1 april grappen 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1262
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:34

VuurVleugels schreef:
xxCYNNxx schreef:
ow toch wel? Had er de tweede keer dat ik hem hoorde erop gelet, maar hoorde geen vervolgspotje....waarschijnlijk toch gemist op de een of andere manier; luister eigenlijk alleen maar radio op het werk.

Misschien hadden ze dan toch beter een andere periode gekozen om hun campagne te beginnen, want goed 1 week voor 1 april er mee aan komen zetten, heeft er voor gezorgd, bij mij in elk geval, dat het overkomt als een of andere slechte 1 april grap.


Met shockeren bereik je meer dan gewoon feiten benoemen. Ik denk dat een spotje met 'kinderarbeid is fout' niks anders bereikt wordt dan mensen die denken 'ja duh' en dan weer verder gaan met hun leven. Met zo'n boodschap zoals nu veroorzaak je echt gedachten bij mensen, zoals duidelijk te zien in dit topic al. Ik denk dus niet dat het een grap of misplaatste reclame is maar dat ze dit bewust hebben gedaan zo.


Dan is de timing wel briljant, want mensen gaan het er geheid over hebben. :D

En helaas ook super actueel, want we vinden kinderarbeid inderdaad bijna allemaal vreselijk. Zo vreselijk dat je zou denken dat er minder kleding van Ali en Shein deze kant op zouden komen. ;)

Die cronut mag van mij wel echt zijn trouwens! Ik verwacht ook wel dat er mensen zijn die de drop pasta een goed idee vinden. :')

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:09

VuurVleugels schreef:
xxCYNNxx schreef:
ow toch wel? Had er de tweede keer dat ik hem hoorde erop gelet, maar hoorde geen vervolgspotje....waarschijnlijk toch gemist op de een of andere manier; luister eigenlijk alleen maar radio op het werk.

Misschien hadden ze dan toch beter een andere periode gekozen om hun campagne te beginnen, want goed 1 week voor 1 april er mee aan komen zetten, heeft er voor gezorgd, bij mij in elk geval, dat het overkomt als een of andere slechte 1 april grap.


Met shockeren bereik je meer dan gewoon feiten benoemen. Ik denk dat een spotje met 'kinderarbeid is fout' niks anders bereikt wordt dan mensen die denken 'ja duh' en dan weer verder gaan met hun leven. Met zo'n boodschap zoals nu veroorzaak je echt gedachten bij mensen, zoals duidelijk te zien in dit topic al. Ik denk dus niet dat het een grap of misplaatste reclame is maar dat ze dit bewust hebben gedaan zo.



ja dat snap ik. Ik zeg; had die campagne dan in februari of ruim na 1 april gedaan. Het eerste wat ik nu dacht was; wtf is dit? O wacht over 5 dagen is het 1 april...zal wel een 1 april grap zijn...om vervolgens er geen seconde meer aan te denken....nou ja; behalve dan toen ik dit topic tegenkwam en toen schoot dat spotje mij weer te binnen.

Als mensen, vanwege het moment waarop je de campagne start, bij je spotje denken; ow 1 april grap en doooooor en vervolgens daarom er niet verder over doordenken, want 1 aprilgrap in hun belevenis....dan slaat je campagne de plank wel flink mis imo.
Rond 1 april zijn mensen toch wat wantrouwiger bij bizarre berichten/spotjes ect, want grote kans dat het een 1 april grap is.

juval

Berichten: 13233
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:12


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:15


xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:20

deze laatste 2 lijken mij idd ook 1 april grappen.

Die laatste lijkt mij wel erg ranzig, als het echt zou zijn geweest.

Telpeva

Berichten: 14777
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 12:21

juval schreef:

Briljant :')


Gaan jullie zelf nog wat uithalen?
Mijn grap voor dit jaar wordt dat ik (nep!) eitjes neer ga leggen in de volière van een mannetjes uil, kijken of mijn collega's happen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:23


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:24

Serieus? Dat lijkt me echt heel ranzig _O-

Telpeva

Berichten: 14777
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 12:42

Oh bahh... _O-

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:51

Ik vond deze ook heel leuk :)
Afbeelding
Afbeelding

fohadie
Berichten: 4312
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:33

Eapy schreef:
Ik vond deze ook heel leuk :)
[ [url=m/9K5tMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZAE3a1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die staat al op de vorige pagina. :+

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:55

Mijn man zat zich net druk te maken omdat in het plaatselijke sufferdje stond dat ze monderner taalgebruik zouden gaan hanteren, met veel emoji's, hashtags en afkortingen als ff.

Zelfs het feit dat je reacties kon mailen naar ene Alex Pril (A.Pril) deed nog geen lampje branden :roll:

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:16

fohadie schreef:
Eapy schreef:
Ik vond deze ook heel leuk :)
[ [url=m/9K5tMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZAE3a1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die staat al op de vorige pagina. :+


Oh, overheen gelezen! Sorry!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:18

Kwam deze zojuist nog tegen!

Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8861
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:21

Hema heeft een volwassen romper :D

Afbeelding

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:24

linoleum schreef:
Kwam deze zojuist nog tegen!

[ [url=m/oFmjd0.png]Afbeelding[/url] ]


Ah ja, ik had deze al geplaatst als tekst, maar dacht dat het van de Hema was (had iets roods gezien en dacht meteen aan Hema bij een tompouce). Ik vond hem wel goed! :D

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:25

Nog 1 gevondenAfbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13282
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:42

leestmee schreef:
Nog 1 gevonden[ [url=m/MfW0c2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vvLC45.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hiervan dacht ik oprecht; zo handig!!!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:42

Deze van de Vierdaagse in Nijmegen is ook leuk :')
Afbeelding

pillow
Berichten: 7834
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:00

Ik dacht altijd dat een 1 aprilgrap ook echt op 1 april gepubliceerd word of dat 1 april de koop of afhaaldatum is.

DaniellaF

Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:52

In Maastricht doen ze het net iets anders....


MOTIE PARTIJ VEILIG MAASTRICHT VOOR FRITUURPAS
Partij Veilig Maastricht komt met een motie om Maastrichtenaren de kans te geven om twaalf keer per jaar van overheerlijke snacks te genieten. Volgens fractievoorzitter Tiny Meese is het belangrijk dat inwoners voldoende met de kunst van het frituren in aanmerking komen. Volgens Meese hoort het eten van een “tuut friet mèt sajs” bij het immaterieel erfgoed van de stad: “er zijn zelfs wethouders die een paar keer per week op de markt voor een vette hap in de rij staan, maar die kunnen zich dat natuurlijk gemakkelijk veroorloven”, aldus Meese. “Het moet ook voor Jan met de pet bereikbaar blijven.”
Burgerraadslid Alain Garnier, die de motie mee schreef vult aan: “Het is toch heerlijk om kinderen al vroeg met een kroketje, een portie kipnuggets of een bamischijf in aanraking te brengen?” Bovendien dreigt het ambachtelijke aspect te verdwijnen, stelt Garnier: “iedereen koopt tegenwoordig maar een airfryer, maar daarmee wordt de hele beleving en smaak van het vet om zeep geholpen. Als we niets doen verdwijnt dit stukje volkscultuur.” Over light-mayonaise wil hij niet eens spreken: “Heb je dat spul al eens geproefd? Echt zonde om over je frietje te gooien!”
De motie, die de eerstvolgende raadsvergadering in stemming wordt gebracht, wil een frituurpas beschikbaar stellen aan alle Maastrichtenaren: “Deze kunnen dan elke maand genieten van zaken als kaassoufle’s, shaslicks, bitterballen en natuurlijk een ambachtelijk frietje." De vraag is uiteraard hoe dit plan aansluit bij doelen als gezondheidsbevordering en gezonde eetgewoonten, maar ook daar heeft de partij een antwoord op: "puur geluk". Het kunnen genieten van een snackmomentje stimuleert de aanmaak van dopamine en serotonine in de hersenen, zo is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken. “Dat draagt bij aan het geluksgevoel en bevordert dus het geestelijke welzijn.” De financiële dekking voor de frituurpas wil de partij halen uit het vruchtboomfonds (een soort reservepotje, red.).
“Zo kunnen onze inwoners er voor het eerst letterlijk de vruchten van plukken”, besluit Meese. Wanneer de motie aangenomen wordt, is het de bedoeling dat de Maastrichtenaar vanaf 1 januari 2024 de pas kan gebruiken.
Partij Veilig Maastricht Gemeente Maastricht

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:53

In Diergaarde Blijdorp gaat het restaurant over op gezonde voeding, gebaseerd op wat de dieren eten voor een optimale beleving. Nieuw is de gorilla bucket, boordevol groenten en fruit, genoeg voor het hele gezin....

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:03

Die cronut van appie die langskwam is inderdaad geen grap, althans hij staat in de folder van volgende week :)

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: 1 april grappen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:09

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 2002
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:37

Het is jammer dat de meeste bedrijven het onrealistisch maken. Maar ach, als je d’r maar om kunt lachen! Ik heb die van de Efteling gehoord en van Venco! Die OetCare zou ik op m’n gezicht smeren, heerlijk toch!
Afbeelding
En kwam zojuist deze tegen. Lijkt me vies maar ook iets om te proberen, toch?