Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:20

Telpeva schreef:
Wat is eigenlijk het doel van zo'n knuffel als het de ouders extra werk geeft, ik mis even want het voor toegevoegde waarde heeft voor het kind. Want die staat er bij en kijkt er naar ofzo?


Mijn dochter vindt het fantastisch, Puk gaat overal mee naartoe. Naar de grote school van haar broer, bij opa e en oma spelen, mee uit eten.


nicole_floor schreef:
Ugh ik zou ook niet zo'n vieze gore knuffel in mijn huis willen.


Hij ruikt schoon hoor, ik overdrijf ongelooflijk maar na ieder kindje gaat hij door het wasprogramma.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:21

Dat mensen gaan staan beppen in de deuropening met de schuifdeuren zodat de deuren niet meer sluiten. Het is niet zo warm...

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:22

Schuifdeuren op winter stand.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:40

Ik heb Flip de beer altijd geweigert.Flip mocht bij een ander klasgenootje logeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:46

Britta31 schreef:
Ik heb Flip de beer altijd geweigert.Flip mocht bij een ander klasgenootje logeren.
Is dat om je kinderen bij te brengen dat je eigen mening en wensen altijd voorgaan en dat als je ergens geen zin in hebt, je het ook niet hoeft te doen? :+

Telpeva: waarom zou het per se een doel voor de ouders moeten dienen? Ik vind het juist tof voor de kinderen, ten eerste omdat het eens wat anders is dan de standaard reken- en taallessen en juist hun fantasie prikkelt, ten tweede omdat het een soort 'collective effort' is om voor het beest te zorgen. Wij hadden op de uni Gracchus, die is zelfs mee geweest op studiereis naar Rome, en fanatiek dat iedereen was om 'm Rome te laten zien en dat in de Facebookgroep te posten voor de thuisblijvers. :)) Was echt hartstikke leuk!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:49

Ik moet wel zeggen dat onze klas Flip wel heel goor was om te zien.Ik had wel elk jaar de klas vissen in de zomervakantie.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:51

Mkango schreef:
Britta31 schreef:
Ik heb Flip de beer altijd geweigert.Flip mocht bij een ander klasgenootje logeren.
Is dat om je kinderen bij te brengen dat je eigen mening en wensen altijd voorgaan en dat als je ergens geen zin in hebt, je het ook niet hoeft te doen? :+

Telpeva: waarom zou het per se een doel voor de ouders moeten dienen? Ik vind het juist tof voor de kinderen, ten eerste omdat het eens wat anders is dan de standaard reken- en taallessen en juist hun fantasie prikkelt, ten tweede omdat het een soort 'collective effort' is om voor het beest te zorgen. Wij hadden op de uni Gracchus, die is zelfs mee geweest op studiereis naar Rome, en fanatiek dat iedereen was om 'm Rome te laten zien en dat in de Facebookgroep te posten voor de thuisblijvers. :)) Was echt hartstikke leuk!

Maar, wat doet het? Wat brengt het kinderen bij, wat is het doel van het ding?
Ik bedoel, ik herken het fanatisme en de lol die de kinderen er mee hebben, maar welk doel dient het?
Het lijkt mij dat zoiets de kinderen ook wat leert? Maar wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:53

M_D_H schreef:
Maar, wat doet het? Wat brengt het kinderen bij, wat is het doel van het ding?
Ik bedoel, ik herken het fanatisme en de lol die de kinderen er mee hebben, maar welk doel dient het?
Het lijkt mij dat zoiets de kinderen ook wat leert? Maar wat dan?
Zorg dragen voor iets ("hé, Puk moet ook mee-eten aan tafel"), empathie met iets anders dan alleen jezelf ("Puk wil hier vast heel graag bij zijn!") en, zoals ik zeg, het prikkelt de fantasie, wat ook nooit verkeerd is, en een gevoel van verbondenheid met de rest van de klas, want kijk eens waar Puk allemaal komt doordat wij er met z'n allen tijd en moeite in steken.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:57

Ah dat je dochter hem zo leuk vindt dat maakt het ook wel weer heel zoet!

Mango ik had het idee dat haar kinderen nog heel jong zijn en zoiets niet zelf kunnen schrijven en dat zij het daarom zelf moet schrijven, maar misschien klopt mijn aanname niet :) dat zou ik zelf zonde vinden, juist om wat je zelf al zegt, ik denk dat zoiets juist leuker is op een leeftijd waarbij kinderen zo'n dagboek zelf kunnen invullen.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:00

Bij ons moest de klassenknuffel aan het einde van de week ook gewassen worden. Zo bleef hij fris.
Het is idd een stukje zorgen voor, maar het draagt ook bij aan zelfvertrouwen, er werd bij ons na de week in de klas verteld aan de hand van de dingen die je samen in het boekje had geschreven.
Vertellen over je eigen leven door middel van een knuffel is makkelijker dan een spreekbeurt of een boek....
Het zijn de ouders die er een wedstrijd van maken om de meest bijzondere verhalen te maken. Maar dat is niet het idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:16

Telpeva schreef:
Ah dat je dochter hem zo leuk vindt dat maakt het ook wel weer heel zoet!

Mango ik had het idee dat haar kinderen nog heel jong zijn en zoiets niet zelf kunnen schrijven en dat zij het daarom zelf moet schrijven, maar misschien klopt mijn aanname niet :) dat zou ik zelf zonde vinden, juist om wat je zelf al zegt, ik denk dat zoiets juist leuker is op een leeftijd waarbij kinderen zo'n dagboek zelf kunnen invullen.
Nee, Urbanus zal het fysieke schrijven moeten doen, maar dat is toch ook niet zo erg? Samen met je kind de dag van Puk doornemen, geeft je ook weer een moment samen met je kind.

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:42

Telefoon kwijt, staat natuurlijk op stil. Hele huis doorgezocht.
Lag hij op zolder waar ik net een boek gehaald had. Why am I like this? :')

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:49

Mijn vriend vraagt me net waarom er een leeg bord in de koelkast staat. M’n eerste reactie was maat, weet ik veel?

Maar toen bedacht ik me dat ik net een broodje wilde maken met kaas (uit de koelkast) en dacht ‘huh, ik had toch al een bord gepakt…? Naja!’

Dus. Verder gaat het wel oké.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:53

M_D_H schreef:
Maar, wat doet het? Wat brengt het kinderen bij, wat is het doel van het ding?
Ik bedoel, ik herken het fanatisme en de lol die de kinderen er mee hebben, maar welk doel dient het?
Het lijkt mij dat zoiets de kinderen ook wat leert? Maar wat dan?


Achterliggende geachte zou IMO wel hetzelfde zijn als bij klasvissen / andere klashuisdieren maar dan zonder dierenleed ;) dus empathie, samenwerken met je klasgenoten om het beestje in leven te houden etc.

JustMe8484 schreef:
Het zijn de ouders die er een wedstrijd van maken om de meest bijzondere verhalen te maken. Maar dat is niet het idee...


Ik ben ook bang dat als we schoolactiviteiten zouden willen beperken tot dingen waar ouders geen wedstrijd van kunnen maken, we het makkelijkst meteen het hele basisonderwijs kunnen schrapen := iets met kinderen als verlengde van jezelf zien en een groot ego van sommige mensen :+

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:54

Captain schreef:
Telefoon kwijt, staat natuurlijk op stil. Hele huis doorgezocht.
Lag hij op zolder waar ik net een boek gehaald had. Why am I like this? :')



Eapy schreef:
Mijn vriend vraagt me net waarom er een leeg bord in de koelkast staat. M’n eerste reactie was maat, weet ik veel?

Maar toen bedacht ik me dat ik net een broodje wilde maken met kaas (uit de koelkast) en dacht ‘huh, ik had toch al een bord gepakt…? Naja!’

Dus. Verder gaat het wel oké.

Valt nog mee :j

Ik slaap wandel en dat kan voor hilarische situaties zoeken, zoals bijvoorbeeld wakker worden en denken: Waarom heb ik mijn wekker eigenlijk niet gehoord? Waar is mijn telefoon eigenlijk?
En dan het hele huis afzoeken, telefoon niet kunnen vinden, het opgeven en maar blind (zonder tijd) naar het werk toe willen rijden, langs de koelkast lopen en dan bedenken: Ik hoor wat...
En dan blijkt dat je in je slaap je telefoon in de koelkast hebt gelegd... Zonder enige aanleiding of logische reden... :+ :') _O-

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:59

Klinkt wel als een leuke en waardevolle schoolopdracht zo, thanks voor de extra uitleg :D

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:07

de deken dillema's met mijn paard.
Vannacht onder nul, dus deken om gedaan.
Maar nu schijnt de zon, staat ze te puffen van de warmte. (Gelukkig apte de staleigenaresse mij of ze hem eraf mocht halen)

Ze heeft niet meer aan dan een ongevoerde regendeken (Bucas Smartex Rain)

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:45

Fly_high schreef:
M_D_H schreef:
Maar, wat doet het? Wat brengt het kinderen bij, wat is het doel van het ding?
Ik bedoel, ik herken het fanatisme en de lol die de kinderen er mee hebben, maar welk doel dient het?
Het lijkt mij dat zoiets de kinderen ook wat leert? Maar wat dan?


Achterliggende geachte zou IMO wel hetzelfde zijn als bij klasvissen / andere klashuisdieren maar dan zonder dierenleed ;) dus empathie, samenwerken met je klasgenoten om het beestje in leven te houden etc.

JustMe8484 schreef:
Het zijn de ouders die er een wedstrijd van maken om de meest bijzondere verhalen te maken. Maar dat is niet het idee...


Ik ben ook bang dat als we schoolactiviteiten zouden willen beperken tot dingen waar ouders geen wedstrijd van kunnen maken, we het makkelijkst meteen het hele basisonderwijs kunnen schrapen := iets met kinderen als verlengde van jezelf zien en een groot ego van sommige mensen :+


Ja, denk dat dat zeker waar is helaas...
Wij wonen in een best welgesteld dorp, onze oudste zit in de hb klas. Ik vind het vreselijk. Nee mijn kind is niet beter dan de kinderen in de reguliere klassen. Ze leert anders en heeft baat bij deze aanpak. Maar ik gun echt ieder kind zo'n fijne aanpak gericht op wat het kind nodig heeft...
Maar de houding van sommige ouders. In het algemeen in dat dorp, en in het bijzonder in die klas... en dan schijnt er nog een school te zijn waar het dure mensen gehalte nog hoger is, hier zijn de arbeidsklassen nog aardig verdeeld...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:55

Puk heeft ook luiers mee, onderbroekjes, jasjes, tandenborstel en een schijtboekje van Dikkie Dik. Het is voor m'n dochter vooral een hele eer.

Ik ben gewoon een verbitterde tante.

Alja

Berichten: 25597
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:12

Wij hebben smokey op school en met smokey bekijk je de brandgevaren in je eigen huis.

Ik vind het leerzaam :)

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:56

Ik zit weer op het werk, op zich nog wel redelijk zonder ergernissen de dag door kunnen komen, maar ik ben het nu wel weer zat. Is het al vijf uur?

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:01

Fitness/bodybuilding influcancers die de ballen verstand hebben van het onderwerp en de meest debiele oliebol zeggen of oefeningen bedenken.

denisesilver schreef:
Is het al vijf uur?

Biiiijna, hang on! :D

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:35

Verdorie ik was zo productief achter de computer, ik hoefde alleen nog te printen.
Printer: haha. Ha. Nee.

Helemaal klaar ermee

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 18:32

Mijn ADHD brein icm met hormonen }> :j

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 18:47

Aan een klasgenootje.

Komend half jaar doe ik een minor op een andere school, en diegene is dezelfde minor gaan doen. Geeft niet maar ze hangt gigantisch aan me. Ik ben juist buiten mijn eigen school gaan zoeken zodat ik andere mensen kon leren kennen. Opdringen binnen gesprekken, constant achter me aan lopen, etc. Was ik in gesprek met een docent komt ze er in eens tussendoor met een vraag aan mij, die echt wel even had kunnen wachten.

Ik snap dat ze het misschien moeilijk vindt met nieuwe mensen enzo. Maar zo gaan het een heel zwaar semester worden...