Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 370 van de 500 [ 12481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

 

Hoe m'n hele leven volledig op z'n kop kan staan in een tijdsbestek van een uurtje. Ik verkeer in volledige shock...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:05 



 
Profiel   

Meloen plantjes gaan ineens allemaal dood en dit nu voor de 2de keer. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:11 



 
Profiel   

AyDeeDee schreef
Hoe m'n hele leven volledig op z'n kop kan staan in een tijdsbestek van een uurtje. Ik verkeer in volledige shock...

Inmiddels zijn we weer een uurtje verder, gaat het met je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:57 



 
Profiel   

AyDeeDee schreef
Hoe m'n hele leven volledig op z'n kop kan staan in een tijdsbestek van een uurtje. Ik verkeer in volledige shock...

Klinkt niet goed, ben je ok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:20 



 
Profiel   

Ugh hoofdpijn...en dat zal nog zeker een week duren, of een aantal dagen.

Gisteren toch maar eens naar de huisarts gegaan ivm een ploppend oor.
Bij de HA achter gekomen dat er oorsmeer achter de trommelvlies zit, en dat de eustachius buis verstopt zit.

Nu zit ik voor een aantal weken opgescheept met een neusspray alleen hier door krijg ik dus hoofdpijn.
Omdat de overige holtes in het gezicht er bij betrokken worden en heerlijk druk op gezet word.

Vanmorgen dacht ik, ga wel een paar uur slapen misschien dat de hoofdpijn dan weg gaat..
Helaas niet! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:45 



 
Profiel   

Vrouwendingen terwijl dat niet zo hoort te zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:27 



 
Profiel   

Een ergenis zou ik het niet noemen maar ik reed net naar huis en zag een man op het spoor lopen. Uiteraard gebeld was al een melding maar geen politie te bekennen. Zag de trein echt heel traag rijden dus het zal wel bekend zijn hoop ik.

Vindt het altijd zo triest als je iemand ziet lopen en niks kunt doen dan hopen dat diegene zich bedenkt.

En het gebeurd hier relatief vaak dat is ook ontzettend triest dat mensen denken dat het de enige weg uit is. Hopelijk komt het helemaal goed met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:52 



 
Profiel   

Voet tussen autodeur door wind, kon de deur niet houden met slechte arm. Au

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:00 



 
Profiel   

Ringetje van de halsband waar de riem aan zit knapte kapot. En toen had ik een los lopende hond die vol op de keffer af stormde. Gelukkig weer te pakken gekregen en niks gebeurd.

Alleen nu een zere duim, want daar schoot natuurlijk het kapot deel vol tegenaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:38 



 
Profiel   

1,5 week geleden injectie in m'n ontstoken schouder gehad en de pijn is nu weer super hevig terug. Eigenlijk zoals een maand geleden terwijl het in een stijgende lijn beter ging.. :(
Spuit zou ook pas na 2-3 weken werken en pas na 2 maand optimaal werken? Wat is dat voor raar spul man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:19 



 
Profiel   

Ik erger me, maar ik weet niet of het terecht is of dat ik overdrijf...
Manlief en ik hebben bewust ervoor gekozen om geen kinderen te hebben..
Nou heeft zijn broer hem vandaag (even snel tussendoor in de gang terwijl ze hun jassen aan het pakken waren) gevraagd of hij peetoom wil zijn van zijn nog ongeboren baby.
Manlief was hier door overdonderd en heeft ja gezegd.
Nou vertelde hij het mij net in de auto en ik vind dat hij het op z'n minst even had kunnen bespreken met mij. De kans is natuurlijk klein, maar stel dat de ouders iets overkomt en het kind komt bij ons wonen, dan heeft het ook impact op mijn/ons leven en dat is in mijn ogen niet iets wat je terloops even beslist.
Natuurlijk snap ik dat hij werd overdonderd, maar alsnog vind ik hier wel wat van, ook omdat hij voorheen altijd heeft gezegd dat hij "nee" zou zeggen wanneer hij als peetoom zou worden gevraagd.
Inmiddels heeft hij er zelfs een beetje spijt van dat hij ja heeft gezegd. Hij begint er nu pas over na te denken wat het eigenlijk kan inhouden.
Maar nu alsnog nee zeggen vind ik eigenlijk not done.


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-03-23 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:47 



 
Profiel   

Poeh, dat vind ik ook wel een overleg waard, ja. Sowieso vind ik er ook wat van dat zoiets even snel tussen neus en lippen door wordt gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:50 



 
Profiel   

Check het even of ze het zo wel bedoelen, Cayenne. Tegenwoordig is de titel peetoom vaak slechts bedoeld als een verkapte "die titel geven we je zodat je extra dure cadeaus moet kopen voor het kruisgespuis".

Wie de voogd wordt staat vaak in het testament vastgelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:51 



 
Profiel   

Dat is sowieso niet iets wat je zo even tussendoor vraagt, dat vind ik al een rare actie. Ik zou daarom ook best durven zeggen 'Joh ik weet dat ik ja heb gezegd maar ik heb er nog es over nagedacht en het lijkt me toch beter van niet'. Je kunt maar beter eerlijk zijn toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:53 



 
Profiel   

Nee, ik vond het dus ook vreemd dat het gewoon even terloops werd gevraagd. Dat lijkt me niet iets wat je even snel doet. Het gaat ook niet om een pak suiker.
Roosch: Dat gaat hij idd even navragen.
Foaly: Hij is bang dat hij zijn broer en diens vriendin dan voor het hoofd stoot en dat snap ik wel. Anderzijds wil je ook niet dat zoiets blijft hangen terwijl je het eigenlijk niet wilt natuurlijk. Daar heb je absoluut gelijk in! Ik denk ook dat hij dan maar beter eerlijk kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:59 



 
Profiel   

M'n vriend vertelde ook dat ie peetoom was van z'n oudste neefje. Ik reageerde hetzelfde als jij, want wij zijn ook bewust kinderloos. :)) Maar goed, alle vier de neefjes en nichtjes hebben andere peetooms en -tantes. Wie de voogd is staat bij hen er los van gelukkig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:02 



 
Profiel   

Door het opnieuw aan te kaarten, laat juist ook zien hoe serieus je vriend/jullie het nemen en het niet zomaar iets is. Zo kan je het ook zien. Ik zou het zeker wel bespreekbaar maken, anders blijft het tussen zijn broers gezin en jullie bestaan. Misschien was de vraag niet zwaar bedoeld en zitten er geen beloftes aan vast, maar als dat wel het geval is lijkt het mij voor alle partijen (incl) het kind beter als er transparant over gecommuniceerd wordt en een nee ook absoluut mag bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:03 



 
Profiel   

Roosch: Als het zoiets zou zijn, zou ik er ook geen problemen mee hebben! :D

Ik wil verder zijn keus ook eigenlijk niet beïnvloeden, dus ik vind het op dat gebied ook lastig.
Ik denk dat ik me er verder maar beter buiten kan houden tenzij het echt over iets gaat waarbij het kind in theorie bij ons zou komen wonen wanneer er iets met de ouders gebeurd.

Suliko: We gaan het ook zeker bespreken idd! Misschien vatten we de term idd te zwaar op en is het alleen "voor de vorm".

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:05 



 
Profiel   

Van wat ik weet/meegekregen heb, is dat je iemand voor peetoom/peettante vraagt omdat je die persoon als belangrijk persoon in het leven van je kind wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:06 



 
Profiel   

Tegenwoordig is het vooral voor de vorm.
We zijn toen het van toepassing was wel gevraagd of we de kinderen van zussen in huis wilden nemen als er wat met desbetreffende ouders zou gebeuren. Dat stond dus los van peetoom/-tante zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:08 



 
Profiel   

Ja, je zou zeggen hoe groot is de kans..

Maar spreek het even goed door. Grote kans dat broer het alleen voor de vorm bedoelt. Die zal ook wel snappen dat een bewust kinderloos stel dit niet bepaald ziet zitten.

Of je kunt er je eigen invulling aan geven samen. "Als jullie wat overkomt, dan zorgen wij ervoor dat Keesje ergens goed terecht komt".
Je kunt hem dan moeilijk naar het asiel brengen natuurlijk maar oké.

Wel typisch, ik kocht vandaag deze :D :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:08 



 
Profiel   

Oh die is heeeeeel tof Roosch!

Peetoom en formeel voogd, dat is toch niet hetzelfde? Sowieso wel goed om het bespreekbaar te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:12 



 
Profiel   

Die is leuk Roosch! :))

Mijn beste vriendin is peettante en zij denkt ook echt mee bij de schoolkeuze van haar petekind etc.
Dus die betrekt echt een grote rol. Misschien weeg ik het daarom ook zwaarder als dat het misschien is bedoeld.
Het kan idd zo zijn dat het gewoon voor de vorm is en er verder weinig kracht achter zit qua beslissing.
Maar ik denk wel dat het slim is om dat echt even door te spreken met de ouders-to-be. Nu is er gewoon teveel onduidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:23 



 
Profiel   

Meedenken met de schoolkeuze? Koekoek, dat slaat nergens op. :')

Nee ik ken meerdere peetooms - en tantes en behalve het feit dat ze net wat meer betrokken zijn bij het leven van zo een spruit - en de portemonnee wat vaker moeten trekken - zitten daar bij hen in ieder geval geen gekke levensveranderde dingen aan verbonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:27 



 
Profiel   

Roosch schreef
Meedenken met de schoolkeuze? Koekoek, dat slaat nergens op. :')

Nee ik ken meerdere peetooms - en tantes en behalve het feit dat ze net wat meer betrokken zijn bij het leven van zo een spruit - en de portemonnee wat vaker moeten trekken - zitten daar bij hen in ieder geval geen gekke levensveranderde dingen aan verbonden.

Ik vind dat al genoeg om te weigeren :)).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 370 van de 500 [ 12481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen