Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:15

Ik zou ook even afwachten als koper ja. En voor elk half uur marktplaats open klikken heb ik op een werkdag of een dag met de kinderen ook écht geen tijd...

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:23

Dhl heeft weer €0.99 verzendactie!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:49

Een paar dagen geleden een bod gedaan en deze werd geaccepteerd.
Ik gaf aan diezelfde avond erop terug te komen om een afspraak te maken. Die avond gevraagd of het vandaag kon.

Ik kreeg een duimpje maar zag geen vinkjes bij het bericht staan over vandaag.
Daarna gevraagd of hij dit bericht ontvangen heeft. Niets meer gehoord helaas.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:17

Wat een verhalen hier joh! Ik heb laatst al mijn vissen verkocht, kon eindelijk 1,5 jaar terug voor het eerst een echt serieus aquarium kopen, iets wat ik sinds mijn jonge jaren al wilde (ben nu 37). Maar kon het dus niet meer betalen door de energieprijzen, erg zuur, was voor mij meer dan alleen balen omdat ik er keihard voor gespaard had en eindelijk een droom was uitgekomen. Heb het iets meer dan een half jaartje gehad :').

Maargoedm vrouw komt opdagen, heel aardige vrouw, begrijp me niet verkeerd. Ook prijs afgesproken die ze ook netjes betaalde. Vraagt ze, waarom stop je ermee? Ik zeg nou, zus en zo, niet voor mijn lol, ik baal er echt enorm van maar ben blij dat ze een goed huisje krijgen. Begint ze te schateren van het lachen en zegt 'Ik ben zo blij dat ik in de schuldsanering zit, ik heb nergens last van, ik kan al mijn aquaria gewoon laten staan'. -O-

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:27

Wat een vervelend voor je Xyris :(:)
En zo'n opmerking zit je dan ook niet op te wachten..

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:45

Niet echt een empatisch vermogen dus… dat soort mensen laten de belasting alleen maar oplopen… wel klote voor je hoor…

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:01

Bericht gehad van één van de verkopers. Ik wil onderhandelen over de prijs, hij afwachten wat er geboden gaat worden. Dan denk ik echt " je hebt vast wel een richtprijs, geef me die dan gewoon" dan kan ik voor mezelf uitmaken of ik die prijs ervoor wil betalen of niet.

Ik heb een te hoog bod geplaatst nu, met de uitleg erbij dat ik graag wil onderhandelen over de prijs. Deze staat trouwens op bieden, dus ik heb echt geen flauw idee van wat hij er voor wil hebben.

Sommige "handelaren" zijn helemaal doorgeslagen met welke prijzen ze vragen voor dit soort producten en meerdere handelaren die steeds alles opkopen, zijn continu dezelfde namen. De afgelopen weken al meerdere malen gehad dat z'n handelaar de boel voor mijn neus weg kaapt, heb er echt geen zin in dat dat nu wéér gebeurt. Geef gewoon je richtprijs en dan kunnen we de deal rond maken (of niet als de richtprijs belachelijk is)

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:34

Tja dat is techt van de verkoper en afwachten of annuleren. Ik zet ook wel eens iets op marktplaats waarvan ik persoonlijk de waarde niet goed weet. Dan zet ik het op bieden en bij biedingen geef ik dan aan dat ik die en die datum contact op neem met de hoogste bieder. Meestal is dat 7 a 9 dagen nadat ik het geplaatst heb. Zeker laat ik er een weekend overheen gaan. Ik gun het anderen maar gun mezelf ook de inkomsten. Als mensen niet willen wachten hebben ze pech.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:04

dierenfan schreef:
Tja dat is techt van de verkoper en afwachten of annuleren. Ik zet ook wel eens iets op marktplaats waarvan ik persoonlijk de waarde niet goed weet. Dan zet ik het op bieden en bij biedingen geef ik dan aan dat ik die en die datum contact op neem met de hoogste bieder. Meestal is dat 7 a 9 dagen nadat ik het geplaatst heb. Zeker laat ik er een weekend overheen gaan. Ik gun het anderen maar gun mezelf ook de inkomsten. Als mensen niet willen wachten hebben ze pech.


Jij zet er nog een datum bij, dan weet je als koper waar je aan toe bent.

Ik hanteer een "dit wil ik er ongeveer voor hebben prijs" en als iemand daar in de buurt bied, ga ik meestal snel akkoord, ookal had ik misschien een hoger bod kunnen krijgen bij langer wachten.

Vanmorgen tablet verkocht die ik voor €35 erop had staan. Bod was €25. Ging ik mee akkoord als er direct opgehaald zou worden. Ja, is een 10tje minder dan ik eigenlijk zou willen, maar hey ik heb wél de zekerheid van nu €25.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:06

Zouden jullie een ebike durven aanschaffen via marktplaats? En zo ja, waarop dan letten?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:19

miramii schreef:
Zouden jullie een ebike durven aanschaffen via marktplaats? En zo ja, waarop dan letten?


Heb er in het verleden 2 via marktplaats gekocht, jaar of wat op gefietst en daarna weer via marktplaats verkocht.

Maar dit waren ebikes in de prijscategorie tot €400.

Voor hele dure ebikes zou ik wel even extra nadenken.


Met één van de verkopers een overeenkomst kunnen sluiten vanmiddag *\o/* uiteindelijk wel véél meer betaald dan mijn 1e bod, maar in vergelijking met exact hetzelfde item wat vandaag op marktplaats werd gezet, heb ik een nette prijs betaald. Wordt maandag opgestuurd, dus dan zal ik het ergens halverwege volgende week wel hebben.

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 19:08

Xyris schreef:
Wat een verhalen hier joh! Ik heb laatst al mijn vissen verkocht, kon eindelijk 1,5 jaar terug voor het eerst een echt serieus aquarium kopen, iets wat ik sinds mijn jonge jaren al wilde (ben nu 37). Maar kon het dus niet meer betalen door de energieprijzen, erg zuur, was voor mij meer dan alleen balen omdat ik er keihard voor gespaard had en eindelijk een droom was uitgekomen. Heb het iets meer dan een half jaartje gehad :').

Maargoedm vrouw komt opdagen, heel aardige vrouw, begrijp me niet verkeerd. Ook prijs afgesproken die ze ook netjes betaalde. Vraagt ze, waarom stop je ermee? Ik zeg nou, zus en zo, niet voor mijn lol, ik baal er echt enorm van maar ben blij dat ze een goed huisje krijgen. Begint ze te schateren van het lachen en zegt 'Ik ben zo blij dat ik in de schuldsanering zit, ik heb nergens last van, ik kan al mijn aquaria gewoon laten staan'. -O-


Wat naar, echt ontzettende rot opmerking.
En iemand die in de schuldsanering zit zou geen nieuwe dieren erbij moeten nemen.
Sterkte

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:19

Xyris, daar zit je niet op te wachten. Lijkt me een ongemakkelijk moment.

Ik had laatst gereageerd op een fiets dat ik hem voor de vraagprijs wil komen ophalen. Stond net online, wel gelezen geen reactie. Zo irritant. Mocht ze nog reageren dan hoef ik m niet meer.

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 07:15

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar wat voor item dat is mvdende!

Mijn bbq staat er nog steeds op, had gehoopt dat er een snelle beslisser zou komen maar denk dat ik er toch aan moet om hem helemaal als nieuw schoon te maken en mooie foto's plaatsen. Soms is het leven niet lui

Verder ben ik aan het denken om een fiets te verkopen, ik heb er 2 maar ben alleen. Die ene had ik eigenlijk voor als er iemand langskomt en we een eindje wouden fietsen. In de 8 jaar dat ik 2 fietsen heb is dit welgeteld nog NOOIT gebeurd. Wat brengt een Gazelle in goede staat eigenlijk op?

Ik heb laatst wel een goede deal gedaan voor een Q1200 van Weber met onderstel, als nieuw voor 250 euro maar moet nu eerst wat verkopen voor ik weer wat mag kopen :')

Trouwens, nooit geweten dat kippenhokken zo een hot item zijn joh. Die gaan als zoete broodjes of zijn absurd duur

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:34

Schuur_ schreef:
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar wat voor item dat is mvdende!

Mijn bbq staat er nog steeds op, had gehoopt dat er een snelle beslisser zou komen maar denk dat ik er toch aan moet om hem helemaal als nieuw schoon te maken en mooie foto's plaatsen. Soms is het leven niet lui

Verder ben ik aan het denken om een fiets te verkopen, ik heb er 2 maar ben alleen. Die ene had ik eigenlijk voor als er iemand langskomt en we een eindje wouden fietsen. In de 8 jaar dat ik 2 fietsen heb is dit welgeteld nog NOOIT gebeurd. Wat brengt een Gazelle in goede staat eigenlijk op?

Ik heb laatst wel een goede deal gedaan voor een Q1200 van Weber met onderstel, als nieuw voor 250 euro maar moet nu eerst wat verkopen voor ik weer wat mag kopen :')

Trouwens, nooit geweten dat kippenhokken zo een hot item zijn joh. Die gaan als zoete broodjes of zijn absurd duur



Gaat om een LP uit 1980. Andere LP's van die schrijver/ zangers kom je véél vaker tegen op marktplaats en kosten zo tussen de €5-7,5. De koop die ik gedaan heb waren er 3. Maar dus 2 "goedkope" en 1 zeldzamere. Al is het denk óók gewoon een hype geworden, want zó zeldzaam zijn ze nu óók weer niet. Als in, gemiddeld z'n 2x per maand verschijnt de LP wel op marktplaats. Zo dus ook gisteren, hoogste bod €50. (De advertentie waar ik op reageerde was van vrijdag) Ik had voor de 3 nu €35 betaald. Ik heb een platenspeler, maar de lp's zijn door de eigenaar ook gedigitaliseerd en op Spotify gezet, dus het is meer een verzamelobject dan dat ik ze daadwerkelijk afspeel. Één heb ik nu straks dubbel. Die ga ik in april laten signeren en dan verkoop ik die weer, dubbele LP's hoeft van mij dan ook weer niet.

Én gisteren avond uiteindelijk nog een oude Ipad op kunnen halen voor €40. Was bang dat ie niet goed uitgelogd enz zou zijn voor die prijs, maar alles was netjes uitgelogd en gereset. Dus hier erg blij mee! Mooie ipad om aan ios te leren wennen, want tot nu toe uitsluitend met Android en Samsung gewerkt. En wennen aan ios is voor veel mensen een uitdaging en voor mij nog nèt even iets lastiger ivm autisme. We gaan het zien...

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:38

Vandaag iemand die 6 eetkamerstoelen met de fiets op wilde halen. Echt, wat moet je ermee.
Hij wilde de (gratis) stoelen bekijken wat natuurlijk mocht en tilde één zo lomp op dat er nu een mega kras op onze net geschilderde muur zit. Ons huis is volledig gerenoveerd en dat is aan alles te zien. Persoonlijk zou ik dan heel voorzichtig zijn, maar deze persoon had daar nul problemen mee.
Morgen wil hij een bus huren om ze op te halen en komt dan opnieuw. Ik ben benieuwd. Ik zet die stoelen mooi op de stoep want die gaat echt niets meer door onze hal tillen. Eikel.
Sta ik twee keer op afspraak voor gratis stoelen, irritant. Volgende keer gewoon een dag op straat en dan naar de sloop.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:30

Lieszje schreef:
Een paar dagen geleden een bod gedaan en deze werd geaccepteerd.
Ik gaf aan diezelfde avond erop terug te komen om een afspraak te maken. Die avond gevraagd of het vandaag kon.

Ik kreeg een duimpje maar zag geen vinkjes bij het bericht staan over vandaag.
Daarna gevraagd of hij dit bericht ontvangen heeft. Niets meer gehoord helaas.


Nou ik heb bericht terug hoor :+

Ja, ik heb van jou all we vrijdag om 20.00 ur konden...heb ik je geantwoord met een

Teruggestuurd dat het nogal lastig ophalen is zonder adres. En dat we al voorzien waren inmiddels (eerlijk gezegd nog niet maar was hier wel klaar mee).

Krijg ik dit terug :')

De adres geef ik dezelfde dag als ik 100% weet als iemand komt...zo vaak dat niemand komen, helaas.
Is goed geen probleem.
Groetjes

Heb gewoon een duimpje teruggestuurd hierop :')
Als we het adres hadden dan hadden we het gewoon opgehaald:')

Oskarrino
Berichten: 794
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 22:19

Zucht....

Ik verkoop de harp van mijn moeder dit moment op marktplaats. Die dingen blijken best duur, maar deze heeft wat onderhoud nodig dus daar is de prijs ook naar.

Al super veel geïnteresseerde maar reageren? Ho maar. Super irritant. Veel mensen brengen een bod uit, als ik dan reageer dat ik accepteer en wanneer ze willen kijken/ophalen blijft het steeds stil...

Waarom bieden mensen als je het toch niet kopen wilt :Y)

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:05

Lieszje schreef:
Lieszje schreef:
Een paar dagen geleden een bod gedaan en deze werd geaccepteerd.
Ik gaf aan diezelfde avond erop terug te komen om een afspraak te maken. Die avond gevraagd of het vandaag kon.

Ik kreeg een duimpje maar zag geen vinkjes bij het bericht staan over vandaag.
Daarna gevraagd of hij dit bericht ontvangen heeft. Niets meer gehoord helaas.


Nou ik heb bericht terug hoor :+

Ja, ik heb van jou all we vrijdag om 20.00 ur konden...heb ik je geantwoord met een

Teruggestuurd dat het nogal lastig ophalen is zonder adres. En dat we al voorzien waren inmiddels (eerlijk gezegd nog niet maar was hier wel klaar mee).

Krijg ik dit terug :')

De adres geef ik dezelfde dag als ik 100% weet als iemand komt...zo vaak dat niemand komen, helaas.
Is goed geen probleem.
Groetjes

Heb gewoon een duimpje teruggestuurd hierop :')
Als we het adres hadden dan hadden we het gewoon opgehaald:')


Dat is zo irritant, mensen die pas op het laatste moment hun adres willen geven. Wat schieten ze ermee op ? als je kwaad zou willen kun je op de afgesproken dag alsnog niet op komen dagen en iets doen.. bij wijze van.

Ik sla zulke ook af..

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:07

Nou...ik ben eindelijk een grote lompe kast kwijt.

Had bij deze kast tot vijf keer toe een no show. Nu gelukkig wel mensen die kwamen opdagen om de kast op te halen. Toch wel fijn dat zulke mensen nog bestaan. Moed was me al langzaam in de schoenen gezakt... :+

Merlen

Berichten: 1593
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 23:13

Of een dag en uur afspreken en dan te horen krijgen,bel even voor je vertrekt dan geef ik het adres.
Ja joh,hoe moet ik weten hoe laat ik moet vertrekken als ik geen exact adres heb op voorhand?
Ik ben iemand die stipt op het afgesproken uur aan je deur wil staan en achteraf wil ik geen gemiep horen als ik iets later ben omdat ik geen adres had om eerst de reistijd op te zoeken.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 04:52

Bij mijn schapen geef ik enkel de straatnaam. Huisnummer volgt de dag zelf. Ik heb te veel schrik dat ik thuis zou komen en dat alles weg is. Kennissen hebben het voorgehad en ben er sindsdien veel voorzichtiger in.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:40

Als ik dure dingen verkoop geef ik inderdaad ook alleen straatnaam en pas als ze zeggen onderweg te zijn het huis nummer. Als mensen misschien denken dat er wat te halen valt wil ik mijn adres niet aan Jan en alleman geven.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:52

@Mir_
Ik kreeg pas zondag bericht terwijl het voor de vrijdag daarvoor zou zijn :+

Ik vind het niet zo'n probleem als iemand zijn of haar adres wat later wilt geven. Maar als het wat verder rijden is vind ik een dag van te voren wel fijn.

Fijn dat de kast eindelijk weg is silvericathy!

Ja dat schiet niet op Merlen. Ik vind een adres telefonisch krijgen sowieso niet fijn. Sommige straatnamen zijn best lastig.

Snap ik hoor Moestuin, ik heb dat met de volkstuin. Ik geef meestal aan waar de parkeerplaats is.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:54

Ik heb net een rvs buitenkeuken via marktplaats verkocht. En eerlijk ik heb er wel even lol om gehad :D Had geen idee wat zon ding waard is, en dus even gezocht en rondgekeken waarvoor die dingen weggaan. Maar toch uiteindelijk op bieden gezet. Dat is altijd grappig. 1 bood 25 euro voor de 3 delen, waarop die fijn te horen kreeg dat ik dat er bij de oud-ijzerboer ook voor kreeg :+ De volgende wilde weten waar te halen. Gereageerd met staat in de advertentie, daar en daar. En wat hij dacht ervoor te bieden. Kreeg ik toch echt als antwoord, ja maar er staat op te halen daar en daar. Als in tis toch gratis. Selectief lezen heet dat, want direct daarboven stond "doe een goed bod" :') O je hebt ze erbij echt. Uiteindelijk is het naar een koeienboer gegaan. Die een net bod uitbracht en ook zich aan de afspraken hield. Hij stuurde me zelfs nog bericht dat het werk iets uitgelopen was en hij een half uurtje later was.

Maar je moet echt je best doen om het kaf van het koren te scheiden. Ik heb ook paard gerelateerd spul erop staan (aangezien ik gestopt ben). En echt de maten staan erbij, en nog krijg je vragen of je dit en dat wilt nameten. Daar antwoord ik niet eens meer op. Je weet welke maat je zelf hebt. Je koopt gebruikt, en al die dingen zijn dusdanig geprijsd dat je gewoon eens een gok moet willen nemen. Anders moet je maar gewoon in de winkel gaan kopen. (voor een klap meer, als je geen risico wilt).