Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 00:28

Vandaag reageerde er iemand op mijn advertentie van gratis paardenmest.
Komt die gast uit Malden.
Kijk altijd eerst waar ze vandaan komen.
Ik woon zelf op de rand Groningen/Drenthe
Zie ik ook staan dat hij niet op berichten reageert, direct maar verwijderd.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 04:55

Ik heb uiteindelijk onderstaande zin maar bovenin de tekst gezet, hielp wel want ik kreeg ineens een stuk minder berichten met "Ik kom vandaag nog halen".

Citaat:
Let op!! De auto staat in het uiterste Noorden van het land, houd hier aub. rekening mee voor je een bod of reactie stuurt.


Maar de auto is uiteindelijk om 21:50 verkocht.. Terwijl meneer er in eerste instantie tussen 3 en 4 zou zijn en toen belde dat hij er om 20:30 zou zijn. :x

Ben wel weer even klaar met alle autohandelaren :')

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:37

Doet bij jullie marktplaats het normaal? Ik heb iets verkocht en ik zag bij de preview wel een melding voorbij komen dat er was betaald, maar ik.kan mijn berichten nu niet lezen. Echt zo banketstaaf

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:29

Toch is het idee van een minimumprijs en een vraagprijs misschien juist ook wel het idee dat iedereen iets hoger inzet dan je er uiteindelijk voor wilt hebben. Heb interesse in een boek wat nieuw €26,95 kost. Bied iemand redelijk in de buurt het aan voor €20. Dus ik vraag of ik het voor €15 mag ophalen. Maar ze wil er €20 voor hebben, dat is dus blijkbaar ook gelijk haar minimumprijs. Dat maakt het gelijk minder interessant, de tijd en benzinekosten om het te gaan halen of de verzendkosten leveren dan maar een paar euro voordeel op, als ik het nieuw koop wordt het thuisbezorgd. De minimumprijs verwacht ik dan meestal wel lager dan de vraagprijs op MP. Er vervolgens onder gaan bieden zou ik dan weer niet doen, dat vind ik rete irritant.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:46

In bovenstaand geval heb je kans dat het niet voor de vraagprijs verkocht gaat worden en dat ze met de prijs zal moeten zakken óf er mee blijft zitten :)

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:51

Tamara schreef:
Toch is het idee van een minimumprijs en een vraagprijs misschien juist ook wel het idee dat iedereen iets hoger inzet dan je er uiteindelijk voor wilt hebben. Heb interesse in een boek wat nieuw €26,95 kost. Bied iemand redelijk in de buurt het aan voor €20. Dus ik vraag of ik het voor €15 mag ophalen. Maar ze wil er €20 voor hebben, dat is dus blijkbaar ook gelijk haar minimumprijs. Dat maakt het gelijk minder interessant, de tijd en benzinekosten om het te gaan halen of de verzendkosten leveren dan maar een paar euro voordeel op, als ik het nieuw koop wordt het thuisbezorgd. De minimumprijs verwacht ik dan meestal wel lager dan de vraagprijs op MP. Er vervolgens onder gaan bieden zou ik dan weer niet doen, dat vind ik rete irritant.

Verzenden is nu wel 0,99 cent daar kun je haast niet voor op en neer rijden :)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:00

De prijs is wat de verkoper ervoor wil hebben.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
Als koper ben je vrij om te kiezen of je die prijs wilt betalen, of er van afziet.
No faul, no harm.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:02

Jong meisje reageert op mijn twenter grullobonte tinkermerrie die ik te koop heb staan. Het is eigenlijk bijna té lief :D

Citaat:
Ik rij op sinds mijn 3 maar is 90 ook goed want ik ben echt op zoek naar zo een


Met een foto van dr zelf erbij. Echt nog een heel jong meisje.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:16

Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 12-03-23 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:46

Die link zal niet veel verkopen denk ik ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:47

Ik weet niet waar je het over hebt, prima link toch? :o O:)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 18:58

fleurtjeuh schreef:
Nou, sinds lange tijd heb ik weer eens een advertentie op MP gezet.

We gaan het zien


https://link.marktplaats.nl/m1954236353


Ik zou er een richtprijs in zetten, anders ga je heel lang onzin biedingen krijgen.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:27

fleurtjeuh schreef:
Ik weet niet waar je het over hebt, prima link toch? :o O:)

Haha nu wel ja :D


Ik had net wel een hele mooie markplaats ervaring.
Artikel met bieden dus ik vraag of ze een richtprijs heeft.
De rest staat op de foto.
Afbeelding

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:17

Ja dat is wel bijzonder.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:10

pillow schreef:
Ja dat is wel bijzonder.

Doe ik ook wel eens, goed voor je karma :D

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:17

Ik vond het ook heel bijzonder en lief. <3

Terwijl ik juist bang was te laag te bieden

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:11

Zo hadden wij, toen we onze auto verkochten, de koper ook 50 euro terug gegeven. Was zo’n vriendelijk jong!

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:03

Vealosz schreef:
Zo hadden wij, toen we onze auto verkochten, de koper ook 50 euro terug gegeven. Was zo’n vriendelijk jong!


Zo had ik ooit planten te koop gezet, samen uitgraven.
We zijn er de hele middag mee bezig geweest, hebben gezellig gekletst en wat gedronken tussentijds. Ik was daarna zo blij dat alles eruit was, dat ik zei.. laat dat geld maar zitten. Neem lekker mee en geniet ervan, tis goed zo. Maar meneer stond erop dat ik 20,- aan nam zo lief

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:26

Ik had er dit weekend weer eentje.
Spoiler: we zijn niet tot een deal gekomen.

Heb voor het eerst iets anders dan kleding op vinted gezet.
Nu reageerde iemand uit spanje.

Is de prijs onderhandelbaar?
(Ja, in dit geval)

Hoe veel? Verzending is erg duur.
(Verzending kan ik helaas niets aan veranderen, maar wel een startbod gegeven)
Had de nieuwprijs opgezocht en die is in Spanje net zo hoog als hier. Ding is als nieuw en staat te koop voor 60% van de nieuwprijs.

Hoe laag zou je kunnen gaan? (Geef aan dat ik van de vraagprijs gezakt was naar het eerder genoemde bedrag (50% nieuwwaarde).

Erg duur.

Het is te duur.

Hallo?


Ik probeer altijd netjes te blijven en met mensen mee te denken.
Kijk vaak ook even wat iets over de grens kost, en kijk even naar hun account wat zij te koop hebben staan.

Ik snap het vragen om een lagere prijs ivm verzenden nooit zo goed. Als je verzenden te duur vind hoeft een verkoper toch niet in prijs te zakken? Ik wilde bijna typen dat als hij het in de winkel ging halen, hij geen verzendkosten hoefde te betalen.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:16

Vraagje. Kun je een beoordeling eerst geven en dan later wijzigen? Ik heb iets gekocht maar helaas stuurt diegene het niet op. Dus een berichtje gestuurd dat ik genoodzaakt ben een slechte "review " te geven maar heb zo het gevoel dat mijn berichtjes selectief genegeerd worden. Mocht diegene het alsnog opsturen wil ik het best nog veranderen dan.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:22

Mellow schreef:
Vraagje. Kun je een beoordeling eerst geven en dan later wijzigen? Ik heb iets gekocht maar helaas stuurt diegene het niet op. Dus een berichtje gestuurd dat ik genoodzaakt ben een slechte "review " te geven maar heb zo het gevoel dat mijn berichtjes selectief genegeerd worden. Mocht diegene het alsnog opsturen wil ik het best nog veranderen dan.

Volgens mij kan dit niet

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:26

Mellow schreef:
Vraagje. Kun je een beoordeling eerst geven en dan later wijzigen? Ik heb iets gekocht maar helaas stuurt diegene het niet op. Dus een berichtje gestuurd dat ik genoodzaakt ben een slechte "review " te geven maar heb zo het gevoel dat mijn berichtjes selectief genegeerd worden. Mocht diegene het alsnog opsturen wil ik het best nog veranderen dan.


Nee kan niet. Daarom beoordeel ik niet meer voordat ik betreffend product goed bekeken heb. Al eens iemand 5 sterren gegeven. Week later nam ik het product (bankhoezen) in gebruik en ipv als nieuw zaten er diverse sigaretten peuk gaatjes in grrr

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:31

Oké, dan geef ik diegene tot morgen om te reageren en anders dan krijgt diegene 1 ster. Een week is lang genoeg lijkt mij om even te laten weten dat het anders loopt eventueel. Ben bang dat ik helemaal niks krijg geleverd.

Bedankt voor de antwoorden.

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:54

Ik heb ook iets. Ik heb via MP Pavo Feritle gekocht, en laten verzenden met dhl met de actie voor €0,99. De verkoper heeft het vorige week zaterdag al verzonden, ik heb ook een T&T code, maar het is nog steeds niet bij het servicepunt bezorgd. Ik ga ervan uit dat het probleem bij dhl ligt, maar baal wel. Ik wacht op hun onderzoek (?!)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:27

Mellow schreef:
Oké, dan geef ik diegene tot morgen om te reageren en anders dan krijgt diegene 1 ster. Een week is lang genoeg lijkt mij om even te laten weten dat het anders loopt eventueel. Ben bang dat ik helemaal niks krijg geleverd.

Bedankt voor de antwoorden.

Houd er wel rekening mee dat ze jou ook een beoordeling terug mogen geven hé. :)