Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 210 van de 362 [ 9048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 362  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dingen die je je af vraagt deel 4!

 
Profiel   

Gaan die zooltjes wel ipv de andere zool? Als die er echt bij komt is het niet gek dat het niet past. Maar ook wanneer die echt veel groter is dan de oorspronkelijke inlegzool.

Balen dat het zo’n pijn doet, dat is geen kwestie van wennen meer..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:16 



 
Profiel   

Ik heb wel een paar weken zere voeten gehad.
Nu vind ik ze geweldig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:47 



 
Profiel   

Ik moest het inhebben van zooltjes opbouwen van de podoloog.
Had toen staand/lopend werk, mocht ze niet meteen een hele werkdag in doen.
Maar als ik jou begrijp doen ze al meteen pijn? Maar dan niet perse het zooltje, maar dat je te weinig ruimte overhoud in je schoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:06 



 
Profiel   

Je moet ze idd inlopen. Bij mij deed het ook behoorlijk zeer, daarna wil je niet meer zonder.

En over die voedselvraag: ik heb ruim 10 jaar geen chocola gegeten met deze reden. Na emdr was het voorbij (had ook een achterliggende oorzaak tbh)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:51 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden!

Marocje, zooltjes van de schoen zelf er uit gehaald. Die zijn alleen heel dun en plat, dus scheeld nog al.
Loop het liefst blootsvoets of op schoenen zonder voorgevormde zool. Nooit last van m'n voeten. Alleen nu na 2 operaties blijvende klachten enkel en knie. En zouden zooltjes misschien helpen.

DuoPenotti,
De zooltjes zelf doen pijn. Ook als ik ze los op de grond leg en er op sta, zonder schoen. Ik heb een schoen gevonden waar m'n voet in past met zooltje. Waar ik last van heb is echt het zooltje zelf.
Opbouwen heb ik ook gehoord. Maar een kwartier mee zitten is al vervelend, laat staan er op lopen.
Stomme is ook nog dat ik vooral last van m'n goede kant heb. Het is om links te ontlasten, maar omdat het zooltje rechts pijn doet leun ik juist extra op links wat weer voor extra pijn in m'n enkel/knie zorgt.

Geef de zooltjes nog een kans tot na het weekend. Als ik er dan nog steeds niet mee kan zitten of staan voor korte tijd, dan bellen we maandag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:35 



 
Profiel   

Ja dan zeker bellen als het de zooltjes zelf :j

Ik heb die last zo echt niet ervaren.
Opbouwen vind ik heel logisch maar een kwartier is wel erg kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:45 



 
Profiel   

Wat bedoelen ze nou precies met “Blowen op de Wallen verboden?”

https://www.at5.nl/artikelen/218986/blowen-op-de-wallen-vanaf-half-mei-verboden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:35 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Wat bedoelen ze nou precies met “Blowen op de Wallen verboden?”

https://www.at5.nl/artikelen/218986/blowen-op-de-wallen-vanaf-half-mei-verboden

Geen blowjobs meer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:37 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Wat bedoelen ze nou precies met “Blowen op de Wallen verboden?”

https://www.at5.nl/artikelen/218986/blowen-op-de-wallen-vanaf-half-mei-verboden


Je weet wat blowen is? Dat is wiet roken. Dus dat is verboden vanaf half mei op de Wallen. De Wallen is een wijk in Amsterdam. Waar prostituees achter de ramen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:39 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Cowboy55 schreef
Wat bedoelen ze nou precies met “Blowen op de Wallen verboden?”

https://www.at5.nl/artikelen/218986/blowen-op-de-wallen-vanaf-half-mei-verboden

Geen blowjobs meer. :j


Nou dan kunnen ze wel opdoeken daar. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:39 



 
Profiel   

Vandaar mijn verwarring. Zouden ze zo’n titel nou bewust verzinnen? Of zijn ze onbedoeld grappig bij AT5?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:54 



 
Profiel   

Ja denk dat het wel bewust is. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:58 



 
Profiel   

Fearn schreef
Herkent iemand dit?

Toen ik op reis was (zo'n 2 maanden geleden) heb ik een flinke voedselvergiftiging gehad. Het laatste wat ik at voordat ik ziek werd was een noedelsoep (het is niet zeker of dat ook de oorzaak was van de voedselvergiftiging, ik had die dag namelijk meerdere dingen gegeten).

Maar ik kan na die tijd geen soep meer eten zonder misselijk te worden.. ik heb het wel geprobeerd, maar na een halve kom krijg ik weer het gevoel dat ik moet overgeven en krijg ik het niet meer weg. Eigenlijk heb ik nu ook helemaal geen trek meer in (noedel)soep maar ook niet in Aziatische gerechten die er qua smaak wat op lijken..

Kan het zijn dat je maag/je reuk dit herkent, en weigert of zo? Ook al is het lang geleden?


Ik heb dat zeker ook. Ik heb dat met zeevruchten, met name mosselen/schelpdieren en oesters. Ik ben daar een keer zo beroerd ziek van geworden nadat we in Zeeland een fruit de mêr hadden gegeten dat ik spontaan geen honger meer heb als ik het überhaupt al ruik. Alleen gamba's/langoustines gaan nog. Maar ik lust ook geen bisque meer, en dat vond ik vroeger hemels. Dat is ondertussen echt 5 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 22:06 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Fearn schreef
Herkent iemand dit?

Toen ik op reis was (zo'n 2 maanden geleden) heb ik een flinke voedselvergiftiging gehad. Het laatste wat ik at voordat ik ziek werd was een noedelsoep (het is niet zeker of dat ook de oorzaak was van de voedselvergiftiging, ik had die dag namelijk meerdere dingen gegeten).

Maar ik kan na die tijd geen soep meer eten zonder misselijk te worden.. ik heb het wel geprobeerd, maar na een halve kom krijg ik weer het gevoel dat ik moet overgeven en krijg ik het niet meer weg. Eigenlijk heb ik nu ook helemaal geen trek meer in (noedel)soep maar ook niet in Aziatische gerechten die er qua smaak wat op lijken..

Kan het zijn dat je maag/je reuk dit herkent, en weigert of zo? Ook al is het lang geleden?


Ik heb dat zeker ook. Ik heb dat met zeevruchten, met name mosselen/schelpdieren en oesters. Ik ben daar een keer zo beroerd ziek van geworden nadat we in Zeeland een fruit de mêr hadden gegeten dat ik spontaan geen honger meer heb als ik het überhaupt al ruik. Alleen gamba's/langoustines gaan nog. Maar ik lust ook geen bisque meer, en dat vond ik vroeger hemels. Dat is ondertussen echt 5 jaar geleden.


Idem met drank waar ik serieus zat/ziek van geworden ben. Jaren geen Ouzo, jenever en whiskey meer kunnen ruiken, laat staan drinken. Gelukkig niet allemaal gelijktijdig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 22:13 



 
Profiel   

Wat is beter voor je auto als je berg afrijdt, maar je wel aan de snelheid wil houden? Laten rollen en op het eind harder afremmen of constant een beetje remmen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 07:36 



 
Profiel   

sowieso niet steeds remmen, is niet zo goed voor je remmen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 07:42 



 
Profiel   

Liefst in een lagere versnelling zetten en op de motor remmen, maar als dat niet lukt af en toe kort (pompend) remmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 08:12 



 
Profiel   

Is het een automaat of met versnellingen? Met versnellingen kan je daarop remmen. Automaat weet ik niet heel goed hoe dat werkt. Heb er wel mee gereden maar weet niet meer wat hij doet als je bergaf gaat. Met versnellingen kan je rustig de berg af in een versnelling zonder gas erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 08:17 



 
Profiel   

Sheran schreef
Liefst in een lagere versnelling zetten en op de motor remmen, maar als dat niet lukt af en toe kort (pompend) remmen.


Dit. De berg af in dezelfde versnelling als de berg op, zoveel mogelijk zorgen dat je ook zonder remmen op de goede snelheid blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:09 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Is het een automaat of met versnellingen? Met versnellingen kan je daarop remmen. Automaat weet ik niet heel goed hoe dat werkt. Heb er wel mee gereden maar weet niet meer wat hij doet als je bergaf gaat. Met versnellingen kan je rustig de berg af in een versnelling zonder gas erbij.

Ik heb een automaat, als ik niets doe dan is het alsof ie in zijn vrij de berg afrolt. Maar dan maak ik nogsteeds veel vaart. Ik zit in Nieuw-Zeeland en de snelweg hier loopt ook door de bergen heen, dus met 100 kmpu omhoog en soms met 120/130 naar beneden (als de road conditions het natuurlijk toelaten), terwijl de limiet dan dus wel 100 is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:30 



 

chantalboes schreef
Suzanne F. schreef
Is het een automaat of met versnellingen? Met versnellingen kan je daarop remmen. Automaat weet ik niet heel goed hoe dat werkt. Heb er wel mee gereden maar weet niet meer wat hij doet als je bergaf gaat. Met versnellingen kan je rustig de berg af in een versnelling zonder gas erbij.

Ik heb een automaat, als ik niets doe dan is het alsof ie in zijn vrij de berg afrolt. Maar dan maak ik nogsteeds veel vaart. Ik zit in Nieuw-Zeeland en de snelweg hier loopt ook door de bergen heen, dus met 100 kmpu omhoog en soms met 120/130 naar beneden (als de road conditions het natuurlijk toelaten), terwijl de limiet dan dus wel 100 is.
In dat geval moet je je PRNDL op 'L' zetten (zit helemaal onderaan), dan houdt hij de lage versnellingen vast zodat je op de motor kunt remmen. Soms heb je ook nog een + en een - daar zitten waarmee je handmatig kunt schakelen.

Daarnaast inderdaad pompend remmen als je moet remmen en de auto bij voorbaat al niet teveel onder je uit laten lopen. Net als met een paard eigenlijk: je wilt niet dat hij 'out of control' raakt, dat wil je voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:35 



 
Profiel   

Mkango schreef
In dat geval moet je je PRNDL op 'L' zetten (zit helemaal onderaan), dan houdt hij de lage versnellingen vast zodat je op de motor kunt remmen. Soms heb je ook nog een + en een - daar zitten waarmee je handmatig kunt schakelen.

Daarnaast inderdaad pompend remmen als je moet remmen en de auto bij voorbaat al niet teveel onder je uit laten lopen. Net als met een paard eigenlijk: je wilt niet dat hij 'out of control' raakt, dat wil je voor zijn.

Dank! Weer wat geleerd *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:39 



 
Profiel   

Wij pakken ook lage versnelling en afentoe even flink bijremmen en dan weer laten rollen.

Zeer zeker niet constant remmen!
Dit is donders slecht voor je schijven.

Moet zeggen dat wij met een + ton achter de auto door de bergen rijden, dus wij moeten wel goed bijremmen.
Anders gaat het fout

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 13:16 



 
Profiel   

Wat zou er dan gebeuren als je adaptieve cruise control aan hebt staan? Zou de auto dan uit zichzelf pompend remmen of slepend remmen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:37 



 
Profiel   

Lisa_22 schreef
Wat zou er dan gebeuren als je adaptieve cruise control aan hebt staan? Zou de auto dan uit zichzelf pompend remmen of slepend remmen?

ik heb adaptieve cruise control maar ik ga het liever niet uitproberen :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 210 van de 362 [ 9048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 362  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen