Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:36

Geen idee wat echt verliefd zijn is. Een relatie meerdere keren gehad. Dus nooit fatsoenlijk, nee, dat niet. Maar het is nooit tot samenwonen gekomen om diverse redenen. (afstand, leeftijd, geld).
Ik vind dat gehaast niet fijn. Na 2 keer weet ik echt nog niet of ik verder wil. Dan kan het gezellig zijn, maar verder ben je dan absoluut nog niet.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:38

Ik hoef iemand maar 1x te zien en ik weet of er potentie in zit.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:41

Ja same.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 13:50

Zonnetje81 schreef:
Ik hoef iemand maar 1x te zien en ik weet of er potentie in zit.

Me too. En dat staat echt los van verlieft zijn. Of dat komt is een volgende vraag natuurlijk. Die eerste initiële klik is geen garantie voor meer gevoelens als verliefdheid.

Maar na een aantal dates of elkaar zien kan je wel bepalen of er meer in zit dan alleen maar plezier of potentieel voor liefde/verliefdheid (ik wel iig) en dat is voor mij een heel bewuste keuze om verliefd te worden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:01

Ik weet soms wel direct of het wat kan worden of niet. Maar of er daarna meer komt heeft gewoon tijd nodig. Dat is er niet zomaar ineens.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:02

Eens, na 1 of misschien 2 dates weet (wist) ik wel of ik iemand interessant/aantrekkelijk genoeg vond om verder te gaan. En soms zijn vijf minuten al genoeg om te bepalen dat ik níet verder wilde gaan :D

Ik zou zelf ook geen maanden willen wachten op iemand. Of je vindt me leuk, of niet. En daar hoeven we dan nog geen labels of liefde aan te hangen, maar ik wil wel de wil (voelen) om verder te gaan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:04

germie schreef:
Ik weet soms wel direct of het wat kan worden of niet. Maar of er daarna meer komt heeft gewoon tijd nodig. Dat is er niet zomaar ineens.


Tussen zomaar ineens en een aantal maanden zit een best groot gebied en ik vind niet dat je van iemand anders kunt verwachten dat ze zolang gaan wachten.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:05

Ja, dat voelen om verder te gaan moet er wel zijn, maar het is steeds 'verliefdheid'. En dat is er niet altijd direct. En hoeft er zelfs niet per se te zijn denk ik in een relatie.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:09

Peelie schreef:
Toen hij me meegenomen had naar Amstedam light festival hebben we uiteindelijk ook gesproken over wat meer diepgang. Althans. Ik had aangegeven dat ik graag een beetje meer diepgang wil. Dat het nu nog best oppervlakkig blijft. Toen was zijn reactie dat ik hem al best goed ken als persoon voor de tijd dat we elkaar zien en wederom dat hij meer tijd nodig heeft.

Ik ga bijvoorbeeld twijfelen over hoe open hij werkelijk is. "Normaal gesproken", zeker met hoe vaak ik hem nu heb gezien, weet ik wel een beetje hoe of wat er in het leven van mijn date speelt of heeft gespeeld. Dingen waar je rekening mee kan houden. Wat iemand triggerd in een relatie ed. Van deze jongen weet ik het niet.

Wat ik weet is dat hij nooit een lange relatie heeft gehad, maar dat het nooit uit is gegaan van zijn kant uit. De laatste die hij date/relatie had was een Braziliaanse die terug naar Brazilië was gegaan en toen werd het lange afstand. Toen hebben ze uiteindelijk besloten om de relatie te stoppen, omdat de afstand niet werkte.

Hij is ook "demiseksueel" zegt hij. Voor iemand die demi is, heeft hij weinig diegang opgezocht en zit hij toch behoorlijk op het fysieke. Wat me dan ergens ook weer stoort of onzeker maakt, want ik wil er niet alleen voor pleziertjes zijn, maar ook er voor elkaar kunnen zijn in de leuke en minder leuke tijden. Samen groeien enz. Maar als er wel pleziertje zijn, die dat ook met volle overtuiging 100% goed is. Het is niet saai, maar ook niet rocking my world geweldig.

We hebben wel de zelfde humor. Ik kan ontzettend lachen met hem. Ik voel me vrij om mezelf te zijn bij hem. En dat is echt heel fijn.

Waarom is dit zo ingewikkeld :')
Mijn gevoel zegt geef het een beetje tijd, maar blijf bij jezelf. Wellicht een beetje bindingsangst, dat kan natuurlijk ook op mentaal vlak.

Hier ooit ook een periode gedate met iemand die demi was. Het is toch iets niet alledaags, zij ging juist fysiek wat ‘(over)compenseren’, ik herken het ergens wel.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:18

germie schreef:
Ja, dat voelen om verder te gaan moet er wel zijn, maar het is steeds 'verliefdheid'. En dat is er niet altijd direct. En hoeft er zelfs niet per se te zijn denk ik in een relatie.


Voor jou misschien niet maar voor een ander misschien juist wel.

Ik zou niet zonder willen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:41

Zoals een wijs schrijver ooit wel eens zei: 'If it is not a F*** YES, it's a no' :) Als je niet weet waar je staat of waar het naar toe gaat, is dat jouw antwoord. Iemand die zeker is van zijn/haar zaak, zal dat echt niet in het gewisse laten. Houd jezelf alsjeblieft niet voor dat het beter gaat worden of dat, wanneer je het nog meer tijd geeft, het wellicht veranderd. Meer tijd heb je nodig om iemand meer te leren kennen, niet om wel of niet uit te vinden of je misschien interesse in iemand hebt.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:49

Jammer, Peelie. Herken het wel hoor. Dat als iemand niet 'er vol voor durft te gaan' dat je dan op de rem gaat. Misschien uit zelfbescherming, en dan vind je toch opeens een hoop dingen die níet zo leuk zijn aan iemand, en of dat nog goed kan komen weet ik eerlijk gezegd niet.

En inderdaad, je hoeft niet direct super verliefd te zijn, maar die potentie is er of niet en dat weet je heus wel. Dus wat Courses zegt eigenlijk, graag of niet.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:51

Hier afgelopen weekend een date gehad trouwens. Op zich prima. Maar hij was een beetje sociaal onhandig met het barpersoneel en blijkbaar knap ik daar óók op af :') De afknaplijst blijft maar groeien... We gaan wel een tweede date plannen, maar ik mis denk ik toch aantrekkingskracht.

En nog steeds verliefd op die ene, dus het trekt ook eigenlijk allemaal op niks :+ Ik ga weer betaald daten geloof ik, heb ik er tenminste nog wat aan.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:58

Doe je meerdere dates tegelijkertijd? Of doet hij dat?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:01

Courses schreef:
Zoals een wijs schrijver ooit wel eens zei: 'If it is not a F*** YES, it's a no' :) Als je niet weet waar je staat of waar het naar toe gaat, is dat jouw antwoord. Iemand die zeker is van zijn/haar zaak, zal dat echt niet in het gewisse laten. Houd jezelf alsjeblieft niet voor dat het beter gaat worden of dat, wanneer je het nog meer tijd geeft, het wellicht veranderd. Meer tijd heb je nodig om iemand meer te leren kennen, niet om wel of niet uit te vinden of je misschien interesse in iemand hebt.

Ik snap het en ik handel zelf ook wel graag vanuit dit principe.

Mn psych zegt geef en tijd, maar blijf bij jou gevoel. Daar heb ik wel zelf de kanttekening aan toegevoegd dat ik niet tot in de oneindigheid ga wachten. Mn date zegt zelf "toch ben ik hier nu al voor de 10e keer, dat zegt ook wat" (wat dat dan zegt behalve dat hij het leuk vind met mij? Idk?.

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:10

Ik zou daar dus niet tegen kunnen.
Dat niet iedereen zo head over heels verliefd wordt in no time zoals ik, daar heb ik alle begrip voor.
Maar na 10 keer daten nog geen antwoord kunnen geven op 'heeft dit de potentie om een serieuze relatie te worden', nee daar zou ik niet mee om kunnen gaan. Je hoeft nog niet verliefd te zijn, of al samenwoon plannen te hebben, maar enige indicatie of er ook maar iets van toekomst zit, ja dat zou tegen die tijd toch wel kunnen denk ik.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:03

Tja lastig, ik weet dat inderdaad ook na 1 date al wel. Niet dat het dan per definitie wat wordt, maar dan weet ik wel of de potentie er is.

In mijn ervaring is het trouwens niet zo ingewikkeld en lastig als het gewoon goed zit. Dan loopt het gewoon makkelijk en vanzelf, ook als allerlei randzaken ingewikkeld zijn.

Winged

Berichten: 33017
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:33

Boeiende reacties wel :))

Ik ben ook van het 'fiets yeah' idee. Ik ben niet snel verliefd, maar ik zie wel of er ergens potentie in zit. Ook met aantrekkingskracht: is het meer vriendschap of is het meer.

Maar: ik weet ook dat mensen minder snel verliefd worden. En wat is verliefd? Die puberale kriebels of is het in plaats van verliefd al snel 'houden van'.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:42

Ik dacht ook altijd dat ik niet snel verliefd werd. Of überhaupt verliefd. Tot dit exemplaar :D En nu nog steeds, als ik naar hem kijk dan denk ik ‘fuuuuuck yeah, die hoort gewoon bij mij <3 ‘ En dat heb ik echt nog nooit zo gehad := Voor minder doe ik het ook niet meer. Ik wil vol voor iemand kunnen gaan én ik wil dat het andersom ook zo is. Geen concessies, geen ‘ja maar’, nee het is ‘fúck yeah’ of anders niet.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:46

Dat inderdaad! Ik zie nu trouwens dat mijn vorige post in de tegenwoordige tijd geschreven is, ik ben gewoon getrouwd :') Maar ik ben nog steeds even verliefd, en het is nog nooit ingewikkeld of lastig geweest. Ook niet toen hij na 2 maanden daten 300km verderop een master ging doen.
Dus ja... Als er na zo'n korte tijd al twijfels of gedoe zijn, zou het wat mij betreft gewoon exit zijn. Zeker als hij zo reageert als jij je kwetsbaar opstelt trouwens. Niets ten nadele van hem, maar vraag me dan wel af of jullie een match zijn.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:52

Eulogy schreef:
Tja lastig, ik weet dat inderdaad ook na 1 date al wel. Niet dat het dan per definitie wat wordt, maar dan weet ik wel of de potentie er is.

In mijn ervaring is het trouwens niet zo ingewikkeld en lastig als het gewoon goed zit. Dan loopt het gewoon makkelijk en vanzelf, ook als allerlei randzaken ingewikkeld zijn.

Dat liep het voor mij dus ook. Tot vorige week en ik aan gaf dat er voor mij meer begint te komen dan alleen maar leuk en hij aan gaf dat hij me gewoon een leuke meid vind. Daar kwam de twijfel en alles wat ik minder leuk vind aan hem, waar ik daarvoor niet zo veel aandacht voor had.

Gisteren was hij er dus ook en benoemde hij vanalles en nogwat aan wat er leuk is aan mij, maar dat waren in eerste instantie alleen fysieke dingen. Pas na de vraag van mij "alleen fysiek?" Begon hij ook over mijn persoonlijkheid en daar alle positieve dingen van.

En dat is leuk om te horen, maar het voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. Een "goedmakertje" voor de vorige keer.

Wat hij alleen niet weet is dat ik zo'n opsomming eerder van een andere man heb gehad en dat dat ook niet voldoende was voor meer.

Het is niet dat ik hem inspireer. Of dat hij rust voelt bij mij. Hij zijn gekke zelf kan zijn zonder dat ik hem veroordeel (hij zegt dan wel, jij bent echt knetter gek op de beste manier). Het heeft niks temaken met wat we voor elkaar doen of betekenen.

Ook daar weer het gevoel van oppervlakkigheid.

Met mijn ex verloofde was het ook altijd een "fiets ja". Daar was in het begin ook geen gedoe. Het was gewoon goed. Geen twijfel. Ik was toen wel een stuk jonger (17) en dus minder levenservaring. Maar toch, we zijn wel 10 jaar samen geweest.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:58

Ja, maar dan loopt het dus niet makkelijk en vanzelf, toch? Hij geeft jou nu ook niet wat jij graag van hem zou willen, jij wordt hier onzeker van. Kan ik me overigens helemaal voorstellen hoor, maar dan loopt het dus niet vanzelf.

Ik snap overigens ook wel dat jouw opsomming van dingen die je niet leuk vindt aan hem een soort (emotionele) verdediging is, maar dat je die neiging/behoefte voelt is imo al een red flag voor de situatie.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:24

BaileyMix schreef:
Ik ga weer betaald daten geloof ik, heb ik er tenminste nog wat aan.


Dat klinkt leuk. Waar doe je dat dan?

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:26

Ik weet echt al bijna meteen of ik er iets in zie of niet. Als ik het niet meteen voel dan komt het er ook niet.
Het kan nog wel zijn dat ik op het eerste moment de klik voel maar er later alsnog op afknap door domme dingen die hij zegt of doet. Maar het gebeurt nooit andersom.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 18:28

Eulogy schreef:
Ja, maar dan loopt het dus niet makkelijk en vanzelf, toch? Hij geeft jou nu ook niet wat jij graag van hem zou willen, jij wordt hier onzeker van. Kan ik me overigens helemaal voorstellen hoor, maar dan loopt het dus niet vanzelf.

Ik snap overigens ook wel dat jouw opsomming van dingen die je niet leuk vindt aan hem een soort (emotionele) verdediging is, maar dat je die neiging/behoefte voelt is imo al een red flag voor de situatie.

Dat laaste is idd precies wat er gebeurd.