[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:23

Tancreda4 schreef:
Jildau schreef:
Weet je zeker dat het oppassen is en weet je ook de reden van oppassen? Mijn vader overleed plotseling toen ik 7 jaar was en mijn broertje 5.. Mijn moeder werkte in de zorg en moest toch echt wel blijven werken om rond te komen. Ze kon regelen op het werk dat ze na schooltijd altijd thuis was voor ons maar werkte wel regelmatig in het weekend. Wij waren daardoor om het weekend bij familie. Onze oma’s pasten op of ooms en tantes. Heeft ze het daardoor slecht gedaan?


Dat idd... Een vriendin ging na de 2e uit elkaar en de ex was niet in staat voor de kinderen te zorgen (psychische problemen). Wat moest ze dan? Thuis blijven, niet meer werken? Zich scheel betalen aan opvang terwijl ze dat geld niet had? Haar ouders hadden de kinderen hele weekenden of paste dagen achter elkaar op zodat zij kon werken. Dat had ze van te voren ook niet zo bedacht...


Ik denk niet dat Schuur het zo bedoelde. Er zullen zeker en vast gevallen van overmacht zijn, jullie halen zulke situaties zelf al aan - ik denk meer dat Schuur het nogal onhandig verwoord heeft :) Natuurlijk bedenken we sommige situaties niet op voorhand - maar je zal maar "van je kinderen af zijn" (jullie weten wel wat ik bedoel, dat ze het huis uit zijn en op eigen benen staan ed) en dan krijg je je kleinkinderen in je nek gedraaid. Ook al komt dat door een onvoorziene situatie - het blijft ruk :') Hoewel de meeste grootouders die ik ken, over het algemeen dol zijn op hun kleinkinderen. Minder opvoeden, meer verwennen; zoiets denk ik.

Ik zie dat bij mijn vader ook, de arme man :') Hij heeft mij en mijn broer, zijn vrouw heeft 2 zonen. Ik en mijn broer zijn 30+ en hartstikke kinderloos (mijn broer wilt er wel nog). Mijn stiefmoeders zonen hebben samen 5 kleinkinderen, nummer 6 wordt over een week of 3 geboren. Ik word daar soms gillend gek haha, ze misbruiken mijn vader en zijn vrouw echt als creche naar mijn mening. Maarja.. Ze zeggen zelf "ja" als er gevraagd wordt om op te passen..

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:28

Een kennis met 2 kinderen brengt ze elke week naar opa en oma zodat zij een of 2 dagen vrij heeft. Het kan dus echt wel zo zijn zoals schuur zegt, maar andersom zullen er ook ouders zijn in nood inderdaad.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:02

Mijn ouders worden pissed als ze niet mogen oppassen op hun kleinkinderen :') Hoe vaker, hoe beter :') De 'kleinkinderkamertjes' bij m'n ouders thuis waren eerder klaar dan de kinder kamers bij m'n zusjes zelf _O-

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:53

Toen mijn kat laatst bij mijn ouders ging logeren, was ik vergeten speelgoed mee te geven. Toen heeft m'n moeder uit zichzelf maar wat gekocht. Vond ik toch wel heel schattig :D

(Ik was op vakantie, poes gaat niet zomaar uit logeren)

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 22:25

Tiggs schreef:
Toen mijn kat laatst bij mijn ouders ging logeren, was ik vergeten speelgoed mee te geven. Toen heeft m'n moeder uit zichzelf maar wat gekocht. Vond ik toch wel heel schattig :D

(Ik was op vakantie, poes gaat niet zomaar uit logeren)


Ahhhh <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 23:32

LWDaisy schreef:
Tancreda4 schreef:
Dat idd... Een vriendin ging na de 2e uit elkaar en de ex was niet in staat voor de kinderen te zorgen (psychische problemen). Wat moest ze dan? Thuis blijven, niet meer werken? Zich scheel betalen aan opvang terwijl ze dat geld niet had? Haar ouders hadden de kinderen hele weekenden of paste dagen achter elkaar op zodat zij kon werken. Dat had ze van te voren ook niet zo bedacht...


Ik denk niet dat Schuur het zo bedoelde. Er zullen zeker en vast gevallen van overmacht zijn, jullie halen zulke situaties zelf al aan - ik denk meer dat Schuur het nogal onhandig verwoord heeft :) Natuurlijk bedenken we sommige situaties niet op voorhand - maar je zal maar "van je kinderen af zijn" (jullie weten wel wat ik bedoel, dat ze het huis uit zijn en op eigen benen staan ed) en dan krijg je je kleinkinderen in je nek gedraaid. Ook al komt dat door een onvoorziene situatie - het blijft ruk :') Hoewel de meeste grootouders die ik ken, over het algemeen dol zijn op hun kleinkinderen. Minder opvoeden, meer verwennen; zoiets denk ik.

Ik zie dat bij mijn vader ook, de arme man :') Hij heeft mij en mijn broer, zijn vrouw heeft 2 zonen. Ik en mijn broer zijn 30+ en hartstikke kinderloos (mijn broer wilt er wel nog). Mijn stiefmoeders zonen hebben samen 5 kleinkinderen, nummer 6 wordt over een week of 3 geboren. Ik word daar soms gillend gek haha, ze misbruiken mijn vader en zijn vrouw echt als creche naar mijn mening. Maarja.. Ze zeggen zelf "ja" als er gevraagd wordt om op te passen..
Ik denk bij jouw post dan weer: n.i.v.e.a. Jíj zou het ruk vinden om met je kleinkinderen opgezadeld te worden, het ís niet per definitie ruk.

Prairy schreef:
Een kennis met 2 kinderen brengt ze elke week naar opa en oma zodat zij een of 2 dagen vrij heeft. Het kan dus echt wel zo zijn zoals schuur zegt, maar andersom zullen er ook ouders zijn in nood inderdaad.
En zolang je niet weet welke van de twee het is, kun je over die situatie ook niet direct een oordeel vellen. :P

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 23:43

Precies. Mijn niet-kindervrije collega's zouden het allemaal bijvoorbeeld enorm ruk vinden om met een bodemloze put genaamd eigen paard te worden opgezadeld, ieder zijn ding toch.

Maar ik vind kinderen sowieso niet echt vervelend, zou dan tot minderheid in dit topic behoren denk ik? Kinderen zijn net katten zeg maar, zolang ze niet bij mij in de achtertuin komen schijten en niet op mijn bank lopen kotsen mogen ze er best wezen :=

Qimm

Berichten: 15180
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 23:47

Ik vond ze alleen vervelend als ik er last van heb. Als ze gewoon aan het spelen zijn, niets slopen, onnodig hard lawaai veroorzaken, met vieze snot/kwijl handjes overal aan zitten. Dan prima hoor. Dan stoor ik me er echt niet aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:01

Ik heb er ook geen hekel aan, maar ik zoek ze ook niet bewust op. Ga ze een beetje uit de weg.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:35

Ik heb een weekendje in Bergen op Zoom doorgebracht en ik moet bekennen dat ik de Nederlandse kleuters/peuters die ik tegenkwam echt nog wel een paar tandjes erger waren als wat ik hier in BE zie rondlopen. En ik begrijp nu ook jullie "vlindertje mag alles" uitspraken. Pfoe.

Sinds een maand ga ik terug werken met de trein, goddank niet het meest populaire/drukke traject wat kinderen betreft. Maar paar keer toch al de wenkbrauwen flink mogen fronsen.

Tijdje terug nog met schoonfamilie gehad over kind op alle foto's en kaartjes ter ere van elke godsmogelijke gelegenheid. Dat ik daar geen fan van was en geen behoefte aan had, om dat kind door mijn strot geduwd te krijgen. Ik was vrijdag jarig... En kreeg spontaan allemaal foto's van hen op mijn FB-tijdlijn mét dat kind "kleine M wenst je een fijne verjaardag tante K". Ik heb ze allemaal zonder pardon eraf gehaald. Vanaf nu krijgen ze bij elke scheet een foto van mijn poezen of paarden als kaartje.
De rellen in de familie omdat die foto's eraf zijn gehaald bespaar ik jullie :')

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:38

Varekaj schreef:
Ik heb een weekendje in Bergen op Zoom doorgebracht en ik moet bekennen dat ik de Nederlandse kleuters/peuters die ik tegenkwam echt nog wel een paar tandjes erger waren als wat ik hier in BE zie rondlopen. En ik begrijp nu ook jullie "vlindertje mag alles" uitspraken. Pfoe.

Sinds een maand ga ik terug werken met de trein, goddank niet het meest populaire/drukke traject wat kinderen betreft. Maar paar keer toch al de wenkbrauwen flink mogen fronsen.

Tijdje terug nog met schoonfamilie gehad over kind op alle foto's en kaartjes ter ere van elke godsmogelijke gelegenheid. Dat ik daar geen fan van was en geen behoefte aan had, om dat kind door mijn strot geduwd te krijgen. Ik was vrijdag jarig... En kreeg spontaan allemaal foto's van hen op mijn FB-tijdlijn mét dat kind "kleine M wenst je een fijne verjaardag tante K". Ik heb ze allemaal zonder pardon eraf gehaald. Vanaf nu krijgen ze bij elke scheet een foto van mijn poezen of paarden als kaartje.
De rellen in de familie omdat die foto's eraf zijn gehaald bespaar ik jullie :')

Neeee deel de rellen! *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:56

Binnen de 2 minuten had ik bericht "waarom kan ik mijn berichtje niet meer zien?"
Nu negeer ik ze daarop compleet, ik was ook echt pissed off op dat ogenblik. Dus hebben ze vriend erbij gehaald die moest vragen "waar die mooie foto's heen waren". Gezegd dat ik ze eraf gebonjourd heb wegens geen behoefte aan, ik wil niks gelinkt worden met dat kind en zeker niet als tante (ik HAAT dat echt) etc. Hij begrijpt mijn punt wel maar wil dan weer de lieve vrede houden "had daar dan een dagje mee gewacht, dan hadden ze niks gemerkt".

Ben ik wat te impulsief voor :=

Nu dus hele tijd commentaren (meeste via vriend jammer genoeg) dat het toch jammer is, dat het toch écht wel schattige foto's waren, dat het toch geen ramp is dat ze zoiets posten, "het is toch maar een fotootje van M die je een fijne dag wenst/die juicht voor jou".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:06

Mja, ik vind het ook wel wat overtrokken. Maar goed, jouw keuze.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:14

Ik vind het van geen respect getuigen dat ze foto's van die worm op jouw tijdlijn hebben geplaatst. Goed gedaan. :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:18

Ik heb geen behoefte aan een tijdlijn vol met foto's van een kind waar ik niks mee heb. Ik heb evenmin iets met mijn verjaardag vieren trouwens, dat is ook zo'n discussiepunt. Je hebt het erover dat het je ding niet is, dat je het niet fijn vindt en BAM, krijg je het in 5-voud door je strot geramd. Ik had het op dat moment gewoon even gehad met hun uiterst koppige gezeik.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:46

Ik heb mijn instellingen op fb zo staan dat er a) altijd toestemming gegeven moet worden om getagde posts op mijn tijdlijn te zetten en b) er überhaupt geen posts door anderen op mijn tijdlijn gezet kunnen worden.
Scheelt heel veel rotzooi op je profiel/tijdlijn. :D
Kans is wel dat je vervolgens allemaal berichten via Messenger krijgt om je te feliciteren want 'het kan niet op je profiel dus dan maar zo', ongeacht of je er speciaal een post voor aanmaakt. :+
Maar voor ik de instellingen had aangepast kreeg ik soms de meest zinloze berichten op mijn profiel gekwakt en hoe leuk/lief het ook bedoeld was zat ik er gewoon niet op te wachten. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:56

Ik ben geen fan van foto's als kaartjes online en dat soort zaken. Ik hou van de ouderwetse papieren kaartjes, tekstje erbij en op de kast zetten :D

Verder valt het kind an sich goed mee, maar vriend en ik hebben best vaak medelijden met de ouders. Kind zelf is super makkelijk (meestal) maar wat ze te verduren krijgen van de rest van de familie! Schoonzus heeft al eens heel stiekem geuit dat als ze dit had geweten dat ze dan haar kinderwens misschien niet had gevolgd.

Intussen mijn maandagochtend gestart met 2 krijsende kleuters in de trein en een zichtbaar vermoeide jonge moeder. Kinderwagen vol in het gangpad, kon geen reiziger meer door en ze deed ook geen moeite om die opzij te zetten. Een man lag er bijna in ipv erlangs te wurmen.
Ene kind overdreven de tong uit de mond en hijgen (ze hadden moeten rennen denk ik) en andere kind krijste alsof die vermoord werd tijdens loswurmen uit die kinderwagen.

@lor: getagde berichten kan idd niet, daarvoor moet ik toestemming geven. Vrienden kunnen wel op mijn tijdlijn posten. Ik heb echter zo zelden rotzooi daartussen zitten dat dat uitschakelen niet nodig is. Had ook niet gedacht dat dat nodig zou zijn...

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:49

Je hebt meer dan eens duidelijk gemaakt dat je niet op die koter (of eender welke dan ook) zit te wachten, zij willen niet luisteren dus dan maar wel die functie eraf.
En als ze dan in messenger beginnen te janken of spammen blokkeer je ze daar, gaan ze vervolgens op hun eigen profiel janken en je taggen in reacties etc dan blokkeer je ze volledig.
Ik ben daar zelf iig heel simpel in:
Mijn profiel en ik bepaal wat ik wel en niet erop wil hebben. :Y)

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:28

Varekaj schreef:
Binnen de 2 minuten had ik bericht "waarom kan ik mijn berichtje niet meer zien?"
Nu negeer ik ze daarop compleet, ik was ook echt pissed off op dat ogenblik. Dus hebben ze vriend erbij gehaald die moest vragen "waar die mooie foto's heen waren". Gezegd dat ik ze eraf gebonjourd heb wegens geen behoefte aan, ik wil niks gelinkt worden met dat kind en zeker niet als tante (ik HAAT dat echt) etc. Hij begrijpt mijn punt wel maar wil dan weer de lieve vrede houden "had daar dan een dagje mee gewacht, dan hadden ze niks gemerkt".

Ben ik wat te impulsief voor :=

Nu dus hele tijd commentaren (meeste via vriend jammer genoeg) dat het toch jammer is, dat het toch écht wel schattige foto's waren, dat het toch geen ramp is dat ze zoiets posten, "het is toch maar een fotootje van M die je een fijne dag wenst/die juicht voor jou".


Alsof dat kind dat echt doet, had net zo goed een foto kunnen zijn van een konijn :=

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:34

Ik wil ook de verjaardagen van mijn paarden gaan vieren. Dan komt iedereen met z’n pony op bezoek en kopen ze maar allemaal halsters en koekjes voor ze. :P

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:48

@varekaj

Oh ik snap je helemaal! Zo heb ik dat gehad met de familie groeps app waar ik niet uit mocht maar er tig keer per dag foto kind 1 wenst foto kind 2 een leuke dag en dan weer kijk kind 1 kan dit waarop natuurlijk volgt kijk kind 2 kan dat.
Toen kwamen ook nog kind 3 en 4.


Heb toen voorgesteld om op al die foto's dan maar terug te reageren met kijk mijn kat kan dit en die kat kan dat maar dat mocht niet van mijn vriend. Na een jaar of wat en een scheiding kwam er een nieuwe familie app en daar zit ik niet meer in, halleluja!!

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:55

familie apps... als ik dat met mijn broer zou doen staan er alleen maar dieren foto's in. Broer geen kinderen maar wel 5 of 6 katten, vader hond en katten :P met mij en mijn broer sterft onze bloedlijn uit :)
beetje vervreemd zijn van de rest van je familie heeft soms voordelen.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 10:59

Ooo voor die ongein vrees ik dus ook nog als schoonzus gaat werpen komende maand :\ Wij hebben afgelopen jaar een huis gestript en volledig gerenoveerd, schoonouders zijn geloof ik 3x10 minuten geweest (vind ik niet erg maar wel sneu voor mijn man).
Maar oh met zwager/schoonzus gaan ze naar de Prenatal en de Babydump en weet ik wat voor zaken meer. En ze gaan met ze op vakantie met die baby erbij komende zomer. Nu vreet ik liever levende schorpioenen dan dat ik 2 weken met de schoonfam op de Ardennen ga zitten := Maar het overduidelijk verschil dat ze maken tussen mijn man en zijn broertje is pijnlijk om te zien vind ik.

Om maar te zwijgen van het kirrende ‘oooh jij wordt TANTE’ :r Ga weg, ik heb daar niet om gevraagd en wil helemaal niks met die larf te maken hebben :')

DuoPenotti

Berichten: 29789
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:28


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 11:39

Als ik zie welke dingen er allemaal gebeuren sinds dat kind op deze aardbol rondloopt, dan vraag ik me oprecht af wat sommige mensen bezielt. Vooral op vlak van bemoeizucht. Vriend en ik zijn vooral toeschouwer van het hele circus en zoals gezegd, we hebben best vaak medelijden met hoe alles gaat. Groepsapp zit ik niet in, vriend wel. Hij kreeg dus ook alle opmerkingen te slikken en vond dat ik het voor de lieve vrede allemaal maar had moeten laten staan en mooi ja knikken en dankjewel en oooooh wat schattig.... Hij is daarin veel geduldiger en toleranter.

Ik heb het algemeen niet zo op kinderen voor het minste excuus op foto te zetten en online op (andermans) social media te plempen. Vond het zelf altijd vreselijk als oma bijvoorbeeld bij elke gelegenheid het fotoalbum uit de kast haalde en aan iedereen ging delen. Waarom moesten voor mij wildvreemde mensen meegenieten van de foto's van mij als peuter in bad? Of als ik zandtaartjes zat te vreten in vreselijk ouderwetse kledij :') Of wanneer knalrood van het krijsen aan de verjaardagstaart zat omdat ik die verdomde kaarsjes niet uitgeblazen kreeg...