[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41563
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:18

DuoPenotti schreef:
Klopt :j

zijn wij toch wel allemaal intelligent in dit topic hier hè :D }> :+

Ik vind mezelf wel vrij slim. I guess :)).

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:19

Raineri schreef:
Zo zwart is het helaas niet dat er 1 oorzaak aan te wijzen is.

Maar dit is een kinderloostopic en hoewel dit een onderwerp is dat dicht bij mij staat en niet antropogeen klimaatverandering O:)

Maar goed, alle kinderen dus verbieden? Of een fokverbod obv intelligentie opleggen }:)


Mensen eerst een examen laten afleggen :j Bekijken of ze wel over opvoedkundige skills beschikken, en ja, ook over voldoende geldreserve.

Maar dat mag van mij met (huis)dieren ook wel..

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:54

Dat vind ik dus wel jammer, dat 'iedereen' lukraak kan fokken. Mijn ouders waren ongeschikt voor de rol van ouder. Ze hadden me stress-regulatie moeten leren, en omgaan met teleurstellingen, communicatie in een relatie en me moeten leren hoe je actieve pogingen onderneemt om een fout toe te geven en te herstellen ...

In plaats daarvan was mijn vader boos en kreeg de buitenwereld de schuld van al zijn leed. Inmiddels is hij dood.
En mijn moeder vlucht in alcohol en neurotisch, manipulatief gedrag. Met haar heb ik sinds kort geen contact meer.

Effectief zijn/waren dit emotioneel onvolwassen volwassenen. Met name mijn moeder.
Weinig empatisch vermogen, vooral in beslag genomen door hun eigen behoeften, geen zelfreflectie, respecteert geen grenzen, ziet zichzelf als slachtoffer, niet attent en erg reactief in het gedrag, verwachte troost van mij in een situatie waarin zij troost elders had moeten zoeken cq niet bij je kind ....
Mijn moeder heeft daarnaast ook een zeer zwak ontwikkeld geweten.

Lindsay C. Gibson heeft een supergoed boek hierover geschreven - "Ongezien opgegroeid, herstel na een jeugd met narcistische, afwijzende of afstandelijke ouders (In het Engels: Adult Children of Emotionally Immature Parents)"

Voor mij nog een reden om geen kinderen te willen opvoeden: hoe moet ik vaardigheden aan een kind leren die ik zelf amper bezit omdat ze mij niet zijn aangeleerd?

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:29

Het is alleen jammer dat intelligentie niet genetisch is. :+

Raineri
Berichten: 6198
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:35

DuoPenotti schreef:
Klopt :j

zijn wij toch wel allemaal intelligent in dit topic hier hè :D }> :+


Ja absoluut, net zoals ik de enige ben in het verkeer ben die wél fatsoenlijk kan autorijden! :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41563
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:40

Captain schreef:
Het is alleen jammer dat intelligentie niet genetisch is. :+

Zeg dat wel ;(.

DuoPenotti

Berichten: 29368
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:19

Raineri schreef:
DuoPenotti schreef:
Klopt :j

zijn wij toch wel allemaal intelligent in dit topic hier hè :D }> :+


Ja absoluut, net zoals ik de enige ben in het verkeer ben die wél fatsoenlijk kan autorijden! :Y)

nee nee :n

daar zijn er 2 van :j



Ik beken, ben een vrouw achter het stuur met parkeren

Prairy
Berichten: 9060
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:40

Raineri schreef:
DuoPenotti schreef:
Klopt :j

zijn wij toch wel allemaal intelligent in dit topic hier hè :D }> :+


Ja absoluut, net zoals ik de enige ben in het verkeer ben die wél fatsoenlijk kan autorijden! :Y)

Hoezo, de enige. Ik ook hoor *\o/*

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 19:08


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:51

Mijn hemel wat een vreselijk belerende teksten er bij zeg.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:02

Snadrem schreef:
Mijn hemel wat een vreselijk belerende teksten er bij zeg.


En je zal je vliegtuig maar zien terugdraaien omdat de één of ander zijn kind vergat op de luchthaven..

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:32

LWDaisy schreef:
Snadrem schreef:
Mijn hemel wat een vreselijk belerende teksten er bij zeg.


En je zal je vliegtuig maar zien terugdraaien omdat de één of ander zijn kind vergat op de luchthaven..

En dat je dan daardoor je connectie op een andere vlucht mist :\

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 17:45

LWDaisy schreef:

Ik kwam tot de helft van het artikel voor ik dacht "Nope, ik ga niet nog meer hersencellen vermoorden in een poging dit artikel uit te lezen :n " en "Arme kinderen, ik vraag me af hoe je opgroeit/uitgroeit met ouders die zich het lot van hun kinderen en van omstanders zo weinig aantrekken -O- .....

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:03

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyneacoloog *\o/* !

Ik (35+) wil echt geen kinderen (heb erfelijke ziektes en door deze ziektes ook mentale issues waardoor ik goed voor mezelf zorgen al lastig vind, laat staan voor een minderjarige).
Heeft het zin om een lijst te maken met redenen waarom ik absoluut wel een sterilisatie wil? Mijn huistarts staat 100% achter me en laat dit blijken in de brief, maar ik ben bang een gyneacoloog te treffen die vind dat kinderen wondertjes zijn en dat elke vrouw ze moet willen -O- .

Kinderen zijn inderdaad te zien als een soort wondertjes, maar als ze half mijn genetische basis krijgen staan ze direct met 1-0 achter. En die achterstand wordt niet ingehaald met hulp, want overal om ons heen dringt vergrijzing en bezuiniging op en mijn potentiele kind zou nu al geen Wajong kunnen krijgen, laat staan een wijkcoach, psycholoog of andere vorm van hulp. Dus mogelijk krijgen ze nog meer achterstand.
En familie heeft al genoeg aan hun hoofd zonder voor mij en potentieel kind te mantelzorgen. (Huidige partner krijgt ook hulp, en die zou het kind ook zeker niet alleen/zonder hulp kunnen opvoeden, of mijn partner dit nou met of zonder mij doet)

En ik bedenk me: stel dat ik op mijn 42e opeens niet-biologische kinderen (pleeg, adoptie, etc) op wil voeden ... en ik word ongeschikt verklaard voor deze taak. Was ik bij nader inzien dan eigenlijk ook niet omgeschikt om biologische kinderen te voeden? Want die kunnen ook een hoop issues hebben.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:41

Gefeliciteerd Gaby :) Ik hoefde zelf niets te beargumenteren bij de gynaecoloog (ik was toen 33), hij accepteerde gewoon wat ik zei zonder tegenstribbeling. De enige vragen die hij volgens mij heeft gesteld zijn "waarom wil je de operatie" en "is andere anticonceptie een optie voor je". Hij zei verder nog half grappend of mijn vriend het niet kon doen omdat dat minder ingrijpend is. Voor de rest heeft hij vooral uitleg gegeven over de procedure en een echo gedaan.

Als ik een gyn had getroffen die heel stevig vond dat ik toch kinderen moest willen had ik liever een andere gyn gezocht dan de discussie aangegaan.

c_alsemgeest

Berichten: 20630
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:47

Bij mij ging het hele team gyneacologen van dat ziekenhuis 'stemmen' voor mijn sterilisatie.
Gelukkig toen allemaal akkoord... ik had er echt nog nooit van gehoord :')
Toen 34 jaar.

Mijn eigen gyneacoloog die ik toen had was heel fijn, daarvoor een aantal gehad die het niet wilden (was ik ook nog een stuk jonger).
De anticonceptie vraag kreeg ik toen ook. Ik kan bijna nergens tegen, dus dat was ook de conclusie.

Nu ik voor de endometriose wel hormonen moet slikken ziet mijn gyneacoloog ook wat voor ellende het bij mij is, dus nu begrijpt ze het helemaal :+
Wat een gepuzzel is het om iets te vinden wat werkt, en waar ik niet vrijwel alle bijwerkingen van krijg.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:49

Nou dat had ik dus.

Verhaal staat ook ergens in dit topic.

Eerste gyn was het er niet mee eens. en in mijn dossier was gezet dat ik de prikpil overwoog.
Terwijl ik aangaf ook geen hormonen te willen etc. Was dus niks van waar.

Toen wilde ik naar een andere. Maar nummer 1 wilde mijn dossier niet doorsturen / meewerken aan de 2nd opinion. Want volgens haar waren we goed in gesprek (not).
Heeft heel wat telefoontjes gekost om het voor elkaar te krijgen.

Zorg gewoon dat je verhaal duidelijk is.
En dat je alle opties overwogen hebt.

Geen idee wat de standaard nu is.
Maar bij mij zijn de eileiders verwijderd. Geen clipjes etc.

c_alsemgeest

Berichten: 20630
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:50

Ja ik moet ook zeggen dat ik er al vanaf mijn 19e mee bezig ben geweest.
Dus wat ik hier boven schreef was het resultaat van een nogal lange adem :')

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:54

c_alsemgeest schreef:
Ja ik moet ook zeggen dat ik er al vanaf mijn 19e mee bezig ben geweest.
Dus wat ik hier boven schreef was het resultaat van een nogal lange adem :')


Hier hetzelfde. Vanaf dat ik volwassen ben.
Maar men doet nogal eens moeilijk.

Vooral de dooddoener: Je bent nog jong (of iets soortgelijks) en je kunt het niet meer ongedaan maken.
Dat geldt wat mij betreft ook voor het krijgen van een kind 8-)

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:04

Luxorvalkje schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja ik moet ook zeggen dat ik er al vanaf mijn 19e mee bezig ben geweest.
Dus wat ik hier boven schreef was het resultaat van een nogal lange adem :')


Hier hetzelfde. Vanaf dat ik volwassen ben.
Maar men doet nogal eens moeilijk.

Vooral de dooddoener: Je bent nog jong (of iets soortgelijks) en je kunt het niet meer ongedaan maken.
Dat geldt wat mij betreft ook voor het krijgen van een kind 8-)



Technisch gezien is dat laatste niet helemaal onmogelijk :+
De wet vindt er wat van. Dat wel.
En ethisch en moreel levert het ook wat problemen op.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:19

Gaby gefeliciteerd!

Ik twijfel om er eens achteraan te gaan. Ik gebruik geen anticonceptie meer behalve condooms en dat bevalt me prima. Maar het is nog steeds een angst om toch zwanger te worden. Ik probeer nu mijn vent zover te krijgen dat ie voor een knip gaat maar hij durft niet

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:23

Gefeliciteerd Gaby!

Hebben jullie ook helemaal uitgeplozen of een sterillisatie uit een zorgverzekering kan? Ik wil volgend jaar het gesprek ook aan gaan met de huisarts

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:48

Gefeliciteerd *\%/*

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:00

Dieuwke_ schreef:
Gefeliciteerd Gaby!

Hebben jullie ook helemaal uitgeplozen of een sterillisatie uit een zorgverzekering kan? Ik wil volgend jaar het gesprek ook aan gaan met de huisarts


Ik wel, Ik had een verzekering die het dekte. Specifiek ook uitgekozen voor dat jaar.
Want je komt toch uit bij een duur aanvullend pakket.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:27

Bedankt, allemaal!

Op dit moment gebruik ik de prilpil voor het eerst (7 maart gezet). Helaas maakte zowel de apotheek als mijn huisarts een fout, die in beide gevallen neerkwam op incorrectie voorlichting.

De apotheek gaf geen bijsluiter mee. Ze hebben aangegeven dat de computer niks uitdraaide, wat wel had gemoeten en dat de assistente niet oplette. Ze gaan hieraan werken. Ik heb 2 gratis zwangerschapstesten van ze gekregen.

De huisarts vroeg niet of ik me had ingelezen, en vertelde praktisch niks over de prikpil. Op vrijdag boekte ik een consult in op dinsdag om eens te praten over de optie prikpil (ik heb zwakke executieve funcyies, wat inhoudt dat ik moeite heb met plannen en soms ook met dingen onthouden. Een pil op een vast tijdstip innemen werd hem dus niet), op zaterdagmiddag zei ze via mijngezondheid.net dat ik maandag de prikpil bij de apotheek kon halen want dan zette ze hem dinsdag.

Ze is al mijn huisarts sinds 2014 en ze weet dat ik nog nooit voorbehoedsmiddelen had gebruikt (mijn partner is mijn eerste partner en we hadden 2x seks met condoom gehad. Ik had nog nooit eerder seks gehad voor ik mijn partner ontmoette) en dat ik van plan was van de condooms af te stappen, want dat hebben we toen WEL uitgebreid besproken met oog op mogelijke soa's vanuit mijn partner.

Ze heeft me toen niet verteld dat ik de eerste week geen onbeschermde seks kon hebben. En omdat ze het allemaal zo makkelijk deed lijken, vertrouwde ik haar. Ik heb ook herstellend hypochonder en ik probeer juist minder Google te gebruiken.

En toen kwam ik er door hetzelfde Google achter dat ik de prikpil niet in het juiste stadium van de cyclus had laten zetten...

Niemand hoeft hier te zeggen dat ik dom was. Dat weet ik. Ik was te goed van vertrouwen, en heb niet doorgevraagd. Achteraf gezien was het ook niet logisch dat de prikpil direct zou werken. Ik heb een paar helse dagen doorgebracht, vol angst dat ik zwanger was.

Ik ben nog steeds 100% pro-abortus, maar ik heb de vreselijkste dingen tegen mezelf gezegd toen ik erachter kwam. Ik kon mezelf niet meer aankijken in de spiegel. Ik durfde het amper op te biechten aan mijn partner (die ook had begrepen dat we na het zetten direct seks konden hebben).

Ik ben inmiddels ongesteld geworden en vastberaden om voortaan weeggeefkasten en de voedselbank van maandverband te voorzien. Want menstruatie kan dus ook een heel positief iets zijn.

Ik weet nu dus 100% dat ik niet zwanger wil zijn. Als het MOET, dan maar aan de prikpil.
Maar het liefst wil ik echt zeker weten dat ik niet zwanger kan worden. Niet hoeven denken aan het zetten van de prikpil. Biologische kinderen van mij is geen goed idee.
Mijn huisarts heeft ook in de verwijsbrief over de prikpil verteld.

Ik weet niet of mijn ziektekostenverzekering mijn sterilsatie vergoed. Ik heb spaargeld, ik ga niet wachten.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 23-03-23 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt