Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_86

Berichten: 1235
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:49

Afbeelding
Afbeelding

Geen uitleg nodig denk ik.

fotolijstje

Berichten: 2711
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:03

Dat ik eigenlijk niemand heb om leuk nieuws mee te delen

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:36

fotolijstje schreef:
Dat ik eigenlijk niemand heb om leuk nieuws mee te delen

Je mag me altijd een pb sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:17

Ik voel me echt alleen en in de steek gelaten. Als het ineens k*t met je gaat kom je er wel weer achter wie je echte vriendinnen zijn. Ik probeer al zo lang ik hier woon m'n leven hier op te bouwen en sociale contacten in de buurt of omliggende dorpen te vinden maar de enige waar ik wat aan heb wonen allemaal op minstens een half uur rijden afstand. Vraag me soms echt af waarom ik ook alweer naar een dorp wou verhuizen waar ik niks of niemand ken. Onder het mom van dichterbij familie en dichterbij partner maar ik zie of hoor bijna niemand en de rest valt totaal uit elkaar. Nu gaat het even verschrikkelijk slecht met me en vraag ik me echt af wat ik hier doe. Ik mis zo ontzettend mensen van een beetje m'n eigen leeftijd om me heen waar je alles mee kan delen en soms mee kan afspreken s avonds en iemand waarvan je weet wat je er aan hebt en dat je er voor elkaar bent...
Ik weet ook dat wat ik had niet makkelijk te vervangen is en had er natuurlijk m'n redenen voor om te verhuizen maar goh wat heb ik alles verkeerd ingeschat, het gaat alleen maar met vreselijke ups en downs met mij sinds de verhuizing en alles lijkt stuk te gaan..
(En ja ik ben bezig met hulp te krijgen iemand om mee te praten die me kan ondersteunen m'n leven weer wat stabieler te krijgen)

Marcella

Berichten: 36712
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:32

Spint in mijn gekweekte plantjes. -O-

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:32

AyDeeDee schreef:
Ik voel me echt alleen en in de steek gelaten. Als het ineens k*t met je gaat kom je er wel weer achter wie je echte vriendinnen zijn. Ik probeer al zo lang ik hier woon m'n leven hier op te bouwen en sociale contacten in de buurt of omliggende dorpen te vinden maar de enige waar ik wat aan heb wonen allemaal op minstens een half uur rijden afstand. Vraag me soms echt af waarom ik ook alweer naar een dorp wou verhuizen waar ik niks of niemand ken. Onder het mom van dichterbij familie en dichterbij partner maar ik zie of hoor bijna niemand en de rest valt totaal uit elkaar. Nu gaat het even verschrikkelijk slecht met me en vraag ik me echt af wat ik hier doe. Ik mis zo ontzettend mensen van een beetje m'n eigen leeftijd om me heen waar je alles mee kan delen en soms mee kan afspreken s avonds en iemand waarvan je weet wat je er aan hebt en dat je er voor elkaar bent...
Ik weet ook dat wat ik had niet makkelijk te vervangen is en had er natuurlijk m'n redenen voor om te verhuizen maar goh wat heb ik alles verkeerd ingeschat, het gaat alleen maar met vreselijke ups en downs met mij sinds de verhuizing en alles lijkt stuk te gaan..
(En ja ik ben bezig met hulp te krijgen iemand om mee te praten die me kan ondersteunen m'n leven weer wat stabieler te krijgen)


:(:) :(:)

Veel sterkte en op naar een beter toekomst , al voelt dit misschien op dit moment nog niet zo. Kan je niet met je partner praten of ligt daar ook een probleem?

--

Hoe mensen hun leven bij elkaar kunnen liegen... Na vrijdag ben ik er wel weer achter dat zelfs je beste vrienden die je al jaren kent eigenlijk een totaal nep leven aan het lijden zijn door een minderwaardigheidscomplex. Het is heel triest uiteraard , maar geen excuses om geld van mij te stelen en te liegen terwijl ik altijd zo hamer op wees je zelf dat vindt ik het allerleukste en daarom zijn we dan ook vrienden geworden en ben ik trots op hoe iemand is en wat diegene heeft bereikt.

Nu wetende dat een belangrijke vriendschap gewoon grotendeels bestond uit leugens is het wel even slikken weer. Nu denk ik ook heb ik niet te snel besloten om huisgenoten te worden en mogelijk meer?

Ik slaap nu bij mij ouders zodat we beiden even rust hebben maar ik wou ook graag even afstand nemen. Morgen ga ik het weer proberen en dan maar eens kijken hoelang ik nog denk het voelt goed.

Ik had zo'n leuke toekomst in mijn hoofd. Hij zou een huis bouwen , maar het stuk grond bezit hij niet eens. We zijn verdomme bij het stuk grond wezen kijken en hij maar beweren dat het van hem was. Hoe ver ga je? En maar zeggen dat je een koophuis hebt , blijkt het gewoon huur te zijn. Zeggen dat hij geld krijgt van mensen , blijkt het andersom te zijn en heeft hij een schuld lopen bij mensen.

Hij is er zich nu wel eindelijk bewust van dat hij alles aan het verliezen is op deze manier en het zo niet langer door kan gaan. Nu is hulp er ook niet zo 1,2,3 ook hij moet zich houden aan de wachtlijst wat ik ook kan begrijpen.

Vervelendste vindt ik ook dat ik nu aan al mijn vrienden en kennissen weer kan vermelden dat alles niet zo mooi is als het leek , ik schaam mij daar ook best voor. Gelukkig geloven mensen mij en ondersteunt iedereen mij maar vindt het wel lastig en ben daardoor best gespannen. Hij maakt onbewust nu van zijn problemen ook mijn problemen. Mijn ouders zijn ook behoorlijk teleurgesteld want ze vonden hem ook zo leuk.

Maar goed er is excuses gekomen , alleen zijn het voor mij nu allemaal loze praatjes waar ik even niks mee kan. Het geloof is er uiteraard nu helemaal af. En ik ben bang dat het ook niet 100% terug gewonnen gaat worden. Hij wil zijn financiën door mij laten doen uiteindelijk , maar ik denk niet dat het ooit zover gaat komen en dat ik al eerder weg ben en liever terug ga naar de oude situatie. Wel vrienden, maar niet meer bij elkaar in huis.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:37

Zebrastreep schreef:
Ik had zo'n leuke toekomst in mijn hoofd. Hij zou een huis bouwen , maar het stuk grond bezit hij niet eens. We zijn verdomme bij het stuk grond wezen kijken en hij maar beweren dat het van hem was. Hoe ver ga je? En maar zeggen dat je een koophuis hebt , blijkt het gewoon huur te zijn. Zeggen dat hij geld krijgt van mensen , blijkt het andersom te zijn en heeft hij een schuld lopen bij mensen.


-O-

Is er een mogelijkheid dat er meer aan de hand is waar hij minstens therapie voor nodig heeft? Als ik je post zo lees dan zou ik zeggen ren nu het nog kan. Dit is niet goed hoor. Zulk gedrag is heel lastig te veranderen. :o

pjer
Berichten: 1575
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:42

ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar moet je wel vrienden willen blijven met iemand die je vertrouwen zo beschaamd heeft? Kans is groot dat je hier in de toekomst nog een keer tegenaan loopt met diegene.

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:43

KSHancox schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik had zo'n leuke toekomst in mijn hoofd. Hij zou een huis bouwen , maar het stuk grond bezit hij niet eens. We zijn verdomme bij het stuk grond wezen kijken en hij maar beweren dat het van hem was. Hoe ver ga je? En maar zeggen dat je een koophuis hebt , blijkt het gewoon huur te zijn. Zeggen dat hij geld krijgt van mensen , blijkt het andersom te zijn en heeft hij een schuld lopen bij mensen.


-O-

Is er een mogelijkheid dat er meer aan de hand is waar hij minstens therapie voor nodig heeft? Als ik je post zo lees dan zou ik zeggen ren nu het nog kan. Dit is niet goed hoor. Zulk gedrag is heel lastig te veranderen. :o




Oeiii @zebra
Dit klinkt ook voor mij als een run forest run

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:48

Hij is ingeschreven voor de psycholoog maar de wachttijd is ( hou je vast) nu momenteel 7 maanden. Dit klopt ook wel , mijn beste vriendin heeft vorig jaar ook al 5 maanden moeten wachten.

Ik moet eerst even aanvoelen hoe het is om weer samen in een huis te zitten , maar als het ook maar 1 seconde niet goed voelt trek ik de stekker uit het samenwonen en met meer afstand lukt het dan misschien iets meer.

Hij wil mij eigenlijk helemaal niet kwijt en voelt zich daarom ook zo gebroken maar goed dat moet hij maar eerst bewijzen dat het zo is.

Ik kan gelukkig wanneer ik maar wil terug naar mijn ouders ook al is dat midden in de nacht bij wijze van. Ik slaap nu ook bij mijn ouders.

Merlen

Berichten: 1591
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:57

Zebrastreep vanuit mijn ervaring met iemand die liegt,loze beloftes maakt,zijn financien niet op orde heeft,etc. zeg ik,doe het niet en kies voor jezelf.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:43

Ik dacht dat ik een bovennatuurlijke horror had uitgekozen, maar tot nu toe gaat het over phrogging en blijkbaar vind ik dat 10x enger dan spoken en demonen.

Nu wil ik beveiligingscamera's en dat m'n kerel alle kamers in het huis checkt terwijl ik ook wel snap dat er waarschijnlijk niemand stiekem in huis woont. Ik vind het stom dat ik dit eng vind. :')

Niobe

Berichten: 7982
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:46

KSHancox schreef:
Ik dacht dat ik een bovennatuurlijke horror had uitgekozen, maar tot nu toe gaat het over phrogging en blijkbaar vind ik dat 10x enger dan spoken en demonen.

Nu wil ik beveiligingscamera's en dat m'n kerel alle kamers in het huis checkt terwijl ik ook wel snap dat er waarschijnlijk niemand stiekem in huis woont. Ik vind het stom dat ik dit eng vind. :')


Urgh ja, daar is ook een serie van op ID, doodeng

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 00:12

Mijn ervaring met leugenaars maar ook met volwassenen in het algemeen, dat is dat je die niet kunt veranderen. Je kan het van ze verlangen, een deel zal er misschien ook oprecht proberen maar mijn ervaring is dat ze vooral beter zullen leren oppassen en nog manipulatiever worden, zodat jij ze in het vervolg minder snel kan betrappen. Bedenk ook dat een leugenaar ook over jou en jouw situatie(s) kan liegen (roddelen, verzonnen bullshit verhalen) tegenover anderen wanneer het hem goed uit komt.
Heb er helaas ervaring mee... Mijn voorheen beste vriendin. In de omgang altijd leuk en gezellig, maar 0 moeite met liegen en bedriegen, ook richting haar ouders, vriend, vriendinnen, echt iedereen belazerde ze wel op een of andere manier. We zijn een keer achter haar rug om allemaal samen gekomen om erover te praten en daar kwam toch en beerput aan ellende naar boven... echt heel erg. Stelen deed ze ook, ook van mij... Dingen waarvan ik het niet eens boeiend had gevonden om het gewoon aan haar te geven als ze het zou hebben gevraagd, of als ze krap zou hebben gezeten dan zou ik het zelfs voor haar hebben betaald... Maar zij koos dus bewust liever voor stelen en bedriegen van haar vrienden (en haar ouders, relatie, en...)
Pas goed op jezelf, zulke mensen zijn imo niet te vertrouwen. Geld en spullen zijn vervangbaar, maar de pijn die het in je hart doet, die is het ergste.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 00:17

Het klinkt heel erg als mijn ex, al was (is) hij een alcoholist. Dat is heel heftig en ergens kunnen ze er niks aan doen, zijn ze echt ziek, jouw vriend misschien ook. Bij de Brijder werd me een toekomst voorspeld van vooruitgang en terugvallen en uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen.

Relaties zijn soms al lastig genoeg zonder dat je jezelf hoeft af te vragen wat echt is en wat niet.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 01:05

Dat ik weer niet in slaap kom 8)7

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 01:50

Zebrastreep: Kies aub voor jezelf. Mensen zoals dit hebben erge hulp nodig en vaak zien ze het zelf niet eens in, of hebben ze daadwerkelijk spijt, die spijt voel jij en daarom hoop je op goede dagen, het nog eens proberen; Het werkt niet. Dat gaat het waarschijnlijk ook niet doen. Iemand die kan liegen over zulke dingen, zal jou bij haast alles gaan voorliegen, bij sommige ligt dat gewoon in de natuur. Daar kunnen ze ''niets aan doen''(Tussen haakjes want geen ervaring wbt therapie). Trek jezelf niet door een hel voor een ander, kies voor jezelf, je eigen leven met iemand die je kan vertrouwen(Dat ben je waard.). Sterkte.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 04:49

Ach Zebrastreep :(:) Het is nu ook wel erg makkelijk voor hem om zijn financiën door jou te laten doen. Dit is toch iets dat hij echt zelf gaat moeten leren. Heftig van die bouwgrond. Dan ben je echt ver heen. :n

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:35

Sterkte AyDeeDee en Zebrastreep. Dat is allemaal niet niks :(:)

Ik ben vannacht drie keer wakker geworden omdat ik bijna op het hoofdje van de kat ging liggen, arm dier

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 07:58

Zebrastreep, wat moet dat jou tegengevallen zijn :(:) . Het is helaas mijn ervaring ook dat mensen die gewend zijn te liegen, dat niet snel "los" kunnen laten. Ze hebben het nodig om zich beter te kunnen voelen, wellicht stelt hun gewone leven niet zoveel voor en moeten ze dat voor zichzelf veranderen, dat weet ik niet, maar echt stoppen met een fantasiewereld scheppen kan alleen met professionele hulp volgens mij. Trek voor jezelf een grens aan wat je wil en kan accepteren, en ga daar beslist niet overheen!

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:23

Zebrastreep heel hard wegrennen!
Mijn jongste had zo’n vriend, hij was keeper en was gevraagd door een betaalde voetbalclub :j hij was aan het klussen met zijn oom en zou voor mijn dochter een paard kopen :j
Bij een paard wezen kijken, koop was zo goed als rond en stalling was geregeld dus niet he :wave:
Kan er nog boos om worden hoe iemand zoiets kan doen }:)
Hij geloofde zijn eigen leugens die vullisbak.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:48

Ik sluit me aan bij de rest, Zebrastreep: wegwezen. := Je verdient beter dan dit, en dat gehuil dat hij je niet kwijt wil, dat het hem spijt, dat hij aan zichzelf gaat werken etc. is leuk, maar ook wel heel makkelijk. Had hij zich daar ook zo voor "ingezet" als jij er niet achter was gekomen dat hij geld had gestolen of had hij dan gedacht: dat is makkelijk, ik kan deze chick gratis geld afhandig maken.

En je hoeft je nergens voor te schamen. Jij bent niet degene die de boel loopt te bedonderen. :)

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:04

Sterkte aydeedee en telpeva.

@zebrastreep: rennen nu het nog kan!!!!
Mensen kunnen veranderen.
Maar de aard van het beestje bestaat echt.
Je wil niet dat zo iemand je mee onder trekt.
En bereid je ook voor. Verbreken doet pijn en is moeilijk. Maar daarna is het nog niet klaar.
Zijn veilige plek is weg, leugens zijn doorzien.
Je gaat waarschijnlijk zien dat hij op je gevoeligheden gaat spelen, als hij onderuit gaat met hangende pootjes terug komt (hij doet toch zijn best?) en/of je op een andere manier probeert te manipuleren / voor zich terug te winnen.
Hij weet hoe jouw klok tikt. And if you’re the one, dan Ben je dat volgend jaar ook nog als hij schoon schip heeft gemaakt

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:10

Ik sluit me aan bij de rest, kies voor je eigen geluk en een vent die gewoon eerlijk is. Geloof me, je leven gaat zoveel leuker worden!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:55

Ik sluit mij aan bij de rest. Wegwezen Zebrastreep en hoe moeilijk ook, ik zou de vriendschap beëindigen. Hij is je energie niet ( meer ) waard. Hard, maar je bewijst jezelf er echt een dienst mee. Je verdient zoveel beter dan iemand die de boel bij elkaar liegt.

—-
Mijn ergernis is dat ik niet kan werken want ik ben uit de beveiligde omgeving gegooid en ik krijg het niet meer opgestart. De ict’ ers hebben het druk “ ze komen eraan, maar wanneer geen idee “ }:0