Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vloer legger, is dit oplichting?

 
Profiel   

Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.

Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:24 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Waarom er direct van uit gaan dat de man over TS gaat walsen? Desnoods vraagt ze iemand om bij het telefoongesprek te zijn. TS gaat in deze ook niet vrijuit hoor. Zij maakt ook opeens andere prijsafspraken met de mannen ter plaatsen, laat opeens nog maar de helft van de klus doen en betaald dan aan die mannen. Overdonderd? Ok, kan. Die mannen zijn er enkele uren geweest. Dan kan ze ook iemand even appen om er bij te komen of die man in kwestie zelf al op voorhand contacteren dat dit niet gaat zoals afgesproken. Ik kan niet geloven dat TS 3 uur niets heeft durven doen uit schrik of overdondering. Ze had er ook voor kunnen kiezen om ze niet binnen te laten als het niet was wie ze dacht dat aan de deur ging staan. Het is nu wel fijn om een topic hier te openen over al dan niet oplichting terwijl zij zich ook niet aan de afspraken heeft gehouden.

Ik vind dat mannen hier nu wel wat worden afgeschilderd als een soort van briesende stier waarmee niet te praten valt en vrouwen als kleine popjes die hun zelf niet durven/kunnen verdedigen. De dag van vandaag hebben wij allemaal een gsm en 112 is zo gebeld. Het betreft ook appartementen, was er dan echt niemand waarbij ze in die uren dat werd gevloerd kon aankloppen als het zo onveilig aanvoelde? Ze was toch ook mans genoeg om te zeggen: De klus stopt hier, ik wil dat de rest niet meer wordt gedaan.


Jij verwoord het een stuk beter maar ik denk ook precies dit, kom op TS die man gaat je niet op eten als je belt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:26 



 
Profiel   

Damn, hoe een simpel topic over een (dubieus) bedrijf, kan uitmonden in een zogenaamde rAcIsMe rel van mensen met veel te lange tenen die deugmens willen spelen :') . Hoe is het met je ziel zeg, toe even.

Ik zou meneer de baas in gebreke stellen middels een aangetekende brief.
Daarin schrijf je wat de gemaakte afspraken en prijsopgaaf zijn, welke werkzaamheden er ter plaatse verricht zijn en wat er betaald is (maar ook wat er niet gedaan is).
Daaronder een sommatie waarin je een correcte factuur en het teveel betaalde bedrag vordert, met als afsluiting dat indien dit niet geschied, je genoodzaakt bent om juridische stappen te ondernemen.

Ik wil wedden dat het dan ineens allemaal stilvalt.

Dit soort bedrijven probeert maar al te graag geld te halen en van hun probleem, jouw probleem te laten maken.
Niet aan meedoen en ze laten zien wie er hier aan de touwtjes trekt zou mijn devies dus zijn.
Jij bent hier de klant, zij zijn afspraken niet nagekomen, niet andersom.

En TS, niet meer dan logisch dat je bang bent voor represailles, maar juist daarom belangrijk dat jij je niet de kaas van het brood laat vreten en je vrouwtje staat.
Vergeet niet; Blaffende honden bijten 9 van de 10 keer niet,zeker niet om dit soort bedragen.
Succes!


Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 08-02-23 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:28 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.

Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.

Dit inderdaad! Mondeling is leuk maar heb je niets aan, dan wordt het een welles nietes spelletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:31 



 

Urbanus schreef
Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.

Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.


Victim blaming en eigen aandeel zijn echt 2 verschillende zaken. Ik lees nergens dat ze hebben gedreigd, dat ze hebben geroepen of wat dan ook. Ik lees vooral dat TS geïntimideerd was door de afkomst van de mannen. Is zij daarom direct slachtoffer? De laatste tijd lijkt veel victimblaming te zijn het moment dat eigen aandeel wordt aangewezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:36 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat als ze ene meneer Kuipers aan de telefoon had en er staat ineens een Achmed voor de deur dat je dan wel even raar staat te kijken en natuurlijk kan die ook Kuipers heten maar ik snap TS best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:39 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Urbanus schreef
Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.

Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.


Victim blaming en eigen aandeel zijn echt 2 verschillende zaken. Ik lees nergens dat ze hebben gedreigd, dat ze hebben geroepen of wat dan ook. Ik lees vooral dat TS geïntimideerd was door de afkomst van de mannen. Is zij daarom direct slachtoffer? De laatste tijd lijkt veel victimblaming te zijn het moment dat eigen aandeel wordt aangewezen.


Ja maar vanuit haar eerdere ervaring is het toch volkomen logisch dat ze zich geïntimideerd voelde? Nee, niet zo chic nee, maar wel logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:03 



 
Profiel   

Iedereen is anders, niemand kan precies weten wat een ander voelt. Als ik een klusser in huis heb maar het voelt niet helemaal goed dan ga ik ook niet gelijk iemand erbij halen(ik zou ook niet weten wie eigenlijk...) maar dat betekend nog niet dat ze niet intimiderend over kunnen komen zelfs al zijn er geen bedreigingen oid. Ik heb het zelf ook weleens gehad met een klusjesman ik vond bepaalde dingen eigenlijk echt niet goed gedaan en nog voor het goed af was vroeg hij of ik wel al had betaald. Toen heb ik hem eerst nog wat af laten maken maar eigenlijk was ik echt niet tevreden hoe het tijdens het verbouwen is gegaan(ik heb sommige dingen zelf gecorrigeerd of tijdens aangesproken omdat iets op de verkeerde plek was geplaatst etc), maar ik durfde toch echt niet te beginnen over dat ik minder wou betalen daardoor. Er was vlak daarna ook iets stuk gegaan maar ik ben bang dat het nog minder mooi wordt als ik het laat aanpassen dus ik laat het maar. Het eindresultaat is verder wel mooi geworden en geen zin meer in gedoe.

Maar komen ze nu nog terug voor de andere klusjes? Wil je dat ook? Is de vloer wel mooi gelegd? Sorry als ik er overheen heb gelezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:12 



 
Profiel   

Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:37 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.


Fijn dat het opgelost is, worden de andere klusjes dan nog wel gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:37 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.

Etters van jongens dus, die hij waarschijnlijk had ingehuurd. En de eigenaar was gewoon prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:43 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.


Ahh wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:56 



 
Profiel   

Fijn dat het is opgelost, leerschool voor beide denk ik. Voor hem dat hij mensen een klus laat uitvoeren en hem besodemieteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:04 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.


Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:18 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.

Fijn! Nu maar genieten van je eigen stek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:49 



 
Profiel   

Goed opgelost elmiran, gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:39 



 
Profiel   

Exitium schreef
BTW is 21%, € 200 x 121% = €242.

Die € 52 zou BTW over €250 zijn. Well, bijna, dat zou € 52,50 zijn.


ah op die fiets.
zo had ik het inderdaad verder niet uitgerekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:21 



 
Profiel   

elmiran schreef
Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.


Ah dit is fijn om te lezen!
opgelost dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:29 



 
Profiel   

Fijne oplossing zo, toch? Nu genieten van je mooie en niet duur gelegde vloer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:43 



 
Profiel   

Emj_23 schreef
Ik denk niet dat Benz doorslaat. De afkomst vd mannen heeft namelijk niets met het hele verhaal te maken en toch wordt het benoemd omdat ze eerder met een andere man van de (vermeende) zelfde afkomst een slechte ervaring heeft gehad? En dat wordt dan toegevoegd omdat we dat als een wegingsfactor moeten meenemen in het verhaal? Dat is inderdaad gewoon racisme/discriminatie. Wellicht niet zo bedoeld, maar het is het wel.


Benzz is off topic en dat mag ook niet volgens mij.

En ik snap wel dat ze het noemt. Je kunt hoog en laag springen: marokkanen hebben nou eenmaal een niet zo positieve reputatie...dan mogen we allemaal lekker Woke zijn en dat niet mogen zeggen, maar het is gewoon zo. Ik doe overigens rustig zaken met ze, want laat ik die negatieve ervaringen nou net niet hebben. Ik voel me dus ook niet geintimideerd, en dat heeft ts wel, en ze geeft aan dat dat komt doordat ze een keer is opgelicht door een marokkaanse slotenmaker. En haar alarmbellen gaan dus rinkelen, zoals ze bij mij gaan rinkelen als er een rokende patser bij me voor de deur staat omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. En toen ik overvallen ben door iemand met een kale kop en petje op, liep ik ook een blokje om als ik iemand met kale kop en petje zag....dat is dan ook racisme, en natuurlijk weet ik dan verstandelijk dat niet iedereen met kale kop en petje mij gaat overvallen, maar mijn gevoel zegt: RUN! Het enige verschil is: die persoon met kale kop en petje is blank. En ik ben zelf een blank ras, dus ik herken daar veel meer nuances in. Een donker persoon zal ws ook gewoon een blokje omlopen voor elke blanke, omdat de nuance ontbreekt. Is ooit een onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat we bij een ander ras veel minder gelaatstrekken herkennen dan bij ons eigen ras. Kortom: iemand van een negroide ras ziet minder verschillen tussen mensen van het blanke ras. En andersom is dat ook zo. En daarbij: als ik opgelicht wordt door een Duitser zeg ik ook: klote duitsers...daar valt niemand over..iedereen snapt dat dat mijn frustratie is op dat moment, maar als iemand het zegt over marokkanen is het gelijk discriminatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:07 



 
Profiel   

elmiran schreef
Ik zeg toch niet dat ze allemaal zo zijn? Ik ben een keer geintimideerd door een Marokkaanse slotenmaker. Kun je, je voorstellen hoe dat is als meisje van 22 in je eentje?. Ik heb zat Marokkaanse collega's gehad die zich wel goed gedragen, en die zulk gedrag absoluut niet goed keuren. Het is helaas een deel die het verpest voor ze.

De eigenaar is een Nederlandse man. Dus bij iedere groep heb je zulke mensen. De jongens hebben hun werk goed gedaan. Ik heb ze niet weg gestuurd om hun afkomst.


Als je zat Marokkaanse collega’s hebt gehad waarbij je andere ervaringen hebt gehad dan begrijp je toch ook dat het vermelden van de achtergrond in deze context ongeplaatste is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:12 



 
Profiel   

Waarom moet het delen van een gevoel, ervaring of mening toch meteen discriminatie genoemd worden? Pfff..... openminded zijn werkt beide kanten op hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:15 



 
Profiel   

TS, blij dat het voor jou is opgelost.
Ik denk niet dat TS bewust iets racistisch heeft bedoeld. En sommige mensen kunnen vinden dat het overdreven is of het “goed” praten, maar feit blijft dat simpel gezien het racistisch omschreven was. Je kan vinden dat TS daar een “reden” voor had of dat haar “gevoel” er mag zijn. Dat klopt allemaal, maar maakt het niet minder racistisch.
Een houdbare samenleving is ook over angsten en aannames heen stappen en erkennen dat je soms dingen zegt en denkt die niet helpend zijn. Dit is zo’n heel mooi voorbeeld wat we allemaal herkennen. Je kan dan , afhankelijk van je positie, invullen, Marokkanen, Turken, vrouwen, mannen, zwarten, joden, zigeuners, russen, oostblokkers, andere groep die ik eng vind.
Wees je daar bewust van, kijk in de spiegel en niet met een verrekijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:46 



 
Profiel   

Ik denk ook dat de nederlandse naam messenger man ook gewoon 1 van de 2 is, gebeurt vaker dat mensen van een dergelijke afkomst een nederlandse naam op social media gebruiken. Omdat deze afkomsten nou eenmaal niet goed bekend staan hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:46 



 
Profiel   

Citaat
Als je zat Marokkaanse collega’s hebt gehad waarbij je andere ervaringen hebt gehad dan begrijp je toch ook dat het vermelden van de achtergrond in deze context ongeplaatste is.


Dit waren wat oudere mannen en zelfs zij maakten opmerkingen over een bepaalfe wijk in Utrecht. Dat ik daar als vrouw niet alleen moet lopen.

@Yummy: Nee deze man bestaat echt. Ik heb een foto van zijn bankpas gehad en het oud ijzerbedrijf gevonden. Hij had ze blijkbaar ingehuurd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen