Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:01

Gefeliciteerd met en voor Liselot! *\o/* Y)(^)
Wat leuk dat Atari mee kan! Wat groeit hij snel <3

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 22:09

Dank jullie wel!

Atari mag nu nog mee maar als hij nog wat groter wordt zal hij toch thuis moeten blijven of in ieder geval ipv los aan een touw. Hij vond het nu best nog een beetje spannend maar woe weet rent hij de volgende keer gewoon alle kanten op

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:01

Gefeliciteerd met jullie dochter..
Wat leuk zo een buitenring met Atari los erbij..mooie ervaring voor jullie en Atari…

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 04:05

Gefeliciteerd met jullie grote, kleine meid. Een prachtig cadeau, zo'n speciale buitenrit!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:53

Gefeliciteerd met Liselotte! <3

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 22:35

Dank jullie

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 10:42

Liselotte heeft gisteren haar verjaardag gevierd. Het was fijn rond de 30 graden en de kinderen konden in het water spelen.

Noah had vandaag zwemles en mag naar een level hoger. Starfish 3!

Atari had vanavond zijn voet in de bal gedaan. En kwam aangelopen met zn beentje heel hoog bij iedere stap alsof hij voor het eerst beenbeschermers aan had. Hij bleef gewoon staan toen ik zn beentje optilde en de bal eraf haalde alsof we dan alle dagen doen. Naja in zekere zin doen we dat want zijn voetjes worden bijna iedere dag uitgekrabt gewoon los in de wei.

Jazz mocht vandaag even in de rijbaan rijden. Ze was braaf als altijd maar het was wat warm dus we hebben maar kort gereden. Jazz was erg geïnteresseerd in de vriezer want daar zat vast nog wel meer eten in.

Foto’s houden jullie te goed want ik krijg ze niet geladen. Internet werkt niet mee

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:14

Wat een leuke update, fijn dat Noah door mag met zwemmen.

Wat is Atari braaf zeg, mijn jaarling zou compleet door draaien :=

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 02:54

Mer Arie is verrassend braaf en rustig met nieuwe/enge dingen. Alleen voor de wormenkuur moest ml hem goed vasthouden want dat zag ie dan weer niet zitten

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 08:06

Wat een leuke taart en andere gebakjes :9
Ziet er uit als een heel leuke verjaardag *\o/*
Gefeliciteerd voor Noah *\o/*
Hebben jullie daar ook ABC?
Wel knap van Arie om daar zijn been in te krijgen zeg >;) Maar idd ook knap dat hij zo rustig bleef :D
Hij groeit hard zeg :wow:

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 11:03

Dank je Dandelion de taart was erg lekker ook!

Nee geen abc met zwemmen. Ons zwembad werkt met systeem. Starfish zijn de drie baby/peuter zwem groepen. Waar ze liedjes zingen, in het water springen, op de rug liggen met oren in water, kopje onder in liedjes en benen schoppen als bij borstcrawl. Dat leren ze hier ook eerst voor schoolslag. Bij de baby en peuter lessen ben je zelf als ouder ook in het water net als de juf.
Afbeelding

Tja Arie ik heb geen idee hoe hij dit heeft gedaan. Maar gelukkig is hij erg makkelijk hij heeft met borstelen en knuffelen ook al Jazz haar dekje op zn rug gehad. En dan ook gewoon van oor tot staart heen en weer bewogen. En dan staat hij gewoon te genieten van de aandacht. Ik haal hem trouwens weinig uit paddock. Hij krijgt 2 keer per dag tijdens de voerbeurt een knuffel, aai of snel een borstel en dan paar keer per week zn voetjes optillen. Verder moet hij gewoon baby zijn en spelen, eten en groeien.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:42

Wat een leuke foto’s! En wat is Noah alweer groot. Gaat zo snel allemaal. Hoe oud is hij nu?

Ik zag net je topic over Atari. Duimen draaien hier!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 07:33

Dank je Ievie. Noah is 2 hij wordt 3 in mei.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 12:40

Ik heb dit topic weer een beetje verwaterd. Gelukkig knapt Arie steeds meer op.
https://youtube.com/shorts/hqXSlW6qIZw?feature=share

Vandaag zijn ze ook eindelijk aan de buitenkant van het huis begonnen. Aan deze kant is al het oude materiaal verwijderd en schoongemaakt. Nieuw isolatie erin.
Afbeelding
Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:25

Wat komt er aan de buitenkant van het huis? Fijn dat alles toch goed lijkt te komen met Atari!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 21:49

Er komt colorbond aan de buitenkant van het huis. Die zijn hier best populair. Eigenlijk zijn het gewoon soort van metalen (tin) platen. Ik zal een foto maken als de eerste eraan zitten.

Ik ben nog een beetje voorzichtig blij maar voor zover goede verbeteringen voor Atari

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:45

Fijn dat Atari de goede kant op lijkt te gaan!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 07:43

Ievie hij blijft inderdaad steeds weer wat opknappen dus we hebben goede hoop nu.

Ik heb geen update van de bouw vandaag. Het is vandaag en morgen rond de 40 graden dus niemand te zien hier. Ik verwacht dat ze nu liever binnen klusjes doen met de aircon aan

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:05

Oeh, dat is wel warm ja!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 12:01

Hopelijk gaan ze maandag weer verder met het huis. Het blijft namelijk nog warm deze week.
Afbeelding

Liselotte had vorige week school zwemmen en had zich gekwalificeerd voor het zone swimming carnival. Deze was samen met andere scholen uit de regio. Haar team in de 4x 50meter borstcrawl werd tweede maar ik ik nog niet of ze door zijn naar de finale. De finale is niet alleen voor de regio maar bijna de halve staat. Liselotte is alvast gaan oefenen voor de cross country want ze vind rennen leuk. Volgende week zijn er ook try outs voor het basketbal team maar daar wil ze niet aan mee doen.
Afbeelding

Arie blijft heel langzaam steeds wat beter gaan al ben ik er nog niet van overtuigd dat zijn linkeroog zo goed gaat als het rechteroog. Komende week maar even goed overleggen met dierenarts, osteopaat en voedings deskundige wat we nog voor hem kunnen doen en als er niet meer verbetering in zijn zicht komt is het toch bekijken in hoeverre hij zich aanpast en veilig in de wei kan leven. In de kleine yard gaat het prima die is veilig en hij heeft geleerd waar alles is. In de grote paddock is dat anders. Hij moet daar veilig kunnen leven want hij kan niet 20 plus jaren in een kleine yard opgesloten blijven.
Ik besef me ook heel goed dat 10 dagen nog vroeg is en dat zeker omdat er herstel plaats vind en nog kans is op meer en we geven ook nog niet op. Maar ik denk wel na over de toekomst.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 23:54

Wat leuk, die sporten van Liselotte!
Duimen draaien hier nog voor Atari

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 08:00

Er is nog niet verder gegaan met de verbouwing dus daar nog steeds geen update van.

We doen op het moment niet echt bijzondere dingen. De kinderen hebben wel rekje/hanger gekregen voor de gewonnen lintjes en medailles. Die van Liselotte is al goed vol.
Afbeelding
Afbeelding

Verder sparen we lego bij de supermarkt. Vorig jaar was het de winkel zelf nu is het een boerderij. Ik vind dat stiekem net zo leuk als Liselotte.
Afbeelding

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:42

Nog gefeliciteerd met Liselotte, wat een rijke verjaardagstafel! Leuk hoor.

Ach, verbouwen is nodig, maar tijd voor je gezin is het allerbelangrijkste en zolang je droog woont, kan het ook wel even wachten voor al die mooie momenten.

Lego, hier ook een huis vol mee, hahahahaha

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 04:00

De afgelopen week is er weer niet verder gewerkt aan het huis. Dus die is helaas nog niet af.

Nikki mocht van het weekend ook weer mee op buitenrit. Ik denk dat Liselotte en Nikki dit gewoon leuker vinden als in de bak. Al moet Liselotte van mij nog wel naar de les iedere maand om beter te leren rijden. Nikki heeft trouwens geen ijzers en een smid vinden die aan huis komt daarvoor is bijna onmogelijk. Ik zou met de trailer naar een smid kunnen gaan maar met 3 paarden in een 2 paards trailer is dat een dagtaak. Dus met Liselotte overlegd dat voorlopig ze ook buitenritten in de paddocks moet doen en dat we dan naar hoef schoenen kunnen kijken voor het rijden op de weg. Het is natuurlijk wel leuk als ik mee ga op de fiets. Helemaal leuk als ik mee kan met Jazz maar ik heb geen extra paard om op Arie te passen helaas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arie voelt zich beter en speelt zelfs al weer in zijn yard. Hij moet nog wel even in de yard blijven om hem alle tijd te geven om helemaal te herstellen.
Nu zijn baby haar steeds meer uitvalt is zijn armband op zn beentje nog leuker geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is eindelijk wat afgekoeld en het is heerlijk rond de 25 graden. Dus gisteren heeft Noah met wat hulp een nieuwe weg aangelegd buiten.
Afbeelding
Afbeelding

Dank je Emil. Ja Duplo en Lego door het hele huis. Het blijft leuk. En inderdaad het huis komt wel goed we zitten droog en de isolatie maakt al een verschil.