[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:17

Er komt weer een hoop voorbij uit het jaar houten gulden...
Zal verder mijn mond maar houden.

UFOs
Of ze hier ooit zijn geweest.. Geen idee.
Maar dat wij de enige zijn in het heelal geloof ik ook niet.

Duhelo

Berichten: 28543
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 13:06

MissJeanny schreef:
Even snel tussendoor: zeugen zitten in de meeste stallen zover ik weet (schoonouders hebben ook een varkenshouderij) alleen in die smalle kooien als ze biggen werpen en zogen. De rest van de tijd zitten ze ook gewoon in groepen :o .

Van mij mocht het ook in stallen met stro en buiten in de modder maar het klopt in ieder geval niet dat alleen de biggen maar in groepen leven.

Dit kan dan idd veranderd zijn. 15 jaar geleden zaten de zeugen op het bedrijf waar ik werkte constant in die hekken.

al een beetje vooruitgang dat ze enkel nog in de hekken moeten als er biggen zijn.

Los daarvan mogen ze imo wel beter kijken naar oppervlaktes en vooral ventilatie. Veel varkenshouderijen dat ik nu nog ken en nu in bedrijf zijn zijn alsnog van die donkere, erg warme hokken met heel veel stof en ongedierte...
De ammoniak pakt op uw adem als je er binnen gaat ...

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:52

Suzanne F. schreef:
Met dat soort dingen heb ik altijd: eerst zien dan geloven. Ik ben niet zo heel bang aangelegd. Ik zou het weleens willen zien, zo’n pop die wat ging doen. Ik zou eerst checken of er geen batterijen inzaten denk ik.
Ik ben daar iets te nuchter voor.

Alhoewel ik met andere dingen weer wel meer conspiracy’s geloof, zoals met aliens. Ik geloof bijvoorbeeld absoluut dat Roswell geen weerballon was maar een UFO. Ik heb zoveel docu’s gezien en boeken erover gelezen dat ik het zeker geloof. Dus daarin ben ik weer niet zo nuchter. :')

Grappig, want ik geloof juist weer niet in UFO's en aliens (wel dat er ergens in het universum nog meer leven moet zijn, maar hoe of wat?). :D

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:14

Ik geloof zeker wel dat er zoiets bestaat als buitenaards leven maar ik denk dat het niet die magere grijze/groene 'marsmannetjes' zijn.
Ik zou het ontzettend arrogant vinden om er vanuit te gaan dat alleen de aarde leven bevat. :+
Net zoals ik erin geloof dat er dingen als entiteiten, geesten etc bestaan, al kan dat niet keihard bewezen worden volgens mij dus gewoon een gevoelsdingetje. :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:40

MissJeanny schreef:
Even snel tussendoor: zeugen zitten in de meeste stallen zover ik weet (schoonouders hebben ook een varkenshouderij) alleen in die smalle kooien als ze biggen werpen en zogen. De rest van de tijd zitten ze ook gewoon in groepen :o .

Van mij mocht het ook in stallen met stro en buiten in de modder maar het klopt in ieder geval niet dat alleen de biggen maar in groepen leven.


Ja, dat werd mij ook verteld. Maar varkens zogen dus 6 weken en worden er al een week van te voren in geplaatst. Na 40 dagen worden de biggen gespeend en begint het verhaal weer opnieuw. Varkens dragen 3 maanden en dat betekent dus dat ze de helft van het jaar in een kraamkooi liggen. Ik zou na een uur in zo'n hok al gek worden en dan te bedenken dat varkens een nestje willen maken voor ze gaan werpen... Walgelijke sector.

En dan heb je nog het onverdoofd castreren, staartjes afbranden, tanden af slijpen en levend gekookt worden in het slachthuis. Als ze het slachthuis al halen want stalbranden zijn hier ook aan de orde van de dag. En inderdaad de ammoniaklucht, dat slaat bij de varkens ook op hun ogen en luchtwegen. Als je het zo achter elkaar zet past het wel prima in dit topic :o Ik zou het nog geen uur volhouden in een varkensbedrijf.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:04

Anders even een apart topic maken over varkenshouderijen?

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:11


Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:35

Interessant stuk! Het lichaam is echt heel goed gebleven.

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:54

Wel hè? Ik vind zulke dingen echt fascinerend. :j

Lavitabella

Berichten: 1708
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:10

Ik zat tv te kijken toen deze man voorbij kwam in de serie. Ik denk dat hij hier wel thuis hoort in dit topic.. Wat een zieke geest. In de link staat veel meer informatie. Zo zijn er 2 vrouwen overleden. Deze heeft hij in stukken gehakt en in een blender gedaan. Vervolgens gemixt door het hondenvoer en dit moesten de andere gevangenen vrouwen opeten...

Gary Michael Heidnik (22 november 1943 - 6 juli 1999) was een Amerikaanse crimineel die zes vrouwen ontvoerde , martelde en verkrachtte, terwijl hij ze gevangen hield in een zelfgegraven kuil in zijn kelderverdieping, in Philadelphia , Pennsylvanië . Hij werd ter dood veroordeeld en geëxecuteerd door middel van een dodelijke injectie in juli 1999.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gary_M._Heidnik

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:27

Lavitabella schreef:
Ik zat tv te kijken toen deze man voorbij kwam in de serie. Ik denk dat hij hier wel thuis hoort in dit topic.. Wat een zieke geest. In de link staat veel meer informatie. Zo zijn er 2 vrouwen overleden. Deze heeft hij in stukken gehakt en in een blender gedaan. Vervolgens gemixt door het hondenvoer en dit moesten de andere gevangenen vrouwen opeten...

Gary Michael Heidnik (22 november 1943 - 6 juli 1999) was een Amerikaanse crimineel die zes vrouwen ontvoerde , martelde en verkrachtte, terwijl hij ze gevangen hield in een zelfgegraven kuil in zijn kelderverdieping, in Philadelphia , Pennsylvanië . Hij werd ter dood veroordeeld en geëxecuteerd door middel van een dodelijke injectie in juli 1999.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gary_M._Heidnik

Ik vind dit echt een gevalletje doodstraf is in deze de enige terechte straf.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:52

Met een spuitje mogen gaan? Nee dat vind ik geen straf. Vergeleken met waar die vrouwen doorheen zijn gegaan had levenslang rotten in de cel imo beter gepast geweest.
Geen woorden voor verder, zieke geesten..

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:00

Anastasia24 schreef:
Met een spuitje mogen gaan? Nee dat vind ik geen straf. Vergeleken met waar die vrouwen doorheen zijn gegaan had levenslang rotten in de cel imo beter gepast geweest.
Geen woorden voor verder, zieke geesten..


Inderdaad. Hij heeft ook geprobeerd zichzelf op te hangen, dus de doodstraf vind ik dan meer een vrijbrief.

Maar jemig, als je zijn geschiedenis leest, is het toch absurd dat hij vaker is weggekomen met op iemand schieten en verkrachting. Ik begrijp het best dat ze rekening houden met mentale stoornissen en ontoerekeningsvatbaar zijn, maar dat betekend nog niet dat je iemand maar vrijuit moet laten gaan… helaas gebeurt dat tegenwoordig nog steeds.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:05

Mja aan de andere kant, als ze hem laten zitten in een cel dan ben je onderhoud kwijt, hij heeft recht op medische behandeling etc etc.
Misschien is een spuitje dan wel goedkoper

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:21

Anastasia24 schreef:
Met een spuitje mogen gaan? Nee dat vind ik geen straf. Vergeleken met waar die vrouwen doorheen zijn gegaan had levenslang rotten in de cel imo beter gepast geweest.
Geen woorden voor verder, zieke geesten..

Ach, als zo een ontsnapt oid ben je verder van huis. Of er opeens iets hem vrij kan spreken. Snap echt niet hoe je het niet eens kan zijn met dat we beter af zijn zonder zo iemand.

Lavitabella

Berichten: 1708
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:42

Ik snap beide kanten wel. Hij heeft met dat spuitje natuurlijk niet geleden zoals die vrouwen hebben gedaan. Dit lijkt voor hem dan wel de makkelijke manier ..
Maar het is inderdaad een stuk duurder en stel hij ontsnapt, hij is zo ziek dat die gewoon meteen weer begint. Ik weet niet wat ik beter zou vinden ...

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:49


furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:20

Die Amerikanen zijn ook zo lekker open over hun gevangenen :=

Vind hun systeem maar eng. Zo scheef en de raarste getuigen verklaringen waardoor iemand levenslangs kan krijgen.

Niobe

Berichten: 7985
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:48

furious schreef:
Die Amerikanen zijn ook zo lekker open over hun gevangenen :=

Vind hun systeem maar eng. Zo scheef en de raarste getuigen verklaringen waardoor iemand levenslangs kan krijgen.


Je kunt ook hun zedendelinquenten opzoeken die weer losgelaten zijn :=

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 23:03

DuoPenotti schreef:
Nu zitten de meeste daar alsnog heel lang vast.

https://www.latimes.com/projects/la-me-death-row/

Deze mensen zitten er nu. Zie je wat ze gedaan hebben en hoe lang ze al zitten

Ja klopt, je ziet meestal dat ze nog 10-30 jaar op death row zitten. Heerlijk met het vooruitzicht dat je dood gaat, maar wanneer is onduidelijk. Dat is op zich al een goede marteling, of je nu wel of niet dood wilt. Want het duurt verekkes lang!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 23:32


Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 04:10

Kan het niet lezen maar lijkt me onzin. Bij dieren kan het toch ook op een nette pijnloze manier?

Als mens heb je het besef dat je gaat sterven, daar zal het gekrijs wel vandaan komen. En als het toch pijnlijk is; mooi, houden zo. Ze krijgen het niet voor niets.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 04:58

Captain schreef:
Kan het niet lezen maar lijkt me onzin. Bij dieren kan het toch ook op een nette pijnloze manier?

Als mens heb je het besef dat je gaat sterven, daar zal het gekrijs wel vandaan komen. En als het toch pijnlijk is; mooi, houden zo. Ze krijgen het niet voor niets.


Dieren worden wel eerst onder narcose gebracht met vaak een enorme overdosis. Dat zal niet voor niets zijn natuurlijk

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 05:01

Waar haal je vandaan dat ze met overdosis in slaap worden gebracht? Ik heb 5 jaar als d.a. assistente gewerkt en het werd gewoon netjes op gewicht gedaan hoor. De dodelijke injectie kwam pas als ze al sliepen, maar dit is dezelfde narcose als ze kregen voor een operatie.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 05:20

Misschien wel uit eigen ervaring? Heb ook beroepsmatig jaren met dieren gewerkt asiel/pension plus zelf roedel honden. Helaas dus vele euthanasies mee gemaakt. Zelf 3x geswitcht van dierenarts in alle jaren en eigenlijk bij alle 3 de ervaring dan ze gerust de dosis overdoseren voor narcose middel voor er euthanasol in gaat. Lag ook aan hoe betreffend dier eraan toe was. Gebeurde dus ook niet altijd. Heb daar nooit een reden achter gezocht dan dat het altijd vredig gegaan is. Dat is voor mij het enige belangrijke wat telt in elk geval