Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:37

:') Leuk topic!

Ik ben dol op parfum en andere geparfumeerde producten. Maar kan echt kotsen van 'natuurlijke' lichaamsgeuren. Vind mensen heel gauw stinken. Zweet, slaap, ui, héél vaak ruiken mensen naar melk.

Dus er zijn parfums die niet mijn favoriet zijn, maar alles beter dan mensengeur haha.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:41

BaileyMix schreef:
:') Leuk topic!

Ik ben dol op parfum en andere geparfumeerde producten. Maar kan echt kotsen van 'natuurlijke' lichaamsgeuren. Vind mensen heel gauw stinken. Zweet, slaap, ui, héél vaak ruiken mensen naar melk.

Dus er zijn parfums die niet mijn favoriet zijn, maar alles beter dan mensengeur haha.

Mee eens, die vieze zure lucht bijvoorbeeld als je op kraamvisite "mag" bij mensen, jakkes, laat maar.
Mensen in de supermarkt die naar zweet ruiken...brrr. Niet te veel over nadenken.

Wat parfum betreft vind ik er maar een echt heel erg vies, Sun van Jill Sander, echt een luchtje om hoofdpijn van te krijgen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:46

Haha grappig, ik heb al jarenlang sun als zomer luchtje. Past echt helemaal bij mij..
Ik word heel weeïg van zoete zware chemische vanille luchtjes… of die extreem frisse geurtjes, meestal met “ zee namen”…

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:22

Muze schreef:
Haha grappig, ik heb al jarenlang sun als zomer luchtje. Past echt helemaal bij mij..
Ik word heel weeïg van zoete zware chemische vanille luchtjes… of die extreem frisse geurtjes, meestal met “ zee namen”…

Sun is lekker fris ;)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:30

Ik heb dat met honden parfum vd trimsalon. :+
Er zit wel een lekker tintje in maar dat spul is zo sterk en zwaar dat ik het gewoon benauwd krijg en begin te hoesten en kokhalzen.
Ik geef nu ook standaard aan dat mijn honden geen parfum op mogen, daarmee is het probleem voor mij opgelost. :)
Zelf draag ik ook geen parfum en ik gebruik een deo met zeer subtiel geurtje, als je al een parfummerig luchtje ruikt is het van de wasverzachter, douchegel of geurdingen in de wc&badkamer.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:35

Morganlefay schreef:
Muze schreef:
Haha grappig, ik heb al jarenlang sun als zomer luchtje. Past echt helemaal bij mij..
Ik word heel weeïg van zoete zware chemische vanille luchtjes… of die extreem frisse geurtjes, meestal met “ zee namen”…

Sun is lekker fris ;)


Sun ruikt bij mij absoluut niet fris..

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:37

Ik heb dat met Issy Myake, léau d'Issy. Verschrikkelijk...

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:58

Oh dit is zo herkenbaar allemaal :')
Een vriendin van mij heeft ook altijd dezelfde parfum op die echt mijn ademhaling afknijpt voor m'n gevoel. Luchtje past ook helemaal niet bij haar :n
En inderdaad, honden die gewassen zijn bij de trimsalon en een soort geurtje op hebben vind ik ook mega goor.

Veilige luchtjes vind ik wel Sun van Jill Sander, die vind ik echt lekker ruiken. En Amor Amor.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:05

Ohh brrr ja ik werk sinds kort in een supermarkt, en daar komt regelmatig een dame die zo'n sterke en (voor mij) gore parfum draagt dat ik haar serieus ruik in de winkel zonder dat ik haar kan zien...
Vreselijk. Als ze in de buurt komt houd ik altijd maar mijn adem zo lang mogelijk in want het is niet te hárden..

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:32

lor1_1984 schreef:
Ik heb dat met honden parfum vd trimsalon. :+
Er zit wel een lekker tintje in maar dat spul is zo sterk en zwaar dat ik het gewoon benauwd krijg en begin te hoesten en kokhalzen.
Ik geef nu ook standaard aan dat mijn honden geen parfum op mogen, daarmee is het probleem voor mij opgelost. :)


Hondenparfum?!?! |(

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:35

Het probleem kan zijn dat mensen de verkeerde parfum op de verkeerde plaats gebruiken. Voor overdag moet je niet de zware geuren gebruiken die voor de avond bestemd zijn.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:39

Zware parfums moeten voor thuis bewaard worden. Die geven op ieder moment van de dag overlast aan anderen.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:50

Boras schreef:
Zware parfums moeten voor thuis bewaard worden. Die geven op ieder moment van de dag overlast aan anderen.

Ik houd er wel van en ruik ze graag bij anderen,zowel bij mannen als vrouwen omdat het iets over hun persoonlijkheid zegt .De enige lucht die ik niet prettig vind is sigarettenrook. Maar dat is geen parfum.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:51

Boras schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb dat met honden parfum vd trimsalon. :+
Er zit wel een lekker tintje in maar dat spul is zo sterk en zwaar dat ik het gewoon benauwd krijg en begin te hoesten en kokhalzen.
Ik geef nu ook standaard aan dat mijn honden geen parfum op mogen, daarmee is het probleem voor mij opgelost. :)


Hondenparfum?!?! |(

Jup, en ik háát dat spul. :')
Ik gebruik zelf de cowboy magic rosewater lijn voor het wassen en een vrijwel geurloze antiklitspray (Greenfield), die subtiele rozengeur is heerlijk maar je moet zo ongeveer je neus in de vacht steken wil je het echt goedruiken.
De standaard shampoo etc die de trimsalon gebruikt heeft ook een zeer subtiel luchtje, vind ik ook heerlijk.
Maar die parfums ruiken ontzettend sterk, beetje vergelijkbaar met een man die een axe bodyspray overgedoseerd heeft qua sterkte. %)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:58

Wat zijn we toch ver afgedreven van onszelf.....

Parfum op dieren spuiten en parfum zegt iets over een mens. Ooit vertelde niet een commercieel luchtje iets over de mens maar juist de eigen lichaamsgeur :)

Een parfum zegt ook veel over de inhoud van de portemonnai :D

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:19

Hondenparfum is idd zo goor. Onze hond was laatst naar een nieuwe trimmer geweest. Onze hond heeft echt dagen gestonken naar een of andere goedkope wc verfrisser geur. Was echt zo smerig! Ze was wel heel goed getrimd maar deze geur was niet te doen. Het hele huis stonk. Nu twijfel ik of ik haar weer naar deze trimmer zal doen.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 20:26

frensje schreef:
Hondenparfum is idd zo goor. Onze hond was laatst naar een nieuwe trimmer geweest. Onze hond heeft echt dagen gestonken naar een of andere goedkope wc verfrisser geur. Was echt zo smerig! Ze was wel heel goed getrimd maar deze geur was niet te doen. Het hele huis stonk. Nu twijfel ik of ik haar weer naar deze trimmer zal doen.



Gewoon aangeven als ze verder prima getrimd is. Liever geen parfum spuiten op de hond en klaar toch lijkt me.zeg je gewoon het past niet bij je


Bij de trimmer aangeven lijkt me makkelijker dan bij een vreemde of persoon zeggen dat zE stinken, Hahaha

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:29

Babootje schreef:
Ik heb dat met Issy Myake, léau d'Issy. Verschrikkelijk...



Neee dat is één van de lekkerste |(

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:38

frensje schreef:
Hondenparfum is idd zo goor. Onze hond was laatst naar een nieuwe trimmer geweest. Onze hond heeft echt dagen gestonken naar een of andere goedkope wc verfrisser geur. Was echt zo smerig! Ze was wel heel goed getrimd maar deze geur was niet te doen. Het hele huis stonk. Nu twijfel ik of ik haar weer naar deze trimmer zal doen.

Ik heb bij het maken van de nieuwe afspraak geappt dat ik zeer tevreden over de service was, wat ik graag anders wilde hebben (haar achterop de kop in verhouding langer laten en de kop in het geheel wat korter knippen) en aangegeven dat ik in het vervolg geen parfum meer wilde op mijn hond omdat ik er luchtwegproblemen van kreeg.
Was ook mijn eigen fout dat ik niet had doorgegeven dat parfum niet op mijn hond mag bij het overstappen naar een andere salon. :+
Maar ik was het van mijn vorige salon gewoon gewend dat het niet of enkel nadat ik toestemming gaf werd opgespoten dus ik had er niet bij stilgestaan dat de nieuwe trimmer het er zo zou op spuiten. :')
Kreeg gelijk excuses ervoor en het is in de klantenkaart genoteerd. +:)+

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:48

Jaa herkenbaar!!

Ik ben echt GEK op parfum (heb er rond de 60) maar er zijn er ook een heel aantal die ik echt vreselijk vind. Ik ben super migraine gevoelig, ik heb er zelf ook een aantal die ik alleen op kan als er echt niks van hoofdpijn of iets onderweg is.

Maar Montale, welke geur dan ook, die hebben allemaal zo’n super scherpe noot erin. Echt zo vies!

En Mugler, dan vooral Alien, dat is echt migraine in een fles :r

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:08

Oh ja Alien van Mugler! Echt heel goor vind ik hem niet maar mijn neus ervaart het wel als zo’n typisch ouwe wijven luchtje :o

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:17

Old Spice :r , maar ook (sterke) vanille, kokos of lavendel geuren vind ik niet fijn. En natuurlijk de lichaamsgeuren van mensen (lijf, haar, mond/gebit en kleding) kan mijn maag laten omdraaien. Verder ruik ik het gelijk als iemand een geurtje van Yves Rocher op heeft, omdat ik die vrijwel allemaal op elkaar vind lijken.
Ooit kwam een keer in Lissabon een man voorbij lopen en die had zo'n waanzinnig lekker geurtje op, dat ik gelijk achter hem aan ben gegaan en gevraagd heb welke het was. Ben de naam alweer kwijt, omdat mijn man de geur verschrikkelijk vond. :')

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:20

Memories schreef:
Oh ja Alien van Mugler! Echt heel goor vind ik hem niet maar mijn neus ervaart het wel als zo’n typisch ouwe wijven luchtje :o


_O- _O- okeeeee :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:33

Ik heb dit met rituals. Ik vind alles van rituals echt vies ruiken.
En die winkel…. Bleh. Soms moet ik erheen voor een cadeau en dan kom je in die winkel en willen de mensen dat je vanalles probeert. Jekkes, ik hoef dat niet op mij en wil ook zsm weg, maar die verkopers zijn echt moeilijk af te wimpelen.

Voor andere geuren ben ik ook gevoelig, heb twee geuren die ik lekker vind, en meer niet. Ook onder de douche gebruik ik zeep met weinig geur.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:15

Ik ben wel gek op kokos en vanille.
Vanille in de winter en kokos ik de zomer.

Maar qua parfum houdt ik het zelf altijd wat zacht.
Niet te veel op en geen hele sterke geuren.