Ervaringen met vapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 17:11

Hoi! Ik ben sinds een aantal dagen zga over op vapen. Het betreft een wegwerp vape die ik van een vriendin heb gehad met een heerlijk smaakje. Wel zit er nicotine in.

-Hebben jullie ook de overstap gepakt van een sigaret naar een vape
- Zitten er ook voordelen aan verbonden?
-Waar bestellen/kopen jullie het

mysa

Berichten: 10471
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:40

Al tien jaar geleden. Er is een informatief, hoewel niet meer erg druk, forum. dampforum.eu
Er zullen vast ook fb-groepen zijn.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:44

Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:02

mika11 schreef:
Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.


Ik ook zoiets. Voor mij was vapen echt stoppen met roken hulp.

Yummy

Berichten: 420
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:23

mika11 schreef:
Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.



Dit wil ik ook gaan proberen, vraag me af of dit ook scheelt in de prijs?

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 19:30

mika11 schreef:
Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.

Super knap! Ik ben 2/5 jaar geleden in 1 keer gestopt samen met mijn vriend. Met wat afbouwende nicotine tabbeletjes ging dat best oke. Helaas was ik na 4 maanden weer begonnen. Vriendlief nog steeds gestopt *\o/*

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 19:30

Yummy schreef:
mika11 schreef:
Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.



Dit wil ik ook gaan proberen, vraag me af of dit ook scheelt in de prijs?

Ja dat vraag ik mij ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:43

mika11 schreef:
Ik ben met de vape gestopt met roken.
Had wel 20 jaar gerookt en kwam er niet vanaf.
Toen 3 maanden alleen vape gerookt , met nicotine en dit afgebouwd naar een smaakje zonder nicotine.
Dat hele ding viel toen een keer kapot en ik besloot om geen nieuwe te kopen.
Sindsdien rook ik al 5 jaar niet meer, geen sigaretten en geen vape :)

Dus het voordeel voor mij was dat de vape een manier was om te stoppen met roken.

Bij mij ook zoiets. Niet eens bewust gestopt. Ding ging kapot en had geen geld/motivatie/tijd voor een nieuwe ofzo. 't ging niet eens bewust.

Ik rookte ook helemaal niet veel (2 tot 3 sigaretten per dag, en soms ook wel eens dagen niet. Maar "echt" stoppen lukte niet. Was ook niet erg gemotiveerd :o Tot ik een vriend kreeg die roken walgelijk vond) Toen een poosje gevapet, waarna sigaretten echt niet meer smaakte. En uiteindelijk dat ding kapot, en daarna smaakte de vape ook niet meer :+

Dus wat dat betreft kan ik het aanrader :)) Vapen is een stuk goedkoper dan roken, ja. Behalve dan dat die krengen vrij snel kapot gaan is mijn ervaring. Maar ik kocht ook nooit dure.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:45

mika ja zo heb ik het ook gedaan!!

ik ben ook met behulp van vapen gestopt met roken.
ik heb 30 jaar gerookt ben over gestapt op vapen, vond watermelon wel lekker haha!
was in net begin wel wennen hoor,het is wel heel anders dan sigaretten.
langzaam de nicotine afgebouwd en toen dat er uit was ging de vape kapot en ben ik gewoon gestopt.
nu vier jaar geleden.
vapen was wel veel goedkoper,ik rookte 2 pakjes shag per week dat was 20 euro.
en met vape was ik iets van vijf kwijt?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:35

Ik vind het belachelijk dat er aandacht aan dit soort ziekteverwekkende verslavende onzin op bokt staat. Er worden hierboven termen genoemd als 'aanraden' 'lekker' 'voordelen'. Misschien kan dit topic gewijzigd worden in hoe kom ik van vapen/roken af.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:39

Eh- madeliefw, snap je wel hoe moeilijk het is af te komen van een (rook) verslaving? Juist ontzettend fijn dat bokkers een eerlijke mening geven. Je kunt niet verwachten op één of andere dag nooit geen sigaret aan te raken, dat gaat geleidelijk met zoals hier fijn duidelijk word; met die vape en dat hielp hun.
Het is niet alsof vapen nu verleidelijk gaat klinken voor niet-rokers hoor, :+

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:41

madeliefw schreef:
Ik vind het belachelijk dat er aandacht aan dit soort ziekteverwekkende verslavende onzin op bokt staat. Er worden hierboven termen genoemd als 'aanraden' 'lekker' 'voordelen'. Misschien kan dit topic gewijzigd worden in hoe kom ik van vapen/roken af.


Ik ben ook geen fan van vapen of roken, maar dit mag toch gewoon volgens de boktregels? En waar wil je anders de grens leggen? Mag je vragen welke wijn lekker is bij welk vlees? Mag je zeggen dat je een wijntje hebt gedronken? Suiker ook maar niet meer benoemen?

En waar wil je het bespreken dan nog meer verbieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:45

madeliefw schreef:
Ik vind het belachelijk dat er aandacht aan dit soort ziekteverwekkende verslavende onzin op bokt staat. Er worden hierboven termen genoemd als 'aanraden' 'lekker' 'voordelen'. Misschien kan dit topic gewijzigd worden in hoe kom ik van vapen/roken af.

Denk niet dat censuur een heel goed anti-rook middel is om van je verslaving af te komen, tbh :7 .

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:16

madeliefw schreef:
Ik vind het belachelijk dat er aandacht aan dit soort ziekteverwekkende verslavende onzin op bokt staat. Er worden hierboven termen genoemd als 'aanraden' 'lekker' 'voordelen'. Misschien kan dit topic gewijzigd worden in hoe kom ik van vapen/roken af.

Laten we de maatschappij nog meer gaan betuttelen of moeten we alle berichten op Bokt maar gaan verbieden die ook over:
* Koffie
* Alcohol
* Energie drankjes
Want allemaal slecht voor je gezondheid en verslavend. Oh en vergeet bepaalde medicatie niet

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:19

KSHancox schreef:
madeliefw schreef:
Ik vind het belachelijk dat er aandacht aan dit soort ziekteverwekkende verslavende onzin op bokt staat. Er worden hierboven termen genoemd als 'aanraden' 'lekker' 'voordelen'. Misschien kan dit topic gewijzigd worden in hoe kom ik van vapen/roken af.


Ik ben ook geen fan van vapen of roken, maar dit mag toch gewoon volgens de boktregels? En waar wil je anders de grens leggen? Mag je vragen welke wijn lekker is bij welk vlees? Mag je zeggen dat je een wijntje hebt gedronken? Suiker ook maar niet meer benoemen?

En waar wil je het bespreken dan nog meer verbieden?




Nou precies dit, iemand mag toch ervaringen vragen en advies?

Waar ligt de grens?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:23

Ik kan mij herinneren dat het verheerlijken van drugs niet toegestaan was op bokt. Aangezien roken meer verslavend en dodelijk is is het mijn mening dat dit niet thuis hoort op bokt. In tegenstelling tot een topic waarin tips worden uitgewisseld om te stoppen met roken. Maar hier worden expliciet voordelen besproken.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 21:38

Nou het is maar goed dat je niet in de jaren 30 geleeft hebt meid. Zullen we macdonalds, cola, redbull etc ook maar gaan verbieden dan en de hele dag muntthee gaan drinken

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:45

Zo ben ik ook bezig nu.
Heb je toevallig een e sigaret winkel in de buurt? Bij degene hier in de buurt (Rookwinkel.nl) kun je met mondstukjes een vape uitproberen.

Met een wegwerpvape van Elfbar of UpBar red ik het nu niet. 1 te duur en 2 het is echt alleen om de smaak, het echte roken zegmaar mis ik dan teveel.

Ik heb via de winkel hierboven genoemd, een vape gekozen. Die kost 35€ en liquid maar 2,75 en dat is ong wel een pakje van 25 stuks. Die kosten zijn er zo uit dus.

Ben nu aan het overstappen naar Vuse. Stuk lichter dan de vape die ik nu heb kwa branding etc. Wel duurder maar hopelijk is dit de laatste stap tot helemaal stoppen :)

Groot voordeel van de vapes vind ik dat je nicotine gehalte kan kiezen. Zit nu sowieso al maanden op 3% , heel licht dus.

Trouwens, check eens het % van je wegwerpvape. Die zijn vaak rete hoog in nicotine gehalte. Vaak 20% zelfs! Dan kom je er dus niet zo maar vanaf!

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:01

michelle933 schreef:
Nou het is maar goed dat je niet in de jaren 30 geleeft hebt meid. Zullen we macdonalds, cola, redbull etc ook maar gaan verbieden dan en de hele dag muntthee gaan drinken


Het gaat er mij niet om dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken maar het stoort mij dat het verheerlijkt wordt terwijl het verslavend en ook voor anderen ziekteverwekkend is. Het gaat ook om bewustwording hiervan.

mysa

Berichten: 10471
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:13

Het valt mee. Er is slechte publiciteit maar er zijn geen harde onderzoeksresultaten die die claims waar maken. De NHS, de Britse gezondheidsdienst, raadt vapen aan als stop- middel. Vapen is in elk geval een stuk minder schadelijk dan roken.

Hieperdi
Berichten: 2540
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 05:34

madeliefw schreef:
michelle933 schreef:
Nou het is maar goed dat je niet in de jaren 30 geleeft hebt meid. Zullen we macdonalds, cola, redbull etc ook maar gaan verbieden dan en de hele dag muntthee gaan drinken


Het gaat er mij niet om dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken maar het stoort mij dat het verheerlijkt wordt terwijl het verslavend en ook voor anderen ziekteverwekkend is. Het gaat ook om bewustwording hiervan.

Dat ligt er maar net aan. Nicotine is verslavend maarje hebt ook vapes zonder nicotine. Maak je niet zo druk

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:05

Het lijkt mij ook erg vreemd om over voordelen etc. te spreken als het om vapen of roken gaat, maar ik kan wel begrijpen dat het een mooie tussenstap is voor het stoppen met roken. Het blijft toch een verslaving waar je niet zo gemakkelijk van af komt.

Maar zoals al eerder aangehaald is; als je het hier niet over mag hebben dan zouden topics over alcohol ook een beetje vreemd zijn.
Zoals je waarschijnlijk merkt rook/vape ik niet dus ik kan verder niets toevoegen aan dit topic :Y) .

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:24

madeliefw schreef:
michelle933 schreef:
Nou het is maar goed dat je niet in de jaren 30 geleeft hebt meid. Zullen we macdonalds, cola, redbull etc ook maar gaan verbieden dan en de hele dag muntthee gaan drinken


Het gaat er mij niet om dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken maar het stoort mij dat het verheerlijkt wordt terwijl het verslavend en ook voor anderen ziekteverwekkend is. Het gaat ook om bewustwording hiervan.


Vapen bevat niet de schadelijke stoffen die een sigaret wel heeft.
In Engeland worden ze juist aangeraden om te stoppen met roken.
Is het verslavend? Nee want de meeste die vapen komen van het roken af, ze zijn niet verslaafd aan het roken zelf maar aan de nicotine.
Door te vapen kan je stapsgewijs de nicotine level afbouwen en dus stoppen.
Veel mensen zullen ook stoppen met vapen als ze eenmaal een tijdje nicotine vrij zijn.
Je moet niet zoveel luisteren naar wat de media zegt.
Weet je waarom ze het zeggen?

It's all about the money..

Op een vape en liquids zitten geen accijns, accijns van sigaretten gaan omhoog, centjes voor de schatkist dus.
Mensen stoppen en gaan over op vape.. minder centjes voor de schatkist.

En nee ik ben geen complot denker naar het is een feit..

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:30

Jij hebt de hele campagne afgelopen week van longartsen over de risico's vapen en roken gemist?

mysa

Berichten: 10471
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen met vapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:02

Niet iedereen heeft TikTok hè?
Gericht op jong publiek. Prima. Maar voor zover ik kon vinden maken ze nergens hard wat er, afgezien van nicotine, nou zo schadelijk is aan die damp. En ik lees al jaren onderzoek daarover. Voor mij staat vast dat het veel minder schadelijk is dan roken. Dus ik denk dat verstokte rokers er beslist op vooruit gaan als ze overstappen op dampen. Scheelt toch een paar duizend schadelijke stoffen in je longen.