Dood van een vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:34

Ja misschien kunnen ze haar mandje met de knuffel opsturen.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 19:30

Dat bed is een groot volume, onhandiger te versturen tenzij ze het vacuüm trekken, maar dat pluche beest is niet zo onhandig. Die prop je nog wel in een bubbeltjes envelop.
En ja ze hadden die nog.

Ik heb eindelijke de boeken ook allemaal een plaatsje gegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:18

Het feit dat ze vragen hoe het met haar is en haar knuffel op willen sturen, doen me toch denken dat het waarschijnlijk niet zulke slechte mensen zijn?

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:58

Precies Cayenne, dat probeerde ik eerder in het topic ook al aan te halen. Die mensen zijn naar het station gekomen, wouden nog extra spullen meegeven en checken hoe het is gegaan. Allicht zijn hun ook flink van de wap door de dood en tja, TS heeft al jaren minder contact gehad met die vriendin dus in hoeverre ben je dan zeker dat je het fijne er van weet?

De dame was ook op leeftijd en bij sommige mensen zijn de scherpe momenten dan wat minder. Misschien was ze onstabiel of regelmatig de weg kwijt waardoor de mensen die voor haar zorgden hebben besloten dat ze de scooter niet meer mee mocht nemen. In haar ogen is dat misschien wel vrijheidsbeperkend maar who knows?

Zorg dat je alle documenten hebt en hou het in de gaten of het zorggeld voor het hondje nog komt. Ik vind het wel echt top dat je er prioriteit van hebt gemaakt dat de hond naar je toe is gekomen!

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 23:33

De zoon is degene die in haar huis woont en achter het huis boert en de scooter niet uit de garage wilde halen. IK vind dat een vrijheidsbeperking, zij lachte het weg.
Die mensen wonen in haar andere huis, met die voor tienduizend euro opgeknapte tuin en haar auto, in een ander dorp, geen dingen door elkaar halen.
Ze noemde zichzelf ook maar een domme doos dat ze het allemaal maar toeliet. Ze wist dat ze misbruik van haar maakten.

Ik heb nergens gezegd dat het op zich slechte mensen zijn, maar dat ze haar vreselijk uitgebuit hebben.

Vlak even niet uit dat ze me berichten stuurden met dat ze me niks had nagelaten, daarna een dat het niet helemaal zo was maar dat er geen geld was, die ze snel weer verwijderden en vervolgens tijdens een telefoontje maar het halve bedrag noemden en daarna, toen ik het hele bedrag noemde, toegaven dat het dat bedrag was. Toen ze eenmaal wisten dat ik wist wat er in het testament stond bleven ze bij dat er geen geld was.
En hoe het allemaal begonnen is, ze belden me om te vragen hoe ze bij haar Britse rekening konden komen, niet om te zeggen dat het slecht ging met mijn vriendin. Dat werd tussen neus en lippen door genoemd, want ja er was geen geld om voor haar te zorgen. Hoe bedoel je? Na jaren van haar geld geleefd te hebben, kunnen jullie het niet opbrengen om van jullie eigen geld haar wat te eten te geven?
En als het niet om het geld was gegaan, had ik nooit geweten dat ze naar de eerste hulp was geweest en slecht lag?

Ik ben dankbaar dat ze het hondje uiteindelijk naar het station hebben gebracht, want transport was echt een ding, en dat ze de knuffel na sturen als ik daar om vraag. Maar ik trek daar geen conclusies uit dat het dan dus maar geweldige mensen zijn die het beste met mij voor hebben.
Ik heb moeten vechten om die hond hier te krijgen.
En of ze het beste met het hondje voor hebben? Kan, maar als het hondje het ze goed bij ze had, of bij de zoon in haar eigen huis, waarom was het dan een probleem voor mijn vriendin als ze naar het ziekenhuis moest? Waarom vroeg ze dan of de hond naar mij kon als er iets zou gebeuren? Dan had de hond toch gewoon thuis kunnen blijven met de zoon of naar die mensen gekund?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:37

Tja, ik denk dat ze een beetje credits proberen op te bouwen nadat jij er niet in trapte met dat geld enzo. En dat kan dan makkelijk met die knuffel, want zij hebben er toch niks aan. Kunnen ze dan bij jou een wit voetje mee halen.

Blijf op je hoede. Maar in elk geval fijn voor het hondje dat ze haar knuffel krijgt.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 07:01

TS, ik sta er nog verder vanaf als jij dus voor mij wordt het helemaal speculeren. Ik vind het top dat je zo hebt doorgezet om het hondje bij jou te krijgen en hoop echt dat het in orde komt met het zorggeld.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 09:48

Koper schreef:
Tja, ik denk dat ze een beetje credits proberen op te bouwen nadat jij er niet in trapte met dat geld enzo. En dat kan dan makkelijk met die knuffel, want zij hebben er toch niks aan. Kunnen ze dan bij jou een wit voetje mee halen.

Blijf op je hoede. Maar in elk geval fijn voor het hondje dat ze haar knuffel krijgt.

Zo komt het op mij ook over :j

Dat soort mensen zijn vaak heel goed in een mooi plaatje schetsen voor de buitenwereld, met als gevolg dat eigenlijk niemand het door heeft dat ze een oudere financieel uitkleden. Want het zijn immers zulke aardige mensen, en ze zorgen zo goed voor ze... jaja.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 11:17

Betreffende dat nasturen van het knuffeltje, daar was weinig keus in dat ging zo:
Goedemiddag, hebben jullie de knuffel van het hondje nog?
Wat?
Haar knuffel, speeltje, beertje.
Ja...die hebben we nog wel...
Kunt u die dan opsturen? Ik heb nieuwe gekocht maar die wil ze niet, toch niet hetzelfde, en het is fijn als ze wat van huis heeft.
Ja dat is zo.
Dus of u het kunt sturen, het weegt toch niks.
Ja dat is zo. Maar ik heb nu niks om het adres op te schrijven.
Dat geeft niet, ik stuur wel een bericht met het adres.
O...ja dat is goed.
Dank u wel!

En nu moet ik maar zien of ze het ook echt gaan doen. Het is niet alsof het beloofd is. Ik heb het min of meer opgedragen :+

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 11:52

Haha, echt een Lusitana-actie :D Ik mag dat wel :))

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:05

Stel voor dat er meer gedoe komt door de erfenis, is het dan wel handig dat ze nu je adres weten?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:29

Ze wonen 300 kilometer verderop. Moet wel ernstig gedoe worden willen ze TS thuis gaan lastigvallen.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 12:39

Ik heb geen moeite met dat ze mijn adres weten.
Het is een plattelands adres, oftwel geen straat en huisnummer.
Ik verwacht verder ook geen problemen. Dit zijn oude mensen die met manipuleren dingen voor elkaar proberen te krijgen, geen mensen die met geweren lopen te zwaaien ofzo.

Ik denk ook dat ze inmiddels wel snappen dat er met mij niet te sollen valt.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 15:34


lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:07

Lusitana schreef:
Met een van de andere honden [BB] Dilemma, hond aangeboden naast me en ´Bokkie´ op inmiddels haar favoriete plek.

[ Afbeelding ]


Wat fijn zeg,ik zie lange mouwen is het koud in Portugal?

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 18:50

Nee hoor, toeristen lopen in korte broek en T shirt, maar het is ´smorgens en ´savonds koud in het huis met dikke natuurstenen muren Sowieso ga ik pas in korte mouwen bij 30 graden ofzo, ik ben in de zomer inmiddels 40 en hoger gewend. Altijd wel grappig als ik bij de pin automaat achter toeristen sta in het voorjaar - zij in korte broek en T shirt, ik in lange broek, pulli, trui, vest, dikke jas. :+
Zij vinden 25 graden zalig, ik vind het koud. Helemaal op de scooter natuurlijk.
Het is maar wat je gewend bent, hè.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:20

Lusitana schreef:
Nee hoor, toeristen lopen in korte broek en T shirt, maar het is ´smorgens en ´savonds koud in het huis met dikke natuurstenen muren Sowieso ga ik pas in korte mouwen bij 30 graden ofzo, ik ben in de zomer inmiddels 40 en hoger gewend. Altijd wel grappig als ik bij de pin automaat achter toeristen sta in het voorjaar - zij in korte broek en T shirt, ik in lange broek, pulli, trui, vest, dikke jas. :+
Zij vinden 25 graden zalig, ik vind het koud. Helemaal op de scooter natuurlijk.
Het is maar wat je gewend bent, hè.

Klopt, ik liep op Curaçao ook heel vaak in een lange broek, zeker in het regenseizoen. Toeristen vallen op doordat ze in korte broekjes en hemdjes aankomen en zich nog steeds de pletter zweten :')

Toen we op vakantie gingen in Nederland tijdens de zomer hier had ik het stervenskoud en liep ik met een trui aan. Het is echt maar net wat je gewend bent. Inmiddels ben ik weer helemaal geïntegreerd en sterf ik tijdens Hollandse zomers ook gewoon honderd doden van de hitte.

Fijn dat Bokkie al een vast plekje heeft, komt wel goed met dat beestje :)

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 14:27

Nou, de vrouw van het stel zei tegen de man dat het speeltje niks meer waard was, het was oud en lag half uit elkaar dus het wordt niet opgestuurd , maar gaat de vuilnis in.

De laatste keer dat ik het zag, afgelopen zomer, zag het er nog prima uit en het werd gebruikt als apporteer attribuut, het is niet alsof ze er aan lag te knagen ofzo, dus ik geloof er geen barst van dat het aan stukken ligt. En het hoeft toch niet mooi te zijn, het is háár beer, daar ging het om.
Maar goed, hij belde dan nog wel om te zeggen dat het dus niet gestuurd wordt en dat ik dus niet hoef te zitten wachten en dat vind ik wel aardig!

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:05

Het zou mij niet verbazen als dit een reden is waarom je vriendin wou dat het hondje naar jou zou gaan :) Dit zag ze vast al aan komen. Als die mensen de waarde van een vertrouwd en geliefd speeltje niet zien dan schat ik hun empathie richting het diertje niet heel hoog.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:44

Aan andere kant het is maar een speeltje. En ts heeft dat speeltje al een hele tijd niet gezien. Heeft mischien wel in de regen gelegen of ander honden etc (je weet het niet ) dat het gewoon te vettig is om uberhaubt nog te gebruiken. Ik zou die moeite ook niet doen ze hadden bij 'aflevering' haar 'mandje' al bij die je 'geweigerd' hebt.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 16:17

Hond kwam de deur amper uit, mocht op het erf de behoefte doen en dan ging het speeltje niet mee. Dus nee, het heeft niet in de regen gelegen, het was geen smerig huis en er waren geen andere honden. Maar er kwam natuurlijk wel speeksel aan. Kan voor iemand die erg schoon is natuurlijk als te vies om mee naar een postkantoor te gaan overkomen en het kan dat die het wilde wassen en dat het in de wasmachine uit elkaar viel omdat bij te hete temperaturen de lijm loslaat.
Een scenario dat ik me best voor kan stellen bij een dame die atijd in een mantelpakje en gekapte haren verschijnt.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het meteen is weggegaan toen ze het mee terug moesten nemen (ik ga er wel vanuit dat het bij het hondenbed zat, dus het was blijkbaar niet te vies) omdat ik het niet mee kon nemen, en op zich vind ik dat wel okee, en te begrijpen als je niet van honden houdt. Zij kunnen er niks mee en het komt dan niet in ze op dat ze het na zouden kunnen sturen.
Maar het geeft voor mij wel aan wat Telpava ook zegt, dat er geen empathie richting het diertje is. Ondanks het feit dat ze belden of het aangekomen was. De volgende dag. Ik denk zelf dat het komt door gesprekken met andere mensen die ineens het hondje misten en het raar vonden dat er dan geen communicatie was geweest (ook niet van mijn kant) of ze goed was aangekomen. De conclusie van alle dingen op een rijtje is voor mij in elk geval dat ze niet echt om haar geven.


Maar nu heb ik helemaal spijt dat ik niet geprobeerd heb de inhoud van de zak in de tas met boeken te proppen. Dan had ze nog iets van huis. Maar goed, dat valt niet terug te draaen, het is wat het is.

En je kunt wel zeggen het is maar een speeltje, maar het was háár speeltje en de lucht van mijn vriendin zat er aan omdat ze het altijd voor haar weggooide (in de kamer) zodat ze het terug kon brengen. Ik zou het zelf juist NIET wassen in dit geval, ongeacht hoe het er uit zag. En ik zou het spontaan nasturen als het niet meekon. Maar dat ben ik.
Nogmaals, ik vind het jammer, maar ik ben blij dat hij het wel even gezegd heeft zodat ik niet voor niks op post zit te wachten.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:04

Precies... De geuren van thuis en je vriendin zitten er aan. Hoe het met honden gaat weet ik niet (heb ik mij nooit zo in verdiept) maar met mijn knaagdieren is het al zo dat je ook de gebruikte bodembedekker van de fokker mee krijgt wanneer je ze in huis haalt, en dat het ook de bedoeling is dat je die in hun nieuwe hok neerlegt voor ze. Juist vanwege de vertrouwde geur, het vertrouwde gevoel, om het wennen aan een nieuw thuis wat minder zwaar te maken. Het kan een gevoel van rust en veiligheid geven. Nu zal het ook wel af hangen van de gehele situatie en ook het karaktertje van een dier zelf hoeveel waarde ze eraan hechten, maar dan toch, ik zou denken alle beetjes helpen.

Trek het je niet te veel aan ts, wat je al zegt het is wat het is, je was lopend met het openbaar vervoer, dan loop je tegen limieten aan. Het belangrijkste is dat het diertje het nu goed heeft, andere zaken zijn alleen maar de puntjes op de i. En als ik je verhalen hoor dan haalt je hond ook al veel gezelligheid en troost uit het bijzijn van jou en je andere honden. Misschien is dat zelfs nog wel waardevoller als het hebben van iets uit zijn oude thuis, je weet het niet :) konden ze maar praten he!

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:06

Weet je, ik snap die vriendin van jou wel. Inderdaad omdat jij wel met het hondje begaan bent. En als je bedenkt hoe die mensen met je vriendin zijn omgesprongen, hoe veel (of eigenlijk: weinig) empathie kun je dan verwachten voor "maar" een hond.

Heb je iets anders wat naar je vriendin ruikt en waar het hondje wat aan heeft? Een boek desnoods?

En anders moet je maar zo denken: alles wat ze nu om haar heen heeft ruikt naar haar nieuwe thuis. Waar ze, als ik de foto's zo bekijk, zich ook thuis vóélt. Heb je de indruk dat ze treurig is? Wellicht juist sneuer als ze iets ruikt van vroeger, of iets wat naar je vriendin ruikt, en dan gaat zoeken oid?

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 19:19

Ja, dat kan ook zo maar, Koper, dat laatste.
In elk geval speet ze inmiddels enthousiats, samen et een van de andere honden met een oud T.shirt waar ik een knoop in gelegd heb. ik hooi het weg meestal is de andere hond er eerst, maar die pakt het onhandig vast en gooit het in de lucht en dan is hij voor Bokkie die hem dan naar mij brnegt die andere hond doet ook schijnaanvallen naar haar en daar doet ze ook leuk in mee, dus ja, bij andere hnden horen is misschien wel veel leuker. Sowieso is haar leven nu veel opwindender. Lekker over het land sjezen, ze gaat onverstoord tussen de paarden door, gaat hel einden met haar neus over de grond omdat er van ales te snuffelen valt, sjeest achter de andere honden aan, maar ook gewoon weer haar eigen weg, een plezier om te zien.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:08

Ze zou nauwelijks nog tijd hebben voor haar oude speeltje :D Met échte hondenvriendjes om mee te spelen.

Het klinkt niet alsof ze erg onder het verlies van het speeltje gebukt gaat :)