alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:22

'Gezellig winkelen', brr. Ik heb winkelen nooit gezellig gevonden, niet met mezelf en al helemaal niet met anderen. Ik winkel vooral functioneel, bij voorkeur kort én alleen. Uitzonderingen zijn boek-, muziek- en kringloopwinkels. Eventueel gezelschap moet dan wel gelijkgestemd zijn (zo ga ik met mijn zusje graag naar de kringloop). Bij de Hema of de Welkoop wil ik ook nog weleens voor mijn plezier binnenlopen, maar die bezoeken duren nooit lang en uiteindelijk zijn ze ook vooral functioneel.

Ik ben dus lang niet de enige die niet van 'gezellig winkelen' houdt, maar dat wist ik ook eigenlijk al _O-


Picopico
Berichten: 883
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:41

Gezellig winkelen heb ik ook nooit begrepen. Ik hou er sowieso al niet van, maar met anderen nog minder :') Ik ben het type dat met oogkleppen op naar hetgeen ik nodig heb loop. Ik ben vaak in een kwartier klaar, inclusief naar de winkel lopen. Lekker efficiënt :))

Ik ga weleens samen met iemand een winkel in, maar dat is dan een warenhuis in het buitenland ofzo. Dan vergapen we ons aan veel te duur servies en afzichtelijke kleding, maar kopen meestal niets. Dat vind ik wel gezelliger samen. Dingen afkraken gaat lastig als je alleen bent :')

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:46

Ja, in het buitenland... Daar kan ik blij worden van supermarkten, vanwege producten die we thuis niet hebben, of idiote prijzen of andere zaken waarover ik me verwonder :D

Ik ben dan overigens nog steeds niet gezellig voor eventueel gezelschap, omdat ik dan nog steeds heel erg mijn eigen plan trek :))

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:34

Hier nog een functionele winkelaar. En dat je dat samen zou moeten doen heb ik al helemaal nooit de zin van ingezien :+ Toepasselijke sketch Karin, RIP de Bie.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 21:57

Samen shoppen kan leuk zijn, maar ligt er wel aan met wie.
Met m'n moeder vind ik het top. Die weet precies wat m'n smaak is en ik die van haar. Praten elkaar niks aan enzo. Nu hebben we eigenlijk beide een hekel aan shoppen, dus gaan er altijd snel door heen. De lekkere lunch op een terrasje is ons ding, haha.

Alleen ga ik ook vaak, als ik echt specifieke dingen nodig heb. Lekker snel overal door heen.


Ik wil ook weer meer dingen alleen gaan doen. De laatste tijd is het er een beetje bij ingeschoten.
Kijk wel al rond voor een vakantie alleen. Misschien in september naar Fins Lapland. Lekker wandelen of mountenbiken, prima om dat alleen te doen.
Alleen twijfel omdat het daar wel erg rustig/stil is. Helemaal geen aanspraak denk ik.

Verder lijkt een weekje naar de zon in een appartement mij ook wel wat. Vanuit daar thuis werken en tussendoor toch nog van het weer genieten enzo.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:07

Schokkend te lezen dat mensen het niet alledaags vinden om even in je uppie te shoppen. Ik heb echt niemand nodig om schoenen of een broek te kopen en zie dat niet als een uitje.

Alleen shoppen vind ik dus hetzelfde als naar de supermarkt gaan.

Alleen naar de bios doe ik liever niet maar ik heb een pathe pas en wil soms perse nog een bepaalde film zien. Dan ga ik wel. Leuker met z’n tweeen en heb ik mezelf alleen moeten aanleren.

En alles erna vind ik niet alledaags:
- concert
- vakantie
- weekendje weg
- stedentrip
- alleen uiteten. Een maccie tussendoor telt niet mee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:11

Zo heb ik dan weer niemand nodig om te genieten van een concert of een weekendje weg.

Ik kan het leuk vinden om te doen met iemand die er (minstens) net zo van geniet als ik. Maar nodig... nee.

Texas02

Berichten: 4590
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:58

Shoppen doe ik meestal met mijn moeder, dat vind ik toch het fijnst. Alleen vind ik niet fijn, ik hoor graag nog haar mening. Natuurlijk ga ik ook wel eens even naar een winkel en kom dan met iets weer terug, maar echt shoppen doe ik samen met mijn moeder. Dat vind ik dan ook echt niet leuk alleen. Even gezellig een dagje uit ervan maken, tussen de middag lekker lunchen..

Maar concert vind ik dan weer prima alleen, heel fijn zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 00:38

Zonnetje81 schreef:
Schokkend te lezen dat mensen het niet alledaags vinden om even in je uppie te shoppen. Ik heb echt niemand nodig om schoenen of een broek te kopen en zie dat niet als een uitje.

Alleen shoppen vind ik dus hetzelfde als naar de supermarkt gaan.

Alleen naar de bios doe ik liever niet maar ik heb een pathe pas en wil soms perse nog een bepaalde film zien. Dan ga ik wel. Leuker met z’n tweeen en heb ik mezelf alleen moeten aanleren.

En alles erna vind ik niet alledaags:
- concert
- vakantie
- weekendje weg
- stedentrip
- alleen uiteten. Een maccie tussendoor telt niet mee.
Dan ben je wel erg snel gechoqueerd als je dat al schokkend vindt. :')

Karin: hier hetzelfde, echt puur winkelen moet voor mij functioneel zijn. Ik loop niet snel een winkel in om “even te kijken wat ze hebben,” ik moet echt ergens naar op zoek zijn. Soms loop ik dan onverwacht tegen leuke dingen aan, maar ik ga niet op hoop van zegen “lekker de stad in” met een zak geld. Boekwinkels (of Fortnum & Mason <3 ) inderdaad uitgezonderd, daar kan ik uren in rondwandelen. :))

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 06:14

Ik zou willen dat iedereen gewoon alleen naar de bios ging. Heb je dat prutsmuts door de film heen iig ook niet meer :D

Alleen shoppen valt voor mij idd ook onder boodschappen doen.
Al vind ik het soms met een bepaalde vriendin wel handig omdat die dan als personal shopper fungeert aangezien ik nooit iets leuks kan vinden. Dan laat ik haar gewoon vanalles uitzoeken en ik hoef alleen maar te passen. Ideaal.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:01

Ik vind het wel leuk om af en toe met mijn man te shoppen, maar dan ook als een middagje weg ofzo een keer per jaar als we toevallig bij een andere stad zijn. Verder winkel ik alleen, ik weet wat ik nodig heb als ik ga en ben dan ook snel in het langs de rekken snuffelen.

Ik heb vaak geen zin om naar winkels te gaan, zo heb ik een sproeikop nodig voor de tuinslang en wil ik bij de action gaan kijken maar ik stel het al een tijdje uit tot ik ook voor iets anders die richting uit moet. Dat terwijl het wel ongeveer 8 minuten rijden is :')

Texas02

Berichten: 4590
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:08

Oh, die snap ik helemaal.. Ik heb zo'n pesthekel aan naar de Action moeten.. Omdat je er apart weer achteraan moet (en voor mij is het ook maar 5 minuten de andere kant op), en gewoon omdat ik het een rotwinkel vind.. :+ Veel mensen kunnen dat niet snappen.. Ik heb ook een hekel aan de Ikea.. _O- 1x geweest, nooit weer..

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:10

Texas02 schreef:
Oh, die snap ik helemaal.. Ik heb zo'n pesthekel aan naar de Action moeten.. Omdat je er apart weer achteraan moet (en voor mij is het ook maar 5 minuten de andere kant op), en gewoon omdat ik het een rotwinkel vind.. :+ Veel mensen kunnen dat niet snappen.. Ik heb ook een hekel aan de Ikea.. _O- 1x geweest, nooit weer..


Oh ik heb het met alle winkels, ik ga liever niet tot ik het kan combineren :P of als ik meer nodig heb bij 1 winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:52

moonsparkle schreef:
Texas02 schreef:
Oh, die snap ik helemaal.. Ik heb zo'n pesthekel aan naar de Action moeten.. Omdat je er apart weer achteraan moet (en voor mij is het ook maar 5 minuten de andere kant op), en gewoon omdat ik het een rotwinkel vind.. :+ Veel mensen kunnen dat niet snappen.. Ik heb ook een hekel aan de Ikea.. _O- 1x geweest, nooit weer..


Oh ik heb het met alle winkels, ik ga liever niet tot ik het kan combineren :P of als ik meer nodig heb bij 1 winkel.
Ik combineer het meestal met iets lekkers te eten halen, dat maakt het beduidend minder akelig. :')

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:54

Needje schreef:
Ik zou willen dat iedereen gewoon alleen naar de bios ging. Heb je dat prutsmuts door de film heen iig ook niet meer :D

Oh echt, wordt The Dutch Disease ook gepraktiseerd in bioscopen joh? Ik kom daar bijna nooit, maar bij concerten erger ik me er kapot aan. Het overgrote merendeel koopt namelijk een kaartje om naar de artiest te luisteren, niet naar de ditjes en datjes van degenen die naast hen staan, vaak luid over de muziek heen.

Nog een reden waarom ik graag alleen naar concerten ga en graag zou zien dat meer mensen dat zouden doen :') Hoewel ik mijn gezelschap er ook wel op uitzoek (of eigenlijk gaat dat vanzelf - gelijkgestemden zeg maar). Mijn vaste concertmaatjes houden ook geen hele verhalen tijdens een optreden, die komen ook voor de artiest.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:07

Ik bestel zoveel mogelijk, heb helemaal geen zin en tijd om allerlei winkels af te gaan voor drogisterij- en huishoudelijke producten…

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:16

Er schoot me vandaag nog een winkel te binnen waar ik ook wel een soort van graag kom, maar eigenlijk alleen als ik toch voor iets anders in de buurt moet zijn (bijvoorbeeld een concert aan de overkant), namelijk de Decathlon, specifiek die op het Vredenburg in Utrecht.

Maar ook dat zie ik niet als 'gezellig winkelen' (ook hierbij hoef ik sowieso geen gezelschap). Ik kom er ook vooral met een functioneel doel. Meestal heb ik op de website al gevonden wat ik wil hebben en hoef ik het alleen nog even snel te passen. Ja, ik weet dat je online verschillende maten kunt bestellen en alles wat je niet nodig hebt terug kunt sturen, maar dat vind ik dan weer meer gedoe dan een halfuurtje voor een concert nog even zo'n winkel in lopen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 06:48

Ik vind winkelen wel heel gezellig om met iemand anders te doen. Alleen dan niet voor mezelf. Dat doe ik dan liever alleen.

Picopico
Berichten: 883
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:28

kosseh schreef:
Ik wil ook weer meer dingen alleen gaan doen. De laatste tijd is het er een beetje bij ingeschoten.
Kijk wel al rond voor een vakantie alleen. Misschien in september naar Fins Lapland. Lekker wandelen of mountenbiken, prima om dat alleen te doen.
Alleen twijfel omdat het daar wel erg rustig/stil is. Helemaal geen aanspraak denk ik.

Ik heb afgelopen zomer in m'n eentje door Scandinavië (en een stukje Fins Lapland) geïnterrailed (hoe schrijf je dit :') ). Ondanks dat de Finnen erom bekend staan erg gereserveerd te zijn had ik daar juist de meeste aanspraak. Ik kwam in hostels en in de trein regelmatig andere (alleen reizende) interrailers tegen. Ook een excursie gedaan waar je weer anderen tegenkomt. En in een AirBnB verbleven op een boerderij met hele vriendelijke mensen. Alleen reizend knoop je sneller een praatje aan met anderen is mijn ervaring en je kunt gezelschap opzoeken als je daar behoefte aan hebt :)

Anoniem

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 22:38

Ik zit, as we speak, bij een opera: Akhnaten door de English National Opera. Genieten, het is zo mooi! <3 Met muziek van een van mijn favoriete componisten, Philip Glass.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:45

Mkango schreef:
Ik zit, as we speak, bij een opera: Akhnaten door de English National Opera. Genieten, het is zo mooi! <3 Met muziek van een van mijn favoriete componisten, Philip Glass.

Héérlijk!
Ik pak elke week in mijn eentje het lunchconcert in het Concertgebouw. Kan ik zo van genieten. Opera zou ik ook zo in mijn eentje heen gaan. Je kunt vaak makkelijk goedkoop aan een kaartje komen als je in je eentje bent. 1 plaats kom je om te verkopen namelijk gewoon lastig vanaf. Dus dat is wel een voordeel als je in je eentje bent.

Daarentegen is het bij vakanties juist een groot nadeel. Alles is duurder in je eentje.
Ik ben dus bezig met een vakantie voor begin volgend jaar, en het scheelt gewoon zowat 500 euro!!! of je met een groepje bent of alleen.
Ik zit er ook soms serieus over te denken om te kijken of er nog 3 mensen willen aanhaken, puur om de hut te delen (het gaat om een cruise in de caribbean). Dan ben je excl vliegticket per persoon incl fooien en eten nog geen 1000 euro kwijt voor 15 dagen eilandhoppen. En je hoeft helemaal niet samen op te trekken, het is gewoon elke dag een ander eiland en elke dag een nieuwe dag om te beslissen of je er in je eentje op uit gaat of bij 1 van de anderen wilt aanhaken.
Dus als er mensen in dit topic denken: hee leuk! Doe me maar een pb :D wie weet blijkt het een beter idee dan ik dacht

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:47

Nou ik zat te kijken naar vakanties maar zo gauw je 1 persoon invult valt 3/4 of alles weg aan opties tov 2 personen. En alles is 10x duurder.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:49

Ligt er ook aan waar je heen gaat en je wensen zijn natuurlijk.
Thailand ging ik naar een hostel maar heb ook in hutjes gezeten.
Ja voor het hutje betaal je iets meer maar het is de prijs van het hutje en niet pp. Dus ja het is goedkoper als je het kan delen maar het wordt niet duurder omdat je er alleen in gaat.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:02

Zonnetje81 schreef:
Nou ik zat te kijken naar vakanties maar zo gauw je 1 persoon invult valt 3/4 of alles weg aan opties tov 2 personen. En alles is 10x duurder.

Niet als je alles zelf regelt. Maargoed dat is met een cruise dus onmogelijk, vandaar dat ik daar wel een beetje op vast loop

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:37

Ik heb je een PB gestuurd maar ik was echt niet zoveel kwijt voor een cruise on the Caribbean.