Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 156 van de 209 [ 5215 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 209  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ergernis in het verkeer

 
Profiel   

Mensen die een rotonde blokkeren bij file. Ik moest rechtdoor dus de 2e afrit. De 1e, vanuit mij gezien, is richting de snelweg die vast stond. Echt continu mensen die zo gaan staan dat iedereen die rechtdoor moet er gewoon niet eens langs kan...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:59 



 
Profiel   

Meestal maak ik me niet zo druk om wat mensen aan het doen zijn, maar vandaag wel iemand die GTA aan het spelen was. Die ging me eerst voorbij op een klein kruispunt in de wijk, daarna zag ik hem twee keer via de busbaan langs het stilstaande verkeer gaan, om er dan weer tussen te drammen, met nog een paar zinloze baanwissels erbij. (En het werkt uiteindelijk niets. 5 stoplichten later was hij niet sneller dan ik.) Die had ik gegund dat hij er door een camera-auto uitgepakt was en ter plekke rijbewijs afgenomen.

Tegelijkertijd is het dan wel weer grappig hoe de rest van de mensen zich niet gek liet maken. Eigenlijk niemand die de situatie gevaarlijker maakte door een confrontatie aan te gaan, en ook niemand die zich zomaar aan de kant liet drukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:19 



 
Profiel   

Busje die via de invoegstroken steeds de files inhaalde. Het zal vast niet niet mogen, maar ik vind het zo onbeschoft. We willen allemaal naar huis en niemand is blij in die file, waarom dan zo inhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:48 



 
Profiel   

Hier een half uur geleden iemand die over de vluchtstrook met 160+ alles inhaalde en op het laatste moment invoegde, terwijl er achter mij (ik reed achter een paar auto's en een vrachtwagen) een zee van ruimte was om naar de linkerbaan te schieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 01:13 



 
Profiel   

Gisterochtend in de spits (rond half 8).
Op een snelweg van 3 stroken breed gingen 3 vrachtwagens elkaar inhalen met minimaal verschil in snelheid waardoor alles opstroopte.
Over asociaal gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:37 



 
Profiel   

Goof schreef
Gisterochtend in de spits (rond half 8).
Op een snelweg van 3 stroken breed gingen 3 vrachtwagens elkaar inhalen met minimaal verschil in snelheid waardoor alles opstroopte.
Over asociaal gesproken.

Dat zou verboden mogen worden van mij, zeker in de spits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:47 



 
Profiel   

Dat is ook verboden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:06 



 
Profiel   

Bij drie (of meer) rijstroken mogen vrachtwagens alleen de twee rechterbanen gebruiken.
Dus alleen de linkse was verkeerd bezig ( tenzij er een inhaalverbod voor vrachtwagens daar geldt, dan de middelste ook)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:20 



 
Profiel   

FrNo klopt wat je schrijft.
Als er geen politie is heb je pech.

Bedankt voor uitleg brommobielen inhalen.
Picnic is apart verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:51 



 
Profiel   

Helaas worden inhaalverboden op snelwegen regelmatig genegeerd door chauffeurs. Heb jarenlang het stuk Gorinchem - Deil op de A15 gereden waar overdag een inhaalverbod voor vrachtwagens geldt, en vrijwel geen dag gehad dat er niet ingehaald werd. Niet zoveel problemen mee als er een redelijk snelheidsverschil is, maar hoe vaak een vrachtwagen geen hele rij voor hem inhaalde met 1-2 km verschil... :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:34 



 
Profiel   

Vandeweek reed ik naar huis op de snelweg.
Ik zag stuk voor mij al dat er vrachtwagens aan het inhalen waren.
Bleek dus een andere vrachtwagen voor hun te rijden die maar 60 reed en niet harder kon (had ook een maximale snelheid sticker van 60 op de oplegger geplakt). Maar daar reden dus stuk of 6 andere vrachtwagens achter die harder reden. Dan snap ik heel goed dat vrachtwagen inwillen halen. Ging opzich ook gewoon goed, de vrachtwagens wachte netjes met naar links invoegen tot er ruimte was of ze er tussen gelaten werden. Hierdoor bleef je toch genoeg doorstroom houden.

Vrachtwagen die gelijk 4 anderen in moeten halen zijn inderdaad heel irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:16 



 
Profiel   

Ja eens, dan is het logisch. Sowieso rijden vrachtwagens meestal geen 80 maar vaak wat harder, en daar zit ook verschil in hoeveel harder. Die van m'n vader destijds kon maximaal 92 ofzo. Die reed dus standaard 87 en als hij in ging halen (en dus al harder reed dan de vrachtwagen voor hem) gaf 'ie gas bij. Dan heb ik er ook geen probleem mee als ze inhalen onder een verbod, dan duurt het misschien een seconde of 20. Inhalen met 1-2 km verschil, dan praat je over een anderhalf, twee minuten om één andere vrachtwagen in te halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:28 



 
Profiel   

Die vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt kan ik handelen.
In de situatie wat Goof beschrijft of diegene die het rijtje vrachtwagens in wilt halen komt al hoger in mijn irritatie modus.

Wat ik echt niet kan handelen is die personenauto die met 90 of nog minder :x die vrachtwagen inhaalt terwijl de ruimte er is om het gas even in te drukken.
Knal dat ding gewoon voorbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:46 



 
Profiel   

Ergernisje als motorrijdster....
Automobilisten die niet snappen dat ik niet dood wil, ookal rij ik motor :+

Bumperkleven (dus minder dan 2 seconden afstand houden) is voor velen een standaard gewoonte, maar met 80km/u op nog geen 2 meter achter mij gaan rijden word ik niet zo blij van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:59 



 
Profiel   

Motorrijders op zich zijn al een ergernis :j

Maar nee bumperkleven is not done en bij een motor ben je echt niet goed bij je paasei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:02 



 
Profiel   

:') ik ben als motorrijder echt braaf, maar snap soms de ergenis.

Ik "misdraag" me wel als ik op een circuit rij ofzo, dan hebben anderen er geen last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:15 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Motorrijders op zich zijn al een ergernis


En bedankt >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:36 



 
Profiel   

NoTwixLeft schreef
Ik "misdraag" me wel als ik op een circuit rij ofzo, dan hebben anderen er geen last van

Als er meer zo dachten scheelt dat echt veel overlast, dus hulde bij deze.

Sinds ik een ernstig ongeluk heb gehad door toedoen van aso motorrijders, krimp ik onwillekeurig al in elkaar van het geluid zeker als het gas opengaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:20 



 
Profiel   

Dus scheer je iedereen maar over 1 kam?
Op de openbare weg hou ik me grotendeels aan de verkeersregels, al trek ik echt wel eens hard op bij een verkeerslicht. Maar goed, aangezien ik mijn eigen kreukelzone ben en niet alleen mijn eigen foutjes moet opvangen, maar ook die van anderen rijd ik op de openbare weg defensief en berekenend. Leuk om dan iemands ergernis te zijn.

Als ik hard door de bocht wil, dan zoek ik het circuit inderdaad op. Gelukkig denken de meeste motorrijders zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:30 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Exitium schreef
Mensen zien het gaatje en schatten in dat ze er nog wel voor kunnen. Ze hebben geen flauw idee hoe rijden met een levend dier achterin is. Had ik ook niet tot ik ooit met een paardentrailer heen en weer gereden heb. Ik hou er nu ook veel meer rekening mee.

Het is met een vrachtwagen ook niet zomaar mogelijk om te remmen. Zoveel ton gewicht zet je niet zomaar stil. Daar staan veel mensen ook niet bij stil.

Ja ik kan wel is zuchten als ik achter een langzamere verkeersdeelnemer zit, maar nee het is nooit, echt nooit een reden om risicovolle capriolen uit te halen.

Daarom zou ik het een goed idee vinden om iedereen die een rijbewijs aan het halen is een keer in een bus of een vrachtwagen neer te zetten puur omdat ze dit dan kunnen ervaren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:35 



 
Profiel   

Ergernisfactor. Rij in leiden, in de tunnel bij het centraal station. Met een werkbus, dus ben niet echt klein.
Rij op de rechterbaan, word links ingehaald. Blijft die naast me rijden en gaat zonder te kijken gewoon naar rechts, waar ik reed. Moest vol in de remmen. Even kijken voordat je van baan wisselt kan echt geen kwaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:06 



 
Profiel   

ista schreef
Dus scheer je iedereen maar over 1 kam?

Eh ja, in het geval van motorrijders wel, want ik heb daar echt last van dus voor mij zijn ze een grote ergernis en dat mag ik schrijven in een ergernis topic :j

Dat hard optrekken bij een stoplicht is ook een stom iets. Vind ik bij auto’s overigens ook. Het schiet geen moer op, kost meer brandstof en het geluid wat er mee gepaard gaat is gewoon niet prettig.

@ Purny zou zeker een goed idee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:26 



 
Profiel   

Ik probeer juist altijd rekening te houden met motorrijders. Regent het en haal ik in dan duurt het Eff voor ik naar rechts ga omdat ik het banketstaaf vind als ze al die regen van de weg over zich heen krijgen. Ik let er altijd wel op. Motorrijders zijn het kwetsbaarst in het verkeer op de snelweg en zo een ongeluk wil je niet op je geweten hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:37 



 
Profiel   

Ik zeg ook niet dat ik er geen rekening mee hou in het verkeer he. Ik geef ze inderdaad meer ruimte, let bij file extra goed op of er geen motoren aankomen / langskomen etc…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:44 



 
Profiel   

Pffff... Waar sommige automobilisten hun roze pasje hebben gehaald, kweetniet... Maar ik kwam vandaag enkele types tegen die wel even terug mogen naar de rijschool... Ergerde me best wel vandaag.

Heenweg:
  • Iemand die 50 reed op de linkerbaan op een 70-weg...
  • Iemand die op de snelweg wilde invoegen met 60 ipv de op dat moment toegestane 80...
  • Iemand die 80 reed in een personenauto op een snelweg waar je 100 mag...
  • Bestelbusje dat aan mijn achterbumper vast leek te zitten (en zo'n lekker kontje heb ik nou ook weer niet volgens mij)...

Terugweg:
  • Taxibusje die invoegt zonder richting aangeven en precies op het moment dat de snelweg en de invoeger samenkomen, net na het puntstuk, eerste onderbroken streepje zeg maar. (haast????)
  • Blauwe personenauto die maar richting aan bleef geven naar links zonder naar links te gaan... Later gaf hij ineens richting aan van links naar rechts naar links naar rechts enzovoorts en toen eindelijk dat ding uit. Zonder van baan te wisselen overigens.
  • Diezelfde blauwe personenauto reed overigens ook 90 waar je 100 mag...
  • Bedrijfsbusje bijna in de flank van mijn Fiatje 500... Invoegen zonder richting aan te geven en volgens mij ook zonder in de spiegel en over de schouder te kijken. Scheelde serieus niet veel, zijn wel een paar lelijke woorden uit mijn mond gerold.
  • Baan vol vrachtwagens, waar ik juist wilde opschuiven naar rechts ivm afslag nemen, maar er niet tussen kunnen komen (ondanks richtingaanwijzer al tijdje aan) en daardoor de afslag missen. Waardoor ik dus een afslag verder moest nemen, keren en weer terug rijden.

Wat betreft die laatste: Ik snap wel dat het niet veilig is tussen twee vrachtwagens in, maar daardoor gedwongen worden een afslag verder te nemen en terug te rijden lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Want om achter die lange rij vrachtwagens te komen, moest ik daar nagenoeg stil gaan staan, leek mij op een 70-weg ook niet echt de meest veilige actie... Zitten er hier vrachtwagenchauffeurs die mij kunnen adviseren hoe ik dit de volgende keer het beste kan oplossen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 156 van de 209 [ 5215 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 209  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen