[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:28

Maar als het een verjaardags of kerstkaart was met een foto van hen, is het dan ook gelijk verschrikkelijk, bah, naar en verscheuren maar? Ik vind het een beetje overtrokken reactie. Of het moet een hele lading foto's zijn, dat zou ik dan weer vanuit hun overdreven vinden. Maar een verjaardagswens met een foto van een kind dat voor je zingt, ballon op blaast of iets, dan is dat toch prima. Helemaal als het familie is.

Maar het scheelt wellicht dat ik gewoon van mijn neefje en nichtjes hou. En ook de kinderen van goede vrienden en vriendinnen gewoon waardeer. Ik haat geen kinderen, alleen de irritante gevallen en gevallen waar ik op geen enkele manier een binding mee heb, negeer ik ook volledig. Maar voor vrienden, dat is HUN leven, en daarom feliciteer ik ze, kom ik op verjaardagen etc. en vind ik dat ook gewoon leuk. Maar ik weet zelf ook dat het leuk is dat er aandacht wordt besteed aan hetgeen wat je leven is, waar je leven om draait. Bij mij zijn dat mij dieren. Ook al hebben mensen niets met dieren, echte vrienden zullen bij mij altijd vragen hoe het met de beesten is omdat ze weten wat ze voor mij betekenen. En ja, die krijgen ook gewoon een kerstkaart met mijn kat of paarden erop. Of ze paarden en katten nu leuk vinden of niet. En als ik een kerstkaart of verjaardagskaart krijg met hun kind, er echt iets persoonlijks van hebben gemaakt, dan vind ik dat eigenlijk veel leuker dan een nietszeggende standaardkaart uit de winkel.

Maar dat ben ik :)

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:34

Tancreda4 schreef:
Maar als het een verjaardags of kerstkaart was met een foto van hen, is het dan ook gelijk verschrikkelijk, bah, naar en verscheuren maar? Ik vind het een beetje overtrokken reactie. Of het moet een hele lading foto's zijn, dat zou ik dan weer vanuit hun overdreven vinden. Maar een verjaardagswens met een foto van een kind dat voor je zingt, ballon op blaast of iets, dan is dat toch prima. Helemaal als het familie is.

Maar het scheelt wellicht dat ik gewoon van mijn neefje en nichtjes hou. En ook de kinderen van goede vrienden en vriendinnen gewoon waardeer. Ik haat geen kinderen, alleen de irritante gevallen en gevallen waar ik op geen enkele manier een binding mee heb, negeer ik ook volledig. Maar voor vrienden, dat is HUN leven, en daarom feliciteer ik ze, kom ik op verjaardagen etc. en vind ik dat ook gewoon leuk. Maar ik weet zelf ook dat het leuk is dat er aandacht wordt besteed aan hetgeen wat je leven is, waar je leven om draait. Bij mij zijn dat mij dieren. Ook al hebben mensen niets met dieren, echte vrienden zullen bij mij altijd vragen hoe het met de beesten is omdat ze weten wat ze voor mij betekenen. En ja, die krijgen ook gewoon een kerstkaart met mijn kat of paarden erop. Of ze paarden en katten nu leuk vinden of niet. En als ik een kerstkaart of verjaardagskaart krijg met hun kind, er echt iets persoonlijks van hebben gemaakt, dan vind ik dat eigenlijk veel leuker dan een nietszeggende standaardkaart uit de winkel.

Maar dat ben ik :)

Hier net zo.
Ik luister gerust naar kinder dingen die de ouders vertellen want dat is nu eenmaal een deel van hun leven. Hét belangrijkste deel.
Maar ik hoef niet elk wissewasje te weten. Maar dat doen ze ook niet.
Want ze weten heel goed dat dat bij andere ouders beter past.
En zo vertel ik ook wat over de dieren. Ook niet elk klein detail.

Ik haat kinderen ook niet. En ik merk ook vaak dat ik de etter kinderen niet eens zo vervelend vind. Maar ouders die het laten gebeuren wel. En natuurlijk vind ik het dan een irritante blaag op dat moment. Maar het is het product van de ouders.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 13:39

Er is enkele jaren terug een nogal harde uitbarsting van schoonpa naar mij toe geweest waarvoor ik eigenlijk alle contact op elke manier het liefst zo minimaal mogelijk maak. Of zelfs helemaal schrap. Daarnaast heeft schoonfamilie geen sikkepit interesse in wat ik doe én is er tijdens de zwangerschap van schoonzus ook knallende familieruzie geweest.

Dus nee, ik heb op geen enkele manier affiniteit met dit kind en absoluut geen enkele behoefte om hoe dan ook op dat wezen te moeten staren.

Zoals ik zei, ik had kort ervoor letterlijk (!!!!) aangekaart en gemeld dat ik dat soort "kaartjes" absoluut niet waardeer.

herr_balou
Berichten: 1449
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:15

Varekaj schreef:
Er is enkele jaren terug een nogal harde uitbarsting van schoonpa naar mij toe geweest waarvoor ik eigenlijk alle contact op elke manier het liefst zo minimaal mogelijk maak. Of zelfs helemaal schrap. Daarnaast heeft schoonfamilie geen sikkepit interesse in wat ik doe én is er tijdens de zwangerschap van schoonzus ook knallende familieruzie geweest.

Dus nee, ik heb op geen enkele manier affiniteit met dit kind en absoluut geen enkele behoefte om hoe dan ook op dat wezen te moeten staren.

Zoals ik zei, ik had kort ervoor letterlijk (!!!!) aangekaart en gemeld dat ik dat soort "kaartjes" absoluut niet waardeer.

Het lijkt op getreiter vanuit de schoonfamilie om toch wéér met dat kind op je tijdlijn te gaan zitten. Blijkbaar is er weinig respect voor je en vind ik het je goedrecht om de boel gewoon te verwijderen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:31

Ik schaar het niet onder treiteren, dat is doelbewust een ander wat aandoen met als doel om iemand te kwetsen ofzo. Dit is vooral een immense plaat voor de kop en niet begrijpen dat er mensen zijn die kinderen niet als absolute machtig mooiste wereldwonder beschouwen waar je maar geen genoeg van kan krijgen.

Dingen op je eigen tijdlijn plaatsen of naar iemand sturen met dezelfde interesses is wat anders dan ongevraagd iemand platspammen met een onderwerp waar ze geheel geen feeling mee hebben.

Raineri
Berichten: 6226
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:21

DuoPenotti schreef:
Tancreda4 schreef:
Maar als het een verjaardags of kerstkaart was met een foto van hen, is het dan ook gelijk verschrikkelijk, bah, naar en verscheuren maar? Ik vind het een beetje overtrokken reactie. Of het moet een hele lading foto's zijn, dat zou ik dan weer vanuit hun overdreven vinden. Maar een verjaardagswens met een foto van een kind dat voor je zingt, ballon op blaast of iets, dan is dat toch prima. Helemaal als het familie is.

Maar het scheelt wellicht dat ik gewoon van mijn neefje en nichtjes hou. En ook de kinderen van goede vrienden en vriendinnen gewoon waardeer. Ik haat geen kinderen, alleen de irritante gevallen en gevallen waar ik op geen enkele manier een binding mee heb, negeer ik ook volledig. Maar voor vrienden, dat is HUN leven, en daarom feliciteer ik ze, kom ik op verjaardagen etc. en vind ik dat ook gewoon leuk. Maar ik weet zelf ook dat het leuk is dat er aandacht wordt besteed aan hetgeen wat je leven is, waar je leven om draait. Bij mij zijn dat mij dieren. Ook al hebben mensen niets met dieren, echte vrienden zullen bij mij altijd vragen hoe het met de beesten is omdat ze weten wat ze voor mij betekenen. En ja, die krijgen ook gewoon een kerstkaart met mijn kat of paarden erop. Of ze paarden en katten nu leuk vinden of niet. En als ik een kerstkaart of verjaardagskaart krijg met hun kind, er echt iets persoonlijks van hebben gemaakt, dan vind ik dat eigenlijk veel leuker dan een nietszeggende standaardkaart uit de winkel.

Maar dat ben ik :)

Hier net zo.
Ik luister gerust naar kinder dingen die de ouders vertellen want dat is nu eenmaal een deel van hun leven. Hét belangrijkste deel.
Maar ik hoef niet elk wissewasje te weten. Maar dat doen ze ook niet.
Want ze weten heel goed dat dat bij andere ouders beter past.
En zo vertel ik ook wat over de dieren. Ook niet elk klein detail.

Ik haat kinderen ook niet. En ik merk ook vaak dat ik de etter kinderen niet eens zo vervelend vind. Maar ouders die het laten gebeuren wel. En natuurlijk vind ik het dan een irritante blaag op dat moment. Maar het is het product van de ouders.


Volledig mee eens :j en als iemand dicht bij je wel heel enthousiast is kan ook nog even mijn gevoel verdringen. Je geeft om iemand dus kan er ook wel blij van worden als een ander er blij van wordt. Iemand dicht bij is zwanger en deze persoon vind ik super leuk steeds updates te krijgen. Zou ik ook niet van elk persoon leuk vinden. Uiteindelijk zijn we niet de wezens zonder empathie waar sommige moeders ons wel voor veroordelen :')

Denk niet dat we ons ook hoeven verantwoorden over het feit dat we geen kinderhaters zijn. Dit topic is een veilige plek ook wel waar men even kan spuwen over die rare mini karbonkels en hun ouderlijke gezaghebbers. Gooi er flink wat sarcasme overheen en dan hebben we discussies over morele kompassen. Niemand wilt kinderen hier echt-echt voor de trein gooien. Hooguit hun lakse ouders.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 17:36

Haha ja dat zo
En het is gewoon heerlijk om even lekker overdreven te spuien over zo'n blaag toch.
En ja zit zo'n etter zonder opvoedende ouders naast je te wonen is het zelfs op een gegeven moment niet eens overdreven meer.

Varekaj ik vind het echt wel erg respectloos wat ze doen.
jij geeft aan dat niet op je tijdlijn te willen dan horen ze zich daar ook aan te houden en niet verbolgen over te zijn als het dan verwijderd is

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:11

Het is gelukkig niet allemaal kommer en kwel met de wurm :D Ze kan bijvoorbeeld prima mee uit eten, ouders doen hun best dat anderen er weinig last van hebben en schoonzus kan mijn nogal droge kijk best wel waarderen. Cadeautjes uitzoeken help ik vriend graag bij en zolang ze me verder niks willen opdringen is het prima.

Juist schoonpa en een tante kan ik/kunnen we wel met regelmaat achter het behang plakken wat de wurm betreft, maar daar ben ik 99% van de tijd ook niet de enige in.

Al bij al valt het mee zolang ik echt wel keihard mijn grenzen aangeef en bewaak op bepaalde punten.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:04

Raineri schreef:
Volledig mee eens :j en als iemand dicht bij je wel heel enthousiast is kan ook nog even mijn gevoel verdringen. Je geeft om iemand dus kan er ook wel blij van worden als een ander er blij van wordt. Iemand dicht bij is zwanger en deze persoon vind ik super leuk steeds updates te krijgen. Zou ik ook niet van elk persoon leuk vinden. Uiteindelijk zijn we niet de wezens zonder empathie waar sommige moeders ons wel voor veroordelen :')

Denk niet dat we ons ook hoeven verantwoorden over het feit dat we geen kinderhaters zijn. Dit topic is een veilige plek ook wel waar men even kan spuwen over die rare mini karbonkels en hun ouderlijke gezaghebbers. Gooi er flink wat sarcasme overheen en dan hebben we discussies over morele kompassen. Niemand wilt kinderen hier echt-echt voor de trein gooien. Hooguit hun lakse ouders.


Maar waarom kan andersom dan niet?
Als je nou weet dat iemand niets met kinderen heeft. Als dat dan zoals bij Varekaj al echt ontploft is, als er al ruzie over gemaakt is, als ze kort voor de verjaardag nog aanhaalt "doe maar niet" - kan daar dan geen rekening mee gehouden worden?

Ik vind kinderen echt prut. Ik kan er echt oprecht niets aan doen. Ik voel me ongemakkelijk in hun gezelschap, omdat ik totaal niet weet hoe ik op hun moet reageren/met hen moet omgaan. Ik wìl ook helemaal niet met hen omgaan :+ Ik kan er het geduld niet voor opbrengen. Ik heb er geen feeling voor, geen affiniteit mee en absoluut geen interesse in. Natuurlijk wil ik ze ook niet voor een trein gooien, zo erg is het nou ook weer niet haha, maar ik heb dus ab-so-luut niéts met kinderen.

Maar ik ben wél de eerste om de gender reveal voor een vriendin te organiseren en leuke kinderboeken voor haar dochter te kopen. Ik google alle mogelijke zwangerschapskwaaltjes (en remedies ook natuurlijk haha), ik ga zelfs mee naar de gynae als mijn vriendinnen dat willen. Ik kom zelfs braaf naar babyshowers!

Dus ik kan zeer zeker wel blij zijn voor een ander, ook voor dingen waar ik voor mezelf helemaal niet blij van zou worden.

Maar dan mag ik toch echt hopen dat degenen die ik als mijn naasten beschouw, weten dat ze mij niet blij maken van een foto van een snotterend kind met een lolly in de hand. Of met de kat onhandig vasthoudend, gruwelijk haha.
Nee, serieus. Dat blij (kunnen) zijn voor elkaar moet zeker kunnen, maar aan de andere kant verwacht ik het wederzijdse respect om mij de kinderen niet door mijn strot te rammen op mijn verjaardag. Op mijn vriendinnen hun verjaardag zal ik ze er zeker wel bijnemen, want daar worden mijn vriendinnen blij van - maar op mijn verjaardag mag het dan toch zijn waar ik blij van word?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 21:43

Ik kan heel blij zijn voor verhalen over kinderen, zolang mijn standpunt ook gerespecteerd wordt :j en idem met andere zaken. Zo is het best jammer, als je bijvoorbeeld aangeeft wel lol te halen uit cadeautjes bedenken voor een kind, dat men dan gelijk aandraaft met "zie je wel, er rammelt wat" of "je bent er stiekem gek op hoor".

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:38

Varekaj schreef:
Ik kan heel blij zijn voor verhalen over kinderen, zolang mijn standpunt ook gerespecteerd wordt :j en idem met andere zaken. Zo is het best jammer, als je bijvoorbeeld aangeeft wel lol te halen uit cadeautjes bedenken voor een kind, dat men dan gelijk aandraaft met "zie je wel, er rammelt wat" of "je bent er stiekem gek op hoor".


Oh, dat kreeg ik hier te horen toen ik mijn babykater met de papfles moest voeden. En toen ik die gender reveal organiseerde, was het helemaal raak 8)7 "Jij zou echt een goede moeder zijn". Nee, rot op, ik ben goed in plannen en (feestjes) organiseren, ik ben creatief - maar dat maakt me geen goeie moeder. Mijn denkbeeldige kind legt voor diens 8ste verjaardag een klacht tegen me neer wegens militair regime :')

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:45

LWDaisy schreef:
Varekaj schreef:
Mijn denkbeeldige kind legt voor diens 8ste verjaardag een klacht tegen me neer wegens militair regime :')


Ik ben echt zo blij dat ik niet net een slok cappucino nam :') . Mag ik deze zin gebruiken in een verhaal dat ik aan het schrijven ben? :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:15

Ik blijk wat kinderen betreft vooral goed in zaken omtrent cadeautjes dus.
Zo hebben we voor het petekind van vriend tot nu toe altijd wel educatief/ecologisch verantwoord speelgoed gevonden en kunnen geven, wat tegelijk ook gewoon mooi is om naar te kijken én stevig. Een houten blokkentrein, een rollend houten konijntje, een blokkentoren met cijfers, diertjes, letters en voorwerpen die ook in elkaar passen (handig op te ruimen). Vooral dat laatste wordt zeer gewaardeerd door moeders :+ want kind maakt er een sport van om alles telkens uit te strooien en dan te laten liggen. Wat ze dus overal ook gewoon mag, tot moeders haar grote ergernis want kind leert niks opruimen zo. Integendeel, de meeste moedigen dat rotzooi maken nog aan onder het mom ze is zo zoet daarmee, kijk hoe schattig ze is, ach wat is ze vrolijk toch nu.

Met Pasen is het hier gewoonte dat kinderen chocolade eitjes gaan zoeken die verstopt worden. Ze is nog te jong voor chocolade (al heeft schoonpa blijkbaar toch een gigantische hoop gekocht voor kind) en vriend dacht om zo'n verzameling grote plastic eieren te kopen waar telkens een pluche diertje in zit. Moeders van het kind is me heel dankbaar dat ik hem van dat idee heb kunnen afleiden, ze krijgt nu een voorleesboeken van Dikkie Dik met een handpopje erbij :')

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:28

Nou, kom maar met een idee voor een vers geboren jong dan. Vrienden hebben er net eentje gekregen. De omschrijving op Facebook zal ik jullie besparen. Ik had er een flinke teil voor nodig, zo zoet.

Ik gaf meestal een speelkleed met zon vierkant ding erboven met speeltjes eraan, was ook altijd een succes.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 28-03-23 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:35

Gaby schreef:
LWDaisy schreef:
Mijn denkbeeldige kind legt voor diens 8ste verjaardag een klacht tegen me neer wegens militair regime :')

Ik ben echt zo blij dat ik niet net een slok cappucino nam :') . Mag ik deze zin gebruiken in een verhaal dat ik aan het schrijven ben? :)


Haha, ja hoor! :D

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 07:39

Prairy schreef:
Nou, kom maar met een idee voor een vers geboren jong dan. Vrienden hebben er net eentje gekregen. De omschrijving op Facebook zal ik jullie besparen. Ik had er een flinke teil voor nodig.

Ik gaf meestal een speelkleed met zon vierkant ding erboven met speeltjes eraan, was ook altijd een succes.


Haha, eerst en vooral: ik weet niet hoe goed jij kan liegen, maar er worden echt lelijke kinderen geboren. Mijn truc: wat een kunstwerk!

Dan heb ik niet gelogen. Picasso maakte ook kunstwerken.

Qua cadeau's: een ballenbad blijkt altijd een hit te zijn :D

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:08

Ik kocht voor de geboorte van het kindje van mijn beste vriendin een instax camera.
Zij zijn nogal slecht in foto's laten afdrukken om een album te maken. Dus met de gedachte 'zo komen er vast meer fysieke foto's die ook prima in zo'n boek van Ikke kunnen'

Het was een hit. Oh en echt een geweldige knuffel van de HEMA van een dinosaurus, mijn beste vriendin en ik waren als kind helemaal lijp van dino's.

Iets kopen voor baby's is altijd een beetje.... meh. Kleding moet ook maar net de smaak zijn en met een beetje pech kom je met de maat en het seizoen niet uit. Want dat spul groeit in 3 weken uit een maat. Baby's kunnen nog niet echt wat, dus speelgoed is ook minimaal nuttig.

Voor andere vrienden kochten we zo'n treintje met de letters van de naam.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:14

Een gepersonaliseerde spaarpot van hout. Zo blijft ik dicht bij m'n eigen principes -sparen is belangrijk- en het is duurzaam.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:18

Jildau schreef:
Weet je zeker dat het oppassen is en weet je ook de reden van oppassen? Mijn vader overleed plotseling toen ik 7 jaar was en mijn broertje 5.. Mijn moeder werkte in de zorg en moest toch echt wel blijven werken om rond te komen. Ze kon regelen op het werk dat ze na schooltijd altijd thuis was voor ons maar werkte wel regelmatig in het weekend. Wij waren daardoor om het weekend bij familie. Onze oma’s pasten op of ooms en tantes. Heeft ze het daardoor slecht gedaan?



Ja dat weet ik zeker, anders zou ik het niet typen. Ik ben niet zo van het oordelen voor je de hele situatie weet. Ik ken ook beide ouders.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:18

Het boek 'Rupsje Nooitgenoeg' :))

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:28

Ik doe vaak een badjasje of dekentje/handdoek waar de naam op geborduurd staat. Voor mijn beste vriendin heb ik een mooie luiertas gekocht, deze is 4 kinderen meegegaan.

Op het bedrijf geven we klanten die we een beetje kennen of leveranciers die een baby hebben gekregen een pakketje met 3 knuffeltjes. Hebben we een beetje teveel van ingekocht voor een actie dus er liggen er nog een hele hoop :') totaal niet babyproof maar het wordt wel enorm gewaardeerd.

Ik heb er vorige week weer 3 klaargelegd 8)7 Babyboom tijd

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:31

Ik vind boekjes leuk om te geven, en de boekjes zijn eigenlijj altijd natuur gerelateerd. Of over unicorns of dinos {:} Heb nu bv nog een boekjes over 1001 insecten liggen. Even kijken wie dat gaat krijgen.

En m'n ma maakte wel eens zelf een voeldoekje of hoe 't ook heet. Met flapjes eraan, om lekker mee te duimen.

En laatst bijtringen gegeven omdat die gewoon echt te grappig waren.

Ik koop alleen dingen die ik zelf ook leuk vind. En boekjes zijn altijd wel goed.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:38

Ik had de (zuid-Afrikaanse) baasjes van m’n oppasteckel een boekje over Takkie gegeven. Vond ik zelf heel hilarisch. :D Dat kind moet toch een beetje Nederlandse cultuur leren. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:40

Maak cadeautjes voor Teckels zijn ook gewoon leuk <3. Kinderen zijn al verwend genoeg.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:47

Ja, daarom pak ik nooit echt groot uit. En ik koop ook vaak kadootjes op rommelmarkten voor kinderen. Laatste verjaardag heeft ook 2 boekjes over beestjes gekregen die van de rommelmarkt afkwamen. Krijg wel eens foto's dat hij weer druk aan 't "lezen" is. Dat vind ik dan ook echt leuk om te zien dat m'n kadootjes ook echt worden gebruikt ipv op de mega stapel van kados terecht komt en amper wordt aangeraakt omdat ze zoveel krijgen...