Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:00

Hier bied ik ook wel eens op meerdere dingen en als andere dan eerder geaccepteerd worden laat ik t erbij.

En idd veel uit het buitenland. Heel enkele keer raakt eens iets kwijt. Maar wordt altijd goed opgelost.
Opklaar keer gehad dat ulcus Homerr liet verzenden. Duurde langer dan maand voor het aankwam en volgens Vinted is het dan kwijt. Zowel ik als verkoper krijgen dan geld terug. En dan kwam ik later een ander pakketje ophalen lag het Homer pakketje er alsnog. Vinted geeft dan ook aan dat je het gewoon kan houden en geen geld hoeft terug te betalen.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:04

Joaquim schreef:
ik heb wat verkocht op vinted en het is volgens mij wel de laatste dag om het te versturen, maar ik geraak niet op vinted door de puzzel die ik moet oplossen, en die blijft maar laden. meer mensen die dit probleem hebben? :')


ga je via de pc? Dan via app proberen? Ga je via de app dan eens via pc proberen.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:36

Ik heb net 5 minuten geleden wat verkocht en 4 minuten geleden heeft ze het geannuleerd. Wat is dat voor vaags... >;)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:45

Esther_ schreef:
Janine1990 schreef:
*valt binnen


Ik heb mezelf zojuist van de bank geschopt, zes oude maar goede dekbedovertrekken op de foto gezet. Twee zelfs opnieuw in de was gegooid omdat ze echt muf roken van jaren in de kast liggen...

Vervolgens wil ik ze uploaden, mag ik ze niet op Vinted verkopen.

WAAROM??? :')

Staat in de Regels, beddengoed mag alleen nieuw verkocht worden


Dat het niet mag inderdaad, geen uitleg... Dat vraag ik me dus juist af... Waarom mag het niet? :+

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:42

Zal wel voor hygiëne zijn. Ondergoed mag ook alleen nieuw :=

Phrono: wellicht heeft koper het artikel niet meer, wil het niet meer verkopen, wil het niet verzenden op de manier die je gekozen hebt, is het zo goedkoop dat hij/zij daarvoor de moeite niet wil doen......zoiets? Heb je helemaal gen berichtje meer gekregen waarom het geannuleerd werd...?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:58

Nee ze koopt iets van mij en 1 minuut later annuleert ze het. Of vinted annuleert? Geen idee, nog nooit gehad dit. Ik heb gevraagd waarom maar geen reactie.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:01

Zo ook vaag zeg, ik las echt "gekocht".... Y;(

Misschien had ze meerdere vensters openstaan en per ongeluk bij het verkeerde artikel op "nu kopen" geklikt :=

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:06

Ik had ook een annulering, maar op een andere manier. Het gaat om een nieuwe broek met prijskaartje eraan, lage prijs. Iemand bood 2 euro minder, daarna 1,5 euro minder, 1 euro minder, 50 cent minder (ik hoefde zelf niet af te wijzen, ze deed zelf steeds een nieuw bod) en daarna had ze het artikel gekocht. Om vervolgens te annuleren. Nu heeft ze wel een automatische negatieve review.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:09

Ook bijzonder zeg! Maar als verkoper krijg je nu toch geen slechte review als dit gebeurd? Ik moet het artikel zelf weer te koop aanbieden want het blijft op verkocht staan..

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:11

Nee, volgens mij niet. Het is volgens mij meer een ontmoediging voor mensen die regelmatig kopen en vervolgens annuleren. Als je je ineens bedenkt, dan had je er vooraf beter over na moeten denken.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:43

Phrono schreef:
Nee ze koopt iets van mij en 1 minuut later annuleert ze het. Of vinted annuleert? Geen idee, nog nooit gehad dit. Ik heb gevraagd waarom maar geen reactie.


Heb ik ook wel eens gehad, iemand die het specifieke item heel graag wilde maar zich even had verslikt in de maat.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:10

Hier ook 1x gehad hoor, dolenthousiast over een truitje die te koop stond en ik al lang zocht, kocht het vlug en toen besefte ik pas dat het de foute maat was…. Dus ook geannuleerd, maar wel berichtje met excuses en de reden.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:37

Al een tijdje stille meelezer in dit topic :)

Mijn Vinted ligt al even stil.. heb er 30 items op staan maar de verkopen gaan niet hard.
Wat doen jullie om het aantrekkelijker te maken? Hastags plaatsen? (zoja, hoe welke en waar?) of prijzen verlagen?

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:00

Volgens mij kan je in het menuutje van de (geannuleerde) verkoop ergens aanklikken dat je het opnieuw te koop kunt zetten :)

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:29

Ik had een jas gekocht voor carnaval...Ik dacht er goed aan te doen om een maat groter te bestellen (40 ipv 38)... Dan kon ik me daaronder nog goed aankleden en verkleden :) Helaas is de jas te klein! In Italië zullen ze misschien kleinere maten hebben ofzo, maar hij past gewoon echt niet fijn :( Heb 'm meteen weer voor dezelfde prijs op Vinted gezet en gelukkig meteen verkocht... :+

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:51

Even een vraag. Ik heb 5 februari wat gekocht en het is ook afgeschreven. Nu 4 dagen later staat er expired bij. Ik keek op mijn rekening en zag dat het bedrag terug gestord is door Leetchi corp.
Waarom?. Hebben ze maar 4 dagen de tijd om te verzenden?.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:03

Volgens mij verschilt dat per verzender. Bij Homerr heb je meer tijd dan bij DPD bijv.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:09

xMyrth schreef:
Ik had een jas gekocht voor carnaval...Ik dacht er goed aan te doen om een maat groter te bestellen (40 ipv 38)... Dan kon ik me daaronder nog goed aankleden en verkleden :) Helaas is de jas te klein! In Italië zullen ze misschien kleinere maten hebben ofzo, maar hij past gewoon echt niet fijn :( Heb 'm meteen weer voor dezelfde prijs op Vinted gezet en gelukkig meteen verkocht... :+


Italiaanse maten moet je 2 maten bib optellen voor de Nederlandse maat.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:59

Pantykous schreef:
xMyrth schreef:
Ik had een jas gekocht voor carnaval...Ik dacht er goed aan te doen om een maat groter te bestellen (40 ipv 38)... Dan kon ik me daaronder nog goed aankleden en verkleden :) Helaas is de jas te klein! In Italië zullen ze misschien kleinere maten hebben ofzo, maar hij past gewoon echt niet fijn :( Heb 'm meteen weer voor dezelfde prijs op Vinted gezet en gelukkig meteen verkocht... :+


Italiaanse maten moet je 2 maten bib optellen voor de Nederlandse maat.

Had ik dat maar eerder geweten haha :') Echt niet bij stilgestaan.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:07

Kocht je de jas van een Italiaan(se)? Want dan had de maat volgens het systeem van Vinted al gecorrigeerd moeten zijn naar NL/DU maten, toch?

Ik kan het nu niet vinden, maar heb regelmatig gezien dat er een heel rijtje aan maten stond per land (UK/DU/FR/IT bijvoorbeeld). Dat stond dan niet in de omschrijving, maar was automatisch gegenereerd. Dan weet je al iets zekerder of je maatje 36 ook echt een Nederlands maatje 36 is.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:43

Ooh ja ik denk dat de jas wel van een italiaanse was :) Maar in het label (foto) stond ook alleen L...

Wel goed om voortaan eens in de gaten te houden, zo'n rijtje! Ik ken het nog niet :D

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:42

Hier een broek besteld, en de maat vooraf gevraagd, was mijn maat. Nu wil ik hem een week na binnenkomst aantrekken, past niet -O- labelmaat is een maat kleiner. En domme ik heb dat bij binnenkomst niet nog even nagekeken, aangezien ik er specifiek naar had gevraagd. -O- "baalmomentje"

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:32

Broeken zijn nu het enige wat ik zelden koop op vinted(behalve dat ene merk, waar ik zeker van ben dat de maat me past), maar anders altijd wat…. Te breed, smal,lang,kort,…..)

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:44

Hier verder wel goede ervaringen, maar dan werd ook het juiste opgestuurd :j
Is gelukkig een als nieuwe broek, dus ik zet hem er maar weer op.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:20

Ik koop alleen mijn vaste merken dus dat zit dan altijd goed.