Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:22

Zebrastreep schreef:
Ben ik dan de enige die duiven wel schattig vindt :( ook al zijn ze niet al te slim ik vindt ze daardoor super grappig.


Neehoor, ik vind ze geweldig, daarom werk ik ook ermee in de vogelopvang :+ ik heb ze vaak in handen.
De meeste duifjes zijn heel zachtaardig en lief, het is maar heel zelden dat ik er een tref die vervelend of agressief is. Mede daarom vind ik ze gewoon een heel leuke diersoort.

Sterkte ermee Ineke!

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:28

Dat ik de woz brief van 22 niet kan vinden! Heel de administratie overhoop gehaald, weet zeker dat ik die in een apart mapje had gedaan voor de aangifte. Heb nu maar iets uitgeprint van mijn overheid want ik ga morgen de papieren inleveren bij m'n accountant.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:44

Ik ben echt uitgeput. Ik heb vannacht voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming gehad, en ik wens dit mijn ergste vijanden niet toe.
Maar nu de ergernis: volle bak aan (drukke) kinderen vandaag. Met minimale begeleiding.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:44

Keihard jankend buurkind (ergernis 1) en de buren lossen dit op door tegen het kind te schreeuwen. :+

Kind is 3…

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:06

Zebrastreep schreef:
Ben ik dan de enige die duiven wel schattig vindt :( ook al zijn ze niet al te slim ik vindt ze daardoor super grappig.

Ik vind ze er wel schattig uitzien dat wel...
Maar niet als ze dichtbij fladderen en zo debiel doen in stal.
Buiten vind ik ze prima :j

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 16:08

Weet je welke vogels pas poedersuiker zijn?

Meeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:09

xPabloBokt schreef:
Ik zou het wel echt doen. Die goedkopere zooltjes zijn niet speciaal voor jouw voet gemaakt, dus die gaan nooit zo goed werken als standaard zooltjes.

Het is een investering maar je doet er heel lang mee. Je hebt maar een paar voeten, wees er zuinig op want je hebt ze bijna overal voor nodig :)


Nee dat klopt inderdaad. Wat me meer een beetje af houd is dat ze zei dat ze gemiddeld een jaar à 1,5 mee gaan en je dan alweer nieuwe moet. Dat maakt al met al dat ik het dan in verhouding wel aardig duur vind.
Maar klopt wat jij zegt, zo denk ik er ook absoluut over.


Suliko schreef:
AyDeeDee schreef:
Dat sommige dingen zo bizar duur zijn.. Heb problemen met mijn voeten waarvoor ik eigenlijk naar de podoloog zou moeten voor zooltjes. Gaat wel even €290,- kosten... Als ik google kan ik ook zooltjes vinden voor 25 euro en daar zie ik zelfs best veel recensies dat mensen meer tevreden zijn over die dan over de dure van de podoloog. Ik heb er totaal geen verstand van, en dan is er ook nog verschil of ik doorgezakte voeten heb of platvoeten of een doorgezakte voorvoet. Geen idee.. Maar ik heb ook niet zo even €300,- liggen voor zooltjes, moet er alleen zo langzamerhand wel wat mee want heb teveel last met wandelen en laat ik nou net erg van wandelen houden..


Ik kan wel echt aanraden om naar een podoloog te gaan! Al helemaal als je niet weet wat er fout is aan je stand, dit verschilt zo enorm per persoon. Met een fout zooltje kan je nog meer gaan compenseren en je stand alleen maar verergeren.
Ik loop sinds kinds af aan op zooltjes (had een behoorlijk afwijkende stand), heb sinds mijn 15e zooltjes met een minimale aanpassing die voorkomt dat ik naar binnen val, zijn nu 10 jaar oud en geen slijtage, ondanks hardlopen, wandelen, hiken en er dagelijks op leven. :) Het voorkomt bij mij overbelaste enkels en knieën, ondanks de vele kilometers die ik afleg. En ik kan er zo nog 10 jaar op lopen als het al niet meer is. Misschien zet dat het in perspectief?
Wordt het ook niet deels vergoed? Misschien kan je in termijnen betalen?


Ik vind het heel fijn dat je jouw ervaring deelt! Ik ken verder niemand met ervaring met een podoloog of zooltjes en vind het mede daardoor best lastig omdat het allemaal zo onbekend voor mij is maar ondertussen wel hartstikke duur. Die van jou gaan dus wel aanzienlijk langer mee dan dus 1/1,5 jaar wat de mevrouw die ik vanmorgen sprak zei.. Dat is wel een heel verschil.. Als ze inderdaad maar zo "kort" mee gaan vind ik het in verhouding wel echt duur zeker als ik kijk dat ze in 2022 €270,- kostten en nu €290,- dan weet ik niet of ik dat elk jaar wel kan betalen.
Ik krijg vanuit mijn zorgverzekering €100,- vergoed, maar dat is achteraf en ik heb gevraagd maar het is in één keer betalen.. Zo lastig :x

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:11

kampioen2be schreef:
Ik ben echt uitgeput. Ik heb vannacht voor het eerst in mijn leven een slaapverlamming gehad, en ik wens dit mijn ergste vijanden niet toe.


Bah, lijkt me zo naar. Hopelijk gebeurt het niet weer eens :(:)

Vanochtend littekens laten laseren bij de huidtherapeut en ging zó slecht op de pijn, de lichtflitsen en m'n reflexen er op. Zat al hoog in m'n stress door het auto rijden en gadver, dit was echt naar.
Nu enkele plekjes niet gedaan en die ga ik ook niet laten doen en baal daar wel van..

Leuke er van is wel dat ik dure foundation heb gekocht die ik vergoedt krijg onder het mom van "camouflage therapie" :+

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:19

xPabloBokt schreef:
Weet je welke vogels pas poedersuiker zijn?

Meeuwen.

JA!

-

Aydeedee, als goed kunnen lopen je zo veel vreugde geeft hoezo zou je het dan niet doen? Vergelijk het eens met andere hobbies en dingen die je leuk vindt, hoeveel geld geef je daar aan uit per jaar of per 2 (of per 10) jaar. Is goed kunnen lopen als je graag loopt dan niet minstens zo veel waard? En het is maar voorschieten he, de daadwerkelijke prijs ligt dan nog maar op 190. Als het niks is dan kan je zodra deze versleten zijn altijd nog kijken of je daarna weer nieuwe wilt aanschaffen of niet, maar dat weet je denk ik ook pas als je het probeert of je het het geld waard vindt?

-

Ik verwacht een pakketje maar gls is al 3 uur te laat -O-

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:27

Moe en zo ongelofelijk last van ongesteld zijn allemachtig heb me gewoon ziek moeten melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:33

Telpeva schreef:
xPabloBokt schreef:
Weet je welke vogels pas poedersuiker zijn?

Meeuwen.

JA!

-

Aydeedee, als goed kunnen lopen je zo veel vreugde geeft hoezo zou je het dan niet doen? Vergelijk het eens met andere hobbies en dingen die je leuk vindt, hoeveel geld geef je daar aan uit per jaar of per 2 (of per 10) jaar. Is goed kunnen lopen als je graag loopt dan niet minstens zo veel waard? En het is maar voorschieten he, de daadwerkelijke prijs ligt dan nog maar op 190. Als het niks is dan kan je zodra deze versleten zijn altijd nog kijken of je daarna weer nieuwe wilt aanschaffen of niet, maar dat weet je denk ik ook pas als je het probeert of je het het geld waard vindt?

-

Ik verwacht een pakketje maar gls is al 3 uur te laat -O-


Ik vind je reactie een beetje lastig, snap dat je het goed bedoeld hoor maar ik weet zelf inderdaad ook dat het heel belangrijk is en vind dat het ook. De vergelijking van geld uitgeven aan hobby's vind ik een beetje raar gezien ik dat eigenlijk niet tot bijna niet doe en zeker niet zo veel geld. Het ligt dan nog 'maar' op €190,- maar besef wel dat wat voor een ander maar €190,- is dat die €190,- voor een ander heel veel geld is. Maar nee dingen die ik leuk vind of hobby's geef ik ook niet zoveel geld aan uit. Ik weet ook wel dat het belangrijk is maar ik zit er gewoon even over na te denken nadat ik vanochtend eindelijk wat meer informatie heb gekregen, en nogmaals het is helaas geen geld wat ik zo even heb liggen..

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 16:36

@AyDeeDee ik heb zelf zooltjes en je hebt mij met je post op het idee gebracht om weer een afspraak te maken voor nieuwe aangezien ik sinds 4 januari weet dat ik heupdysplasie heb.

Ik heb oorspronkelijk zooltjes laten aanmeten wegens klachten door te korte pezen in de voet waardoor ik zulke krampen kreeg dat ik niet meer kon staan of lopen. Ik werkte toen nog in de horeca, tussen de 9 en 12 uur per dag en sinds ik die zooltjes heb laten maken had ik zelden nog de krampen. Ook tijdens mijn werk bij Picnic heb ik ze altijd in gehad. Wil ze nu aan laten meten voor dagen dat ik veel moet lopen, zoals wanneer we met vakantie zijn of naar de Efteling ga. Als ik veel moet staan/lopen überhaupt heb ik ze standaard in mijn schoenen liggen. Ze kunnen in mijn Dr. Martens, maar ook in mijn RedBricks (stalen neuzen werkschoenen) en in mijn wandelschoenen. Ga ze nu opnieuw laten aanmeten door de heupdysplasie en vermoedelijk daardoor beenlengteverschil. Daarnaast heb ik X-benen, hypermobiliteit en mijn enkel gebroken in 2016.

Mijn zooltjes heb ik intussen al 5-6 jaar, zijn in de tussentijd ook een keer ietwat aangepast (dat kost ook minder dan een nieuw paar en is ook gewoon mogelijk!)

Bij welke zorgverzekeraar zit je?

Ik kom toevallig net van de telefoon met de podotherapeut en die kon ook op een bepaalde manier de vergoeding voor mij zo voordelig mogelijk inzetten. Dus dat is ook de moeite waard om na te vragen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:55

Oh ik heb voor mijn crps voet zooltjes laten aanmeten door de podotherapeut en ik heb ze teruggebracht. Nou deed de voet om te beginnen al zeer, maar als ik mijn voet zelfs maar zittend op het zooltje liet rusten %) . No thank youu. Als ik erop ging staan voelde en hoorde ik alles knarsen en het was de hel. Ik kon erna ook niet meer zelfstandig naar huis komen :+
Volgens mij was het grootste probleem wel dat ik toen een grote "ontstekingsbult" had en het zooltje had op die plek ook een bult, om die op te heffen ofzo...

Gelukkig is mijn voet nu voor het oog etc weer normaal :D

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:58

AyDeeDee schreef:
Suliko schreef:

Ik kan wel echt aanraden om naar een podoloog te gaan! Al helemaal als je niet weet wat er fout is aan je stand, dit verschilt zo enorm per persoon. Met een fout zooltje kan je nog meer gaan compenseren en je stand alleen maar verergeren.
Ik loop sinds kinds af aan op zooltjes (had een behoorlijk afwijkende stand), heb sinds mijn 15e zooltjes met een minimale aanpassing die voorkomt dat ik naar binnen val, zijn nu 10 jaar oud en geen slijtage, ondanks hardlopen, wandelen, hiken en er dagelijks op leven. :) Het voorkomt bij mij overbelaste enkels en knieën, ondanks de vele kilometers die ik afleg. En ik kan er zo nog 10 jaar op lopen als het al niet meer is. Misschien zet dat het in perspectief?
Wordt het ook niet deels vergoed? Misschien kan je in termijnen betalen?


Ik vind het heel fijn dat je jouw ervaring deelt! Ik ken verder niemand met ervaring met een podoloog of zooltjes en vind het mede daardoor best lastig omdat het allemaal zo onbekend voor mij is maar ondertussen wel hartstikke duur. Die van jou gaan dus wel aanzienlijk langer mee dan dus 1/1,5 jaar wat de mevrouw die ik vanmorgen sprak zei.. Dat is wel een heel verschil.. Als ze inderdaad maar zo "kort" mee gaan vind ik het in verhouding wel echt duur zeker als ik kijk dat ze in 2022 €270,- kostten en nu €290,- dan weet ik niet of ik dat elk jaar wel kan betalen.
Ik krijg vanuit mijn zorgverzekering €100,- vergoed, maar dat is achteraf en ik heb gevraagd maar het is in één keer betalen.. Zo lastig :x


Fijn! Wist niet of je erop zat te wachten, want het is gewoon ruk als je iets nodig hebt, maar het is zo duur.

Het ligt eraan hoeveel je stand moet veranderen, maar aangezien je volwassen bent zullen ze daar niet meer veel aan doen en gaat het vooral om ondersteunen en je voet net anders plaatsen. Als kind moest ik om de zoveel jaar een ander zooltje, omdat mijn stand echt gecorrigeerd moest worden. Het zooltje wat ik nu heb, is qua vorm goed voor de rest van mijn leven. :)
Ben op mijn 22ste voor het laatst naar de podoloog geweest, dus 3 jaar terug. Daarvoor was ik op mijn 18e voor het laatst geweest en zij heeft beide keren mijn huidige zolen goedgekeurd en gezegd dat ik er nog jaren mee kan. Je ziet het echt wel als de bovenlaag of onderlaag is gesleten, maar dat heeft het nog helemaal niet gedaan. Behalve dat mijn teenafdruk er lichtjes in zit, maar dat is niet erg.
Enige onderhoud is ze uit mijn schoenen halen als ze vochtig zijn door regen of zweet en laten drogen.

Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit per podoloog enorm verschilt. Bedenk ook dat sommigen gewoon geld willen verdienen en wel zullen zeggen dat ze om de 2 jaar vervangen moeten worden, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Mijn podoloog was daar gelukkig transparanter in, al zei ze wel dat ze me graag af en toe terugziet, vooral bij klachten.

@sintara, een zooltje kan in het begin ook wel pijnlijk zijn hoor! Alle structuren moeten wennen, spieren, weefsel en je botten. Dat kan je tot in je nek voelen (net als dat je nekpijn kan hebben als iets vastzit in je voet of door verkeerde stand). Daarom moet je het rustig opbouwen. Kan me wel voorstellen dat je met zo’n heftige reactie er niet aan begint.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:34

Mijn bedoeling is inderdaad goed, sorry als het er wat rot uit kwam!
Dat het veel geld is ben ik met je eens, en dat het zuur is dat je alsnog zo veel zelf moet betalen ook absoluut. Geldzorgen zouden imo eigenlijk geen reden moeten zijn om over zorg te twijfelen en ik vind het echt jammer dat dat systeem is zoals het nu is.

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:35

vikawiek schreef:
Ik ga al 10 jaar naar een psycholoog, krijg ik deze week opeens een rekening binnen van m'n verzekeraar voor 400€ voor consult kosten van de laatste tijd terwijl ik voor het hoogste ben verzekerd. Wtf %)

Vandaag gebeld en het bleek m'n eigen risico te zijn, het stond alleen niet in de brief. Normaal krijg ik daar 3 keer per jaar een factuur van +- 130€ voor. Maar dit keer dus de volle klap + een beetje in 1 keer. De rest is gelukkig vergoed. Desondanks wel een smak geld

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 19:48

Mijn vriend heeft vanmiddag heel lief de vaatwasser aangezet. Alleen nu is hij dus nog bezig en mijn wok staat erin. Die ik dus nodig heb.

Nu kan ik niet verder met koken -O-

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:48

Moet eigenlijk ook nog nieuwe steunzolen al een paar jaar. :=

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:21

Dat er geen treinen rijden tussen ehv en Den Bosch dus dat in plaats van 2 uur enkele reis naar mijn werk ik nu 3,5 uur onderweg ben. Ik ben moe.

Siggislief

Berichten: 13969
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:35

Dat ik gisteren de hele dag last had van een ploppend oor, vanmorgen nergens last van en vanmiddag begon het vrolijk opnieuw.. -O-

Myfairytale
Berichten: 5388
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:38

Voor het eerst eens wat buiten Europa besteld en ja hoor, we moesten natuurlijk inklaringskosten betalen én kregen net bericht dat het pakket vertraging heeft; omdat het gecontroleerd wordt door de douane. Ik bestel ook eens een keer iets buiten de EU hoor. :roll:

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:42

Aan mezelf. Vanmorgen sollicitatie gehad voor een super toffe en bijzondere functie. Prima gevoel over. Afwachten tot eind volgende week. Maar nu kan ik alleen nog maar bedenken waarom ze mij niet zouden willen, of waarom het niet haalbaar is als ze me wel willen. Heel irritant...

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:49

Ik wil mijn Spotify abonnement omzetten van individueel naar een duo account, maar Spotify staat het niet toe... Snap er echt de ballen van

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:02

Ik ben een serie aan het kijken over ballroom dansers en nu wil ik ook weer :')

Als ik geen paard had gereden, had ik achter elkaar gaan dansen. Hangt hetzelfde kostenplaatje aan ook :+

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:35

denisesilver schreef:
Ik ben een serie aan het kijken over ballroom dansers en nu wil ik ook weer :')

Als ik geen paard had gereden, had ik achter elkaar gaan dansen. Hangt hetzelfde kostenplaatje aan ook :+

Baby ballroom toevallig? :')