kinderwens zou hebben, zoals ik hem niet had, heeft hij daar in mijn ogen wel gewoon recht op. Dan zou het alleen met mij niet gewerkt hebben, want ik wil ze dus absoluut niet. Dus ik vond het nodig er iets van te zeggen.

Hij had zoiets van "halleluja!"

Hij wilde ze ook echt niet haha. Daar was hij heel zeker van. Godzijndank had hij er ook geen bij een ex, want dan was die eerste date nooit doorgegaan. Ieder mag dat voor zichzelf beslissen hoor, maar ik zou er nooit aan beginnen, aan een vent die kinderen heeft.

We zijn dik 7 jaar verder. En uitermate blij met onze kinderloze leven samen.

Eindelijk wordt de "sociale druk" ook iets minder, van de familie en vrienden uit. Sommigen vragen er nog wel naar, maar je hoort in de toon van de vraag dat ze het antwoord eigenlijk wel al kennen :) De hoop is er uit zegmaar, nu mijn vriend tegen de 50 loopt (hij is 14 jaar ouder dan mij) en zijn kant mij ook al +7 jaar kent en ondertussen "snapt" dat mijn "nee" geen gril was, dat ik geen labiel iemand ben en dat mijn "nee" gewoon oprecht en weloverwogen is, bovenop het nul komma nul moederinstinct en affiniteit met kinderen.


Het enige wat ik nu vrees, is de commentaar rondom het gegeven dat ik vorige week mijn paard heb moeten laten inslapen. Twee jaar geleden heb ik mijn kattenbaby moeten laten gaan, en mensen dachten toen dat ik moest horen dat ik misschien toch een baby zou moeten maken, want ik kon zo goed "zorgen voor". Nu iedereen ziet hoe down ik ben, hoe ik de muren oploop nu mijn routine volledig weg is, sta ik niet in voor de gevolgen mocht iemand nogmaals zo'n domme opmerking maken.


En deze is voor de dame die ik afgelopen zaterdag tegenkwam in de supermarkt, ik heb toen met man en macht op mijn tong gebeten om het er niet uit te schreeuwen maar schrijf het bij deze graag toch even van mij af, je weet maar nooit wie er op dit topic stuit en hopelijk ramt het dan wat gevoeligheid in hun botte hersenen:
Nee mervrouw - niet iedereen kan lachen. Op een random dag niet, en al helemaal niet nadat jouw kind met hondennaam meermaals mijn enkels ramde met zijn kinderkarretje. Het jong kan amper lopen, laat staan sturen - zet hem gewoon in jouw karretje in plaats van hem als een rotje te laten afgaan in de supermarkt.
Ik wilde gewoon boodschappen halen, ik wist niet dat ik er een titanenparcours voor moest afleggen, en dat mijn winkelbezoek zou bestaan uit mezelf te laten rammen en proberen jouw kind niet omver te rijden.
Want nee - niet iedereen kan lachen. Ik had 5 dagen eerder mijn paard laten inslapen - mijn kind. Ik kwam rechtstreeks van een begrafenis, en mijn hart voelde zwaarder als de wereld.
Nee, niet iedereen voelt de neiging om te lachen. Ook op een goede dag, twee weken geleden, zou ik niet gelachen hebben - want ook een goede dag vind ik het niet nodig dat ik met blauwe enkels thuiskom omdat u niet in staat bent dat grut bij u te houden. Ik ken hamsters die beter opgevoed zijn.
Nee, niet iedereen kan lachen. En zelfs degenen die dat wél kunnen, zouden het niet gedaan hebben - want er is niks grappigs aan, aan de manier waarop u vond dat de supermarkt het podium voor uw losgeslagen kind moest zijn, en aan hoe u vond dat mede-shoppers zich allemaal maar in bochten moesten wringen om uw kind het gevoel te geven dat de supermarkt een speeltuin was, en alsnog met blauwe enkel thuis kwamen omdat het kind ongecontroleerd van links naar rechts schoot en iedereen in de weg liep.
Ik was niet de asociale, omdat ik dat niet grappig vond. U was de asociale, omdat u van mening leek te zijn dat heel de wereld aan de voeten van uw kind moest vallen - de wereld heeft zijn eigen zorgen en sommigen lopen gebukt onder een zwaar verdriet. Sommigen zijn gehaast, hebben andere dingen te doen. En sommigen hebben een goede dag, geen haast - en zouden dan alsnog niet gelachen hebben.
U was de asociale, omdat u niet besefte dat niet iedereen zin had in een ongecontroleerde peuter die de supermarkt op stelten zette, en op die manier het kind aan mensen opdrong die daar zelfs op de beste dag van hun leven geen zin in hebben.
Niet iedereen kan lachen - en al helemaal niet bij het aanzicht van een kind, want niet iedereen is standaard gek op kinderen.
Ik hoefde niet te lachen. U had uw kind bij u moeten houden, in plaats van toe te laten dat het de winkel op zijn kop zette. Mijn wereld stond al op zijn kop, daar had ik de last van uw kind niet ook nog bij nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:42 



 
Profiel   

Ik heb onlangs mijn vorige job opgezegd en als het goed gaat start ik op 1/3 op een nieuwe plek. En mijn kleine teen heeft een flink vermoeden dat ze op mijn oude plek niemand vinden die niet aan kinderen gebonden zit, en op mijn nieuwe plek zou bewust kinderloos zijn weleens een doorslaggevende factor geweest kunnen zijn ivm het aantal werkuren.

Ik ga namelijk 80% werken met 1 dag thuiswerk en heb gemeld geen voorkeur te hebben voor een vrije dag, en dat thuiswerk geen noodzaak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:43 



 
Profiel   

Ik had vorig jaar een verschrikkelijke date met een jongen die werkelijk niks zei. Ik ben zelf ook niet de grootste prater, maar omdat hij nog veel stiller was, was ik continue een gesprek aan het aanknopen bij hem :') Ik heb nog nooit een date gehad waarbij het continue zo stil was :') Op een gegeven moment kwam er een moeke met jammerend kind voorbij gelopen en vroeg ik hem maar of die een kinderwens had :+ Toen zei die van wel maar nu nog niet.. Nou ik stond daar dus wat anders in :o Toen we eindelijk klaar waren met onze wandeling zei ik eerlijk dat ik het hier bij wou laten. Toen zei die :') Jaa ik ook omdat je geen kinderwens hebt.

Ja laten we het daar maar op houden ja :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 14:43 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Idem hier.
Het is nogal een serieuze mededeling voor een eerste date, maar ik vond het nodig. Omdat ik hem héél leuk vond, en niet nog harder voor hem wilde vallen als hij een kinderwens zou hebben. Want die heb ik niet. Nooit gehad, en hij zal er ook nooit komen. Ik wilde geen tijd steken in iets wat niet zou werken, want als hij echt die kinderwens zou hebben, zoals ik hem niet had, heeft hij daar in mijn ogen wel gewoon recht op. Dan zou het alleen met mij niet gewerkt hebben, want ik wil ze dus absoluut niet. Dus ik vond het nodig er iets van te zeggen.

Hij had zoiets van "halleluja!"

Hij wilde ze ook echt niet haha. Daar was hij heel zeker van. Godzijndank had hij er ook geen bij een ex, want dan was die eerste date nooit doorgegaan. Ieder mag dat voor zichzelf beslissen hoor, maar ik zou er nooit aan beginnen, aan een vent die kinderen heeft.

We zijn dik 7 jaar verder. En uitermate blij met onze kinderloze leven samen.

Eindelijk wordt de "sociale druk" ook iets minder, van de familie en vrienden uit. Sommigen vragen er nog wel naar, maar je hoort in de toon van de vraag dat ze het antwoord eigenlijk wel al kennen :) De hoop is er uit zegmaar, nu mijn vriend tegen de 50 loopt (hij is 14 jaar ouder dan mij) en zijn kant mij ook al +7 jaar kent en ondertussen "snapt" dat mijn "nee" geen gril was, dat ik geen labiel iemand ben en dat mijn "nee" gewoon oprecht en weloverwogen is, bovenop het nul komma nul moederinstinct en affiniteit met kinderen.


Het enige wat ik nu vrees, is de commentaar rondom het gegeven dat ik vorige week mijn paard heb moeten laten inslapen. Twee jaar geleden heb ik mijn kattenbaby moeten laten gaan, en mensen dachten toen dat ik moest horen dat ik misschien toch een baby zou moeten maken, want ik kon zo goed "zorgen voor". Nu iedereen ziet hoe down ik ben, hoe ik de muren oploop nu mijn routine volledig weg is, sta ik niet in voor de gevolgen mocht iemand nogmaals zo'n domme opmerking maken.


En deze is voor de dame die ik afgelopen zaterdag tegenkwam in de supermarkt, ik heb toen met man en macht op mijn tong gebeten om het er niet uit te schreeuwen maar schrijf het bij deze graag toch even van mij af, je weet maar nooit wie er op dit topic stuit en hopelijk ramt het dan wat gevoeligheid in hun botte hersenen:
Nee mervrouw - niet iedereen kan lachen. Op een random dag niet, en al helemaal niet nadat jouw kind met hondennaam meermaals mijn enkels ramde met zijn kinderkarretje. Het jong kan amper lopen, laat staan sturen - zet hem gewoon in jouw karretje in plaats van hem als een rotje te laten afgaan in de supermarkt.
Ik wilde gewoon boodschappen halen, ik wist niet dat ik er een titanenparcours voor moest afleggen, en dat mijn winkelbezoek zou bestaan uit mezelf te laten rammen en proberen jouw kind niet omver te rijden.
Want nee - niet iedereen kan lachen. Ik had 5 dagen eerder mijn paard laten inslapen - mijn kind. Ik kwam rechtstreeks van een begrafenis, en mijn hart voelde zwaarder als de wereld.
Nee, niet iedereen voelt de neiging om te lachen. Ook op een goede dag, twee weken geleden, zou ik niet gelachen hebben - want ook een goede dag vind ik het niet nodig dat ik met blauwe enkels thuiskom omdat u niet in staat bent dat grut bij u te houden. Ik ken hamsters die beter opgevoed zijn.
Nee, niet iedereen kan lachen. En zelfs degenen die dat wél kunnen, zouden het niet gedaan hebben - want er is niks grappigs aan, aan de manier waarop u vond dat de supermarkt het podium voor uw losgeslagen kind moest zijn, en aan hoe u vond dat mede-shoppers zich allemaal maar in bochten moesten wringen om uw kind het gevoel te geven dat de supermarkt een speeltuin was, en alsnog met blauwe enkel thuis kwamen omdat het kind ongecontroleerd van links naar rechts schoot en iedereen in de weg liep.
Ik was niet de asociale, omdat ik dat niet grappig vond. U was de asociale, omdat u van mening leek te zijn dat heel de wereld aan de voeten van uw kind moest vallen - de wereld heeft zijn eigen zorgen en sommigen lopen gebukt onder een zwaar verdriet. Sommigen zijn gehaast, hebben andere dingen te doen. En sommigen hebben een goede dag, geen haast - en zouden dan alsnog niet gelachen hebben.
U was de asociale, omdat u niet besefte dat niet iedereen zin had in een ongecontroleerde peuter die de supermarkt op stelten zette, en op die manier het kind aan mensen opdrong die daar zelfs op de beste dag van hun leven geen zin in hebben.
Niet iedereen kan lachen - en al helemaal niet bij het aanzicht van een kind, want niet iedereen is standaard gek op kinderen.
Ik hoefde niet te lachen. U had uw kind bij u moeten houden, in plaats van toe te laten dat het de winkel op zijn kop zette. Mijn wereld stond al op zijn kop, daar had ik de last van uw kind niet ook nog bij nodig.




Mooi verwoorde en zeer terechte 'rant'.

Zou van mij breder gedeeld mogen worden op socials.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 15:42 



 
Profiel   

Even een om te lachen,


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:39 



 
Profiel   

Interessante brief in de "wat zou u doen" rubriek in de volkskrant magazine.
Ben erg benieuwd naar de antwoorden over twee weken. Ook benieuwd of men al klaar is voor deze discussie.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 16:25 



 
Profiel   

Ik vind het vroeg genoeg voor de discussie. De kleinste dingen zetten mensen/jongeren/kinderen al op achterstand. Nu geboren worden met de klimaatproblemen die er nu al zijn en die gaan komen... En dan kun je ook nog eens de pech hebben om tot een minderheidsgroepering te behoren (op basis van sexualiteit, mentale/lichamelijke gezondheid, neurodiversiteit, sexualiteit, etc.).

Het is zo jammer dat je mensen/wezens niet voor de geboorte kan voorlichten over de mogelijke problematiek om vervolgens te vragen of ze nog steeds geboren zouden willen worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:25 



 
Profiel   

Gaby schreef
Ik vind het vroeg genoeg voor de discussie. De kleinste dingen zetten mensen/jongeren/kinderen al op achterstand. Nu geboren worden met de klimaatproblemen die er nu al zijn en die gaan komen... En dan kun je ook nog eens de pech hebben om tot een minderheidsgroepering te behoren (op basis van sexualiteit, mentale/lichamelijke gezondheid, neurodiversiteit, sexualiteit, etc.).

Het is zo jammer dat je mensen/wezens niet voor de geboorte kan voorlichten over de mogelijke problematiek om vervolgens te vragen of ze nog steeds geboren zouden willen worden...

Inderdaad heel jammer. Mijn antwoord daarop zou nee zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:08 



 
Profiel   

Mee eens dat de tijd in principe rijp is voor deze discussie hoor, maar het blijft natuurlijk een taboe. Dikke kans dat deze brief flink wat cognitieve dissonantie teweeg brengt bij de gemiddelde "oerouder" en dat zal ook wel terug te lezen zijn in de reacties.
Maar goed, wie weet, De volkskrant is natuurlijk best wel woke, en er staat regelmatig een brief of reactie in over overbevolking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:31 



 
Profiel   

Ik gok dat je een bingokaart zal kunnen vullen met standaard antwoorden. Met stip op 1 "jouw kind zou de oplossing weleens kunnen vinden" op de voet gevolgd door "moeders zijn niet egoïstisch, want je geeft net al je liefde aan dat kleine wondertje" en "kinderen zijn helemaal niet zo belastend voor het milieu met een elektrische auto en bakfiets"

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:47 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik gok dat je een bingokaart zal kunnen vullen met standaard antwoorden. Met stip op 1 "jouw kind zou de oplossing weleens kunnen vinden" op de voet gevolgd door "moeders zijn niet egoïstisch, want je geeft net al je liefde aan dat kleine wondertje" en "kinderen zijn helemaal niet zo belastend voor het milieu met een elektrische auto en bakfiets"

En vergeet niet 'ja maar met de huidige kennis zal de volgende generatie veeeeel minder belastend zijn'

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:49 



 
Profiel   

En wie gaat jou kont straks afvegen als je oud bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:54 



 
Profiel   

Er bestaat zoiets als japanse toiletten met een kontdouche en -droger. Scheelt gelijk werkbelasting voor het personeel, kunnen die betere dingen doen. Zoals medicatie rondbrengen. Helpen met eten. Een babbeltje met hun oudere bewoners. Je weet wel, warme zorg en sociale contacten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:10 



 
Profiel   

Ik ben aan het sparen voor de zorgrobot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:31 



 
Profiel   

Je kunt ook een boy toy nemen / sugar mommy worden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:32 



 
Profiel   

Ik neem tegen die tijd gewoon een pilletje of cyanide, is het ook opgelost. Als ik mijn eigen kont niet meer kan afvegen en het is blijvend, dan vind ik het mooi geweest.


Laatst bijgewerkt door Prairy op 28-01-23 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:33 



 
Profiel   

Prairy ik hoop dat het idd gemakkelijk word om als je idd je eigen kont niet meer af kan vegen om euthanasie te laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:47 



 
Profiel   

Raineri schreef
Je kunt ook een boy toy nemen / sugar mommy worden :Y)

Een sexy verpleger :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:49 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Er bestaat zoiets als japanse toiletten met een kontdouche en -droger. Scheelt gelijk werkbelasting voor het personeel, kunnen die betere dingen doen. Zoals medicatie rondbrengen. Helpen met eten. Een babbeltje met hun oudere bewoners. Je weet wel, warme zorg en sociale contacten.

Wij hebben een wc met verwarmde kontdouche en 'vrouwen'douche maar zonder droger dus een stapeltje handdoekjes, super fijn en schoon in tegenstelling tot papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 01:30 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Varekaj schreef
Er bestaat zoiets als japanse toiletten met een kontdouche en -droger. Scheelt gelijk werkbelasting voor het personeel, kunnen die betere dingen doen. Zoals medicatie rondbrengen. Helpen met eten. Een babbeltje met hun oudere bewoners. Je weet wel, warme zorg en sociale contacten.

Wij hebben een wc met verwarmde kontdouche en 'vrouwen'douche maar zonder droger dus een stapeltje handdoekjes, super fijn en schoon in tegenstelling tot papier.


In zuid korea hadden we ook een hotel met zo’n soort toilet en de eerste keer vond ik het wel een beleving hoe het gereinigd en gedroogd werd. Maar ik was wel meteen verkocht en als iemand met PDS komt er later ook zo’n toilet of op z’n minst een bidet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:59 



 
Profiel   

Zou in de zorg een hoop tijd en gesleurd voor de verzorgende schelen. Nu moet je iemand recht zien te krijgen, je soms in 20 bochten wurmen om enerzijds aan de kont en anderzijds aan het toiletpapier te raken. Zorgen dat je niet beide onderuit gaat tijdens deze gymnastiek. En dan nog aankleden. Met zulk toilet is het even nakijken of alles proper is en hop, ondergoed/luier weer netjes om en aankleden. Ook veel minder vermoeiend voor iemand die slecht te been is.

En besparend op schuurpapier voor de billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:32 



 
Profiel   

En dat je de bewoner tijdens dit ritueel ook niet om laat vallen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:34 



 
Profiel   

Ze blijven zitten mag ik toch hopen dus weer een valrisico minder.
Ik zie het wel gebeuren dat dementerende bewoners het sproei- en droogsysteem gaan gebruiken om ondergoed mee uit te spoelen en te drogen. (Of hun incomateriaal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:38 



 
Profiel   

Ja als je geluk hebt wel, ik heb zulke capriolen vooral uit moeten halen bij mensen die ernstig verward waren, dan is blijven zitten ook lastig :')
Al denk ik dat die dan ook weer niet op een dergelijk toilet blijven zitten, en inderdaad, het uitspoelen is ook nog een risico :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 270 van de 390 [ 9736 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 390  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen