Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 242 van de 355 [ 8857 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 355  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met vinted

 
Profiel   

Je kan een review bewerken dus ja, ze kunnen er sowieso wat over zeggen. Stel dat je 5* krijgt en je geeft 3* terug om een kulreden, dan pas ik mijn gegeven 5* ook aan naar onder hoor. Maar ik heb evengoed ook al een mindere review aangepast naar een goede omdat er fijn meegedacht werd, en dat ook benoemd.

Ik lever geen pakketjes voor verzenden meer in bij het boekenwinkeltje aan stal. Het voortuintje stinkt naar kattenzeik en heb al 2x gezien dat er pakketten daar wachten om ingeladen te worden met de pakketdienst. En zelf al paar keer pakket meurend naar sigarettenrook gehad dat zo uit hun woonkamer komt met bijhorende rookgeur. Wil echt niet dat een koper wat ontvangt waar die geuren doorheen zijn getrokken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:59 



 
Profiel   

Martine schreef
KB12 schreef
Meten jullie ook echt alle goedkope kledingstukken op?


Ik meet eigenlijk niks op.
Wat een gezeik altijd zeg. Op 99/100 hoor je er nooit meer wat van.


Ja ik heb hier dus eigenlijk geen zin in. Ik heb niet eens een flexibel meetlint maar alleen een rolmeter, en wil ook niet voor die paar euro dit gezeik op de hals halen. En wat moet ik doen bij broeken die ontzettend flexibel zijn? Dan kloppen de gemeten centimeters toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:35 



 
Profiel   

Ik geef eigenlijk altijd netjes een review ookal is er geen communicatie geweest. Gewoon 5* met prima. Als er fijne communicatie is geweest dan zet ik dat erbij. Maakt mij verder niet uit. Wel irritant is als men ophaalt en vinted laat afhandelen. Ikzelf laat zsm weten of iets goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:49 



 
Profiel   

Ik geef eigenlijk altijd een review, wat uitgebreider indien er meer communicatie is geweest en beknopt als dat er niet is geweest.

Ondertussen staat m’n Homerr pakket volgens de app nog steeds op het pakketpunt waar ik m anderhalve week geleden heb afgegeven. Morgen maar even langsgaan denk ik, vind dit wel vrij abnormaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:58 



 
Profiel   

Homerr vind ik nu ook heel irritant. Ik heb het wel vaker gebruikt en is meestal nog redelijk snel, maar de laatste verzending is drama.
[ img ]
Voor mij een reden om meer te betalen en niet voor Homerr te kiezen als ik iets bestel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:04 



 
Profiel   

Gewoon terwijl je foto's maakt een meetlint erbij leggen. Simpel zat :)

Ik gebruik maar net wat ik voor handen heb, meetlint of rolmaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 06:45 



 
Profiel   

Ik stel mij er op in dat als ik iets via Vinted koop het rustig 2/3 weken duurt.
En als ik het snel moet hebben dan kies ik een snelle verzender.

Net ook een leuk iets. Ik had een mooie burberry jeans voor m’n oudste gekocht via Vinted. Ongedragen. En maak pakket net open, zit er een extra nieuwe spijkerbroek bij met kaartje nog aan.
En echt een hele mooie.

Laatst ook een keer gehad bij een T-shirt voor m’n dochter. Was een hele mooie en had deverkoopster er een bijpassende haarstrik bij gedaan. Ging om een haarstrik van €75,- (Gucci dus bizarre onrealistische prijzen, wel heel mooi van zijde). Haar dochter gebruikte hem niet meer en ze had liever dat een ander meisje er blij mee was.
Dan wil ik wel 6* geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:24 



 
Profiel   

Ik heb nu voor de eerste keer zelf iets gekocht op vinted. Normaal verkoop ik alleen. Is het normaal dat er geen communicatie is als je iets koopt? Ik probeer zelf altijd veel te communiceren met de koper. Ik zeg sowieso altijd bedankt voor de aankoop, en geef een indicatie over wanneer het op de post gaat. Nu heb ik het 2 dagen geleden gekocht, en is er volledige radiostilte :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:56 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad. Volgens mij kun je het zien wanneer de verkoper het verzendlabel heeft gedownload en ook wanneer hij/zij voor het laatst online was. Mocht dat op een jaar geleden staan, dan zou ik er niet vanuit gaan dat je het artikel krijgt, maar dan komt je geld toch automatisch weer terug. Ik word er alleen zenuwachtig van bij MP als er radiostilte is, bij Vinted niet.
Ik probeerde eens diverse keren een blazer te kopen die in de winkels uitverkocht was. Meerdere keren niet succesvol en het duurde 1x ook lang voordat Vinted te koop annuleerde. In dat laatste geval was de verkoopster alleraardigst in de communicatie, maar werd er mooi niks opgestuurd ('O, dit komt zéker goed!' zei ze nog en had alleen 5* reviews.). :P Dus wel of niet communiceren maakt wat dat betreft ook niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:03 



 
Profiel   

Persoonlijk communiceer ik vooral als er iets anders loopt. Als het langer duurt voor het verzonden wordt of als ik vragen heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:13 



 
Profiel   

Ik wilde nog even terug komen op review geven.
Zelf doe ik dat altijd als ik super tevreden ben en dan wat tekst erbij valt het tegen of is het zoals verwacht dan doe ik het vinted

Als tegen valt probeer ik eerst met de koper te communiceren

Maar positieve review vind ik ook leuk om te ontvangen dus ook om te geven en dan niet ok, of mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:20 



 
Profiel   

Als verkoper plaats ik nooit een review trouwens :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:54 



 
Profiel   

pmarena schreef
Als verkoper plaats ik nooit een review trouwens :o

Ook niet als de koper niet op “alles oké” klikt of na ontvangst onterecht gaat zeuren, omdat ze het geld terug wil/ product gratis wil houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:27 



 
Profiel   

Ik heb wel eens gereageerd op een niet eerlijke review ja, maar verder niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:28 



 
Profiel   

Ik vind het voordeel van vinted juist dat je niet hoeft te communiceren als het niet hoeft. Van de week alleen gevraagd of iets een Franse maat of Duitse maat was en uit moeten leggen waar ze het label kon vinden. Helaas voor mij een Franse maat, maar dat is de enige reden ongeveer dat ik berichtjes stuur :+

Ik hoef niet perse te horen wanneer iets op de post gaat, want dat zie je automatisch al. Als het wat langer duurt kan het wel fijn zijn, maar het zegt idd niks. Een berichtje dat het verstuurd is als vinted traag is met updaten kan ook, maar ik wacht altijd gewoon geduldig tot ik iets in de mail krijg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 05:28 



 
Profiel   

Idem hier, lekker kopen en verkopen zonder gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:09 



 
Profiel   

Ik heb een jurk gekocht, bleek beschadigd (stiksel los) dus in overleg met verkoper terug gestuurd. De communicatie was voor de koop erg vriendelijk en snel, na het gemelde gebrek al een stuk meer summier en nu.. stilte
Het pakketje ligt al anderhalve week weer klaar om door haar opgehaald te worden, heb ook al een keer een berichtje gestuurd maar er gebeurt (nog) niks.

Stel, ze gaat hem niet ophalen dan komt de jurk weer naar mij neem ik aan.. en dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:37 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb iets gekocht en via dpd laten versturen. Nu is het pakket niet bij mijn pakketpunt bezorgd vorige week, maar een paar dorpen verderop.. Nu wilde ik het daar vandaag ophalen, ligt hij daar ook niet meer. Omdat hij daar niet hoorde hebben zij hem weer opnieuw in de zak gedaan. Zij verwachtte dat het pakket dan nu eind van de week wel op mijn eigen pakketpunt aan zou komen..

Echter geeft vinted al vanaf het begin aan dat het pakket op mijn pakketpunt klaarligt. De dpd track en trace zegt dat hij op dat andere punt klaarligt. Maar hij is dus ergens onderweg...

Moet ik nu ergens iets melden bij vinted? Ik zou het pakket voor de 24e op moeten halen. Niet dat ik straks automatisch mijn geld kwijt ben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:42 



 
Profiel   

In heb 1x 1* gehad en die ook hetzelfde teruggegeven bij wilde iets niet terugnemen want het was gewoon een nieuw product. Begon een hele tirade over mijn onderwijs, geloof enz. De groeten. ik heb naast deze nog 1 4* en de rest alleen maximale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:44 



 
Profiel   

_E_ schreef
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb iets gekocht en via dpd laten versturen. Nu is het pakket niet bij mijn pakketpunt bezorgd vorige week, maar een paar dorpen verderop.. Nu wilde ik het daar vandaag ophalen, ligt hij daar ook niet meer. Omdat hij daar niet hoorde hebben zij hem weer opnieuw in de zak gedaan. Zij verwachtte dat het pakket dan nu eind van de week wel op mijn eigen pakketpunt aan zou komen..

Echter geeft vinted al vanaf het begin aan dat het pakket op mijn pakketpunt klaarligt. De dpd track en trace zegt dat hij op dat andere punt klaarligt. Maar hij is dus ergens onderweg...

Moet ik nu ergens iets melden bij vinted? Ik zou het pakket voor de 24e op moeten halen. Niet dat ik straks automatisch mijn geld kwijt ben?

Oh dat klinkt lastig zeg. Ik had laatst het eerste deel ook. Pakket was bezorg op ander punt, Vinted gaf aan op mijn eigen punt. Track en Trace van DPD gaf het andere pakketpunt. Daar ben ik naartoe gegaan en daar lag hij dus wel.

Helaas is het bij jou dus niet het geval. Als je in de Vinted communicatie rondom jouw pakket op het i-tje rechtsboven klikt en daarna op help, dan krijg je daar wat opties om te selecteren en vanuit daar kun je als het goed contact krijgen met Vinted :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:13 



 
Profiel   

_E_ schreef
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb iets gekocht en via dpd laten versturen. Nu is het pakket niet bij mijn pakketpunt bezorgd vorige week, maar een paar dorpen verderop.. Nu wilde ik het daar vandaag ophalen, ligt hij daar ook niet meer. Omdat hij daar niet hoorde hebben zij hem weer opnieuw in de zak gedaan. Zij verwachtte dat het pakket dan nu eind van de week wel op mijn eigen pakketpunt aan zou komen..

Echter geeft vinted al vanaf het begin aan dat het pakket op mijn pakketpunt klaarligt. De dpd track en trace zegt dat hij op dat andere punt klaarligt. Maar hij is dus ergens onderweg...

Moet ik nu ergens iets melden bij vinted? Ik zou het pakket voor de 24e op moeten halen. Niet dat ik straks automatisch mijn geld kwijt ben?


Zeker als probleem melden. Anders ben je over 2 dagen sowieso je geld kwijt.
Daarna kun je rustig afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:49 



 
Profiel   

Ik woon in een gat in de middle of nowhere waar geen Homerr punt zit. Dichtstbijzijnde is 10 km verderop. Nu zag ik zojuist dat je verplicht bent ineens om via Homerr te verzenden. Ik kan die optie niet uitzetten.
Meer mensen al tegenaan gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:12 



 
Profiel   

Davinia_ schreef
Ik woon in een gat in de middle of nowhere waar geen Homerr punt zit. Dichtstbijzijnde is 10 km verderop. Nu zag ik zojuist dat je verplicht bent ineens om via Homerr te verzenden. Ik kan die optie niet uitzetten.
Meer mensen al tegenaan gelopen?


Ja hier ook. Ik heb uberhaupt geen enkel postpunt echt in de buurt. Ik moet voor elk pakketje de auto starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:22 



 
Profiel   

Davinia_ schreef
Ik woon in een gat in de middle of nowhere waar geen Homerr punt zit. Dichtstbijzijnde is 10 km verderop. Nu zag ik zojuist dat je verplicht bent ineens om via Homerr te verzenden. Ik kan die optie niet uitzetten.
Meer mensen al tegenaan gelopen?


Ja is nieuw.
Toevallig is er nu een homerrpunt bij gekomen in ons stadje zag ik. Scheelt weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:09 



 
Profiel   

Het DAC7 verhaal staat nu ook in een Belgische krant.

Is een Europese regel en alle digitale platformen, van e-bay tot AirBNB moeten hieraan voldoen. Dus marktplaats zie ik ook nog volgene. Lang leve ophalen buiten vinted om, FB groepen en consignatiewinkels.

Als je je gegevens niets bezorgt, zijn je advertenties niet zichtbaar (dus geen verkoop) en wordt je portemonnee bevroren (je kan het geld niet opnemen of via vinted weer spenderen).

Zo wil men niet geregistreerde semi-professionele verkopers ontmaskeren... jaja en alle onwetende particulieren zullen weer betalen want klacht indienen zal weer drama zijn...

Oh ja, als je ´geregeld´ iets verkoopt (dus meer dan 30 transacties doet of meer dan 2000 binnen haalt) dan zijn dit occasionele inkomsten die ´in principe´ aan 33% belast worden. Wie ´grote inkomsten´ uit zo´ n platform haalt wordt volgens zijn beroepsinkomen belast. Lekker duidelijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 242 van de 355 [ 8857 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 355  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen