Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 30 [ 750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

alleen dingen doen, wie doet dat?

 
Profiel   

Karin schreef
Als ik wil cruisen, dan wil ik dat op de Oostzee doen en iig naar Helsinki (en bij voorkeur ook naar Tallinn). Maar die heb ik nog niet gevonden onder de 1000 euro voor een alleenreizende. Voor 563 euro zou ik het zo doen :j Of ik ga idd met mijn moeder, die wil daar ook nog graag eens naartoe :D Voor twee personen gaat het momenteel vanaf 633 euro pp.


Tallinn is fantastisch! Ik was er vorig jaar op congres en die stad viel me zo positief mee :))
Zat in een hotel vrij dicht bij de jachthaven dus heb nog een avondje cruiseschepen zitten kijken.
Heb nog overwogen om er een weekend Helsinki achteraan te plakken, maar dat kwam met werk niet goed uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:14 



 
Profiel   

Een kennis van mij was eens naar Helsinki (voor werk). Ze zei dat het beste dat je daar kon doen de boot naar Tallinn nemen was :')
Tallinn staat hier zeker ook op het lijstje. Helsinki wat minder, heb nog van niemand gehoord dat dat een leuke stad is :')

Ipv een echte cruise kun je daar ook allemaal veerboten nemen. Ik heb dat een paar keer gedaan en vond het best meevallen qua prijs. De hut is natuurlijk wel kleiner (tenzij je de suite neemt uiteraard), maar je kunt ook aan wal slapen waardoor je daar meer tijd hebt. Veel rederijen bieden ook mini-cruises aan.

Aan mij is een cruise dan weer niet besteed. Het is de hele tijd overal druk. Op de boot zelf, maar ook in elke plaats waar je aanmeert. Daarbij was ik op die veerboten al na een paar uur zeeziek :') (niet zo erg, had sea bands om, aanrader!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:06 



 
Profiel   

Ik heb mijn oma eens gehoord over een Hurtigruten-cruise, dat zat geloof ik in een iets hoger prijsklasse (en die cabines vond ik dus heel klein).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:15 



 
Profiel   

Ik heb dus wél goede dingen gehoord over Helsinki. Maar ik wil sowieso een keer naar Finland en als ik er dan toch ben kan ik net zo goed de ferry naar Tallinn nemen en die gaat vanuit Helsinki. Pak ik twee steden in één trip. Over Tallinn heb ik ook goede dingen gehoord.

Een trip met alleen veerboten lijkt mij idd ook prima te doen in plaats van een cruise. Maar vliegen moet ook prima kunnen. Of over land terug vanaf Tallinn, maar daar ben ik nog niet over uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:17 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Ik heb mijn oma eens gehoord over een Hurtigruten-cruise, dat zat geloof ik in een iets hoger prijsklasse (en die cabines vond ik dus heel klein).

Een collega van mij (als je op vrijwilligerswerk collega's kunt hebben) heeft dat een paar maanden geleden gedaan. Het viel een beetje tegen. De Hurtigruten is een postboot, die elke keer maar even aan land is. Bovendien kijkt je hut, als ze op de heenweg naar land is gericht, op de terugweg over zee uit, en vice versa. De hele tijd de zee is toch wel een stuk saaier.

Het is wel een betrekkelijk kleine boot, en dus niet zo belachelijk vervuilend en hinderlijk aanwezig als de megaboten die toeristische trekpleisters onveilig maken. Maar dan nog: ik vind cruises een erg passieve manier van vakantie vieren. Vooral voor bejaarden - de collega in kwestie in dan ook dik in de zeventig.
[ img ]
Zo moet het dus niet - en in sommige steden, zoals Venetië, mag het niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:22 



 
Profiel   

musiqolog schreef
De hele tijd de zee is toch wel een stuk saaier.

...en dit is precies de reden dat ik met de trein reizen stukken leuker vind dan met een boot of een vliegtuig :))

De Hurtigruten gaat overigens langs de Noorse kust: https://www.norske.nl/noorwegen-info/hurtigruten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:24 



 
Profiel   

Picopico schreef
Een kennis van mij was eens naar Helsinki (voor werk). Ze zei dat het beste dat je daar kon doen de boot naar Tallinn nemen was :')
Tallinn staat hier zeker ook op het lijstje. Helsinki wat minder, heb nog van niemand gehoord dat dat een leuke stad is :')


Dat hoorde ik idd ook van meerdere mensen, vandaar dat ik ook niet al teveel moeite heb gedaan om die dienst van de maandag na het congres kwijt te raken :+ De mogelijkheid om vanaf Helsinki terug te vliegen op de gewenste dagen viel ook nogal tegen dus dat hielp ook niet mee.
Maar toch leek een tripje naar Finland me best een keer leuk en ik was er wel heel dichtbij dus een beetje zonde vond ik het wel.

Karin schreef
Een trip met alleen veerboten lijkt mij idd ook prima te doen in plaats van een cruise. Maar vliegen moet ook prima kunnen. Of over land terug vanaf Tallinn, maar daar ben ik nog niet over uit.

De baltische staten zijn sowieso wel een bezoekje waard! Een van de collega congresbezoekers hebben er een roadtrip door dat gebied van gemaakt als vakantie (weet niet meer precies hoe, maar iig alle baltische staten). Die waren uit de VS komen overvliegen dus die combineren het congres steevast met een uitgebreide Europese vakantie.

Dit jaar wordt het Mallorca, niet echt een locatie die me trekt, maar ik heb twee posters dus ik moet er toch heen. Om dat te compenseren overweeg ik in september nog een congres in Oslo, daar wil ik dan ook paar dagen langer blijven, want dat stond nog op mijn wensenlijstje. Vond het afgelopen jaar al een interessant congres om heen te gaan en Praag is ook niet vervelend, maar toen zag ik dat 2023 Oslo zou zijn en die keus was heel snel gemaakt :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:31 



 
Profiel   

Overigens is dit vooral waarvoor ik Helsinki zou willen bezoeken: https://www.suomenlinna.fi/en/

Niet om speciaal voor naar Helsinki te gaan, maar als ik dus de kans krijg om eens naar Finland te gaan.

Maar goed, ik heb iets met forten en verdedigingswerken, en dit schijnt wel een heel mooie plek te zijn.

Over de Baltische staten: jaren geleden zou ik met kerst naar Riga. Lang verhaal kort: we waren vroeg bij het vliegveld (Weeze), we konden de vertrekhal nog niet in, we deden nog even een dutje in de auto en mijn toenmalige vriendje zou zijn wekker zetten... De rest kun je raden. Uiteindelijk hebben we die avond nog last minute een lang weekend Barcelona kunnen boeken :+

Nog een reden waarom ik het liefst alleen ga. Dan heb ik het allemaal zelf in de hand :')

Oslo lijkt mij ook tof!


Laatst bijgewerkt door Karin op 31-03-23 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:39 



 
Profiel   

@musiqolog: oma kreeg het dan ook voor haar 80e verjaardag, geloof ik :) Ze vond het wel heel erg tof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:40 



 
Profiel   

O nee, wat een verhaal Karin...
Barcelona is een prima bestemming, maar als je van plan was naar Riga te gaan is het wel een beetje een bummer :+

Suomenlinna ziet er idd prachtig uit! Die kans zou ik ook grijpen als ik in de buurt was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:55 



 
Profiel   

Het was er iig een stuk warmer dan in Riga, dat wel. Op eerste kerstdag in t-shirt op het terras in plaats van met een dikke winterjas aan bij een haardvuur :)) Op dat moment boeide het mij ook niet meer waar we dan wél naartoe zouden gaan, als we maar alsnog ergens naartoe zouden gaan :+

Maar goed, inmiddels heb ik meer zin om Tallinn te zien dan Riga, al heb ik Riga ook nog steeds niet afgeschreven. Misschien is het een idee om naar Helsinki te vliegen, daar de ferry te pakken, van Tallinn de trein naar Riga en vanaf daar terug te vliegen. Vanaf Riga met de trein naar NL is nog wel een wereldreis op zich en op een gegeven moment wil ik ook wel weer een keer thuis zijn bij de kat :D

Overigens zou ik graag Sint Petersburg toevoegen aan dat rijtje, maar ik gok zomaar dat dat er nog even niet in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:58 



 
Profiel   

Het voordeel van alleen reizen vind ik dat je alleen jezelf de schuld kunt geven en je hebt alleen jezelf ermee. En je zult het ook zelf op moeten lossen.
Zo had ik afgelopen zomer scheef gekeken naar de trein- en bustijden waardoor ik dus de laatst mogelijke optie miste en met de taxi moest à €80 (ipv €5 voor de bus). Mijn eigen stomme schuld. Van een ander kan ik zo'n fout minder goed hebben dan van mezelf en naar een ander voel ik me ook schuldiger als het mijn fout was. Nu was het accepteren dat het nu eenmaal zo gelopen is en door. Geen wrok over en weer.

Ik snap eigenlijk niet wat er raar is aan alleen naar een concert of bioscoop gaan. Waarom is het gezellig om samen zwijgend in het donker naar een scherm te staren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 23:41 



 
Profiel   

Ik ben gisteravond met mezelf uit eten geweest en dat was heel geslaagd :D


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Was bij De Hagedis in Den Haag, ik kom daar letterlijk al zeven jaar langs met de tram en ik vroeg me al zeven jaar af of het daar leuk eten zou zijn. Dus gister eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en het was echt superleuk, met bonuspunten voor de Galipette cider :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:04 



 
Profiel   

Ik vind een cruise dus juist helemaal geen passieve manier van vakantie vieren. Iedere dag ben je op een andere bestemming en zie je weer nieuwe dingen. Ik heb het in ieder geval als ontzettend leuk ervaren als alleengaande. Je hebt imo veel sneller aanspraak dan wanneer je in een appartement zit. Een hostel is aan mij niet besteed. Ik wil wel enige luxe.

Dorine, als ik jouw reis in een balkonhut wil maken kost dat 2000,- Dat afgezet tegen de 563 voor een week is het toch bijna 2 x zo duur.
Binnenhut wil ik niet, dat is te claustrofobisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:48 



 
Profiel   

Ik ben sinds dit jaar weer single en moet echt een dingen alleen gaan doen en ben aan het kijken om met de auto 8 dagen naar zuid-zweden te gaan. Ja, is kort, maar ik kan helaas niet langer vanwege mijn eigen zaak. Eigenlijk kan ik zaterdag avond na werktijd vertrekken en de week erop zondag avond weer terug komen. Alleen moet nog even puzzlen hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:52 



 
Profiel   

Ik vind dit zo’n leuk topic, ben al sinds het begin aan het meelezen, dus nu ga ik even meekletsen.

Ik onderneem ook graag dingen alleen. Heb een vriend en samen gaan we veel op pad, maar zeker niet altijd en ik zie er absoluut de meerwaarde van in om op mezelf dingen te ondernemen. Naast dat ik het fijn vind om op mezelf te zijn, vind ik het ook belangrijk om gewoon op mijn eigen benen te staan (waar ik in het verleden niet zo goed in was) en alleen kan je je vooral op reis veel meer onderdompelen en andere mensen ontmoeten. Heerlijk om alleen jezelf te hebben en met niemand rekening te houden!

Naar concerten ga ik regelmatig alleen, ergens lunch pakken of een hapje eten met een boek. Daarnaast leg ik graag flinke afstanden af op mezelf, te voet, fiets of paard. :)
Mijn grootste (maar zeker niet laatste) onderneming was afgelopen zomer, toen heb ik een maand in mijn eentje door Denemarken gefietst en terug naar huis. Vooral de heenweg met de trein door Duitsland en een volbepakte fiets was enorm stressvol (ben ook gestrand bij Brehmen om 9 uur s’avonds, geen fijne plek om alleen te zijn, werd meerdere keren uitgecheckt om bestolen te worden en vlak voor mijn neus uitgefoeterd door een dronken vrouw := ). De rest van de reis was echt een fantastisch ervaring, waardoor ik nu op het plan ben gekomen om een keer in mijn eentje naar de Noordkaap te fietsen via Noorwegen en terug via Zweden. :D

De boot naar IJsland pakken via Faeroër staat ook zeker nog op mijn lijst, met of zonder fiets. Langer dan 2 dagen op een boot zitten trekt me dan weer minder, ben toch wel graag zelf in beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:23 



 
Profiel   

Ik geef dan weer helemaal niets om luxe. Schoon, veilig en goed bereikbaar vind ik het belangrijkst. Ik lees dus wel altijd reviews voordat ik ergens een overnachting boek. Veel hostels hebben overigens ook eenpersoonskamers.

Foaly, dat ziet er goed uit zeg! Mooi dat het ook goed is bevallen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:13 



 
Profiel   

Heerlijk Foaly, ziet er goed uit! Ik kan ook genieten van alleen uiteten gaan, boekje mee en eten proeven zonder afgeleid te raken.
Ik heb er één keer een vervelende ervaring mee gehad, dat was in Klitmøller, Denemarken. Daar vergat het bedieningspersoneel me gewoon meerdere malen, zo apart. Terwijl ik niet op een slecht zichtbare plek zat. Ze liepen meerdere keren pal langs me terwijl ik actief oogcontact zocht. Bij alle momenten, bestelling opnemen, volgende gerechten geven en vragen of ik nog drinken wilden heb ik ontiegelijk lang zitten wachten.
Toen ik uiteindelijk een bediende erop aansprak, bood ze haar excuses aan en zei ze dat er een bediendenwissel was (om 19:00, niet heel logisch, het zat aardig vol, maar het was niet zo druk dat de bedienden zaten te rennen), maar vervolgens begon het weer en vergaten ze me alsnog. Met betalen ben ik zelf naar binnen gelopen. Toen voelde ik me wel echt opgelaten en ongemakkelijk.

Ik vind hostels erg leuk, maar ben een hele lichte slaper en slaap dan slecht door alle geluiden. Dan (wild)kampeer ik liever. Toen ik aan het fietsen was had ik één nacht dat ik in een hostel ging slapen, in Aarhus, ik keek er zo naar uit om na weken op een normaal matras te liggen, maar heb uiteindelijk geen oog dicht gedaan omdat ik met 7 snurkende Dominicanen op een kamer sliep. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:00 



 
Profiel   

Ik lag laatst tijdens het familieweekend met een snurkend familielid op de kamer :+

Kon ze overigens niets aan doen, ze was licht verkouden. Dan doe ik maar oordopjes in.

Maar ik snap dat het rot is als je ernaar uitkijkt om eindelijk eens lekker te slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:04 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik vind een cruise dus juist helemaal geen passieve manier van vakantie vieren. Iedere dag ben je op een andere bestemming en zie je weer nieuwe dingen. Ik heb het in ieder geval als ontzettend leuk ervaren als alleengaande. Je hebt imo veel sneller aanspraak dan wanneer je in een appartement zit. Een hostel is aan mij niet besteed. Ik wil wel enige luxe.

Dorine, als ik jouw reis in een balkonhut wil maken kost dat 2000,- Dat afgezet tegen de 563 voor een week is het toch bijna 2 x zo duur.
Binnenhut wil ik niet, dat is te claustrofobisch.

Nou ik wou zeggen: ik weet niet wat anderen doen maar ik ga bij iedere vakantie altijd vroeg op, de hele dag pleite, en dan ben ik tussen 19.00 en 20.00 uur helemaal dood. Maar dan is het meestal toch al donker. Dus dan eten, pitten.... en herhaal. Niks passiefs aan.
Maar ja, hoe groot of klein die hut is boeit me dus ook niks. Het enige wat ik daar doe is slapen
Vorig jaar waren de prijzen gewoon anders. De hele wereld is op zijn kop gegaan.
Ik ben dus ook het type dat wél in een hostel gaat. Ik ga liever vaak op vakantie en dan eenmaal op vakantie ook veel excursies doen, dan duur slapen en dus weinig op vakantie kunnen
Ik ga deze maand even op en neer naar Parijs. Kost me maar €75 voor de reis en het verblijf in totaal, omdat ik dus gewoon totaal niet moeilijk ben met comfort (of het gebrek daaraan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:20 



 
Profiel   

Karin schreef
musiqolog schreef
De hele tijd de zee is toch wel een stuk saaier.

...en dit is precies de reden dat ik met de trein reizen stukken leuker vind dan met een boot of een vliegtuig :))

De Hurtigruten gaat overigens langs de Noorse kust: https://www.norske.nl/noorwegen-info/hurtigruten/

Ja, dat. De kust zit meestal maar aan één kant hè. Dus je hut kan niet heen én terug op die prachtige fjordenkust uitkijken.

Verder: wat je zegt. Weg met het vliegtuig. Met de fiets is het nog leuker: dan kun je ook eens kijken in stadjes of dorpjes die de moeite van een trein- of autoreis niet waard zijn, maar zeker een kwartiertje van je aandacht in het voorbijgaan verdienen. En over endorfine en je gezondheid/conditie heb ik het dan nog niet eens gehad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:45 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Verder: wat je zegt. Weg met het vliegtuig.

Nee, zo zei ik het niet ;-)

Vliegen vind ik vooral gedoe (alles eromheen) en ik zie onderweg graag wat van de omgeving, maar het een sluit het ander niet uit. Ik ga in de toekomst vast nog steeds weg met het vliegtuig ;-) omdat ik sommige bestemmingen op die manier net wat handiger en/of sneller te bereiken vind dan over land.

Dat geldt dan voor mij dan hè. Als een ander over land of zee reist voor een bestemming waarvoor ik het vliegtuig zou pakken, dan moet hij of zij zich door mij zeker niet belemmerd of veroordeeld voelen. Andersom stel ik dat ook erg op prijs. Ik vertik het om mij vliegschaamte te laten aanpraten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:14 



 
Profiel   

Met de Hurtigruten zou ik tot Bodo gaan (hut aan landkant), en dan met de trein terug. Via Trondheim naar Oslo. Dat laatste hebben we al eens gedaan en was fantastisch. Als je vroeg genoeg boekt ook heel goedkoop. En dan wel rond 21 juni, dan heb je in Bodo midzomernachtzon. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:49 



 
Profiel   

Had je een zetel aan de zeekant, Prrrr? De zee zien vanaf een boot is weinig afwisselend, maar over land langs de kust rijden vind ik dan wel weer fijn. Dat zou dan mijn eis zijn bij zo'n trein: dat je net als op die boot kunt reserveren aan de kant met het door jou gewenste uitzicht :D

De eerstvolgende keer dat ik Scandinavië bezoek wil ik dat idd ook bij voorkeur rond 21 juni doen :j Hoe meer daglicht in mijn leven, hoe beter :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:26 



 
Profiel   

Je komt niet altijd precies langs de kust, maar we zaten inderdaad wel aan de zeekant. Overigens zie je de andere kant ook goed, enorme ramen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 09:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 30 [ 750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen