Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:16

_Lorette_ schreef:
Ik ben eerder bang voor maatregelen vanuit Vinted zelf. Dat je bijvoorbeeld na 2.000 euro ineens niets meer kunt of eerst gecontroleerd moet worden (ik noem maar iets).


Als je geen toestemming geeft om je gegevens te delen in het kader van deze wet wel ja. Er staat duidelijk vermeldt dat je advertenties dan niet meer zichtbaar zijn en je portemonnee geblokkeerd wordt.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:42

Het zou zo moeten zijn dat je zelf een melding van vinted krijgt als je aan de grens zit. Dat je er dan niet per ongeluk overheen kan gaan.

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:59

maessie schreef:
Het zou zo moeten zijn dat je zelf een melding van vinted krijgt als je aan de grens zit. Dat je er dan niet per ongeluk overheen kan gaan.


Dat is ook zo. Vinted benaderd jou om dit formulier in te vullen, als je aan de 2000 euro zit, of aan de 30 transacties.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 07:58

Het lijkt me eigenlijk eerlijker als ze gaan voor een bedrag dat ze daadwerkelijk uitbetalen.
Als het in je portemonnee staat en je het weer uitgeeft op Vinted dan is het wel extra zuur....

Appeltje00

Berichten: 5012
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:01

Zit momenteel op 40 transacties en uitbetaling is inderdaad niet gelukt. Kreeg alleen een mail met een link en als ik daarop druk is dat je identiteit verifiëren, maar dat heb ik al gedaan (kreeg een vinkje te zien). Ik haal nu even alles van m’n Vinted af en wacht even af tot er meer bekend is over de belastingen.

Pmarena: ik vind ook dat ze het netto moeten bekijken.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:11

Heb nu een verkoper (Nederlands) die vrij bot overkomt. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen :+

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:52

Niet alleen Vinted hè

Ook de banken drukken op een knop alle transacties vanaf 100€ moeten traceren zijn
Ze hopen daarmee zwart geld en criminaliteit tegen te gaan

Hoezo inbreuk op hè privacy

Mijn vriendin heeft al gehad zij zat bij steekproef
Moest verklaren waar die 10000€ vandaan kwam die ze had gestort voor haar bouw rente :=

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:14

Hebben jullie deze week nog geld uitbetaald gekregen van vinted? Ik wacht al sinds dinsdag op 530 euro, en nu zag ik op vinted dat er problemen zijn met alle uitbetalingen. Normaliter heb ik dit binnen 1 dag.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:30

Ik denk door dat dac7 ding dat er meer dan normaal aantal mensen uitbetaling vragen en ze daarom mss wat achterlopen?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:38

Geen problemen mee

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:42

Ik kon via Vinted een set van dekje met beenbeschermers kopen die in de winkels al geruime tijd uitverkocht zijn.

Kom ik bij het pakketpunt, word ik meteen gewaarschuwd over de staat van het pakket. Dat ze hem echt zo hadden gekregen en dat het niet heel stevig was verpakt. Ze hoopten voor mij dat alles er nog in zat en heel was.

Afbeelding
Afbeelding

Ik was ook bang dat er wat zou ontbreken, want de doos scheurde volledig stuk toen ik hem in de auto zette. Gelukkig zat alles erin. In nieuwstaat. :) Verkoper een nette review gegegeven, maar wel als tip meegegeven om iets beter te verpakken. Plakbandjes houden het meestal niet op een groter pakket...

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:46

Ducktape is de oplossing voor alles :+ ik verpak grote items in een doos, dicht getapet met ducktape, of in een shopper en ook dicht getapet met ducktape. Heilig spul!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:59

Ik heb al keer product gehad volledig met ducktape ik keek erna en zei tegen pakket punt doe maar retour was amper zak te zien alleen ducktape

Heb grote roller plakband en heb zakken met strip gekocht dus alles zit goed dichtb

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:22

tita schreef:
Ik heb al keer product gehad volledig met ducktape ik keek erna en zei tegen pakket punt doe maar retour was amper zak te zien alleen ducktape

Heb grote roller plakband en heb zakken met strip gekocht dus alles zit goed dichtb

Waarom doe je het in vredesnaam retour?

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:24

_Lorette_ schreef:
Ik kon via Vinted een set van dekje met beenbeschermers kopen die in de winkels al geruime tijd uitverkocht zijn.

Kom ik bij het pakketpunt, word ik meteen gewaarschuwd over de staat van het pakket. Dat ze hem echt zo hadden gekregen en dat het niet heel stevig was verpakt. Ze hoopten voor mij dat alles er nog in zat en heel was.

[ [url=m/EZXdKh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6hUcvJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was ook bang dat er wat zou ontbreken, want de doos scheurde volledig stuk toen ik hem in de auto zette. Gelukkig zat alles erin. In nieuwstaat. :) Verkoper een nette review gegegeven, maar wel als tip meegegeven om iets beter te verpakken. Plakbandjes houden het meestal niet op een groter pakket...


Ga je dan ook nog een foto doen van wat erin zat :+
Wil ook wel paardenspullen erop zetten maar ben bang dat ik geblokkeerd wordt en dat vind ik zonde van al het werk wat ik erin heb zitten met alles erop zetten

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:33

Ik krijg meteen een melding als ik via Vinted een dekje te koop zet, dus ik snap ook niet goed hoe deze verkoper het wel voor elkaar kreeg...

AnnoNiemand

Berichten: 885
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:46

Hoe zit dat nou precies met die hoeveelheid transacties? Ik verkoop vaak kinderkleding, voor echt naar een paar euro meestal. Geldt het dan ook bij 40 transacties? Dus 40 euro? Dat zou toch te bizar zijn?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:02

Alja schreef:
tita schreef:
Ik heb al keer product gehad volledig met ducktape ik keek erna en zei tegen pakket punt doe maar retour was amper zak te zien alleen ducktape

Heb grote roller plakband en heb zakken met strip gekocht dus alles zit goed dichtb

Waarom doe je het in vredesnaam retour?


Omdat ik geen zin heb om met ducktape te gaan los peuteren
Dadelijk knip je er een gat in, plastic zakje en ducktape en fragiele kleding is geen combi en als ik half uur moet puzzelen ….. geen zin in hup retour pak het normaal in.

Gewoon brede plakband volstaat

MyWishMax

Berichten: 25305
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:25

Geef mij maar zo'n ducktape pakket. Liever te veel gebruikt als een opengescheurd pakket omdat er plakband of andere dingen gebruikt zijn die niet sterk genoeg zijn. Zo ben ik al een aantal keren de inhoud van een pakket gedeeltelijk of geheel kwijt geweest

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:49

Terugsturen vind ik wel erg bruut, maar ik baal er ook van hoor als er zulke pakjes komen.
Ik probeer altijd maar de inhoud zover mogelijk weg te frotten en dan een zo smal mogelijk randje er af te knippen. Als je maar een gaatje hebt dan kan je wel voorzichtig de rest openmaken.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:00

Ik zou het niet terugsturen, maar ik herken de frustratie van een strak dichtgeplakt pakketje wel. Dan voel ik me net een chirurg als ik probeer om het product zonder schade uit de verpakking te krijgen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:14

Ik gebruik bruine verhuistape van de action. Gaan aardig wat rollen doorheen maar hier geen Kans op open pakket.
Wel een keer een pakket gehad wat niet dichtgeplakt was en gewoon open was. Nieuwe trui zat er in maar in de review wel even aangegeven dat open pakken van Italië naar NL wel een groot risico was

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:22

Ik gebruik ook bruine tape maar zorg dat er altijd wel een gaatje over is waar het geopend kan worden. Zit het strakker ingepakt door bijvoorbeeld vulling, dan duid ik met een pijltje aan "hier openen" en dan kan je daar rustig de schaar in zetten. Maar meestal zit het ofwel in een doos of een enveloppe waar je het ondanks de tape nog goed kan openen.

Liever teveel tape en goed dicht dan een half kapotgescheurd pakket, of erger, een leeggeroofd pakje omdat het zo makkelijk te openen en hersluiten is.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:34

Ik gebruik nooit bruin tape, vind dat er zo armoedig uitzien :+

Wel brede doorzichtige tape

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:41