Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:21

Ik maak m'n telefoon nu aleen schoon als ik er een nieuw beschermglas op doe.

Op m'n vorige werk nam ik hem elke dag even mee met het poets rondje. Zeker in begin van Corona tijd, toen deed ik het nog vaker. Stond je vol in isolatie de hele dag, maar wel met je telefoon in je handen.

Nu al 2 jaar amper. Ben al jaren niet ziek geweest. Hooguit 1x per jaar verkouden, dus zal wel meevallen.
Bij de paarden eet ik ook gerust een broodje terwijl ik een paard aan het poetsen ben ofzo

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:33

DuoPenotti schreef:
daantjuhhh schreef:

Afstandsbediening!!! Oh kak. Die moet ik ook schoonmaken natuurlijk.

Nooit bij stilgestaan. Ik doe altijd braaf klinken, lampen knoppen, handvaten. Maar de afstandsbediening heb ik nooit bij stilgestaan.

:D

Ook zo'n heerlijk vies ding ja :)

Tja, ik ben opgegroeid in een huishouden van Jan steen zeg maar. Mijn ouders waren altijd druk. Huishouden schoot er vaak bij in. Ik heb dat dus ook nooit geleerd.
Gelukkig zijn mijn ouders ook een stuk netter geworden nu ze met pensioen zijn.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:34

Ik lees hier dat mensen hem in 3 of 6 jaar nog nooit schoongemaakt hebben. Hoe dan. Dan plak je er toch aan vast of het werkt niet meer of je ziet niks meer.
Ik doe hem mee als ik de bril poets met een brillenpoetsdoekje.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:13

Oei. Ik denk dat ik mijn afstandsbedieningen vaker schoon maak dan mijn telefoon. :+ Afstandsbedieningen doe ik altijd wel even als ik een doekje vast heb. Telefoon gebeurt eigenlijk alleen als ik van die schermdoekjes vast heb omdat ik de tv oid even af doe dus dat is niet wekelijks ofzo. :+

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:18

Af en toe, wanneer ik eraan denk.
Maar ik vraag mij af of iemand ooit ziek is geworden van het aanraken een telefoonscherm. Een beetje weerstand opbouwen is niet verkeerd. :+

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:29

pillow schreef:
Ik lees hier dat mensen hem in 3 of 6 jaar nog nooit schoongemaakt hebben. Hoe dan. Dan plak je er toch aan vast of het werkt niet meer of je ziet niks meer.
Ik doe hem mee als ik de bril poets met een brillenpoetsdoekje.

Ik heb m nu een jaar. Dus zo lang is hij niet schoongemaakt.
Hij ziet er niet vies uit en plakt niet.

Scheelt wel dat ik geen paard meer heb.
En ik heb hem ook eigenlijk nooit op tafel als ik eet.
Daarnaast ben ik het type wat bij alles wat ik doe mijn handen was. En dat blijkt dan maar weer goed te zijn aangezien mijn telefoon onder de bacteriën zit.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:31

Snadrem schreef:
Elisa2 schreef:
Nemen mensen serieus hun telefoon mee naar het toilet?


[ [url=m/zZGrhX.png]Afbeelding[/url] ]


Ja dit dus :') En ik heb hem ook nooit (bewust) schoongemaakt. :o Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:46

pillow schreef:
Ik lees hier dat mensen hem in 3 of 6 jaar nog nooit schoongemaakt hebben. Hoe dan. Dan plak je er toch aan vast of het werkt niet meer of je ziet niks meer.
Ik doe hem mee als ik de bril poets met een brillenpoetsdoekje.


mijn telefoon ziet er echt schoon uit hoor. en ik heb hem niet schoongemaakt sinds ik hem heb (3jaar). wel veeg ik hem wel eens af aan mijn broek omdat er dan zand of hooi op zit

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:47

pillow schreef:
Ik lees hier dat mensen hem in 3 of 6 jaar nog nooit schoongemaakt hebben. Hoe dan. Dan plak je er toch aan vast of het werkt niet meer of je ziet niks meer.
Ik doe hem mee als ik de bril poets met een brillenpoetsdoekje.



haha, nee plak er niet aan vast.
ik heb wel gewoon schone handen!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:54

Hihi ik maak hem dus ook nooit schoon tenzij ik er iets op geknoeid heb.

Ik maak mij persoonlijk niet zo druk om die bacterien. Een beetje minder hyper steriel leven is ook best gezond voor de weerstand :D

Ik maak mij dus in het algemeen niet zo druk om bepaalde dingen, niet dat ik vuil leef natuurlijk maar ik leef gewoon niet zo steriel als ze tegenwoordig graag willen en houdbaarheidsdatums doe ik al helemaal niet aan (ik kijk, ruik, proef als ik iets niet vertrouw ofzo maar gooi niks weg puur omdat het over datum is), ik ben dus de afgelopen 3 jaar maar 1x ziek geweest en nooit last van mijn maag ofzo, dus blijkbaar is het niet verkeerd :P :D

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:01

als je er elke dag yoghurt overheen gooit of hondenschijt kan ik me voorstellen dat je je druk maakt, maar de bacteriën op mijn telefoon hebben niet zoveel medium om op te groeien denk ik, op dat glazen schermpje

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:16

Ik deed het vaak toen corona nog erg heerste, met een beetje alcohol en een papieren doekje er overheen :P Nu vergeet ik het vaker, maar zou het eigenlijk wel weer moeten doen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:17

zo nu en dan een keer je scherm aflikken doet ook wonderen :+

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:29

Ik maak hem af en toe schoon met wat dettol, net als de afstandsbedieningen.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:30

Snadrem schreef:
zo nu en dan een keer je scherm aflikken doet ook wonderen :+

Keer op spugen en over je broek wrijven }>

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:34

Ik veeg mijn scherm af en toe af aan mijn kleding om vieze vingerafdrukken weg te halen _O- Weet niet of dat ook telt :')
Ongeveer 1x per half jaar ofzo haal ik hem uit het hoesje en maak ik hem even schoon maar verder nooit, nooit echt bij stilgestaan ook…

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Mobiel schoonmaken, doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:40

2x in de week. Mijn bureau op mijn werk wordt belabberd schoongemaakt (lees schoonmaakster haalt 1 veeg over mijn bureau) dus neem ik tegenwoordig zelf schoonmaakdoekjes mee en doe dan meteen mijn telefoon :D

Renee

Berichten: 3124
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:41

Ik maak mijn telefoon wel regelmatig schoon, vind het per definitie een goor ding :') ik maak mijn telefoon schoon met alcohol gel voor de handen op een doekje.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:52

pillow schreef:
Ik lees hier dat mensen hem in 3 of 6 jaar nog nooit schoongemaakt hebben. Hoe dan. Dan plak je er toch aan vast of het werkt niet meer of je ziet niks meer.
Ik doe hem mee als ik de bril poets met een brillenpoetsdoekje.

Ja als er modder op zit dan gaat er ff beetje water overheen en dan vegen en dan is de modder weg.
Maar echt schoonmaken vanwege bacteriën ofzo? Nee... nooit gedaan. Mensen leven zo steriel tegenwoordig. Kan me niet voorstellen dat dat gezond is. Bovendien zit het volgens mij meer tussen de oren. Want dan kun je wel de hele dag bezig zijn met wat er dan “vies” zou kunnen zijn. De deurgreep van de auto? Of het stuur van de auto? De deurklink in het bejaardentehuis waar je oma woont? Of de deurklink van het lokale restaurant. Of die van de lokale kroeg of snackbar. Inderdaad de afstandsbediening, maar ook alle pinautomaten. Dus dan moet je oppassen dat je nooit dingen duurder dan 50 euro koopt want oh help anders moet je je pincode intoetsen en dan krijg je misschien wel bacteriën op je handen. En de boeken uit de bibliotheek, wat zal daar wel niet allemaal mee gebeurd kunnen zijn. De palen in de metro, de deuren in de trein... de karretjes en mandjes in de supermarkt...

Pff... ik zou gek worden als ik zo moest leven.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:13

Dorine92 schreef:
- viezige voorwerpen opgesomd -

Pff... ik zou gek worden als ik zo moest leven.

Waar was jij tijdens corona?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:28

Gea99 schreef:
Telefoon maak ik geregeld schoon. komt ook door corona en werken in de zorg. Daar hebben we desinfectie doekjes waar we na iedere dienst de telefoon mee moeten schoonmaken.
Afstandsbediening doe ik mee met kamer schoonmaken. Toch al een sopdoekje in de handen dan.


Corona heeft mij ook wat bewuster gemaakt (onderwijs). Ik maak hem schoon als ik niet eerst mijn handen heb gewassen voor telefoongebruik. Dus dat is gemiddeld denk ik 2x per week (gebruik hem meestal thuis).

Afstandsbediening doe ik veel minder, maar die gebruik ik eigenlijk nooit én ik zit er eigenlijk alleen met gewassen handen aan.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:46

Voor mensen die het interessant vinden om te zien wat voor zooi er allemaal op je telefoon zit, ik heb foto's :')

Ik doe de opleiding bio medisch analist en voor het vak microbiologie hebben wij onze eigen telefoons onderzocht. Ik kan je zeggen dat het echt bi-zar is :j

Ik maak, niet heel vaak m'n telefoon schoon, maar toch wel met regelmaat. Ik loop stage/werk op een laboratorium, dus daar pak je toch even sneller een alcoholdoekje (we hebben er toch genoeg) om even je telefoon schoon te maken.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 18:15

Aangezien op het werk een heel veel desinfectiedoekjes door mij handen gaan, bijna elke dag. Denk dat mijn telefoon gewoon een hekel aan mij heeft. Net als het toetsenbord en de vaste telefoon.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:17

Snadrem schreef:
Dorine92 schreef:
- viezige voorwerpen opgesomd -

Pff... ik zou gek worden als ik zo moest leven.

Waar was jij tijdens corona?

Lockdownparty’s {:}

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:50

Na iedere werkdag, nog voor ik vertrek naar huis. Omdat het op het werk gewoon een gore bende is.

Dus 4x in de week.