Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:42

Ik heb echt maaanden de Aldi in Uelsen gemeden, omdat daar zulke chagrijnige dames achter de kassa zitten.
Echt niet normaal.
Eens een hele discussie met 1 gehad omdat ze de 30% korting niet van mn bosje bloemen had gehaald.
Ja want ik had het bosje op de kop gelegd en daarom had ze de sticker niet gezien _-:(
Terwijl ik dus juist altijd netjes de stickers naar boven leg. :evaw: stom mens. Bah.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:29

Net toch nog maar naar de andere TEDi in Kleve gereden, was ik nog nooit geweest. Inderdaad deze week ook 30% korting op alles, dus een gezellige lange rij met happy shoppers, maar deze ging gelukkig wat vlotter dan gisteren. :D

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:38

Wat is dat voor een winkel? Een soort Kik x Action? De website is niet per se verhelderend.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:51

_Christina schreef:
Wat is dat voor een winkel? Een soort Kik x Action? De website is niet per se verhelderend.

Een Action-achtige winkel ja (geen kleding). Alleen wat chaotischer (smalle gangpaden). Ik kom er zelf vooral voor hobbyspul.
Website is inderdaad waardeloos!

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:17

Ah ok, dankjewel!

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 06:51

Ik woon niet zo heel ver van de Duitse grens (20/25 km) ,maar loont het echt om momenteel over de grens boodschappen te doen? Hoorde afgelopen week dat ze van Picnic nu Duitste producten verkopen die in Nederland velen malen duurder zijn. Zelfde producten van hetzelfde merk! Hoorde ook ergens dat zelfs mensen uit het midden van het land naar Duitsland rijden om goedkoper boodschappen te doen,maar loont dat nou echt?? Weten jullie dat?

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 07:55

Ik denk dat je best een lijstje maakt en eens gaat kijken. Het is heel afhankelijk van wat je wilt of je goedkoper uit bent.

Zelf moet ik binnenkort voor de sodastream cilinders gaan. Dit is bij de DM geloof ik of de Edeka? Wat kosten de gewone cilinders om om te wisselen? Allicht is het handiger als ik er een setje 'duitse' cilinders bijkoop ipv mijn originele omwisselen

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:00

Schuur in haal ze bij de dm. Ik dacht 7 of 9 om ze om te wisselen en iets van 20 euro koop. Maar pin me er niet op vast, ik doe best lang met die dingen.

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:54

Ik ben vorige week naar Kaufland geweest en er zijn veel dingen wel goedkoper dan in Nederland. Heb van een paar dingen wat onthouden

Echte chocomel 1 lt €1,29
Skyr kwark €1,49
Kipfilet 100 gr €1,49
Red bull €0,85 ct per blikje


Ik had een kar vol en was 57 euro kwijt dus was wel tevreden :j

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:52

Die prijzen zijn niet zo bijzonder goedkoop toch? Dat kost het in NL ook in de aanbiedingen. Ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar sinds alles in Duitsland ook duurder is geworden, vond ik het niet meer lonen. Of zijn de prijzen intussen weer gezakt?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:57

Ik vind alleen drogisterij wel lonen. Mits het niet in 1+1 aanbieding is in NL. Boodschappen schelen mij eigenlijk niet.

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:01

Escada schreef:
Ik ben vorige week naar Kaufland geweest en er zijn veel dingen wel goedkoper dan in Nederland. Heb van een paar dingen wat onthouden

Echte chocomel 1 lt €1,29
Skyr kwark €1,49
Kipfilet 100 gr €1,49
Red bull €0,85 ct per blikje


Ik had een kar vol en was 57 euro kwijt dus was wel tevreden :j



Ooh ok ,voor zulke prijzen ga ik niet naar Duitsland rijden,chocomelk is elke week hier wel ergens in de aanbieding, we drinken zo'n beetje een pak per dag en vorige bij de Jumbo 2 pakken voor 2,40 dus nog goedkoper

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:12

Wij wonen heel dicht bij de grens en gaan voornamelijk voor frisdrank en als we dan toch gaan ook voor producten met een kleiner prijs verschil. Coca cola is daar in de aanbieding €0.78 per liter. Hier is €1,25 al een goede aanbiedingsprijs. Dus dat is samen met tanken echt de moeite waard. Ik heb een grote schuur dus haal gerust voor een half jaar fris op voorraad.

Verder vind ik de keus en kwaliteit biologische producten beter.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:38

Ik kijk wekelijks in de folder van kaufland. Ik had nu kaas voor €1,99 maar dat is ook regelmatig goedkoper. Red bull was weer de normale prijs. Ik heb ook de kaufland card en app. Dat scheelt op bepaalde artikelen nog meer. Ik had nu Pepsi en 7up meegenomen

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:52

Ook al wonen we bijna om de hoek, toch was ik al een paar weken niet naar Duitsland geweest. Gisteren weer even voor een tijdje kattenvoer ingeslagen, omdat het daar gewoon aanzienlijk scheelt, maar nu zag ik dat Iams vlees gewoon 4 Euro per verpakking goedkoper is dan Nederland. Helaas stonden er nog maar twee pakken (logisch, iedereen slaat dan gelijk in), maar het scheelde bij elkaar toch weer 8 Euro. *\o/*

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:39

Wij doen af en toe boodschappen, maar vooral omdat we het een leuk uitstapje vinden (en gaan daarna vaak een hapje eten in Duitsland). Mijn vriend heeft nieuwe scheermesjes nodig. Bij de DM gemiddeld 1,33 per mesje. In NL heb ik 1,75 als goedkoopste gevonden, maar bij de meeste winkels nog een stuk duurder. En aangezien je die vaak in grote verpakkingen koopt, tikt dat best wel aan.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:40

Wij wonen in beide landen maar ik merk dat er steeds minder verschil in de prijs zit, veel artikelen die ik voorheen in duitsland kocht haal ik nu in Nederland. Frisdrank en drogisterij artikelen zijn wel veel goedkoper in Duitsland.

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:58

ClaudiaHS schreef:
Ik heb echt maaanden de Aldi in Uelsen gemeden, omdat daar zulke chagrijnige dames achter de kassa zitten.
Echt niet normaal.
Eens een hele discussie met 1 gehad omdat ze de 30% korting niet van mn bosje bloemen had gehaald.
Ja want ik had het bosje op de kop gelegd en daarom had ze de sticker niet gezien _-:(
Terwijl ik dus juist altijd netjes de stickers naar boven leg. :evaw: stom mens. Bah.



Lees deze nu pas, maar daarom mijd ik de Aldi in Uelsen ook :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:04

Hebben ze deze nog bij kaufland?


Afbeelding

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:24

Ik ben benieuwd of dit in Duitsland wordt verkocht

Afbeelding

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:40

Boras schreef:
Ik ben benieuwd of dit in Duitsland wordt verkocht

[ [url=m/SvdVPA.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik weet 't niet zeker. Maar die zag ik volgens mij afgelopen zondag bij de Aldi aan de kassa liggen in Vlagtwedde

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:00

Wij zijn volgende week weer een weekje in Drenthe dus een dagje Duitsland staat ook op de planning. Denk Münster aangezien we met de cabrio gaan die 30 jaar is dus mogen we overal heen zonder milieusticker( die kregen we vorig jaar dus niet)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:39

hagelslag schreef:
Boras schreef:
Ik ben benieuwd of dit in Duitsland wordt verkocht

[ [url=m/SvdVPA.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik weet 't niet zeker. Maar die zag ik volgens mij afgelopen zondag bij de Aldi aan de kassa liggen in Vlagtwedde


Dank je, hopelijk ook hier.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:01

Boras schreef:
Ik ben benieuwd of dit in Duitsland wordt verkocht

[ [url=m/SvdVPA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mij komen ze ook bekend voor van de Aldi

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:50

Banyu schreef:
Hebben ze deze nog bij kaufland?


[ [url=m/p1cbjO.png]Afbeelding[/url] ]

Bij de Kaufland in Lengerich wel!
(Tenminste, 2 weken geleden :D )